Voornamen te lang voor website Icelandair

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door dutch_in_seattle »

Ik probeerde vandaag op de website van Icelandair een vliegticket van Seattle naar Amsterdam te boeken, maar iedere keer kreeg ik een foutmelding dat de gegevens niet konden worden opgeslagen. Eerst andere webbrowsers geprobeerd en een andere computer, maar ieder keer zag ik die fout. Na wat geëxperimenteer kwam ik erachter dat het euvel in de lengte van mijn vier voornamen lag: dat veld heeft een maximumlengte van 30 tekens, maar mijn vier voornamen zijn samen 32 tekens. Het formulier crashte ieder keer, dus ik kon niet verder om het ticket te boeken.

Ik bel op mijn vrijdagochtend even met Icelandair om te vragen wat ik het beste kan doen. Eigenlijk moeten je voor- en achternaam precies overeenkomen met wat in je paspoort staat, maar dat is in mijn geval blijkbaar niet mogelijk, tenminste niet als ik het ticket online boek.

Wat zouden jullie doen? Gewoon zoveel mogelijk invoeren en de laatste twee letters van mijn voornamen weglaten zodat je binnen de limiet van 30 tekens blijft? Dus iets als
Voornaam1 Voornaam2 Voornaam3 Voornaa

Of de laatste voornaam als initiaal invoeren, dus
Voornaam1 Voornaam2 Voornaam3 V

Of alleen de eerste twee voornamen voluit schrijven en de laatste twee als initialen, dus
Voornaam1 Voornaam2 V V

Of alleen de eerste twee voornamen voluit schrijven (als "first name" en "middle name") en de laatste twee helemaal weglaten, dus
Voornaam1 Voornaam2

Of iets anders? Denken jullie dat er problemen kunnen zijn als de naam op mijn vliegticket niet exact overeenkomt met mijn paspoort (al zal het wel behoorlijk duidelijk zijn dat dat een kwestie van lengte is)?

Dank!
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1198
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door paulr »

wat zegt Icelandair ? Doorgaans is alleen 1e voornaam noodzakelijk...
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door d_vdploeg »

Dit issue ook vaak gehad. Bij sommige maatschappijen is het inderdaad te lang. Meestal geef ik wel alle voornamen van mijn vrouw op. Eerste voornaam zou voldoende moeten zijn, echter geeft dat sinds de vaccinatiebewijzen ook uitdagingen, omdat daar wel alle voornamen op staan.

Laatst nog geboekt en gereisd (juni) via BA. Laatste voornaam van mijn vrouw wordt afgekapt. Maar verder nooit problemen mee gehad. Ook in het verleden niet.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Nagini
Amerikakenner
Berichten: 483
Lid geworden op: 10 apr 2018, 09:12
Aantal x V.S. bezocht: 12
Locatie: Lewisburg, WV

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door Nagini »

Ik heb zelf twee "middle names" waardoor mijn volledige naam makkelijk de 30 tekens haalt. Meestal doe ik alleen 1e voornaam + achternaam. Ik heb ook gevlogen op Voornaam X X Achternaam met initialen, en op voornaam1voornaam2voorna afgekapt. Over het algemeen vind ik alleen voornaam+achternaam er beter uitzien (zeker omdat de voornamen vaak aan elkaar geplakt worden), en als ze je omroepen je dan gewoon je naam + achternaam krijgt in plaats van de rare verbastering. Verder nog nooit problemen mee gehad, alhoewel ik recent niet online kon inchecken en dat mogelijk met de afgekapte voornaam te maken had.
Gebruikersavatar
Pete.Z
Amerika-expert
Berichten: 7933
Lid geworden op: 18 dec 2004, 20:40
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door Pete.Z »

Ik gebeuik alleen mijn eerste voornaam, nog nooit problemen gegeven.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door dutch_in_seattle »

Vanochtend met Icelandair gebeld en zij wilden de tickets telefonisch en niet online boeken om er zeker van te zijn dat de tenaamstelling van mijn ticket precies overeenkomt met wat er in mijn paspoort staat. Hun systeem kon wel voornamen van meer dan 30 karakters aan. Alles lijkt nu in orde, met mijn volledige naam (vier voornamen en achternaam van drie woorden) op mijn ticket. Niet zeker of dat echt nodig was, maar ik wil niet voor onaangename verrassingen komen te staan wanneer we eenmaal op het vliegveld staan.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Vlinder72
Amerika-ontdekker
Berichten: 64
Lid geworden op: 04 mei 2018, 08:35
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door Vlinder72 »

Uitsluitend eerste naam. Ik heb nog nooit een tweede voornaam opgegeven voor een ticket. Ook nooit een probleem mee gehad. Ook niet onlangs naar New York en op de Esta en vaccinatiebewijzen wel alle voornamen stonden. Ik hou het op tickets altijd zo kort mogelijk. Een voornaam en voor mij mijn meisjesnaam en niet mijn aangetrouwde naam.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door harryh »

Ten tijde van de vaccinatie bewijzen was de officiële instructie van Delta om alle voornamen te gebruiken voor het boeken van een ticket. Maar ik ga nieuwe tickets gewoon weer met alleen de eerste voornaam boeken zoals pre Covid, moet toch altijd langs de balie.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door IngridUSA »

Als ik het goed begrijp is alleen je eerste naam dan toch gewoon altijd overal voldoende.

Maar wanneer ik via de app bij KLM wil boeken staat er een i met: Zorg dat uw gegevens precies gelijk zijn aan die op het identiteitsbewijs dat u meeneemt naar het vliegveld.

Waarom dan?
aapjea
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 14 feb 2014, 13:40

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door aapjea »

Waarschijnlijk omdat mensen ipv hun meisjesnaam hun getrouwde naam gebruiken en ipv hun voornaam in paspoort hun roepnaam. Ik gebruik altijd al kijn voornamen maar de eerste zou genoeg moeten zijn. Zeker als je naar de VS reist moet je paspoort gewiped worden en die gegevens checken of je een goede esta on file hebt in de VS.
Gebruikersavatar
dutch_in_seattle
Amerika-expert
Berichten: 1529
Lid geworden op: 08 dec 2005, 18:31
Locatie: Seattle, WA
Contacteer:

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door dutch_in_seattle »

Even ter verduidelijking, ik heb het hier over een vliegreis van Seattle-Amsterdam-Seattle als "Neder-Amerikaan" met een Amerikaans paspoort (en ook een Nederlands paspoort, maar dat gebruik ik niet voor de reis). Ik weet niet of de regels anders zijn als je als Nederlander naar de V.S. vliegt en een ticket in Nederland boekt.
Ron (in Seattle, WA)

=======
Don't believe everything you think.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5761
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Voornamen te lang voor website Icelandair

Bericht door bedeve »

Ook dit onderwerp is hier vaker ter sprake geweest.
Je vermeld je eerste voornaam zoals die in je paspoort staat vermeld .
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer