Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Big Al »

Ik zie dat inderdaad ook als een verscherping van de regels. In principe worden boosters op deze manier verplicht gesteld.

Net even de hele pagina van de CDC gelezen. Nogal verwarrend en er wordt eigenlijk niet aangegeven welk deel van de tekst nu veranderd is.

In een notedop:
  • Eén injectie Jansen of twee injecties van andere vaccins is voldoende.
  • Als je na 16 augustus tenminste één injectie van Moderna of Pfizer hebt gehad dan is dat ook voldoende - of het nu de bivalente versie was of niet.
CDC:
Because some traveler vaccine records might not specify whether recent Moderna or Pfizer doses received were bivalent, CDC will consider anybody with record of a single dose of Moderna or Pfizer vaccine issued on or after August 16, 2022, to meet the requirements of the Amended Order to board a plane to the United States. This date was chosen because it represents the earliest that travelers could have received a bivalent vaccine.
Het gekke is dat de basisdefinitie van "volledig gevaccineerd" van de CDC nog steeds door Europese landen gezien wordt wordt als "niet volledig gevaccineerd".

"Follow the science" - maar welke? Je zou toch denken dat een wetenschappelijke definitie mondiaal dezelfde zou zijn.
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Disney-Golf »

hemmie schreef:
29 apr 2023, 01:44
Of bedoel je dat 2 prikken nog altijd voldoende is ongeacht wanneer je die hebt gekregen?
Zo lees ik het wel!

A booster dose is not needed to meet this requirement.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door ina »

Dus eigenlijk hetzelfde gebleven, mensen die nu nog geen vaccinatie hebben genomen gaan er nu ook niet één nemen..Je zou idd denken nog strenger want zoals je het leest zou je denken dat ze nu één booster verplichten. Al met al,mocht dit zo zijn, niet meer naar Amerika en geen Djokovic op de us open :evil:
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door ina »

Big Al schreef:
29 apr 2023, 03:21
Ik zie dat inderdaad ook als een verscherping van de regels. In principe worden boosters op deze manier verplicht gesteld.

Net even de hele pagina van de CDC gelezen. Nogal verwarrend en er wordt eigenlijk niet aangegeven welk deel van de tekst nu

CDC:
Because some traveler vaccine records might not specify whether recent Moderna or Pfizer doses received were bivalent, CDC will consider anybody with record of a single dose of Moderna or Pfizer vaccine issued on or after August 16, 2022, to meet the requirements of the Amended Order to board a plane to the United States. This date was chosen because it represents the earliest that travelers could have received a bivalent vaccine.
Bedoelen ze met bivalent vaccineren niet de booster, vanaf 16 augustus 2022 kon men de booster krijgen, hoewel ze toen bij ons al bij booster/herhaal/opfrisprik # 4 of 5 waren dacht ik.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Big Al »

Als ik het goed heb verwijst "bivalent" naar een vaccin dat bescherming zou bieden tegen twee (in plaats van één) antigenen.

De laatste "boosters" vallen onder deze categorie omdat ze zouden beschermen tegen verschillende generaties van het SARS-CoV.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Big Al »

ina schreef:
29 apr 2023, 08:08
Dus eigenlijk hetzelfde gebleven, mensen die nu nog geen vaccinatie hebben genomen gaan er nu ook niet één nemen..Je zou idd denken nog strenger want zoals je het leest zou je denken dat ze nu één booster verplichten. Al met al,mocht dit zo zijn, niet meer naar Amerika en geen Djokovic op de us open :evil:
Djokovic kan via de Caribische eilanden met een boot naar het vasteland (Florida). Volgens mij bestaat die uitzondering nog steeds.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Coyote »

ina schreef:
29 apr 2023, 08:08
Dus eigenlijk hetzelfde gebleven, mensen die nu nog geen vaccinatie hebben genomen gaan er nu ook niet één nemen..Je zou idd denken nog strenger want zoals je het leest zou je denken dat ze nu één booster verplichten. Al met al,mocht dit zo zijn, niet meer naar Amerika
Het is in principe minder streng, immers je hebt maar 1 prik van Pfizer en Moderna nodig (vanaf 16-08-2022) ipv 2 zoals het in het verleden was. Een booster is niet verplicht.

Tja, de keuze niet meer naar Amerika is een eigen keuze waar je zelf iets aan kunt doen. Ik wil ook wel motorrijden maar ik heb geen motorrijbewijs. Aan wie ligt dat? Ga ik ook niet over klagen... Overigens veroordeel ik niemand om wat voor keuze ook, leven en laten leven maar klagen dat je niet meer naar Amerika kunt heeft geen zin...

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door ina »

Een motor rijbewijs is wel van een andere orde dan een verplicht middel in je lichaam stoppen met kans op bijwerkingen en dubieuze werking, maar dat is een andere discussie :offtopic:
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Tinus1955 »

Klopt ja die bijwerkingen, elke dag word ik kaler. Maar ja, dat kan ook de leeftijd zijn. :lol:
Volgende maand weer lekker naar de USA!
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door love Flo »

Ik ben al een tijdje met interesse aan het meelezen. Toen ik zag dat er opeens 3 pagina's in dit topic waren was ik even heel erg blij, maar helaas nog steeds geen goed nieuws dus.. Ik heb alle plannen klaar staan, hoef alleen nog maar op "boek" te drukken.
Nu nog even nagelbijten tot 11 mei. :D
Wat zou het toch mooi zijn om weer vrij te zijn :love7:
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
ina
Amerika-expert
Berichten: 3781
Lid geworden op: 07 feb 2007, 18:55
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door ina »

love Flo schreef:
30 apr 2023, 13:15

Wat zou het toch mooi zijn om weer vrij te zijn :love7:
Idd, ben alleen bang dat tegen die tijd de tickets niet meer te betalen zijn, maar helaas ik heb al op meerdere media gelezen dat het voor onbepaalde tijd verlengd wordt, vrijheid nog even wachten :angel10: :angel10: :angel10:
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door IngridUSA »

Je kunt het als een beperking zien dat je nu niet naar de VS kunt vliegen omdat je niet aan de vaccinatie eisen voldoet. Maar om nou te zeggen dat we hier geen vrijheid hebben vind ik nogal overdreven.
SJ95
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 18 apr 2023, 21:24
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door SJ95 »

Jammer, wel teleurgesteld. En op zich is het geen vrijheidsbeperking, als je écht wilt kun je altijd via Mexico en dan een FlixBus naar de VS. De vaccin plicht geld enkel voor vliegverkeer
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Dutchess »

SJ95 schreef:
30 apr 2023, 18:36
De vaccin plicht geld enkel voor vliegverkeer
Mensen die via een landgrens komen moeten ook gevaccineerd zijn. Dat is al sinds 21 april 2022 vereist.

Fact Sheet: Guidance for Travelers to Enter the U.S. at Land Ports of Entry and Ferry Terminals
Non-U.S. individuals traveling to the United States via land ports of entry or ferry terminals, whether for essential or non-essential reasons, must:

> verbally attest to their COVID-19 vaccination status;
> provide, upon request, proof of a CDC-approved COVID-19 vaccination
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
mirjamenjasper
Amerika-ontdekker
Berichten: 84
Lid geworden op: 03 jul 2011, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: randstad

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door mirjamenjasper »

Ik volg dit topic ook al een tijdje met hoge interesse:)
Is het nu zo dat nu de cdc dit besluit heeft genomen dat het al 'vast' staat dat de vaccinatie-inreis-plicht (om het even zo te noemen) voorlopig blijft bestaan of is er nog een kans dat er voor 11 mei toch anders wordt beslist :eh:
Gebruikersavatar
Disney-Golf
Amerikakenner
Berichten: 1073
Lid geworden op: 19 okt 2008, 00:31
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 Mainstreet Disneyworld,FL 32830

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Disney-Golf »

mirjamenjasper schreef:
30 apr 2023, 22:05
of is er nog een kans dat er voor 11 mei toch anders wordt beslist :eh:
Waarom zou Biden/de democraten dat risico nemen?
Zij waren het die er op aandrongen dat iedereen gevaccineerd zou worden om het virus te bestrijden, zelfs nu nog!
Ongevaccineerden waren per definitie republikeinen.
Nu moeten ze gaan toegeven dat vaccineren eigenlijk niet nodig is/was.
2024 is een verkiezingsjaar, ik denk niet dat er veel gaat veranderen daarvoor…
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4963
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door hemmie »

De nieuwe regels staan al op de CDC website, lijkt me stug dat dat nog teruggedraaid wordt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Big Al »

Dutchess schreef:
30 apr 2023, 18:40
SJ95 schreef:
30 apr 2023, 18:36
De vaccin plicht geld enkel voor vliegverkeer
Mensen die via een landgrens komen moeten ook gevaccineerd zijn. Dat is al sinds 21 april 2022 vereist.
Dit geldt blijkbaar alleen voor de landgrenzen met Mexico en Canada. Het is naar verluid niet van toepassing op mensen die via een (veer)boot vanuit een ander land arriveren.
hemmie schreef:
01 mei 2023, 01:34
De nieuwe regels staan al op de CDC website, lijkt me stug dat dat nog teruggedraaid wordt.
De auteur van het artikel The US extends vaccination requirement once again
merkte op dat het enige dat (voor de tweede keer binnen een maand) werd gewijzigd de definitie van "fully vaccinated" is.

De vervaldatum van de huidige mandaten (https://www.tsa.gov/sites/default/files ... 21-03c.pdf en https://www.tsa.gov/sites/default/files ... 21-02c.pdf) is nog steeds 11 mei.

Het artikel zet alle zotheid netjes op een rijtje.

Tussen haakjes, wat is nu eigenlijk het verschil tussen EMERGENCY AMENDMENT EA 1546-21-02C en SECURITY DIRECTIVE SD 1544-21-03C? Ik kan zo snel geen wezenlijk verschil ontdekken.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door Big Al »

Tussen haakjes, de aankondiging van een verlenging zal op deze pagina gepubliceerd worden (onder "Vaccination Requirements"):

https://www.tsa.gov/sd-and-ea

De vorige verlengingen zijn tussen een krappe en een ruime week tevoren gepubliceerd. De kans is vrij groot dat een nieuwe verlenging voor het einde van deze week gepubliceerd zal worden als die er inderdaad komt.

De bovenste twee zijn de huidige mandaten.

image.png
image.png (23.4 KiB) 519 keer bekeken
love Flo
Amerika-ontdekker
Berichten: 60
Lid geworden op: 09 sep 2019, 12:56
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Covid-19 vaccinatie-eis opgeheven per 11 mei?

Bericht door love Flo »

Big Al schreef:
01 mei 2023, 03:05
De kans is vrij groot dat een nieuwe verlenging voor het einde van deze week gepubliceerd zal worden als die er inderdaad komt.
We wachten gewoon braaf af, ik heb goede hoop! :thumbup:


@ina Ik ben al een aantal weken aan het kijken en kan nog steeds dezelfde prijzen zien. Wij hebben wel onze plannen om naar het westen te gaan omgegooid ivm hoge prijzen door laat boeken. Voor Florida kan ik nog steeds tickets vinden van rond de 500 euro.
Onze reizen naar de USA:
Florida, West USA, New York en Hawaii
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer