Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Telefonie en data in de VS?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Zwinkels
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 4

Telefonie en data in de VS?

Bericht door Zwinkels »

Hoi,

Voor onze VS-reis in 2023 ben ik weer op zoek naar een goede oplossing voor telefonie en data in de VS. Mijn eigen provider vraagt uiteraard de hoofdprijs voor telefonie en data in de VS. In het verleden heb ik een prepaid SIM van AT&T gekocht en deze per post in NL ontvangen. In het vliegtuig naar de VS de NL-SIM vervangen voor de VS-SIM in mijn eigen telefoontoestel (iPhone). Is dit nog altijd de beste en ‘goedkoopste’ oplossing? AT&T biedt op het moment onbeperkt data en bellen in de VS/Canada/Mexico aan voor €69,95. Dat is met een prepaid SIM kaart die naar je opgestuurd wordt. Een andere (duurdere) variant is de eSIM. Zelfde dingen, maar dan voor €97,95.

Wie heeft recente ervaring en wijst me naar de juiste oplossing?
Dank alvast!

Hartelijke groet en een mooi 2023,
Giel Zwinkels
asv60
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 40

Re: Telefonie en data in de VS?

Bericht door asv60 »

Dat kun je vinden in dit topic: viewtopic.php?f=10&t=68607
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

@Zwinkels een eSim kan veel (vééél) goedkoper.

https://www.airalo.com/united-states-esim
$26 voor 10Gb (30 dagen geldig). En als je in dit forum even terugzoekt is er nog een 30% kortingscode te vinden.
Gevonden: WELCOME30 of TRY30
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Zwinkels
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwinkels »

Dank allebei! Ik ga even kijken…
Zwinkels
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwinkels »

@Frasi heb je ervaring met Airalo? Ziet er wel supergoed uit, zeker met ook nog eens 30% korting
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Ik heb ze afgelopen zomer gebruikt.
Het is alleen een data-bundel en ze gebruiken meerdere netwerken (T-mobile en AT&T geloof ik).
Installatie verliep soepel; je kan het vooraf thuis al installeren maar pas zodra je in de VS je toestel aanzet gaat de 30 dagen lopen.
Goede ontvangst/snelheid (uitgezonderd wat afgelegen plaatsen zoals NP's).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
harryh
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 66

Bericht door harryh »

@Moderatorteam zie bericht van @asv60, is al een draadje over dit onderwerp...
Minonbos
Amerikafan

Bericht door Minonbos »

Goedenavond,
1. Heeft iemand ervaring in VS met Travel & Surf van T-Mobile (https://www.t-mobile.nl/klantenservice/ ... el-en-surf)
2. Makkelijk te installeren?

Alvast dank!
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Geen ervaring. Wat betreft je tweede vraag: hier valt niets aan te installeren. Dit is gewoon een bundel die je aan kunt zetten binnen je Nederlandse mobiele abonnement bij T-Mobile.
thebruins
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 24

Bericht door thebruins »

Heeft iemand ervaring in VS met Travel & Surf van T-Mobile (https://www.t-mobile.nl/klantenservice/ ... el-en-surf)
Ja, ik had deze zomer die 'Alleen voor T-Mobile USA netwerk' pas gekocht voor EUR20. Ik was voornamelijk in het zuiden van Utah en het noorden van Arizona waar T-Mobile USA niet echt goede of geen dekking heeft. Je mag dan gebruik maken van het AT&T netwerk maar dat werkte niet qua data omdat dat blijkbaar alleen geldt/gold voor het 3G netwerk van AT&T dat ze net eerder dat jaar uit hadden gezet. Dus T-Mobile Nederland moest nog onderhandelen of zo denk ik om ook het 4G netwerk te mogen gebruiken. Weet niet of dat inmiddels al wel werkt, maar mijn ervaring is niet super positief dus. Ligt hoofdzakelijk aan waar je naar toe gaat want in de grote steden is er wel T-Mobile USA dekking.
Zwinkels
Amerika-ontdekker

Bericht door Zwinkels »

Dank allemaal voor jullie reacties! Ik heb gekeken bij Airalo, maar de toestellen van mijn kids zijn helaas 'te oud'. Ik kijk nu bij prepaidzero.com naar de mogelijkheden. Ik kan daar zowel eSIM als SIM kopen die het netwerk van AT&T en T-Mobile oppakken. Heeft iemand ervaring met prepaidzero.com?

Ik nijg naar de volgende prepaids:
2x AT&T + T-mobile - VS - 12Gb (L-pakket, alleen data) voor €35/stuk (kids)
2x AT&T + T-mobile - VS - 12Gb (L-pakket, onbeperkt VS + Internationaal) voor €49,95 (ouders)

Ze stellen dat je een Engels nummer krijgt ipv een Amerikaans nummer..geen idee of dat erg is
Mr. Patrick
Amerikakenner

Bericht door Mr. Patrick »

De reden waarom ikzelf een lichte voorkeur heb voor een 'echte' SIM-kaart boven een e-sim is omdat je bij restaurants met een Amerikaans nummer kunt deelnemen aan de digitale wachtrij. Je meldt je bij de ingang, ze noteren je nummer en je krijgt een smsje zodra je tafel beschikbaar is. Kun je nog even een rondje lopen of (window)shoppen in de buurt. Dat kan meestal niet met een buitenlands nummer.
West-Canada (2023)
Deep South (2022)
Colorado-South Dakota-Wyoming-Utah (2019)
Zuid-Westen (2017)
New York (2009)
d_vdploeg
Amerika-expert

Bericht door d_vdploeg »

Ja alleen moet je dan ook wel een Amerikaanse simkaart hebben. Veel van die simkaarten die je vooraf besteld, waaronder het beroemde en beruchte arieli mobile, dat was gewoon een UK nummer in de praktijk, en dan heb je er nog niks aan.

Een buitenlands nummer kunnen ze inderdaad meestal niet naar sms-en of bellen. Dat hebben wij 2 weken terug ook ervaren. Maar ach met data, en bellen via skype naar vaste nummers en als nood je eigen NL/BE telefoonnummer, komen we een eind mee :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
woutervg
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 15

Bericht door woutervg »

Mr. Patrick schreef:
16 jan 2023, 14:03
De reden waarom ikzelf een lichte voorkeur heb voor een 'echte' SIM-kaart boven een e-sim is omdat je bij restaurants met een Amerikaans nummer kunt deelnemen aan de digitale wachtrij.
Een e-sim hoeft niets te zeggen over het hebben van een telefoonnummer. Wanneer je bij een Amerikaanse provider een e-sim besteld, krijg je gewoon een lokaal nummer.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Wat is een goede en niet al te dure oplossing voor data en telefonie in de VS?
Ik heb een Samsung S9, niet geschikt voor e-sim. Ik wil in Amerika kunnen bellen en naar Nederland, daarnaast data om te internetten. We reizen met een camper en zijn 25 dagen onderweg van Chicago naar LA.
Wel of geen Mifi, of alleen nieuwe Simkaartjes in beide telefoons? Wat zijn de huidige prijzen ongeveer?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om een simkaartje van AT&T te kopen met bijbehorend dataplan. Afhankelijk van het dataplan kost dat je zo'n $ 45 + de kosten van een simkaartje (± $ 10) als je het koopt in een Walmart of Target. Prijzen en databundels veranderen nog wel eens maar dat had ik de laatste keer betaald. Ik had toen 5 Gb data dat ik lang niet opgemaakt heb. Ik gebruik het vooral voor navigeren in de auto en voor onderweg om iets online op te zoeken. Dus geen media streaming/facebook op de telefoon onderweg, dat doe ik 's avonds in het motel wel weer als ik Wifi heb.

Bevalt mij al jaren erg goed. Als bellen naar Nederland belangrijk voor je is (voor mijzelf niet zo) dan kun je ook altijd via Whatsapp naar Nederland bellen (of gebeld worden) op je Amerikaanse sim. Whatsappen kan met behoud van je Nederlandse mobiele nummer.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
jojostravelusa
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door jojostravelusa »

Ik heb een Tele 2 abonnement en in de States kopen we altijd een internetbundel. Dat kost, die wij gebruiken, € 30,- en is een maand geldig. Bellen doen we alleen in zeer uitzonderlijke gevallen en verder maken we zoveel mogelijk gebruik van wifi. En soms ben je offline. Heerlijk :wink:
Mijn man heeft Vodafone en dat is duur. Daar kost, buiten de bundel, het sowieso € 5,- per dag, ongeacht of je het gebruikt of niet. Daar doen we dus nooit wat mee. We kopen dus nooit een Amerikaanse simkaart en zijn tot nu toe prima tevreden.
Nikkie72
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Nikkie72 »

Coyote schreef:
12 feb 2023, 06:55
Persoonlijk geef ik er de voorkeur aan om een simkaartje van AT&T te kopen met bijbehorend dataplan. Afhankelijk van het dataplan kost dat je zo'n $ 45 + de kosten van een simkaartje (± $ 10) als je het koopt in een Walmart of Target. Prijzen en databundels veranderen nog wel eens maar dat had ik de laatste keer betaald. Ik had toen 5 Gb data dat ik lang niet opgemaakt heb. Ik gebruik het vooral voor navigeren in de auto en voor onderweg om iets online op te zoeken. Dus geen media streaming/facebook op de telefoon onderweg, dat doe ik 's avonds in het motel wel weer als ik Wifi heb.

Bevalt mij al jaren erg goed. Als bellen naar Nederland belangrijk voor je is (voor mijzelf niet zo) dan kun je ook altijd via Whatsapp naar Nederland bellen (of gebeld worden) op je Amerikaanse sim. Whatsappen kan met behoud van je Nederlandse mobiele nummer.

Roland
Als ik een andere simkaart in mijn telefoon stop, kan ik dan gewoon mijn whatsapp blijven gebruiken op mijn Nederlandse mobiele nummer? Moet ik daar dan nog iets voor doen?
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 31
Contacteer:

Bericht door Coyote »

Ja.

Zoals ik al aangaf kun je met een Amerikaanse simkaart gewoon je Whatsapp blijven gebruiken die je op je telefoon met je NL mobiele nummer hebt ingesteld. Wellicht krijgt je een melding van Whatsapp of je het nieuwe Amerikaanse mobiele nummer wilt gebruiken of het huidige (je NL mobiele nummer dus). Kies dan voor je NL mobiele nummer. Zo heb ik het de eerste keer wel gedaan. De keren daarna kreeg ik de vraag van Whatsapp niet meer.

Roland
Since 1982: 31 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Coyote schreef:
12 feb 2023, 06:55

Roland
Nog bedankt voor je antwoord, Roland. Dat gaan we dan doen. Vlakbij het hotel zit een Target. Gaat wel lukken denk ik.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer