Pagina 1 van 1

Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 28 jul 2022, 18:28
door Pepito
Voor komende zaterdag zoek ik nog 3 hotelkamers. En blijkbaar ben ik niet de enige die wat zoekt, want ik kom vrij hoge prijzen tegen. (Dacht a $150 per nacht wel wat te kunnen vinden, maar zie dat ik meer aan het dubbele moet denken, en toen vielen me ook wat meer prijsverschillen tussen kamers op.)

Nu heb je bij veel hotels vaak de keuze voor “Accessible” kamers. Normaal boek ik die eigenlijk nooit, want we hebben geen aanpassingen voor bewegingsbeperkingen nodig en ik wil ook niemand in de weg zitten. Normaal is me ook nooit opgevallen dat de “Accessible” kamers een stuk goedkoper zijn dan de kamers zonder deze toevoeging, heb eigenlijk het idee dat er normaal geen prijsverschil is.
Prijsverschil is nu een dollar of 30 a 40 per kamer per nacht. Komt dit omdat de gewone kamers al uitverkocht zijn?
Welke waarde heeft de ”accessible” toevoeging in de VS?
Moet men dit lezen als: Deze kamer is ‘ook’ toegangkelijk voor degene die wat minder mobiel is, maar boekbaar voor iedereen.
Of juist als: Deze kamer is ‘gereserveerd’ voor degene die wat minder mobiel is.

Ik heb er ook geen probleem mee om eventueel ‘ge-upgrade’ te worden naar een non-accessible kamer.

En ook ik heb berichten gelezen over het assistentie aanvragen op Schiphol en dan dat na de rijen en controles er sprake is van plotselinge genezing, en begrijp dat die assistentie daar natuurlijk niet voor bedoeld is.
Maar bij een hotel kan ik me ook voorstellen dat men graag alle kamers vol heeft, voor mensen uit de doelgroep, of als die er niet zijn ook voor elk ander.

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 28 jul 2022, 19:11
door harryh
Gisteren bij het inchecken zei de receptionist tegen iemand voor me dat bij het Hampton Inn het verschil is dat accessible rooms geen bad hebben, alleen douche.

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 28 jul 2022, 19:23
door Pepito
Ik heb liever toch een douche…, dus als dat het enige is moet ik maar accessible boeken.

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 28 jul 2022, 22:50
door Pete.Z
Vaak zijn die accessible kamers inderdaad wat simpeler uitgevoerd, en dus wat goedkoper te boeken. Voor mijn werk verblijf ik vrij veel in hotels, en als je zo’n kamer krijgt is het vaak terug naar de frontdesk en een normale kamer vragen……
maar voor een overnachting natuurlijk perfect bruikbaar.

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 29 jul 2022, 10:09
door d_vdploeg
Ik vind de douche in zo'n kamer altijd drama. Omdat het open is wordt het vaak zo'n natte bende.

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 29 jul 2022, 12:22
door roelb
Je mag gewoon een accessible boeken hoor. Liever niet uiteraard, zoals anderen al aangaven, maar als het de laatste standaard kamer is: gewoon doen.

De prijs zal lager zijn dan de andere beschikbare kamers omdat dat allemaal duurdere kamertypen zijn. Eventueel kun je in de opmerkingen zetten dat je bij voorkeur een non-accessible kamer hebt, dan kan het hotel daar mee uit de voeten. Komt meestal wel goed. Laatst boekte ik twee comped "resort accessible room" in het Bellagio (was het enige dat beschikbaar was). Bij checkin werd een van de kamers geupgrade naar een spa tower standard king, en de andere naar een 1-bedroom suite :-).

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 29 jul 2022, 13:05
door d_vdploeg
@roelb Dat is mooi meegenomen :thumbup: Misschien iemand die de accessible room nodig had?

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 29 jul 2022, 13:10
door roelb
Nee, de ene kamer was bij het online inchecken vanzelf al geswitched (zonder dat ik ergens had aangegeven geen accessible nodig te hebben), de andere heeft mijn wederhelft (was haar comp) bij de balie ter plaatse ingecheckt en met een vriendelijke glimlach gevraagd of er niets anders beschikbaar was. En dat werd de suite :-)

Re: Accessible hotel room vanwege prijs ipv vanwege noodzaak. Done or not done?

Geplaatst: 29 jul 2022, 22:06
door Pepito
Dank voor de reacties, het is uiteindelijk nog weer een ander hotel geworden… Was inderdaad ook van plan om er al een opmerking bij te zetten.
Bij Hilton krijg je trouwens deze melding, dat maakt het wel duidelijk:
This room is designed for guests with disabilities.

If you need these features or there are no other rooms available, please proceed. Otherwise, select a different room.
(Originele vraag kwam vanaf Best Western site)