Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Camper kopen
Camper kopen
Het huren van een camper voor langere tijd (3 maanden) is erg duur. Een goed alternatief lijkt mij het kopen en verkopen van een tweedehands camper. Volgens mij wordt dit alternatief weinig gebruikt, ik weet niet precies waarom dit zo weinig wordt gedaan?
Voor zover ik het nu heb begrepen zijn de volgende administatieve zaken belangrijk bij het kopen van een RV:
- Verzekering: Duur, maar te doen
- Eigendomsbewijs: Kan worden overgedragen evt. zonder Social Security Number, dus bij een verblijf van minder dan 90 dagen zonder visum, moet dit dus ook kunnen lijkt me.
- Rijbewijs (hoeft geen internationaal rijbewijs te zijn (heb ik begrepen?))
- Lid worden van AAA kan handig zijn
Ik kom er net achter dat een dergelijk topic al bestaat, dus misschien is dit overbodig, maar een topic waar alle nodige tips en informatie bij elkaar staat lijkt me handig.
Voor zover ik het nu heb begrepen zijn de volgende administatieve zaken belangrijk bij het kopen van een RV:
- Eigendomsbewijs: Kan worden overgedragen evt. zonder Social Security Number, dus bij een verblijf van minder dan 90 dagen zonder visum, moet dit dus ook kunnen lijkt me.
Ik kom er net achter dat een dergelijk topic al bestaat, dus misschien is dit overbodig, maar een topic waar alle nodige tips en informatie bij elkaar staat lijkt me handig.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Persoonlijk zie ik er niks in. Ik wil gewoon als ik aankom netjes opgehaald worden, een compleet ingerichte camper meenemen en ook nog elke keer als we gaan van een verschillende plaats af kunnen vertrekken. Ik moet er niet aan denken eerst nog een camper te moeten gaan zoeken en kopen en alle handel van dien.
Wellicht als we ooit (zoals onze wens is) een half jaar of langer gaan, dan wel.
Wellicht als we ooit (zoals onze wens is) een half jaar of langer gaan, dan wel.
Ik zou het ook absoluut niet verkeerd vinden om de gemakken van een huurcamper te hebben
, maar dit is gewoon veel te duur voor ons.
Ik ga ervan uit dat ik een redelijke camper voor $ 5000 moet kunnen kopen en deze dan aan het einde van de trip voor toch wel minimaal $ 3000 moet kunnen verkopen. Ik vraag me dus af of het geregel en het gedoe onoverkomelijk is, of dat het best meevalt?
Tips en reacties zijn meer dan welkom
!!

Ik ga ervan uit dat ik een redelijke camper voor $ 5000 moet kunnen kopen en deze dan aan het einde van de trip voor toch wel minimaal $ 3000 moet kunnen verkopen. Ik vraag me dus af of het geregel en het gedoe onoverkomelijk is, of dat het best meevalt?
Tips en reacties zijn meer dan welkom

- Color01
- Amerika-expert
maar de vraag is...wie gaat de Camper voor jouw verkopen dan....en als je pech krijgt met een gebruikte Camper ... hoe hoog zijn die kosten dan wel niet voor reparatie, of als dat ding af gesleept moet worden.....met een huur camper maak je een telefoontje .. en met een dag zit je in een andere Camper.tiemen1 schreef:
Ik ga ervan uit dat ik een redelijke camper voor $ 5000 moet kunnen kopen en deze dan aan het einde van de trip voor toch wel minimaal $ 3000 moet kunnen verkopen.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
- Color01
- Amerika-expert
Dit krijg je voor $20.000
Four Winds Chateau Sport Model 23A
Year: 2001
Price: $20,217.00
Class: Class C
Mileage: 88,797
Stock Number: 31429
Length: 23
Chassis: CHEVROLET
License: 4LLF568
VIN: 1GBJG31J6Y1204269

http://www.elmontervsales.com/siteSpeci ... icleID=228
Four Winds Chateau Sport Model 23A
Year: 2001
Price: $20,217.00
Class: Class C
Mileage: 88,797
Stock Number: 31429
Length: 23
Chassis: CHEVROLET
License: 4LLF568
VIN: 1GBJG31J6Y1204269

http://www.elmontervsales.com/siteSpeci ... icleID=228
-
- Amerika-expert
Waarom huur je niet gewoon een stationwagen? En slaap je in motels als je daar in de buurt bent?
In die stationwagen kan je met een luchtbed slapen als je ergens in de rimboe bent. En h/motels zijn een stuk goedkoper (en comfortabeler) dan een camper.
Of je neemt een tentje mee/koopt een tentje bij WalMart, ook niet al te duur.
Voor de $5000 die je aan een camper kwijt bent, kun je dan heel wat makkelijker reizen.
Campers lijken me echt iets voor oudere mensen (zei hij, net 60 geworden zijnde), die alle comfort van thuis onder handbereik willen hebben.
In die stationwagen kan je met een luchtbed slapen als je ergens in de rimboe bent. En h/motels zijn een stuk goedkoper (en comfortabeler) dan een camper.
Of je neemt een tentje mee/koopt een tentje bij WalMart, ook niet al te duur.
Voor de $5000 die je aan een camper kwijt bent, kun je dan heel wat makkelijker reizen.
Campers lijken me echt iets voor oudere mensen (zei hij, net 60 geworden zijnde), die alle comfort van thuis onder handbereik willen hebben.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Voor $5000 hoop ik dat je heel handig bent en een extra koffer met gereedschap mee wilt nemen.
Je bent eerst een paar weken zoet om wat te vinden. Dan moet je hem opknappen etc Je kan beter iets meer spenderen zoals deze. Ik denk dan dat je wat minder geld kwijt bent aan het eind.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1991-28- ... dZViewItem
Ebay geeft je sowieso een hoop mogelijkheden denk ik.
Veel geluk
Je bent eerst een paar weken zoet om wat te vinden. Dan moet je hem opknappen etc Je kan beter iets meer spenderen zoals deze. Ik denk dan dat je wat minder geld kwijt bent aan het eind.
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1991-28- ... dZViewItem
Ebay geeft je sowieso een hoop mogelijkheden denk ik.
Veel geluk
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Niet met cruise amerika. Mag je op eigen kosten in een hotel tot ie gemaakt is.maar de vraag is...wie gaat de Camper voor jouw verkopen dan....en als je pech krijgt met een gebruikte Camper ... hoe hoog zijn die kosten dan wel niet voor reparatie, of als dat ding af gesleept moet worden.....met een huur camper maak je een telefoontje .. en met een dag zit je in een andere Camper.
- Rob
- Amerika-expert
- Partner van: Annie
- Aantal x V.S. bezocht: 27
- Contacteer:
Voor die $ 5000,00 kan je misschien een oude camper kopen maar dan zal het een kleine zijn en zeker als je langer gaat is een beetje ruimte ook wel lekker.
Ook zal het een oude zijn met mogelijk nog reparatiekosten of dan toch op korte termijn.
Met een oude camper ben je op heel wat campgrounds niet welkom.
Ook zal het een oude zijn met mogelijk nog reparatiekosten of dan toch op korte termijn.
Met een oude camper ben je op heel wat campgrounds niet welkom.
- hekkie
- Amerika-expert
- Partner van: Jhek
- Aantal x V.S. bezocht: 20
- Contacteer:
Is dat zo Rob? Heb je daar ervaring mee o.i.d.? Ik heb er nog nooit over gehoord, dat oude campers geweigerd werden. Maar ja zoveel camperervaring heb ik ook niet natuurlijk.Rob schreef:Met een oude camper ben je op heel wat campgrounds niet welkom.
Een oud tentje is in elk geval nooit een probleem......

Gr. Marjan
Gr. Marjan
20 USA-reizen:
20 USA-reizen:
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo wat veel snelle reacties! Super hoor! Wat een leuk forum is dit zeg!
Maar wat betreft de camper, vind ik jullie waarschijnlijk realistische opinie, wat verontrustend.. Lastig lastig voor een flink dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
Ik was op het idee gekomen om een camper te kopen, door de grote hoeveelheid campers die er op Ebay worden aangeboden. In eerste instantie waren we van plan een echt goedkope oude camper te kopen (1980 en ouder) op Ebay, maar dat vind ik inderdaad toch te riskant. Dus toen hebben we het budget voor de camper omhoog gedaan naar $5000. Voor dit bedrag heb ik behoorlijk veel ogenschijnlijk prima RV's (1980-1990) gezien op Ebay. Maar op dit moment zie ik het niet zitten om op de gok een RV op afstand via Ebay te kopen (ook al zijn er betrouwbare sellers), omdat het daarvoor toch om te veel geld en tijd gaat, dus nu wil ik bij aankomst een auto huren en dan in de eerste week ergens een camper bij een garage kopen, eventueel met terugkoopgarantie.
Maar goed ik zal nog eens heel hard gaan nadenken.
PS. Ik vind een RV persoonlijk echt niet voor bejaarden, dat zijn wij dan ook nog lang niet
met onze 27 en 25 jaar en een beetje avontuur kunnen we wel hebben!
Maar wat betreft de camper, vind ik jullie waarschijnlijk realistische opinie, wat verontrustend.. Lastig lastig voor een flink dubbeltje op de eerste rang willen zitten...
Ik was op het idee gekomen om een camper te kopen, door de grote hoeveelheid campers die er op Ebay worden aangeboden. In eerste instantie waren we van plan een echt goedkope oude camper te kopen (1980 en ouder) op Ebay, maar dat vind ik inderdaad toch te riskant. Dus toen hebben we het budget voor de camper omhoog gedaan naar $5000. Voor dit bedrag heb ik behoorlijk veel ogenschijnlijk prima RV's (1980-1990) gezien op Ebay. Maar op dit moment zie ik het niet zitten om op de gok een RV op afstand via Ebay te kopen (ook al zijn er betrouwbare sellers), omdat het daarvoor toch om te veel geld en tijd gaat, dus nu wil ik bij aankomst een auto huren en dan in de eerste week ergens een camper bij een garage kopen, eventueel met terugkoopgarantie.
Maar goed ik zal nog eens heel hard gaan nadenken.
PS. Ik vind een RV persoonlijk echt niet voor bejaarden, dat zijn wij dan ook nog lang niet

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
voor het budget dat je hebt zou ik voor dit gaan

Hier is de link
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1990-Coa ... #mainImage
Kan je ipv hem voor minder te verkopen op de boot zetten en meenemen
BPM is bijna niets.
LPG eronder en lekker in europa op vakantie. Wel de boel van 110V naar 220 aanpassen
Ik denk dat ik dit zou doen.
Het verlies dat je op de camper hebt kan je de bootreis van betalen

Hier is de link
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/1990-Coa ... #mainImage
Kan je ipv hem voor minder te verkopen op de boot zetten en meenemen
BPM is bijna niets.
LPG eronder en lekker in europa op vakantie. Wel de boel van 110V naar 220 aanpassen

Ik denk dat ik dit zou doen.
Het verlies dat je op de camper hebt kan je de bootreis van betalen
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Misschien heb je iets aan de ervaringen van iemand die al eens een camper heeft gekocht: http://members.home.nl/bonkol/De%20Site/
Marianne
Marianne
-
- Amerikakenner
Re: Camper kopen
Wij hebben vorig jaar een motorhome gekocht, alleen gingen wij voor een heel jaar. Als je vragen hebt kan je een PBtje sturen en dan kan ik je meer info geven.tiemen1 schreef:Het huren van een camper voor langere tijd (3 maanden) is erg duur. Een goed alternatief lijkt mij het kopen en verkopen van een tweedehands camper. Volgens mij wordt dit alternatief weinig gebruikt, ik weet niet precies waarom dit zo weinig wordt gedaan?
1998 - skitrip Breckenridge
1999 - 1ste motorhome trip
2000 - motorhome trip (thema canyons)
2001 - motorhome trip (thema woestijnen)
2002 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2006 -1 jaar door Amerika met eigen Bounder
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
- Coyote
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 32
- Contacteer:
Liever deze info delen met ons op het forum. Zo hebben anderen er ook nog wat aan.Verelle schreef:Wij hebben vorig jaar een motorhome gekocht, alleen gingen wij voor een heel jaar. Als je vragen hebt kan je een PBtje sturen en dan kan ik je meer info geven.
Roland
-
- Amerikakenner
Verzekering is te doen, maar inderdaad duur, ze slaan er een slaatje uit omdat je een buitenlander bent.tiemen1 schreef:Het huren van een camper voor langere tijd (3 maanden) is erg duur. Een goed alternatief lijkt mij het kopen en verkopen van een tweedehands camper. Volgens mij wordt dit alternatief weinig gebruikt, ik weet niet precies waarom dit zo weinig wordt gedaan?
Je hebt een adres nodig in Amerika, dit is voor de registratie van de RV, mag dus geen postadres zijn, moet een fysiek adres zijn.
Je hebt wel een internationaal rijbewijs nodig, dit kost slechts 25 euro en kan je een hoop ellende besparen, dus zou ik gewoon meenemen.
Lid worden van de AAA is niet nodig, kan via de verzekering geregeld worden, hangt een beetje van het type RV af.
Misschien heb ik het mis, maar ik heb het gevoel dat je het nog niet goed hebt overdacht. Er gaat best wel wat tijd in zitten om alles uit te zoeken als je ter plekke bent, ook al kan je veel in Nederland doen.
Wij zijn een jaar van te voren met de voorbereiding van onze reis begonnen en hadden een heel duidelijk beeld wat we wilden kopen, in welke staat, bij welke dealer en ook nog het model (al hoewel we daar in wel flexibel waren, uiteindelijk hebben we precies gekocht wat we wilde hebben). Je hebt meer tijd dan een week nodig voor de zoektocht naar de RV en de koop er van. En wat voor staat wil je de RV? Class C & B zijn naar verhouding duur. En met die 5.000 dollar waar je het eerst over had redt je het echt niet.
Persoonlijk denk ik dat je met 3 maanden reizen nog op de grens zit waar huren waarschijnlijk goedkoper is dan kopen. Voor ons lag het anders, omdat El Monte ons 50.000 dollar berekende voor een jaar huur. Met kopen waren wij veel goedkoper uit.
@Bennogr: We schelen dik 20 jaar, maar ik ben dan wel het jonkie van ons tweeen. RV's zijn absoluut niet voor oudere mensen. Ik heb een stukje op USA4ALL geschreven over Fulltiming, misschien moet je dat eens lezen.

1998 - skitrip Breckenridge
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
2003 - motorhome trip
2004 - motorhome trip
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 6853 Weergaves