Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Larshar
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 12 okt 2015, 20:25
Aantal x V.S. bezocht: 0

Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Larshar »

Hi!
Ik vroeg me af wat nu echt de voordeligste manier van betalen is in Amerika. Geld opnemen kost vaak geld, maar bij het betalen met een creditcard komt er ook vaak een commissie of koersopslag bij op. Wij hebben een Amex Gold, een Visa van Rabobank, en onze reguliere betaalpassen. Kan iemand me adviseren waarmee we het best kunnen betalen, zodat we zo min mogelijk commissie/toeslagen betalen?
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door mikekiwi »

Mijn ervaring is dat een CC het meest bedrijfszeker is en overal wordt geaccepteerd. Met bankpas en cash is dat niet zo. Dan kan je wel goedkoper uit willen zijn, maar als je er niet mee kan betalen is het ook weer zo wat...
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
asv60
Amerika-expert
Berichten: 1861
Lid geworden op: 15 jul 2009, 17:01
Aantal x V.S. bezocht: 40
Locatie: Noord-Holland

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door asv60 »

Kijk eens in het Revolut/Wise topic, is een goedkopere optie dan cc.
Al mijn blogs op: https://www.daneleens.blogspot.com
Als je mee wilt lezen stuur me dan een pb met je emailadres.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door harryh »

Larshar schreef:
23 aug 2022, 08:53
u echt de voordeligste manier van betalen is in Amerika
Inderdaad, Wise of Revolut zijn de goedkooptste opties. Je krijgt op dit moment een Visa debitcard die overal wordt geaccepteerd. De kosten zijn 1,5-2% lager dan met een CC. Blijven wel debitcards, dus er is bv geen verzekering inbegrepen; voor sommige betalingen zoals vliegtickets gebruik ik daarom nog m'n CC. Maar alle betalingen ter plaatste doe ik met Wise. Ook autohuur en hotel, die reserveer ik met CC maar vraag ter plaatste of ik die met Wise debitcard kan betalen.
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door IHOP »

Contactloos betalen, is dat inmiddels vrijwel overal geaccepteerd in de VS? Een paar jaar geleden vaak niet.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Almere vak V »

IHOP schreef:
01 sep 2022, 15:25
Een paar jaar geleden vaak niet.
Het gaat op sommige plaatsen al wat beter. Maar steeds op heel veel plekken nog niet. Dus voor de zekerheid je kaart bij je houden!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door harryh »

Inderdaad nog lang niet overal, bv de zelfscan kassa's van Walmart hadden in de 11 staten waar ik deze zomer was geen contactloos betalen.
En in restaurants heb ik een paar keer gehad dat ze niet zijn ingesteld op het bij contactloos betalen ook nog moeten ingeven van een pincode. Werd declined en daarna toch een ouderwets bonnetje uitgeprint waar ik de fooi kon toevoegen en ondertekenen.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door goldenhills »

Contactloos betalen is hier in de buurt vrij standaard, maar wellicht dat dat niet overal in de VS is. Benzine is (vaak) goedkoper als je cash betaald. Er zijn enkele mom & pop restaurants waar je enkel cash kunt betalen.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Frasi »

Betalen met je pinpas (Maestro) is doorgaans het goedkoopst. Al dan niet contactloos.
Dan krijg je een betere wisselkoers en geen/minder koersopslag. Nog beter is een pre-paid credit card waar je vorig jaar (toen de koers €1,20 was) dollars op hebt gezet. Daar heb ik afgelopen weken nog wat van kunnen profiteren.
Verder was pinnen met mijn NL bankpas het goedkoopst: dat is mijn ervaring van de afgelopen weken.
Zowel Visa als Amex hanteren een slechtere koers én een opslag. Met geld opnemen betaal je ook een fee (zo'n $3) aan de US bank.

Maar het probleem is dat niet alle winkels/outlets al onze passen accepteren. De Visa wordt bijna overal wel geaccepteerd, de Amex iets minder vaak. Vreemd genoeg wordt mijn prepaid Skrill card (Mastercard) vaak geweigerd en de Maestro pinpas wordt nog minder geaccepteerd. Bij Walmart en de meeste benzinepompen kan je dan doorgaans weer wel pinnen.
Contactloos betalen (met pinpas of CC) kan al op erg veel plaatsen. Er zijn intussen zelfs restaurants/bars die met mobiele pin apparaten naar je tafel komen (de vooruitgang in de USA kent geen grenzen :lol: :lol: ).
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Coyote »

IHOP schreef:
01 sep 2022, 15:25
Contactloos betalen, is dat inmiddels vrijwel overal geaccepteerd in de VS? Een paar jaar geleden vaak niet.
Afgelopen juni toen ik van West naar Oost een reis maakte, heb ik (op motels en tankstations na) vrijwel alles contactloos (lees: met mijn Apple Watch) betaald met mijn Revolut Card. Slechts op een enkele plek was het niet mogelijk omdat ze daar geen Apple Pay accepteerden. Betalen met de gewone Revolut Card ging dan wel. Ik heb overigens de Visa variant van Revolut.

Ik was aangenaam verrast hoe makkelijk het overal ging. Over een maandje weet ik of het in het Zuidoosten ook zo makkelijk werkt. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Motion »

Alles met de Wise card gedaan. Geen contant geld meer nodig gehad!
Werd vrijwel overal geaccepteerd. Enige waar het niet ging was tankstations met een ouderwetse paslezer die alleen de magneetstrip kan verwerken. Overal waar je met chip of contactloos kan betalen werkt ie.
Qua kosten is Wise (of Revolut) absoluut goedkoper dan je creditcard of pinpas.
De app werkt zoals elke bank app zou moeten werken, handig, overzichtelijk en snel. Alle uitgaven zie je instant in de app, terwijl je bij de kassa staat krijg je de melding al binnen.
Ik wil niet meer zonder!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door harryh »

@Motion je kunt in de app van Wise ook gebruik van de magneetkaartstrip (tijdelijk) aanzetten mocht je dat nodig hebben.
Tijdens onze rondreis was er een hotel waar ze alleen magneetkaartstrip konden lezen, geen chip. Heb aangegeven dat dit de minst veilige optie was, maar helaas, geen keus. Even de app geopend, aangezet, geswiped en weer uit. Gebruik Wise ook voor alles.
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door IHOP »

Dank voor de enorme respons op mijn vraag over contactloos betalen. Zeer nuttige en gedetailleerde info.

In NL betaal ik via google pay met Revolut, die ik kosteloos binnen seconden aanvul met een creditcard. Dus eigenlijk betaal ik via een omweg in supermarkten met een creditcard (!)

Bij Walmart werkt sowieso Apple/google pay niet, zij hebben Walmart pay......
Ooit kon ik met een nl bankpas betalen EN via cashback eenvoudig wat geld opnemen. Is me daarna nooit meer gelukt.

Jammer is denk ik dat je beter niet moet betalen met bv Revolut in hotels (als ze het al accepteren) vanwege een borg die ze inhouden en die theoretisch complicaties kan geven achteraf. Want google pay en ik denk ook Apple Pay laat de ontvanger een virtuele kaart zien dus fraude is niet zomaar mogelijk, zoals mij twee keer is overkomen in de VS. Oeps, niet gedacht aan die borg in dat geval. Nederlandse creditcards kan je niet koppelen helaas.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door jojostravelusa »

Hoe het in Amerika is zullen we snel ondervinden, maar in Canada is betalen met een pas van V-pay een probleem. Toen het nog Maestro was, ging het prima. Wij betalen meestal met creditcard en zorgen wel altijd cash bij ons te hebben. Soms kun je gewoon niet met een kaart betalen en soms is het zelfs goedkoper om cash te betalen. Bij benzinepompen is dat weleens het geval.
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door IHOP »

@jojotravelusa
Zou wel in Canada geaccepteerd moeten worden. Heb je wel pinnen buiten Europa aangezet?
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Coyote »

jojostravelusa schreef:
02 sep 2022, 13:33
Hoe het in Amerika is zullen we snel ondervinden, maar in Canada is betalen met een pas van V-pay een probleem.
Dat is gek, ik heb een hele andere ervaring.

Juist in Canada zou je NL betaalpas van V-Pay beter moeten werken dan in Amerika. Ik heb dat nl. vorig jaar zelf ondervonden toen ik met mijn Maestro bankpas vrijwel nergens terecht kon maar met mijn V-Pay pas overal betalen kon in Canada.

Let op, ik bedoel hier niet mee de VISA debitcard van Revolut maar een bankpas van één van de grote Nederlandse banken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door jojostravelusa »

Met Maestro nooit problemen gehad, zowel in Canada als in Amerika en nu, in juni, dus wel met V-pay (ING) in Canada. We hadden hem inderdaad omgezet naar "wereld" maar dat mocht niet baten. Wellicht is het in West Canada anders dan in Nova Scotia en Newfoundland waar wij waren, maar wij troffen slechts zelden een automaat waar het lukte. En dan hadden we ook nog een creditcard die kapot was. Was echt relaxed vakantievieren :lol: Uiteindelijk, na een nieuwe pincode van de andere creditcard opgevraagd te hebben, is het allemaal goed gekomen gelukkig, maar het waren een aantal benauwde dagen. We hebben daar waar het lukte dan ook een flinke berg cash opgenomen.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Motion »

harryh schreef:
02 sep 2022, 08:58
@Motion je kunt in de app van Wise ook gebruik van de magneetkaartstrip (tijdelijk) aanzetten mocht je dat nodig hebben.
Tijdens onze rondreis was er een hotel waar ze alleen magneetkaartstrip konden lezen, geen chip. Heb aangegeven dat dit de minst veilige optie was, maar helaas, geen keus. Even de app geopend, aangezet, geswiped en weer uit. Gebruik Wise ook voor alles.
Ik weet hiervan, maar ook met 'magneetstrip aan' werkte de kaart niet bij een aantal benzinepompen. En ik vertik het om naar binnen te lopen voor prepay. (Dit probleempje is binnenkort ook opgelost omdat alle kaartlezers chiplezers worden, is al op 90% van de plekken het geval)
Lochpatje
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 01 sep 2010, 19:14
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Lochpatje »

Met die wise card kan je ook normaliter gewoon in winkels binnen nederland betalen toch?
Heb deze week eentje binnen gekregen, geld uit de atm pinnen lukt wel maar zowel bij de jumbo als bij de AH kan ik niet met deze pas betalen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Almere vak V »

Als je een Visa-card hebt via de ASN Bank, Regio Bank, Rabobank of SNS dan zal bijvoorbeeld Apple pay of V-pay in veel gevallen werken. Heb je een Visa-card via ICS dan zal Apple pay zeker niet werken. En V-pay niet veel vaker...
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer