Kampeerspullen meenemen/kopen.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
marieke1
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 jan 2011, 19:25

Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door marieke1 »

Goedenavond allemaal,

wij zijn van plan om aankomende zomer naar Oregon, Californië en Arizona te gaan. Qua overnachten willen we een aantal keer gebruik maken van de lodges op een KOA camping of in de state parks van Oregon. Hiervoor hebben we in ieder geval beddengoed nodig. Maar mijn vraag richt zich voornamelijk op kookgerei. We zijn niet van plan om iedere avond zelf te koken, maar een paar keer zal vast voorkomen.
Wat nemen jullie mee vanuit Nederland?
Wat koop je daar (in ieder geval een koelbox)?
Gebruik je de firepit ook om bv een burger op te bakken en zo ja, doen jullie dat rechtstreeks op het rooster of gebruiken jullie een eigen rooster?
Koop je ook een pan? En zo ja, een speciale campingpan of een goedkope, aangezien hij na de reis waarschijnlijk toch weg gaat?
Denk ik nog ergens niet aan? Vergeet ik iets?

Oh, en als je nog toppers qua recepten hebt, hoor ik die uiteraard ook graag!

Groetjes Marieke.
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: campeer spullen

Bericht door michelly »

Wij hebben een keer een eigen klemrooster gekocht en nemen dat altijd mee.
Verder kopen we de goedkoopste wokpan die ze hebben bij de Walmart en gooien die aan het einde weg.
Soms ook nog een steelpannetje of zo.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Kampeerspullen

Bericht door Martin & Marianne »

marieke1 schreef:
01 sep 2022, 21:26
Wat nemen jullie mee vanuit Nederland?
Wij nemen zoveel mogelijk zelf mee. Het hangt er natuurlijk ook vanaf wat je zelf al hebt aan kampeerspullen. Wij hebben een pannensetje dat klein en licht is. En we nemen onze plastic borden en bestek mee. Verder slaapzakken als dat nog past.
We hebben eens ter plekke een brander gekocht.

In 2006 hebben wij met onze dochters ook een aantal keren overnacht in een cabin op een KOA cabin. We waren toen ook in Oregon. Misschien heb je iets aan ons verslag.

Kijk ook eens in het topic over tentkamperen, zie bij de stickies hierboven.

Marianne

Opmerking moderator

Zie topic over tentkamperen: viewtopic.php?f=10&t=75400
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: campeer spullen

Bericht door MayJans »

Wij hebben tijdens onze reis afgelopen maand veel gekampeerd en op de campings altijd zelf gekookt.
Makkelijk en (relatief) goedkoop. En ook gewoon relaxt :)
Wel simpele maaltijden zoals soep (uit blik) met een broodje hotdog, salade, Mac n cheese, Rice-a-roni, en andere makkelijke maaltijden uit (Knorr) zakjes. Thuis word ik niet blij van dit soort maaltijden maar op een of andere manier past/hoort het (voor ons) deels bij kamperen :)

Wat we meegenomen hebben van thuis:
4 camping borden, plastic drinkbekers, plastic kommetjes, de inhoud van onze camping bestekbak (grofweg bestaand uit bestek, scherpe mesjes, kurkentrekker, ), opvouwbaar afwasteiltje, snijplank. Mochten we op de terugreis ruimtegebrek krijgen dan waren dit spullen die deels achter mochten blijven (uiteindelijk is bijna alles hiervan mee teruggegaan).

Daar gekocht:
koelbox, gasbrander, koffie-/theemokken, grote kookpan + koekenpannetje (beide goedkoopste van de Walmart, niet speciaal voor kamperen), afwaskwast, afwasmiddel, aantal plastic bakken met deksel (voor het bestek en om dingen in de koelbox droog te houden).
Ook een grote plastic box met deksel gekocht om al deze spullen (plus etenwaren als brood, cornflakes) in te doen zodat je alles makkelijk en snel in 1x uit de auto kunt halen en je kofferbak wat opgeruimder blijft.
Al deze spullen hebben we na onze laatste campingovernachting weggegeven.

Boven de fire pits op (KOA) campings zit vaak wel, maar soms ook geen, rooster. Wij hebben een paar keer hotdogs aan een stok boven het kampvuur gebakken (andere keren gewoon opgewarmd in heet water, in de pan).
Met zo'n eerder genoemde klem zou je dit vast ook met hamburgers kunnen doen. Vaak zijn de roosters namelijk zo grof (veel ruimte tussen de 'spijlen') dat je er nog iets op moet leggen om te voorkomen dat je hamburgers er tussendoor vallen.

Gr.
Maya
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: campeer spullen

Bericht door Elendan »

Als wij koken tijdens onze camperreizen doen we dat altijd buiten op een gekochte bbq. Ca. $15 bij de Walmart.
Je kunt ook op de meeste fitepits koken. Nadeel van de firepits vinden wij dat je een groter vuur moet maken om de hitte bij je voedsel te krijgen. Met een bbq (of een losse ijzeren bak onder de grill van de firepit) heb je minder hout/houtskool etc. nodig.

Om te voorkomen dat er eten tussen het rooster valt, gebruiken wij af en toe aluminiumfolie. Folie op de grill en dan leg je daar het vlees, vis, etc. op.

Voorheen nam ik ook een koekenpannetje mee (Action) om iets te bakken, maar dat doen we niet meer. Een lichtgewicht pannetje om bv soep mee te koken of pasta kun je meenemen. Het weegt nauwelijks iets en neemt ook geen ruimte in (vullen met sokken of iets anders.

Je vroeg daarnaast om recepten, als toetje vinden we een banaan gevuld met chocoladestukjes in alufolie af en toe lekker. Na het bbq'en in de half uitgedoofde kolen leggen en smullen maar. En je kunt alu-pakketjes maken om stukken verse groenten (paprika, courgette, ui etc.) en stukjes aardappel /krieltjes gaar te krijgen. Als je de aardappel wat kleiner snijdt hoef je het niet voor te koken. Beetje zonnebloemolie erover sprenkelen, kruiden.

We kopen olie, kruiden, zout etc. meestal bij de Dollar Tree o.i.d. omdat we de verpakkingen van Walmart te groot vinden.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
CAM1984
Amerikafan
Berichten: 132
Lid geworden op: 25 okt 2017, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Utrecht

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door CAM1984 »

Ik kon tijdens mijn laatste kampeertrip bijna alles lenen van een Amerikaanse vriendin die op de route woonde. Wat ik wel mee heb genomen uit Nederland was onder andere zo'n potje met peper/zout/paprikapoeder/knoflookpoeder/kerrie ed. Was toen te koop bij de Xenos. Je bent dan misschien niet compleet qua kruiden, maar hebt alvast wat bij de hand en die potjes kosten 1 á 2 euro, meen ik.
2007/2008: Noordoosten en Zuidwesten
2013: Noordoosten
2015: Noord- en Zuidoosten
2018: Zuid- en Noordwesten
2020: Florida en Zuidoosten
Gebruikersavatar
butterfly
Amerika-expert
Berichten: 1512
Lid geworden op: 23 okt 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Noord-Holland

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door butterfly »

Ik zou eerst kijken hoeveel ruimte je in je bagage hebt om wat mee te nemen. Wij nemen onze eigen tent mee, en een bak (ooit in Amerika gekocht) met wat bordjes, bekers, mokken, bestek, blikopener, kurkentrekker, schaar, pannelappen etc. Wij hebben in Amerika eens een koffertje gekocht met een 1-pit gasje die werkt op van die gasbussen. Die gaat altijd mee, en een klein pannetje en een oude koekenpan die we terplekke weggooien.
In het begin kochten we bij de kringloop in Nederland luchtbedden, die we dan in Amerika weer naar een kringloopwinkel brachten aan het eind van de vakantie. Nu kopen we er daar eentje ( tenzij het nog wel in de koffer past). We hebben weleens het goedkoopste dekbed bij ikea in Nederland gekocht en vacuum meegenomen en daar achter gelaten, ik denk dat we nu terplekke een slaapzak kopen.
Dus, ik zou eerst kijken wat er in je koffer past. Wat er niet in past, koop je daar.
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door Brigit »

Wij hebben een goedkope pan bij de Walmart gekocht voor op ons gasstelletje en verder van die aluminium bokjes die we dan met groenten/worstjes etc op het rooster boven de fire pit zetten. Eenvoudige maaltijden bereid je op die manier vrij makkelijk. Wij nemen borden en lichtgewicht bestel en een goed mes mee van huis.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
marieke1
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 jan 2011, 19:25

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door marieke1 »

super fijn al die reacties! ik heb alweer het een en ander om mijn meeneemlijst of kooplijst gezet! dank! en meer tips zijn natuurlijk altijd nog welkom!
marieke1
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 03 jan 2011, 19:25

Re: Kampeerspullen

Bericht door marieke1 »

Martin & Marianne schreef:
02 sep 2022, 13:07
In 2006 hebben wij met onze dochters ook een aantal keren overnacht in een cabin op een KOA cabin. We waren toen ook in Oregon. Misschien heb je iets aan ons verslag.
ik zie dat jullie oa de cascade locks koa hebben gedaan en niet zo lekker hebben geslapen... misschien nog een heroverweging waard :shock:
sep
Amerikakenner
Berichten: 707
Lid geworden op: 02 nov 2009, 22:13
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door sep »

Check het topic tentkamperen, daarin vind je veel informatie. Ook in ons blog veel tips - we zijn net terug van de zoveelste kampeerreis, vijf weken weggeweest. Koken bijna altijd zelf.

Saskia
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: campeer spullen

Bericht door Big Al »

michelly schreef:
02 sep 2022, 10:25
Verder kopen we de goedkoopste wokpan die ze hebben bij de Walmart en gooien die aan het einde weg.
Er zijn in de VS talloze (afleverpunten voor) kringloopwinkels. Dat zou toch een betere oplossing zijn dan zo'n pan domweg bij de vuilnis te zetten...
Gebruikersavatar
michelly
Amerika-expert
Berichten: 4816
Lid geworden op: 18 jun 2005, 12:18
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door michelly »

Ik denk niet dat iemand die nog wil dan. Vaak is het handvat verbrandt omdat we hem ook op open vuur gebruiken. Spullen die nog wel bruikbaar zijn nemen we of mee naar huis of geven we inderdaad weg.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2248
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Kampeerspullen meenemen/kopen.

Bericht door Big Al »

Sommige mensen zullen 'em nog best willen hebben, met geblakerd handvat en al. :D
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer