Ibis hotel Schiphol

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Ibis hotel Schiphol

Bericht door henriette »

In maart gaan we weer naar de USA. Voor de eerste vanuit Amsterdam. Aangezien we vroeg vertrekken en we toch nog een hele rit voor de boeg hebben (ongeveer 2u rijden naar Schiphol) willen we al een dag eerder vertrekken en kortbij de luchthaven overnachten.
Ik heb al eens gekeken naar verschillende hotels en er is toch heel wat prijsverschil tussen Park sleep & fly arrangementen.
Het Ibis hotel Schiphol komt er voor ons het voordeligst uit.

Wij hebben helemaal geen ervaring met park sleep & fly.
Iemand ervaring met dit hotel?
Is dat een afgesloten parking waar de auto word geparkeerd?
We moeten er 's morgens vroeg uit, dus het is alleen maar voor een kort nachtje.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ibis hotel schiphol

Bericht door bedeve »

Zowel het vooraan het terrein staande Ibis en het meer naar achteren geplaatste Ibis Budget is een prima parkeerplek.
Mijn ervaringen zijn steeds 3 + weken parkeren.
Bij Ibis is mijn voorkeur het parkeren aan de rechterzijde gerekend vanaf de achterzijde van het hotel.
Bij Ibis Budget is mijn voorkeur parkeren uiterst rechts gerekend vanuit de entree ; zover mogelijk bij de tafeltennistafel.
Parking is niet afgesloten ; er zijn in/uitrij slagbomen.
Er loopt s ńachts beveiliging rond

Er is een shuttle die elke 20 min rijdt.
Erg druk ; s'ochtends vroeg vaak rij.
Niet nodig : het OV Knooppunt Schiphol Nrd is aan de overkant van de weg.
Dan heb je elke minuut een bus naar Schiphol
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ibis hotel schiphol

Bericht door ClaireVHaut »

wij doen meestal Van der Valk sleep park en fly, zij gaan tot 31 nachten en aangezien wij altijd minimaal 4 weken gaan , is 31 nachten dan wel fijn.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ibis hotel schiphol

Bericht door Tantelotje »

Op zich klopt dat, dus dat je bij Van der Valk 'gratis' 31 dagen kunt parkeren (daar betaal je meer voor dan voor het Park, Sleep, Fly arrangement met 14 dagen), maar dat kan bij het Ibis ook. Dan kies je het arrangement met 21 dagen parkeren en de rest betaal je los bij.

Wij overnachten altijd van te voren. Vind dat wel zo relaxed en in vergelijking met regulier je auto parkeren maakt het dan helemaal niet zoveel uit.
In 2020 gingen we 14 dagen en moesten we 2 kamers hebben. 1 met en een zonder parkeren. Dan is Van der Valk echt veel duurder, omdat je 'losse' kamer daar gewoon veel duurder is. Dat was voor ons in 2022 hetzelfde, dus wederom Ibis. Zelfs met extra bijbetalen voor 25 dagen parkeren.
Ik vind de kamer voor 1 nacht gewoon niet zo belangrijk, dus dan is Ibis een keurige kamer, alleen wat kleiner dan Valk.

Het voordeel van Valk zou kunnen zijn dat ze daar een heel goed ontbijtbuffet hebben. Maar daar maken wij nooit gebruik van, ik vind het zonde van m'n tijd om een uur eerder op te staan om te ontbijten terwijl ik diezelfde ochtend nog een paar uur (als de rijen tenminste normaal zijn :D ) weer moet wachten op de luchthaven en ruim voldoende tijd heb om daar te ontbijten.

Komende zomer is het prijsverschil voor onze datum heel klein, dan gaan we weer een keer in het Van der Valk overnachten.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door bedeve »

@henriette vroeg naar de parkeervoorziening van Ibis en niet zo zeer naar een SPF vergelijk.
Zij die dat wel zoeken kan ik meegeven dat parkeren bij IBIS van een andere orde is dan bij van der Valk.
een veel veiliger plek .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door Tantelotje »

Daar heb je een punt.

Ik ging er even vanuit dat iemand wellicht ook geïnteresseerd was in een vergelijk tussen deze opties als Valk ook genoemd wordt.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door bedeve »

Ik dacht al @Tantelotje : dat onderwerp moet er zijn.
Sleep , Park , Fly op Schiphol !
En ik heb het gevonden ; weggedeemsterd in de kerkers van dit forum ;
Mijn teksten van oktober 2018 vind ik nog steeds actueel

viewtopic.php?f=10&t=72742&p=1184211&hi ... l#p1184211
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ClaireVHaut
Amerikakenner
Berichten: 774
Lid geworden op: 11 sep 2017, 15:27
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door ClaireVHaut »

@Tantelotje Wij hebben het toen uitgerekend en het was toen voor ons voordeliger om bij vdValk te slapen dan bij Ibis (met bijbetalen extra nachten) of parkeren op schiphol en losse kamer. Dat prijsverschil wisselt enorm, deels ook omdat de prijzen bij P3 op schiphol dynamisch zijn.. Hoe korter van te voren je reserveert hoe duurder en omgekeerd. Het kan best zijn dat Ibis voordeliger is hoor. Ontbijtbuffet maken wij sowieso nooit gebruik van. Ik eet liefst niets ;) ben geen ontbijtfan. En we nemen dan ook vaak gewoon een krentenbol. Kamer boeit me ook niet. Bed moet goed zijn. Ik zoek echt op goedkoopste optie.. en dat was vorig jaar dus VdValk.
Zoek je informatie over Canada ? Ga naar https://www.facebook.com/groups/CanadaR ... urePassie/ en meld je aan! Een schat aan informatie over Canada (en Vs). Een vriendelijke groep vol met ervaring.
sharon-vb
Amerikafan
Berichten: 300
Lid geworden op: 21 mar 2011, 22:56
Aantal x V.S. bezocht: 3
Locatie: Breda

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door sharon-vb »

Wij slapen ook dit jaar bij Ibis. Parkeren is goed geregeld en bewaakt, kamer is prima en er rijdt een shuttlebus. Wat eerder genoemd is kan je ook de gewone bus pakken.
Ik vind het veel stress schelen dat je al op Schiphol bent en niet meer hoeft te rijden. Geen onverwachte file door een ongeluk oid.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door Tantelotje »

@ClaireVHaut Klopt, die prijzen zijn bijna net zo ondoorgrondelijk als de prijzenvan vliegtickets :D
Voor ons scheelt het aankomend juni 5 euro. Dat Valk dus duurder is. Vorig jaar, mede vanwege die 2 kamers, ruim 120. Op 1 dag na exact dezelfde datum. Wie het snapt mag het zeggen! Wij gaan ook altijd voor de goedkoopste van de twee!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
henriette
Amerikafan
Berichten: 363
Lid geworden op: 25 jun 2008, 23:00
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: bocholt

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door henriette »

Bedankt allemaal voor de reacties.
Wij hebben voor ibis gekozen omdat van der valk voor ons toch ongeveer 120 € duurder uitkomt. Dit omdat we er tot 31 dagen parkeren moeten bijnemen. 14 dagen is juist niet genoeg.

Maar nu heb ik nog een vraagje
Als ik de kamer wil boeken met kosteloos annuleren staat er
Geniet van een ontspannen avond voor uw reis! Eén overnachting en maximaal 15 dagen inbegrepen parkeren. Shuttleservice van het hotel naar de luchthaven alleen beschikbaar voor hotels buiten het centrum en in de directe nabijheid van luchthavens.

En als ik kies voor niet annuleren
Enjoy a relaxing evening before catching your plane. Your booking includes 1 night's accommodation and up to 3 weeks parking for one car at the hotel, including a free shuttle bus to and from Schiphol airport (runs from 04:26AM to 01:32AM).

Maar ik zie nergens waar ik 2 dagen meer parkeren kan bijboeken , of kan dit niet?
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door Ruud2004 »

Tipo, vraag een kamer in het laatst (kan het al niet meer nieuw noemen) bijgebouwde stuk en als dit niet kan, een kamer aan het einde van de/een gang en niet bij het restaurant/bar in de buurt.
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Ibis hotel Schiphol

Bericht door bedeve »

henriette schreef:
29 jan 2023, 12:21

Maar ik zie nergens waar ik 2 dagen meer parkeren kan bijboeken , of kan dit niet?
Aan de balie ..
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer