Aantal vragen over reizen naar de VS (eerste keer!)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Josters
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 aug 2014, 21:41

Aantal vragen over reizen naar de VS (eerste keer!)

Bericht door Josters »

Hoi iedereen!

Al jaren een trouwe lurker hier, nu eindelijk voor het eerst zelf naar de VS, en dat vind ik onverwacht toch nog wel spannend! Ik heb twee totaal verschillende vragen:

1a) Ik heb een uitgeprinte ESTA, een 2/2 vaccinatie certificaat (geen booster dus) waarvan de laatste prik was in mei 2021, en een Attestation Form (https://public.traveldoc.aero/publicfil ... 202022.pdf). Heb ik daarmee alle benodigde documenten?

1b) Wordt een 2/2 vaccinatie uit mei 2021 wel gezien als volledig gevaccineerd? Mijn lezing van de CDC website is van wél, maar hun website vind ik erg verwarrend, dus misschien kan iemand met ervaring dit voor mij bevestigen?

2) Ik heb een ticket van American Airlines van Amsterdam naar Atlanta (overstap in Philadelphia) voor rond de 350eu gekocht op hun website (retour!). Voor zover ik weet is AA geen budget vliegmaatschappij (zoals TUI), maar ik zie nu dat dit wel haast verdacht goedkoop is. Sterker nog, de ticketprijs wordt in hun bevestigingsmail aangegeven als slechts 1eu (de rest zijn belastingen en heffingen). Ik maak me nu toch een beetje zorgen dat deze vlucht gecanceld gaat worden of dat er iets anders mee is. Helaas kan ik me een mislukte vlucht niet echt veroorloven, want ik moet wel echt (met een paar dagen speling) op mijn reisdatum in de VS zijn. Iemand enig idee wat hier gaande is? Maak ik me onterecht zorgen?

Groeten!
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1923
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Aantal vragen over reizen naar de VS (eerste keer!)

Bericht door Frasi »

Mooi vooruitzicht Josters!

Als je ook een paspoort hebt :lol: , is je documentatie compleet.
Een 2/2 vaccinatie is voldoende: er worden geen boosters vereist. Al kan het nooit kwaad er nog een te halen voor vertrek.
https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... d-vaccines

Zorg inderdaad voor uitgeprinte vaccinatiebewijzen: ook op sommige plekken in de VS kan je ze nodig hebben. En mondkapjes; ook nog wel eens vereist in overheidsgebouwen en OV.

Als je een normaal ticket hebt met een e-ticketnummer en een PNR, dat je kan oproepen op de website van AA, kan het eigenlijk niet mis zijn. Ervan uitgaande dat je ticket al een paar dagen/weken geleden is gekocht (de eerste dagen kunnen ze zich nog wel eens beroepen op een kennelijke vergissing). Maar het komt vaker voor dat het leeuwendeel van de ticketprijs bestaat uit fees en taxes.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Aantal vragen over reizen naar de VS (eerste keer!)

Bericht door Almere vak V »

Dat paspoort is een goeie tip!! :blink:

Maak je niet druk over dat ticket. Wat @Frasi aangeeft. Tickets bestaan voornamelijk uit tax. Als jij met je ticket kunt inloggen op de website van AA is er geen enkele reden om je druk te maken. Goedkoopste ticket wat wij ooit gehad hebben was een retourtje Amsterdam San Francisco met een overstap in Kopenhagen voor €279. En toen op de terugweg de piloten van de SAS staakten werden we keurige netjes teruggevlogen door de KLM met duizendmaal excuus van de SAS en weet ik hoeveel 1.000 gratis EuroBonus punten.

Veel plezier!!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer