Welke airtags?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Welke airtags?

Bericht door Marielleh »

Niet voor een reis naar de VS maar dat maakt voor de vraag niet uit; welke airtags zijn fijn?
Wij willen airtags kopen maar vinden het lastig te bepalen welke.
We hebben geen iPhone maar wel een iPad dus daarmee zouden we de tracker van Apple kunnen traceren (indien wifi).
Er is een android optie om de Apple trackers te traceren, iemand daar ervaring mee? Klinkt een beetje als “klinkt leuk, maar werkt dat echt”?

Andere merken die goed bevallen?

Voors- en tegens?
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Welke airtags??

Bericht door IngridUSA »

Ik heb vorig jaar zo’n Samsung GPS tracker gekocht. Ik ben de enige Apple in een Samsung gezin, dus vandaar. M’n zoon vond het leuk om hem te tracken onderweg. Toch fijn als je weet dat je koffer in je buurt is wanneer je in het vliegtuig zit. Werkte perfect en hij gaat nu voortaan telkens mee. Je kunt er natuurlijk meerdere kopen (voor elke koffer) maar dat vond ik nou net weer even te duur.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Welke airtags??

Bericht door Vinay »

Als je niet gebonden bent aan Apple, zou je ook eens Tile kunnen overwegen. Ik heb er meerdere en gebruik ze naar volle tevredenheid. Vorig jaar ook in iedere koffer 1 gestopt. Toch lekker als je bij het boarden ziet dat ze mee zijn gekomen het vliegtuig in.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Welke airtags??

Bericht door Galapogos »

Welke AirTag? Dat is een makkelijke vraag, want er is maar één tracker die daadwerkelijk AirTag heet, en die is van Apple. :wink:
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2016
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Welke airtags?

Bericht door dejong89 »

Wij gebruiken de Airtags van Apple. Volgens mij heeft Apple ook patent op de naam Airtag. Ze werken prima. Ze hangen ook aan de kat. :lol:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 775
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke airtags?

Bericht door ClaireVHaut »

ik heb ze van Apple. Mijn schoonzoon heeft het vorig jaar allemaal uitgezocht en kwam (voor hem helaas want anti Apple) tot de conclusie dat deze toch wel de beste moesten zijn.

Wij vlogen in de bagage ellende naar Bali toen.. Airtags er aan en we konden precies volgen waar onze vermiste koffer was ;) die overigens nog dezelfde dag weer met ons verenigd werd.

Ik kocht ze bij Apple zelf en waren snel leverbaar
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Welke airtags?

Bericht door Big Al »

Wellicht helpt dit:

https://www.travelandleisure.com/best-l ... gs-6826825
https://www.cnn.com/cnn-underscored/ele ... le-tracker
https://www.techradar.com/news/apple-ai ... ossessions
https://www.nytimes.com/wirecutter/revi ... h-tracker/

Waar het op neer komt is het volgende:
  • De "grote" namen brengen geen abonnementskosten in rekening. Veel van de kleinere aanbieders doen dat wel.
  • Als je alleen maar een iPhone hebt dan is een Apple AirTag de logische keuze. Apple heeft ook het grootste netwerk.
  • Als je Samsung-apparaten hebt dan is de Samsung Galaxy wellicht de logische keuze. Samsung heeft het op één na grootste netwerk.
  • Tile Mate werkt zowel op een iPhone als op een Android-apparaat.
  • Er zijn ook veel kleine bedrijven die een tracker maken. De vraag is echter hoe lang zo'n fabrikant het zal volhouden, wat de kwaliteit van de tracker is en of ze achter hun product staan.
Ik weet niet of er ook trackers zijn die een alarm hebben als ze te ver van de tracker zijn. Lijkt me ideaal als er een sirene afgaat in je tas als iemand ermee vandoor gaat.

Ook nog iets om in gedachten te houden: in hoeverre trackers gebruikt worden door de fabrikanten voor hun eigen doeleinden. In Cyber Security zeggen we vaak: "If you're not paying for it, you are the product." Maar ja, als je een "smart phone" (zakcomputer) hebt dan wordt je toch al helemaal getraceerd...

Als je niet op reis bent kan je een tracker ook voor andere dingen gebruiken (sleutelhanger, fiets-tracker, etc.).

Overigens heb ik er zelf nog geen ervaring mee. Mijn werkgever heeft er net een aan alle werknemers gestuurd vanwege "employee appreciation week" maar die is nog niet gearriveerd. Aan de andere kant ben ik nog nooit een koffer kwijtgeraakt al vlieg ik vrij veel. Eén keer zat m'n koffer niet in hetzelfde vliegtuig, maar hij werd de volgende ochtend netjes bezorgd bij het hotel. Maar ja, ik heb ook nooit een beroep hoeven doen op m'n reisverzekering. Dat betekent niet dat ik geen reisverzekering meer afsluit.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke airtags?

Bericht door Marielleh »

Dank voor alle reacties en input! Ik ga hier verder mee.
Dat airtags alleen die van Apple zijn wist ik niet, deze fout zal ik niet meer maken. ;-)
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Maxmannl
Amerikafan
Berichten: 166
Lid geworden op: 05 mei 2015, 08:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Welke airtags?

Bericht door Maxmannl »

Tile niet aanschaffen. Heb deze zelf 1 aangeschaft vorig jaar.
Het netwerk is gewoon te klein je bent afhankelijk van andere tile gebruikers (dus mensen die die app hebben geïnstalleerd) om jouw tile te lokaliseren als jijzelf buiten bluetooth bereik bent.
Leuk voor als je je sleutels kwijt bent in huis maar koffer tracken mwa. Als ik in vliegtuig zat kon ik wel zien dat koffer ook in vliegtuig zat maar dat was eerst keer dat ik kon zien waar die was sinds het inchecken.

Samsung tracker werkt alleen met Samsung Galaxy telefoons (let op alleen galaxy).
Dat netwerk is wel wat groter maar nog steeds matig in vergelijking met Apple.

Airtag is gewoon de beste maar werkt alleen met Apple.

Zijn wel altijd geruchten dat Google ook aan een universele tracker werkt die elk android toestel in de buurt kan gebruiken om locatie door te geven als je buiten bereik bent. Zodra die er is dan heeft de Airtag een echte concurrent.
De enige echte Ticketbaas
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Welke airtags?

Bericht door Ruud2004 »

Ik zal een dergelijke Airtag niet aanschaffen. In relatie tot vliegen brengt een dergelijke tag mij te weinig, ik vertrouw op het systeem. Een goed bevestigd label aan de ruimbagage én voldoende adres c.q. reisinformatie in de koffer/tas voldoet. Bagage-afhandelaars doen ook niets met Airtags. Bij vermissing een goede PIR laten opnemen en dat is het.

Ik zie hoogstens een voordeel bij de bagage chaos van vorig jaar. Deze berg ruimbagagebagage was nog niet ingevoerd en ook was maar van weinig bagage een PIR opgemaakt en dan gebeurt er niets.

https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... beschadigd
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3998
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Welke airtags?

Bericht door Loek »

Voor mij heeft de AirTag ook een beetje “Entertainment” waarde. Het is leuk als je weet dat je koffer ook op het vliegveld is, maar nog grappiger als je bij de band staat en op de app ziet dat ie 15m, 14m, 13m etc van je af is. Ja, ik zie ‘m! :clap:

Wij hebben Apple iPhones, en gebruiken dus AirTags.
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke airtags?

Bericht door Marielleh »

Dat laatste herken ik.
Stukje entertainment, stukje stel je voor…. en stukje zoonlief gaat per volgend jaar naar het voortgezet en dan vind ik er een aan xzijn sleutelbos ook wel een handig idee :wink:
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Welke airtags?

Bericht door Motion »

Ik wil toch even betwisten dat de Airtags 'het beste' zouden werken.

Verschillende testen laten zien dat de Samsung Smarttag gelijkwaardig, zo niet beter te vinden is.
Wat op zich ook logisch is aangezien er heel veel samsung telefoons in omloop zijn (zou een bagage afhandelaar een samsung of een iphone hebben? ik gok op grotere kans op een samsung), wereldwijd gaat Samsung aan kop (in de US gaat Apple aan kop, dus wellicht dat de Airtag specifiek in de USA een voordeel heeft).

zie bijvoorbeeld https://tweakers.net/reviews/9040/7/blu ... lusie.html

of https://www.youtube.com/watch?v=61_L4lO4cUI

Dus het beste advies is: heb je een iphone, ga dan voor de airtag. Heb je een Samsung Galaxy, ga dan voor de SmartTag
Heb je beide niet maar wil je wel, dan zou ik voor Samsung gaan aangezien het goedkoper is en vaak beter werkt :!:
Mariëlle
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 02 dec 2012, 16:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Welke airtags?

Bericht door Mariëlle »

Dag naamgenoot :-)

Ik heb vier Samsung SmartTags en die bevallen me prima. Eén in mijn auto, één onder mijn fietszadel, één aan mijn sleutelbos en één in mijn portemonnee. Ik vind het supergoed werken. Het maakt het leven een stuk makkelijker als je een tikkie chaotisch bent... Je kan op de kaart zien waar de SmartTag ongeveer is. En mocht je het dan nog niet vinden dan kan de de SmartTag nog laten piepen. En als ik mijn telefoon kwijt ben kan ik met een SmartTag ook mijn telefoon bellen. Ik ben er al heel vaak door geholpen :thumbup:
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Welke airtags?

Bericht door harryh »

Google komt met een eigen tracker https://www.iculture.nl/nieuws/google-tracker/
Marielleh
Amerikafan
Berichten: 210
Lid geworden op: 19 aug 2018, 05:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Welke airtags?

Bericht door Marielleh »

Ik ben er nog niet uit, moet een moment vinden om er echt even goed in te duiken en dan ook een knoop doorte hakken. Wel goed om te horen dat de samsung-ervaringen ook positief zijn!
www.hamakyreis.wordpress.com

2000 Jaar au pair in CT en een trip van NY via Florida en het zuiden naar LA
2002 Noordoost VS Zuidoost Canada
2019 Zuidoosten
2020 ̶F̶l̶o̶r̶i̶d̶a̶
Gebruikersavatar
Cindy1969
Amerikafan
Berichten: 180
Lid geworden op: 13 jul 2010, 13:13
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Heiloo
Contacteer:

Re: Welke airtags?

Bericht door Cindy1969 »

Hier nog een tevreden Samsung Smarttag gebruikster, vind het echt ideaal dat je kan zien waar je koffer is als je net geland bent.
Toch even checken of ie wel meegekomen is. En voor vertrek nog even kunnen checken of ie ook in het vliegtuig zit.
Werkt echt perfect.
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 566
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Welke airtags?

Bericht door GoBucks »

Cindy1969 schreef:
06 apr 2023, 19:39
En voor vertrek nog even kunnen checken of ie ook in het vliegtuig zit.
Ik vraag me dan af wat je zou doen als je op schiphol in je vliegtuig stoel zit, en je checked dat je koffer niet in het vliegtuig zit. Uitstappen?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Welke airtags?

Bericht door Almere vak V »

GoBucks schreef:
07 apr 2023, 02:53
Ik vraag me dan af wat je zou doen als je op schiphol in je vliegtuig stoel zit, en je checked dat je koffer niet in het vliegtuig zit. Uitstappen?
Aan de noodrem trekken toch??
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Welke airtags?

Bericht door HennyCox »

GoBucks schreef:
07 apr 2023, 02:53
Ik vraag me dan af wat je zou doen als je op schiphol in je vliegtuig stoel zit, en je checked dat je koffer niet in het vliegtuig zit. Uitstappen?
Of ruim 10 uur stressen om iets waar je totaal verder geen invloed op hebt. :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer