Vakantiewoningen huren.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Lindje1967
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2022, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 20

Vakantiewoningen huren.

Bericht door Lindje1967 »

Hoi allemaal,

Tijdens onze vakantie naar de VS met 6 personen, willen we gebruik maken van vakantiewoningen.
Bij Booking.com valt het mij op dat je of vooruit moet betalen, of er wordt een bedrag gereserveerd op je creditcard, en/of je moet van te voren flinke borg betalen wat dan "automatisch" terug gestort wordt op je creditcard.

Zijn er onder jullie die tips hebben mbt het huren van vakantiewoningen, of websitesuggesties waar bovenstaande allemaal niet nodig is?

Het gaat om Nashville, Memphis en New Orleans.

Groetjes, Linda van Hagen.
Gebruikersavatar
markro
Moderator
Berichten: 9254
Lid geworden op: 06 apr 2004, 20:58
Aantal x V.S. bezocht: 13
Locatie: Hilversum, NL
Contacteer:

Re: Vakantiewoningen huren.

Bericht door markro »

Hoe het op deze website werkt met betalen weet ik niet, maar dit is een website waar Amerikanen huizen op (ver)huren:
https://www.vrbo.com/
Marco.

Voor onze Amerikareisverslagen: klik hier.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 866
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Vakantiewoningen huren.

Bericht door Tantelotje »

Wij hebben nog nooit een huis/appartement via VRBO geboekt, wel via AirBNB en Booking (en binnen europa natuurlijk wel maar Ardennes-etappe zal weinig doen in de US :wink: ). En eigenlijk heb je overal wel met bovenstaande te maken.
Wat ik zo snel zag op VRBO is borg niet bepaald een uitzondering.

Persoonlijk vind ik het niet zo gek dat ze graag willen dat je vooraf betaalt; ook via Booking zijn dit toch vaak particulieren en die willen natuurlijk wel hun geld hebben.
Even los van ongunstige koersen enzo vind ik het zelf ook nooit zo'n probleem om vooruit te betalen, zolang ik nog maar gratis kan annuleren. Ik vind het wel handig als ik niet ter plaatse alles nog moet betalen. De borg wordt altijd snel weer vrijgegeven.

Ik zou je vooral willen aanraden om goed naar de annuleringsopties te kijken, zeker op VRBO en AirBnB zijn er verschillende opties en dat kan het verschil maken tussen heel veel geld kwijt en niets.
NaMiSe
Amerikafan
Berichten: 102
Lid geworden op: 15 aug 2018, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Vakantiewoningen huren.

Bericht door NaMiSe »

Wij hebben goede ervaringen via VRBO, zowel in Florida, als in Griekenland/Spanje/Italië
Afbeelding
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Vakantiewoningen huren.

Bericht door harryh »

Let bij VRBO wel op de condities (je kunt vaak maar beperkt annuleren) en wat je dan terugkrijgt.
Lindje1967
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2022, 19:49
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Vakantiewoningen huren.

Bericht door Lindje1967 »

Dank jullie voorde reacties! ;-)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer