Vegan opties

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hoogbouw
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 apr 2019, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Vegan opties

Bericht door Hoogbouw »

Dag allemaal,

Het onderwerp vegan is al een paar jaar (volgens mijn zoekopdracht) niet genoemd. Wie kan iets meer vertellen over vegan opties bij restaurants/ketens/motels? Zijn er ook specifiek veganistische restaurants in het zuid-westen? Ik vermoed dat ik in San Francisco of LA niet lang hoef te zoeken maar hoe is het verder in deze regio?

Dank voor jullie reacties!
Groeten, Eric
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vegan opties

Bericht door d_vdploeg »

Wij zijn zelf niet vegan, dus we zoeken ook niet specifiek naar restaurants die vegan zijn. Wij hebben afgelopen september een rondreis gemaakt door Californië. Ons beeld is vergelijkbaar met NL: In elk restaurant waar wij waren zijn wel vegan gerechten te krijgen, maar het merendeel is toch wel niet-vegan. Meestal 1 of 2 gerechten vegan per gang. Uitgezonderd misschien ketens zoals Denny's of Wendy's. Maar nogmaals wij letten er ook niet echt op.

De VS staat niet bekend als een vegan walhalla. In Californië zie je dit inderdaad wel meer dan elders is onze ervaring. Ben benieuwd als je specifiek zoekt op Vegan restaurants in pak hem beet Florida of Texas wat je dan tegenkomt.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7948
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Vegan opties

Bericht door Pete.Z »

Hoogbouw
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 apr 2019, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vegan opties

Bericht door Hoogbouw »

o - wow!

Dank Pete!

Groeten, Eric
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1534
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Vegan opties

Bericht door dutch_in_seattle »

HappyCow is inderdaad een uitstekende site om vegan (of "vegan-friendly") opties te vinden.
Whole Foods is over het algemeen ook een goede plek voor vegan opties. Die hebben een buffet waar je prima vegan kunt eten, en ze hebben daar ook hele goede vegan producten.
Veggie Grill is een keten met uitsluitend vegan eten. Voor zover ik weet, heeft die ook vestigingen in Californië.

Mocht je nog in Seattle komen, dan heb ik nog allerlei specifieke tips voor je. Laat maar weten.

Succes ermee!
--Ron
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Hoogbouw
Amerika-ontdekker
Berichten: 17
Lid geworden op: 28 apr 2019, 18:31
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Vegan opties

Bericht door Hoogbouw »

Dankjewel Ron (namens mijn dochter :D )!

Seattle… helaas!

Groeten - Eric
Mila2306!
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 29 jan 2023, 20:05
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Vegan opties

Bericht door Mila2306! »

Wij eten zelf ook veganistisch en gaan dit jaar met de camper naar zuid-west Amerika. We kunnen dus veel koken in de camper en niet echt afhankelijk zijn van de restaurants. Maar heb eigenlijk geen idee wat er te koop is in Amerika. Ik hoor voornamelijk dat gezond eten in Amerika erg lastig is. Gaat het hier om de restaurants, of ook supermarkten?
Ik neem aan dat blikken bonen wel te koop zijn. Maar hoe zit dat bijv met sojamelk/sojayoghurt, broodbeleg als hummus, pindakaas (liefst 100% zonder te veel troep) en noten/zaden etc.

Weet iemand dit?
tanteto
Amerikafan
Berichten: 252
Lid geworden op: 07 aug 2019, 20:51
Locatie: Bull City

Re: Vegan opties

Bericht door tanteto »

Hummus, noten en pindakaas (een Amerikaanse uitvinding trouwens) kun je in elke supermarkt vinden. Sojamelk of amandelmelk is ondertussen ook erg gangbaar.
Wat bedoel je precies met het ‘echte’ Amerika en een ‘gewone’ Amerikaan?
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vegan opties

Bericht door Almere vak V »

Mila2306! schreef:
04 mar 2023, 12:16
Ik hoor voornamelijk dat gezond eten in Amerika erg lastig is.
Gezond eten is helemaal niet lastig. Het is vooral de keuze die je zelf maakt. Ga je voor snel en makkelijk dan zal het vaak niet al te gezond zijn. Maar in elk restaurant vind je inmiddels meer dan genoeg opties om voor iedereen een gezonde keus te maken. En dan is het maar net wat je zelf als gezond kwalificeert.

De gemiddelde supermarkt in Amerika heeft (veel) meer keus dan die in Nederland. Dus daar kun je wellicht je hart ophalen. Wel even je hart vasthouden als je afrekent...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer