Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?
Geplaatst: 28 jul 2022, 18:28
Voor komende zaterdag zoek ik nog 3 hotelkamers. En blijkbaar ben ik niet de enige die wat zoekt, want ik kom vrij hoge prijzen tegen. (Dacht a $150 per nacht wel wat te kunnen vinden, maar zie dat ik meer aan het dubbele moet denken, en toen vielen me ook wat meer prijsverschillen tussen kamers op.)
Nu heb je bij veel hotels vaak de keuze voor “Accessible” kamers. Normaal boek ik die eigenlijk nooit, want we hebben geen aanpassingen voor bewegingsbeperkingen nodig en ik wil ook niemand in de weg zitten. Normaal is me ook nooit opgevallen dat de “Accessible” kamers een stuk goedkoper zijn dan de kamers zonder deze toevoeging, heb eigenlijk het idee dat er normaal geen prijsverschil is.
Prijsverschil is nu een dollar of 30 a 40 per kamer per nacht. Komt dit omdat de gewone kamers al uitverkocht zijn?
Welke waarde heeft de ”accessible” toevoeging in de VS?
Moet men dit lezen als: Deze kamer is ‘ook’ toegangkelijk voor degene die wat minder mobiel is, maar boekbaar voor iedereen.
Of juist als: Deze kamer is ‘gereserveerd’ voor degene die wat minder mobiel is.
Ik heb er ook geen probleem mee om eventueel ‘ge-upgrade’ te worden naar een non-accessible kamer.
En ook ik heb berichten gelezen over het assistentie aanvragen op Schiphol en dan dat na de rijen en controles er sprake is van plotselinge genezing, en begrijp dat die assistentie daar natuurlijk niet voor bedoeld is.
Maar bij een hotel kan ik me ook voorstellen dat men graag alle kamers vol heeft, voor mensen uit de doelgroep, of als die er niet zijn ook voor elk ander.
Nu heb je bij veel hotels vaak de keuze voor “Accessible” kamers. Normaal boek ik die eigenlijk nooit, want we hebben geen aanpassingen voor bewegingsbeperkingen nodig en ik wil ook niemand in de weg zitten. Normaal is me ook nooit opgevallen dat de “Accessible” kamers een stuk goedkoper zijn dan de kamers zonder deze toevoeging, heb eigenlijk het idee dat er normaal geen prijsverschil is.
Prijsverschil is nu een dollar of 30 a 40 per kamer per nacht. Komt dit omdat de gewone kamers al uitverkocht zijn?
Welke waarde heeft de ”accessible” toevoeging in de VS?
Moet men dit lezen als: Deze kamer is ‘ook’ toegangkelijk voor degene die wat minder mobiel is, maar boekbaar voor iedereen.
Of juist als: Deze kamer is ‘gereserveerd’ voor degene die wat minder mobiel is.
Ik heb er ook geen probleem mee om eventueel ‘ge-upgrade’ te worden naar een non-accessible kamer.
En ook ik heb berichten gelezen over het assistentie aanvragen op Schiphol en dan dat na de rijen en controles er sprake is van plotselinge genezing, en begrijp dat die assistentie daar natuurlijk niet voor bedoeld is.
Maar bij een hotel kan ik me ook voorstellen dat men graag alle kamers vol heeft, voor mensen uit de doelgroep, of als die er niet zijn ook voor elk ander.