Extra kosten hotels booking.com

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
KS.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2022, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Extra kosten hotels booking.com

Bericht door KS.USA »

Beste forum leden,

Voor onze komende Amerika reis heb ik al onze hotels geboekt via booking.com
In de prijs zijn blijkbaar de belastingen inbegrepen maar zijn er nog andere te voorziene kosten die ter plaatse te betalen zijn bvb toeristentaxen, lokale belastingen,..

Zijn er onder jullie mensen die ervaringen hebben met het last minute boeken van hotels via priceline.com

Alvast bedank voor jullie reacties

Kevin
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door mtl »

Als er extra kosten zijn bij booking.com dan staat dat er normaal gesproken duidelijk op.
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door SnoopyMetKids »

@KS.USA In combinatie met je topic over Antelope Canyon (waar veel mensen de moeite hebben genomen je van advies te voorzien trouwens!) lijkt het nu een beetje alsof je voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.. Reizen naar de VS kost nu eenmaal wat, maar dat wist je voor je ging plannen lijkt me. Dingen zoals toeristenbelasting en ook entrance fees voor dingen zoals Antelope Canyon (vooral op reservaten en parks) horen er nu eenmaal bij en worden ook gebruikt om alles wat jij graag wil zien mooi en duurzaam te onderhouden. Tevens staat op Booking.com altijd duidelijk aangegeven in de details welke kosten erbij komen, dus je zou niet voor een verrassing moeten staan.

Als je via Priceline boekt zal je ook toeristenbelasting moeten betalen. Ik zou geen zin hebben om op vakantie te gaan bieden via de website en de tijd die dat kost/ je weet echt niet waar je terecht komt. Maar re: je vraag, toen ik in de VS woonde heb ik er regelmatig gebruik van gemaakt, met erg wisselende resultaten. Het kan prima, maar ik vond de besparingen over het algemeen tegenvallen voor wat je er voor kreeg. Ook heb je het meeste succes in grote steden, voor je rondje zuidwesten zul je er beperkt gemak van hebben vrees ik. Dus als je op booking.com een schappelijke prijs hebt gevonden voor hotels die dichtbij de attracties liggen die jullie willen zien dan zou ik het persoonlijk zo laten.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door IngridUSA »

Zal wel loslopen; er wordt wel business class gevlogen.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1171
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door paulr »

Grappig… kijk eens terug… KS stelt veel vragen maar vervolgens hoor/lees je er nooit meer iets over…. Jammer…
KS.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2022, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door KS.USA »

@SnoopyMetKids hartelijk dank voor uw antwoord. Uiteraard ben Ik me ervan bewust dat een reis naar Amerika wat geld kost. Maar gisteren zat ik eens te kijken op priceline nadat deze website door een collega werd aanbevolen.
Daardoor vroeg ik mij eigenlijk af of er nog veel verborgen kosten zitten bij booking.com. Ik boek veel kamers via booking in Europa en Azië en daar heb je zelden of nooit verborgen kosten what you see is what you pay.
Nu bij priceline zag ik andere dingen...vb kamer in vegas .. book this Room for 47 usd ..en onder de prijs staat dan de echte prijs 120 usd taxes and fees included.
Ik vroeg mij gewoon af of booking dit systeem ook gebruikt in de VS.

@IngridUSA wat is de relevantie van uw antwoord?

@paulr ik stel vragen aan mensen om mijn reis voor te bereiden . Dient een forum daar dan niet voor? Tips kan ik moeilijk geven aangezien ik de reis nog moet maken.

Kevin
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Bushmaster »

KS.USA schreef:
29 aug 2022, 09:53
Ik vroeg mij gewoon af of booking dit systeem ook gebruikt in de VS.
Booking.com doet het een beetje vaag met de hotels in Vegas.
Staat de website op NL, dan laat booking de prijs inclusief toeslagen zien (ook resortfee), klik je op boeken, dan wordt vervolgens de prijs excl resortfee op je CC gecharged, die resortfee betaal je vervolgens weer als je inchecked in het hotel.
Staat je booking.com op engels, dan laat de website direct de prijzen zien excl resortfee,
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Tantelotje »

Maar uiteindelijk staat het wel gewoon vermeld.
Dus inderdaad op de Nederlandse versie zie je de totale kosten waarvan je x deel nu betaalt (voor Vegas meestal een aanbetaling) en de rest (= resortfee) ter plaatse. In de Engelse/Amerikaanse versie zie je de prijs zonder, en wordt er duidelijk vermeld wat de resortkosten zijn.

Persoonlijk vind ik Booking juist heel duidelijk in dit soort dingen, natuurlijk altijd nog even de 'kleine lettertjes' lezen voor zaken als borg en parkeerkosten (vooral in de grote steden).
Priceline ken ik niet heel goed, maar ik weet dat je daar 'vroeger' via een soort biedingssysteem goedkoop kon boeken. Dan zat je wel vast aan die reservering. Geen idee of dat nu nog goede aanbiedingen oplevert.
Maak in ieder geval niet de vergissing om (heel kort) voor je vakantie al je gratis annuleerbare boekingen om te zetten naar niet annuleerbaar. Dat scheelt per overnachting misschien hier en daar wat geld, maar mocht er iets gebeuren waardoor jij moet annuleren kun je fluiten naar je geld.

@paulr ik stel vragen aan mensen om mijn reis voor te bereiden . Dient een forum daar dan niet voor? Tips kan ik moeilijk geven aangezien ik de reis nog moet maken.

Kevin
Het is logisch dat je geen of in ieder geval nog weinig tips kunt geven als je nog niet op reis bent geweest. Maar het is wel leuk voor de mensen die de moeite nemen om te reageren op je topic, om daar nog eens een reactie te plaatsen.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door SnoopyMetKids »

@KS.USA Ik bedoelde het ook zeker niet flauw, ik snap dat het fijn is om goed geinformeerd/voorbereid op reis te gaan :) Persoonlijk vind ik booking.com een stuk transparanter, voor je reserveert krijg je altijd netjes te zien wat de eindprijs zal zijn + staat er of nog kosten bovenop komen. Als je het echt 100% zeker wil weten altijd even de "fine print" of "kleine lettertjes" sectie lezen als je naar onderen scollt. Soms staat er dan nog extra vermeld dat het hotel een borg vasthoudt op je creditcard, etc. (edit: nu ik teruglees zie ik dat @Tantelotje dit advies ook al geeft, ik sluit me er volledig bij aan)

Bij Priceline zit zoals u al aangeeft vaak nogal een verschil tussen de eerst weergegeven prijs en de uiteindelijke boekingsprijs als je alle stappen hebt doorlopen. Dus voor mij persoonlijk is Booking gewoon veel fijner en ook zeker niet duurder dan Priceline. Overigens leent het zich wel om op Booking.com een leuk hotel uit te zoeken en dan even op de site van het hotel zelf te kijken, heb al meerdere keren gehad dat de prijs van het hotel zelf net iets gunstiger was.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door harryh »

@KS.USA Ik zou ook even in een van de andere topics kijken waarom Booking.com meestal niet nodig is om een zelfde of betere prijs te betalen viewtopic.php?f=10&t=77602. Ik boek er vrijwel nooit meer.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Martin & Marianne »

Wij boeken vrijwel altijd rechtstreeks bij het hotel, vaak ook met AAA korting. Of seniorenkorting....
Bij booking zie je de prijs in euro's. Voorzover ik het begrijp is dat dan tegen de huidige koers. Als over een maand of jaar die koers heel anders is heeft dat effect op je prijs in euro's. Kan natuurlijk positief of negatief uitpakken. Maar in elk geval goed om te weten dat die prijs in euro's niet vast is.

Marianne
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1216
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door IngridUSA »

KS.USA schreef:
29 aug 2022, 09:53
@IngridUSA wat is de relevantie van uw antwoord?
Ik bedoel daarmee te zeggen dat je bijna alleen maar vragen stelt over ‘goedko(o)p(er)’: booking.com, tips/fooien, benzine, eten/drinken, Antelope canyon enz.
Dat kan en mag natuurlijk en budget is zeker heel belangrijk. Dat je business vliegt is ook meer een constatering (en geen verwijt). Maar voor mij strookt het niet met elkaar. En je mag hier ‘je’ zeggen hoor 😊
KS.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2022, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door KS.USA »

Allen hartelijk bedankt voor jullie reactie! ;)

Kevin
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Coyote »

Martin & Marianne schreef:
29 aug 2022, 17:23
Bij booking zie je de prijs in euro's. Voorzover ik het begrijp is dat dan tegen de huidige koers. Als over een maand of jaar die koers heel anders is heeft dat effect op je prijs in euro's. Kan natuurlijk positief of negatief uitpakken. Maar in elk geval goed om te weten dat die prijs in euro's niet vast is.
Dit geldt overigens ook voor motel/camping/huurautoe reserveringen die je maakt in USD waarbij je later betaalt. De koers kan volgend jaar misschien wel een stuk onvoordeliger zijn. Ik merk het nu al bij de reserveringen die ik gemaakt heb voor oktober. Gaat nog slechts om enkele Euro's op het totaalbedrag maar als de USD nog veel verder stijgt gaan mensen het echt merken.

Al jaren maakte ik een begroting voor de vakantie waarbij ik reeds 1:1 rekende. En zolang de koers van beide valuta ongeveer gelijk zijn ben ik nog tevreden. Zie het liever als enkele jaren terug natuurlijk maar dat zal er voorlopig wel niet inzitten.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
KW1984
Amerikakenner
Berichten: 1018
Lid geworden op: 20 jul 2010, 15:31
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door KW1984 »

Booking toont de prijs in euro’s, maar de dollarprijs staat er altijd bij (als je ter plaatse moet betalen). Die dollarprijs staat vast, maar je loopt inderdaad een koersrisico. Voordeel is dat je niet vooruit hoeft te betalen. Als je dat koersrisico niet wilt lopen dan kies je een reservering waarbij je direct moet betalen (mits beschikbaar). Dan staat de prijs direct vast (als de betaling in dollars is dan kan de creditcardafschrijving in euro’s alsnog afwijken van de europrijs die je gezien hebt).

Mbt vraag TS. Wat mij betreft is Booking heel transparant. Er wordt altijd duidelijk vermeld wat er wel of niet inbegrepen is. Bij andere sites (zoals Priceline) ook, maar moet je soms iets beter zoeken/lezen.
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Tantelotje »

Ik ondervond bij een aantal boekingen voor juni/juli volgend jaar dat je bij Booking.com in een aantal gevallen kunt kiezen voor
1. Betaal nu
2. Betaal op datum x
3. Betaal bij aankomst hotel.
Vanwege de koers heb ik nu telkens gekozen voor de 3e optie. Maar volgens mij is dat betrekkelijk nieuw?

Overigens: als je in Booking.com bovenin de valuta op de lokale valuta zet, in dit geval $, zie je de prijzen in hun meest zuivere vorm in die zin dat het 100$ is. En hoeveel euro dat tegen die tijd is, weet nu toch nog niemand.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
ArCAdE
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 jul 2017, 09:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door ArCAdE »

Bushmaster schreef:
29 aug 2022, 10:30
KS.USA schreef:
29 aug 2022, 09:53
Ik vroeg mij gewoon af of booking dit systeem ook gebruikt in de VS.
Booking.com doet het een beetje vaag met de hotels in Vegas.
Staat de website op NL, dan laat booking de prijs inclusief toeslagen zien (ook resortfee), klik je op boeken, dan wordt vervolgens de prijs excl resortfee op je CC gecharged, die resortfee betaal je vervolgens weer als je inchecked in het hotel.
Staat je booking.com op engels, dan laat de website direct de prijzen zien excl resortfee,
Ook op NL zit de resortfee erin. Ligt misschien aan het hotel, maar een mailtje ter verificatie kan nooit kwaad natuurlijk.

Wel liep ik tegen het fenomeen aan dat er nog extra borg moest worden betaald bij een aantal hotels.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Diederik52 »

Het advies van @Martin & Marianne kan ik alleen maar ondersteunen. Rechtstreeks boeken bij hotel is vaak voordeliger dan via Booking.com: AAA- en seniorenkorting (vaak al vanaf 62 jaar) krijg je dan wel, evenals vaak een ruimere kamerkeuze.

De keuzes die @Tantelotje opnoemt, bestaan volgens al langer bij Booking.com; bij eerder vastleggen is de prijs vaak lager, maar annuleren kan dan meestal niet meer of niet meer gratis vanaf langer vantevoren dan bij rechtstreeks boeken. Ook pas bij hotelaankomst betalen bestaat volgens mij al heel lang (maar ja, die koersonzekerheid..., terwijl de dollarprijs dan toch echt wel vastligt en vaak lager is dan kort vantevoren boeken).

De informatie van Booking.com is in mijn ervaring heel transparant. De Europrijs is all-in, maar afhankelijk van de dollarkoers; de Dollarprijs ligt vast maar is meestal in eerste instantie exclusief taxes en resorttoeslag (zeker als je een VPN verbinding via de VS gebruikt), maar wordt op een gegeven moment duidelijk getoond.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Tantelotje »

Nou, volgens mij niet.
Ik heb het net nog even gecheckt bij een willekeurig hotel in Springdale voor juli 2023.
Zowel bij nu betalen, bij ergens in juli betalen én bij betalen bij accommodatie is de prijs in dollars gelijk en zijn ook de annuleringsvoorwaarden gelijk (dag avn te voren tot 23.59 uur).
Wij boeken bijna altijd alle overnachtingen via Booking en het viel me juist nu op. Had dit nog niet eerder gezien. Wel soms de optie nu betalen of bij accommodatie maar dat kwam je dan incidenteel tegen. Nu lijkt het bijna regel te zijn dat je hiervoor kunt kiezen.

Overigens heb ik geen aandelen in Booking :D Ik ben er wel tevreden over, ook over hun klantenservice als er per ongeluk eens iets mis gaat.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Extra kosten hotels booking.com

Bericht door Tantelotje »

2 x is nu ook weer niet nodig :)
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer