Border crossing US-Mexico by land.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door Tipsy_1 »

Hoi,
over een week zijn wij in YUMA in Arizona (op de grens met California) en we plannen voor enkele uurtjes de grens met Mexico overgegaan (eerste keer in Mexico). Uiteraard te voet - dat zou vlotjes moeten gaan aangezien Amerikanen hier en masse de grens over gaan voor hun dental.
Binnenkomen in de US wordt allicht aanschuiven (wij zijn in de US op visa dus sowieso een papiergedoe).
Ik vraag me echter af - to be sure - of om Mexico binnen te gaan ik meer nodig heb dan een paspoort? Blijkbaar loop je er zo binnen dus allicht moet ik echt niks laten zien, maar op bepaalde websites lees ik over een Tourist card die je als Belg nodig hebt en op voorhand moet kopen (Forma Migratoria Multiple).
Iemand ervaring met deze grens crossing?
Bedankt!
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: border crossing US-Mexico by land

Bericht door mtl »

Ik dacht dat je geen visum of touristcard nodig hebt als je een dagje in een grensstad verblijft en dezelfde dag terug gaat.
tomhster
Amerikakenner
Berichten: 919
Lid geworden op: 09 okt 2015, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: border crossing US-Mexico by land

Bericht door tomhster »

Nee, heen staat er waarschijnlijk niet eens iemand te controleren. Op de terugweg zullen ze je ESTA of visum checken. Dit kan in theorie wat administratiekosten kosten.
BorL
Amerikafan
Berichten: 139
Lid geworden op: 27 feb 2015, 10:30
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: border crossing US-Mexico by land

Bericht door BorL »

In 2018 voor de fun lopend van San Diego naar Tijuana gegaan, wij waren op ESTA in de USA.
USA - MEX paspoort laten zien aan de mexicaanse beambte die ons een visum voor in het paspoort heeft gegeven na wat standaard vragen. De terugweg verliep nog vlotter, de USA beambte vroeg ons snel langs de scanapparatuur te lopen na het zien van onze rode paspoorten... Iedereen met een andere kleur paspoort werd uitvoerig gecheckt.
Take Nothing but Pictures, Leave Nothing but Footprints, Kill Nothing but Time.

2024 Alaska & Yukon, 2023 NorthEast & Canada, 2022 NorthWest, 2021 NYCitytrip, 2018 Coast to Coast, 2016 California, Arizona, Utah, Nevada, 2015 Florida
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: border crossing US-Mexico by land

Bericht door Dude »

Ik ben een paar maanden geleden over gewandeld en niks of niemand tegen gekomen of iets moeten laten zien. Ik ben wel wat verderop aan een bepaalde dienst gestopt voor een werk permit voor 7 dagen omdat ik een service trip deed voor mijn werk. Maar dat is niet van toepassing voor jullie.

Ik had wel men Amerikaans paspoort mee om terug te komen en dat ging vlot, maar dat zal bij jullie mssn wat langer in beslag nemen. Over het algemeen krijg je veel minder vragen dan op de luchthavens, in elk geval de keren dat ik terug kwam van Mexico.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Dude
Moderator
Berichten: 7215
Lid geworden op: 22 dec 2007, 13:13
Locatie: Tucson, Arizona

Re: border crossing US-Mexico by land

Bericht door Dude »

Oh en als je ook iets oostelijker dan Yuma moest komen, altijd welkom hier :thumbup:
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: border crossing US-Mexico by land

Bericht door Ruud2004 »

BorL schreef:
26 jan 2023, 23:02
In 2018 voor de fun lopend van San Diego naar Tijuana gegaan, wij waren op ESTA in de USA.
USA - MEX paspoort laten zien aan de mexicaanse beambte die ons een visum voor in het paspoort heeft gegeven na wat standaard vragen. De terugweg verliep nog vlotter, de USA beambte vroeg ons snel langs de scanapparatuur te lopen na het zien van onze rode paspoorten... Iedereen met een andere kleur paspoort werd uitvoerig gecheckt.
Lang geleden zijn wij ook lopend Tijuana ingewandeld. Auto aan de Amerikaanse kant op een bewaakte parkeerplaats achtergelaten en via zo'n "ratelhek", zonder enige controle Tijuana ingewandeld. Tijuana vonden wij maar zozo, veel tandartsen, apothekers, winkeltjes en barretjes. Er hing een bijzonder opdringerig sfeertje, maar daar moet je dan maar doorheen kijken. Ook niet te veel aan spullen (camera's etc. die de aandacht zouden trekken meegenomen.
Terug naar de VS (op advies) met de Expressbus en hebben daar ruim 4 uur over gedaan. Lopend werd afgeraden, zou zeker 5 uur duren. Wel een belevenis, als je ziet wat er zich allemaal in die gigantische file afspeelt, geweldig. US controle duurde nog geen minuut. Daarna aan de Amerikaanse kant nog in een grote (goedkope) Mall geweest.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door Tipsy_1 »

bedankt voor alle tips.
Los Algodones zal niet veel beter zijn - allemaal tandartsen en opdringerige verkopers. Maar misschien once in a life dat we eens in Mexico komen.
Mijn grote schrik is het aanschuiven om weer de US in te komen. Ik heb gehoord dat dat inderdaad 2 a 3 uur kan duren ...
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door tddft_ »

Hey @Tipsy_1, hopelijk heb je een leuke vakantie gehad. Hoe is de border crossing gegaan? Ik ga zelf in december naar LA en ik zat er ook aan te denken om met de familie voor een dagje naar Tijuana te gaan om even Mexico te zien (zal ook mijn eerste keer in Mexico zijn). Wij zullen in LA al een auto huren dus ik dacht eraan om gewoon met de auto de grens over te steken, maar dat wordt dus afgeraden door de lange files? Hoe heb jij dat ervaren? En hoe is het gegaan met bij de grenscontrole met betrekking tot je paspoort en ESTA?
I left my heart in LA
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door IngridUSA »

Je mag met je huurauto niet de grens over naar Mexico. En persoonlijk is het een verloren vakantiedag wat mij betreft. Ik zou een ander familie uitje kiezen in de USA.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door mtl »

Geloof me, Tijuana is een afschuwelijk oord met behoorlijk veel criminaliteit. Het echte Mexico ga je daar niet zien.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door Tipsy_1 »

Wij zijn gewoon in Yuma te voet de grens overgegaan naar Los Algondones. Daar is een groot parking lot en Amerikanen steken daar en masse te voet over voor goedkoop dental work. We hebben enkele uurtjes daar rondgelopen en dan te voet weer terug, uur aanschuiven maar verder easy.
Met een huurauto mag het volgens mij niet.
De autorij leek wel sneller te gaan dan de "te voet" rij.
Er werd veel minder naar mijn paspoort gekeken dan bij andere grensovergangen (luchthaven, Canada) en mijn papierwinkel (wij zijn op visa) vroegen ze niet.
Corv
Amerikakenner
Berichten: 658
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door Corv »

Met de auto naar Mexico vanuit de USA is afhankelijk van de voorwaarden van de verhuurder. Ik neem aan dat je al geïnformeerd hebt bij hun of dat toegestaan is?
tddft_
Amerikafan
Berichten: 157
Lid geworden op: 19 aug 2018, 21:04
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door tddft_ »

Bedankt voor alle reacties. Het hangt inderdaad af van de voorwaarden, maar dat is ook niet het probleem. Desnoods gaan we ook te voet. De vraag is meer of het waard is om te gaan. Je bent toch wel minimaal 2,5 uur (zonder files) onderweg vanuit LA. Desnoods gaan we een dagje naar San Diego waar het toch iets veiliger is. :D
I left my heart in LA
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Border crossing US-Mexico by land.

Bericht door Pete.Z »

Tijuana is een verschrikkelijk oord, waar je hooguit heen moet voor goedkope medicijnen of om beroofd te worden. San Diego is 100 X leuker en 1000 X veiliger.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer