Vertrek zondag, maar nu positief getest.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
diver99
Amerikafan
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 mar 2013, 14:54
Aantal x V.S. bezocht: 10

Vertrek zondag, maar nu positief getest.

Bericht door diver99 »

Help, wij vertrekken eigenlijk zondag heel vroeg naar de US, maar ik test nu positief op een zelftest. Heb al een afspraak gemaakt voor de echte test.
Heb al overal gezocht, maar kom nergens tegen hoeveel dagen er tussen een positieve test en de vlucht mogen zitten.
Heb uiteraard ook al op deze site gezocht, maar krijg meer dan 400 pagina's als ik zoek op corona.
Wie o wie weet iets meer, of waar ik info kan vinden?
Iedereen alvast bedankt voor info.
HenkdeKwater
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mei 2022, 11:47

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door HenkdeKwater »

Normaal hou ik me altijd netjes aan de geldende corona regels.
Echter als mij dit zou overkomen net voor een trip..... Ben er niet trots op maar...

Ik zou geen officiele test doen want dan sta je geregistreerd. Lijkt me niet dat KLM dat kan inzien maar je weet maar nooit.
Een test voor binnenkomst USA heb je niet meer nodig dus je hoeft geen reiscertificaat te hebben.

Ik zou zelf gewoon een mondkapje opdoen, eventueel handschoentjes in het vliegtuig. Maar ik zou zeker vliegen.
Ja dit is zeer egoistisch van mij maar zon vlucht ga ik echt niet annuleren als het niet hoeft.

Excuses mensen:):)
Gebruikersavatar
Jazzkat
Amerika-ontdekker
Berichten: 58
Lid geworden op: 21 apr 2008, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Leiden

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Jazzkat »

De standaard geldende regels voor het corona beleid moet je hanteren.
dus pas na 5 dagen en 24 uur klachten mag je naar buiten. Dus dat is pas maandag in jou geval, mits je geen klachten meer hebt. En dan moet je nog tien dagen zoveel mogelijk uit grote groepen weg blijven.

En ik zelf zou het niet prettig vinden om willens en wetens andere mensen op de vlucht te besmetten. Andere mensen op de vlucht hebben ook lang uit gekeken naar de vakantie en dan zouden ze hun vakantie ook in het water zien vallen omdat er iemand op de vlucht corona heeft.
Live the life you love
Love the life you live
Gebruikersavatar
Raziel
Amerikafan
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 nov 2010, 13:30
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Den Helder

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Raziel »

"regels" van de overheid zijn vrij duidelijk, heeft niets met vliegen te maken: in isolatie gedurende 5 dagen, daarna, mits 24 uur klachtenvrij, mag je eruit.
Als je geen klachten hebt mag je dag 5 meteen uit isolatie
Pioenroos
Amerikafan
Berichten: 200
Lid geworden op: 31 jul 2008, 02:59
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Pioenroos »

Dat is ongelooflijk balen, zeg. Als je na 5 dagen nog klachten hebt, duurt de quarantaine voort tot maximaal 10 dagen.
Duimen dat je het net redt!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door kwarktaart »

Excuses, maar ik sluit me aan bij @HenkdeKwater in dit geval.
Omdat er niet meer getest hoeft te worden, zitten er echt meer besmette mensen in een vliegtuig, ook die het niet weten.
HenkdeKwater
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mei 2022, 11:47

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door HenkdeKwater »

kwarktaart schreef:
09 aug 2022, 10:04
Excuses, maar ik sluit me aan bij @HenkdeKwater in dit geval.
En er word vanaf dag 1 al geroepen, vliegen is veilig want er zitten speciale filters in het vliegtuig die de lucht verversen en reinigen:)
Niet dat ik dat meteen geloof maargoed.

Als het kan gewoon zo ver mogelijk achterin het vliegtuig en zo weinig mogelijk interactie met mensen. Maar in ieder geval wel een goed mondkapje opdoen
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Inges »

Ik heb corona gekregen op mijn vakantie in de USA. Ik heb daar 6 dagen van mijn vakantie alleen opgesloten gezeten. Ik gun het niemand om dat op te lopen in het vliegtuig. Je reisverzekering dekt het als je ziek wordt en kan je ook omboeken op een latere vlucht. Sorry maar dit betreft niet alleen jezelf.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door mtl »

Ik denk ook niet dat je naast iemand wil zitten die besmet is en dat bewust verzwijgt.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7930
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Pete.Z »

Als je bewust met een besmetting in het vliegtuig stapt, hoop ik oprecht dat je op vakantie goed ziek wordt en je terugvlucht mist.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Tipsy_1 »

Ik zou ook gewoon vliegen maar ja ik doe ook geen zelftests en zou dus ook niet positief testen. Er zitten evengoed mensen met verkoudheden en griepjes en allerlei andere dingen op datzelfde vliegtuig. En er gaan > 5 dagen tussen zitten. Diegene die naast je gaat zitten is misschien veel besmettelijker dan jij.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Tantelotje »

Ik sluit me aan bij kamp 'niet vliegen'. Je weet het nu eenmaal wel. 'Ik doe geen test dus ik weet niet of ik besmet ben of niet' is wat mij betreft geen argument. TO heeft namelijk wel klachten, heeft zich volgens de regels getest en blijkt positief.

De regel is dat je na 5 dagen en 24 uur klachtenvrij weer uit isolatie mag. Dat is maandag. Dat is zuur, maar ook wat het is.
Dus regelen dat je een dag (of wat) later vertrekt.

Ik zou behoorlijk link zijn als blijkt dat ik naast/voor/achter iemand zit die positief heeft getest op Corona maar besloten heeft zich niet aan de regels te houden. De kans dat ik er erg ziek van word is niet groot. Maar wat Inges zegt: het kan wel de vakantie van (een) ander(en) verpesten. En je weet niet of er naast je iemand zit die wél een risicogroep is.

Als het goed is ben je hiervoor verzekerd. Het zou kunnen dat de verzekering nog wel een GGD testuitslag nodig heeft, het lijkt me verstandig dat te checken.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Timothy555 »

HenkdeKwater schreef:
09 aug 2022, 09:26
Normaal hou ik me altijd netjes aan de geldende corona regels.
Echter als mij dit zou overkomen net voor een trip..... Ben er niet trots op maar...

Ik zou geen officiele test doen want dan sta je geregistreerd. Lijkt me niet dat KLM dat kan inzien maar je weet maar nooit.
Een test voor binnenkomst USA heb je niet meer nodig dus je hoeft geen reiscertificaat te hebben.

Ik zou zelf gewoon een mondkapje opdoen, eventueel handschoentjes in het vliegtuig. Maar ik zou zeker vliegen.
Ja dit is zeer egoistisch van mij maar zon vlucht ga ik echt niet annuleren als het niet hoeft.

Excuses mensen:):)
Geen excuses, ik sluit me hier 100% bij aan. Mondkapje aan en van 'den domme' gebaren.

Vroeger (en nu nog) kropen we zo vaak snipverkouden, half grieperig of met wie weet welke ziekten allemaal op een vliegtuig. Het wordt tijd dat men dat hele 'covid is isoleren' achterwege laat...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Timothy555 »

Pete.Z schreef:
09 aug 2022, 11:59
Als je bewust met een besmetting in het vliegtuig stapt, hoop ik oprecht dat je op vakantie goed ziek wordt en je terugvlucht mist.
Niet netjes toch dit...

Wat als hij het vliegtuig verkouden opstapt maar zonder covid? En wat met een griep die geen covid blijkt te zijn?

Hoelang nog voor we als maatschappij gaan inzien dat het hier gedaan mag mee zijn?

Ik zou ook reizen, 100% zeker. Het is maar aan de mensen die zich heel kwetsbaar achten om hun gedrag aan te passen in deze fase van de pandemie, niet aan de 99% van de mensen die geen tot relatief weinig hinder aan een infectie ondervinden.
Gebruikersavatar
Nathalie21
Amerikakenner
Berichten: 509
Lid geworden op: 02 jan 2012, 10:56
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Nathalie21 »

Klote timing, ben benieuwd hoe je je voelt.. ben je erg ziek of vallen de klachten wel mee? Is er mogelijkheid tot omboeken en wat dagen later vliegen? Zo nee, dan kijken hoe je je voelt, heb je geen klachten en hoest je nauwelijks dan zou ik met een mondkapje op in het vliegtuig plaatsnemen. Beterschap en veel wijsheid met het kiezen wat je gaat doen.
2012: Californië, Arizona, Utah en Nevada
2014: Florida (en LA)
2015: Nevada, Arizona en Utah
2018: Florida
2019: New York en Westkust Florida
2024: Florida
The world is a book, and those who do not travel read only one page.
Wouterkaas
Amerikafan
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 apr 2022, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Wouterkaas »

Timothy555 schreef:
09 aug 2022, 12:42
Pete.Z schreef:
09 aug 2022, 11:59
Als je bewust met een besmetting in het vliegtuig stapt, hoop ik oprecht dat je op vakantie goed ziek wordt en je terugvlucht mist.
Niet netjes toch dit...
Maar als je dat zelf willens en wetens andere mensen mogelijk toebrengt is het ineens wel netjes? :wink:

Snap wel dat het een hels dilemma is. In principe is het devies dat je gewoon niet moet gaan vliegen dan, maar als je het dan toch overweegt zou ik het sterk laten afhangen van hoe erg je klachten worden. Bij mij viel het erg mee en was ik na 3-4 dagen wel van mijn klachten af. Als je je die zondag (het liefst wat eerder natuurlijk) verder gewoon goed voelt en geen klachten hebt dan zou je kunnen overwegen om met mondkapje toch te gaan vliegen. Mocht je er toch flink last van hebben en goed under the weather zijn, dan kun je je reis beter uitstellen, want dat lijkt me voor jezelf ook erg zonde van de reis.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door Timothy555 »

Zo denk ik er ook net over. Heb zelf covid gehad, twee dagen een typische 'airco-keel' gehad en verder niets. Dat zou me niet tegenhouden...
Net zoals het me nog nooit tegengehouden heeft om vroeger met dergelijke vage symptomen te reizen. Ik zal ooit wel al eens iemand aangestoken hebben met een verkoudheid, en wie weet is die persoon er zeer ernstig ziek van geworden. Vroeger heette dat 'het leven'. Je werd ziek, en kon een ziekte doorgeven.

Als je 40° koorts hebt en ligt te ijlen, hoesten, ... dan denk ik dat je zelf niet erg veel zin hebt om te reizen.
bartve
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 13 mei 2017, 11:12

Re: vertrek zondag maar nu positief getest

Bericht door bartve »

Voor het (even kort gezegd) Henk de Kwater-kamp: die regels gelden voor anderen maar niet voor mij? Stel je even voor dat je op andere gebieden dit 'principe' gaat hanteren? Chaos! Ik probeer altijd te vertrouwen op het verantwoordelijkheidsgevoel van anderen, maar dat wordt wel steeds moeilijker.
En wat betreft een ander argument dat hier een paar keer opduikt: volgens mij zegt de ernst van de klachten niet heel veel over de mate van besmettelijkheid ...
HenkdeKwater
Amerika-ontdekker
Berichten: 33
Lid geworden op: 27 mei 2022, 11:47

Re: Vertrek zondag, maar nu positief getest.

Bericht door HenkdeKwater »

De regels gelden ook zeker voor mij en ik hou me er normaal altijd aan.
Afgelopen jaar mijn vakantie naar Berlijn geannuleerd omdat ik Corona had (gelukkig alleen keelpijn). Maar ik ga echt geen vlucht annuleren waar ik al jaren naar uitkijk en waarvoor ik al duizenden euros heb uitgegeven aan tickets etc.

Ik weet dat het niet zou moeten uitmaken want ziek is ziek. Een trip binnen Europa zou ik gelijk annuleren, maar een trip naar Amerika zeker niet als ik me verder gewoon goed voel
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Vertrek zondag, maar nu positief getest.

Bericht door Timothy555 »

@bartve een ander mag die regel voor mijn part ook omzeilen hoor, zit ik niet erg mee in.

Iedereen gaat een keer covid krijgen, vroeg of laat. Tenzij je zodanig geïsoleerd leeft, dat je geen andere mensen ziet.
Het verbaast me dat ik het pas afgelopen maand opgelopen heb, eerlijk gezegd...
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer