Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14311
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Coyote »

Lochpatje schreef:
05 sep 2022, 14:41
Heb deze week eentje binnen gekregen, geld uit de atm pinnen lukt wel maar zowel bij de jumbo als bij de AH kan ik niet met deze pas betalen.
Klopt, ligt niet aan je Wise card maar aan de betaalterminal bij Jumbo en AH. Ik heb met mijn Revolut card nl. precies hetzelfde. Bij AH lukte niet, bij de BP tankstation (binnen) wel.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
IHOP
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 26 jun 2014, 15:22
Aantal x V.S. bezocht: 35
Locatie: Nederland

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door IHOP »

Revolut Visa werkt zeer goed hier in de VS. Zowel contactloos als gekoppeld aan google/Apple Pay. Uitermate handig.

In Nederland dien je de Maestro versie te gebruiken (hoewel Aldi de Visa versie en andere creditcards wel accepteert ). Die kan je gewoon aanvragen. Het vreemde is dat Maestro wordt uitgefaseerd. En die V pay is helemaal een idioot verhaal, oorspronkelijk alleen voor de Europese markt (Sepa) ontworpen, maar na 2019 (iemand werd plots wakker daar) toch ook wereldwijd.
Dorito
Amerikafan
Berichten: 122
Lid geworden op: 09 sep 2015, 20:26

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Dorito »

Wij konden in onze reis deze zomer LA - Denver alleen met ING pasje Maestro dus betalen bij Denny's, Walmart en af en toe bij de pomp. Op meeste plaatsen niet dus.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door harryh »

Waarmee kon je dan niet betalen @Dorito?
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door MichaelJohnson »

Ik dacht vooraf wel wat nut te hebben van mijn Wise card maar zowel met mijn fysieke als digitale kaart (op mobiel via ApplePay/Wallet) draaien overuren. Ik heb nog nergens in 1,5 week tijd dit niet kunnen gebruiken.

Ook de tanktip van @Harry is geniaal gebleken vandaag.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door harryh »

Denk dat ik dat was ;)?
Mondriaan
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2022, 07:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Mondriaan »

Hallo, ik ben net nieuw op de site, ook sta ik net aan het begin aan mijn reis naar Amerika (2024, Laurel & Hardy conferentie) en ben zoekende.
Ik heb niet zoveel geld te besteden waardoor ik waarschijnlijk (en ook niet wil) geen creditcard kan krijgen, toch vraagt een hostel in Sacramento naar een creditcard.
Wat zijn mijn mogelijkheden?

bvd,
Mondriaan
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door harryh »

Welkom op het forum @Mondriaan.
Kijk of het hostel ook debitcards accepteert voor reserveringen. Zo ja, dan zou je een Wise of Revolut debitkaart kunnen nemen. Die zijn van Visa of Mastercard, maar prepaid, je moet er wel saldo op zetten voor je 'm kunt gebruiken.
Mondriaan
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 sep 2022, 07:06
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Mondriaan »

Super bedank voor de info, daar kan ik wat mee. :clap:
Corv
Amerikakenner
Berichten: 661
Lid geworden op: 03 jun 2020, 20:01

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Corv »

@Mondriaan
Heb je het al bij je bank nagevraagd? Kennis van mij kwam na faillissement van zijn bedrijf in de bijstand en kreeg na beëindiging van het faillissement gewoon een creditcard met een limiet van €1000.
trudy
Amerikafan
Berichten: 322
Lid geworden op: 23 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: h.i.ambacht
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door trudy »

Het is al weer vier jaren geleden dat mijn man en ik naar Amerika reisden. Toen konden we betalen met zowel onze Mastercard creditcard als de ING-pasjes op wereldwijd. Ik lees nu dat dat laatste nauwelijks nog een optie is. Inmiddels sta ik helaas alleen en ga ik volgende maand een weekje naar San Francisco. Ik heb twee creditcards (Mastercard) van ICG, dwz een Goldcard van ICG zelf en een kaart van ABN-Amro. Plus gewone Maestro-kaartjes van ABN-Amro en ING. Tot op heden doe ik (beetje ouder en ouderwets, ik weet het) niet aan contactloos betalen of Google-pay maar betaal ik in Nederland en Europa gewoon met mijn pincode.
Vraagje aan de ervaren Amerikagangers: kan ik met mijn twee creditcards met pin normaal gesproken overal terecht? Ik herinner mij dat je vroeger soms een 0 voor onze 4-cijferige pincode moest drukken. Is dat nog zo? Ik ga er van uit dat ik in geval van nood met mijn gewone bankpasjes wel cash kan opnemen. Maar liever betaal ik alles zoveel mogelijk met creditcard. Ik logeer bij familie, dus het zal voornamelijk gaan om uitgaven in winkels, restaurants, attracties en eens bij een benzinepomp. Dank voor jullie antwoord alvast.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2246
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Big Al »

mikekiwi schreef:
23 aug 2022, 09:13
Mijn ervaring is dat een CC het meest bedrijfszeker is en overal wordt geaccepteerd. Met bankpas en cash is dat niet zo. Dan kan je wel goedkoper uit willen zijn, maar als je er niet mee kan betalen is het ook weer zo wat...
Contant geld is in de VS geen wettig betaalmiddel zoals men dat in Nederland kent. Officieel heet een bankbiljet een "federal reserve note" en wettelijk gezien is het alleen verplicht om dit te accepteren voor schulden. Daaronder vallen echter ook "schulden" voor verleende diensten die gewoonlijk achteraf betaald worden zoals die van een kapper of een restaurant.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Timothy555 »

Ik ben tijdens mijn 11 dagen durende trip naar Vegas werkelijk 1 plaats tegengekomen waar cash betalen niet mogelijk was: toen ik van een mobile vendor in de T-Mobile arena (mensen die rondlopen met grote koelboxen met drank in) een biertje (nu ja, ‘tje’, het was een tallboy van ruim driekwart liter :mrgreen: ) wou kopen, zei de beste man ‘credit only’. Werkelijk overal anders was cash niet het minste probleem.
KrekelJapie
Amerika-ontdekker
Berichten: 34
Lid geworden op: 28 apr 2023, 12:28
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door KrekelJapie »

Travel+ gebruikt van OpenBank. Valt op dat deze pas in winkels wel te gebruiken is, maar in horeca niet. Iemand idee hoe dit kan? Geld opnemen in contanten kan denk ik het beste tijdens het afrekenen van boodschappen in een grotere supermarkt. Bij ATM worden best hoge kosten gerekend.
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door zonzoeker »

Had het forum toch wat beter moeten lezen:

Wat een streek zeg: bankpasjes netjes op wereld gezet, maar je kan er in het zuidwesten nergens mee betalen !
Het gaat om ING en SNS, allemaal met V-pay. ATM pinnen lukte overigens wel.

De CC van ING met Meastro doet het zonder morren, maar is net wat ongunstiger qua omwisseling. Daarnaast werkte applepay ook op veel plekken (behalve inderdaad bijv. bij Wallmart en CVC).
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Galapogos »

Creditcards van Maestro bestaan niet. Je bedoelt ongetwijfeld een creditcard van MasterCard. Die werken inderdaad probleemloos in de VS.

Of Apple Pay het wel of niet doet heeft vooral ook te maken met het type pas dat je in Apple Pay hebt staan. Als dat een VPay is kun je alsnog op veel plekken niet betalen.
zonzoeker
Amerika-ontdekker
Berichten: 25
Lid geworden op: 08 jul 2013, 14:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door zonzoeker »

Je hebt gelijk Galapogos.

Wat is nog steeds niet helemaal snap is dat apple pay ook werkte zonder 4G of wifi, is dat omdat de telefoon dan als een soort bankpasje werkt ?
1970: Can+VS / 1982: Cal / 1982: Can+VSmidden+FL+VSOost+Can / 1996: LA+Haw+Fiji+NZ+Bali+HK / 1998: Thai+Aus+Bali / 2009: FL / 2010: VAE+Thai / 2011: Curac / 2013: Cal+Ari+Utah+Nev / 2014: Thai / 2016: Bali / 2023: Cal+Ari+Utah+Nev
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Galapogos »

Zo kun je het inderdaad zien. Je hebt geen internetverbinding nodig om Apple Pay te kunnen gebruiken. En als je Apple Pay gebruikt op een Apple Watch heeft die ook geen internet nodig, en is het bovendien niet nodig dat je je iPhone bij je hebt.
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Motion »

Wederom een hele reis bijna alles gedaan met de WISE card.
Dit is echt de voordeligste optie en werkt vrijwel overal (alleen automaat voor metro tickets bij NYC wilde niet meewerken).
Dus met creditcard als back up (maar die zo min mogelijk gebruiken ivm de kosten)
Overstappen in Londen, even betalen in ponden, geen probleem.
En de superhandige app houdt alles overzichtelijk. Nederlandse pinpas blijft opgeborgen tijdens de hele reis. :thumbup:
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Betalen in Amerika: pin, creditcard, of cash?

Bericht door Trom »

Vorig jaar ook Wise aangeschaft en ook heel tevreden mee. Werd op vergelijkingssites ook als beste optie gegeven. Door gewijzigde voorwaarden zoals max 200 per mnd opnemen in 2 opnames geven vergelijkingssites aan dat Revolut nu de goedkopere optie is. Ik weet alleen nooit hoe onafhankelijk die sites zijn. Zelf vergelijken vind ik ook moeilijk omdat de info van Revolut en Wise nogal gefragmenteerd word weergegeven.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer