Flying Blue account privé en zakelijk

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door IngridUSA »

Vraagje voor de zakelijke reizigers onder ons: hebben jullie aparte FB accounts voor privé en zakelijke vluchten?

Mijn zoon had onlangs een (eerste) zakelijke vlucht met KLM en bij het inchecken had hij z’n (privé) FB-account nummer toegevoegd. Tijdens de vlucht werd hij benaderd door een stewardess die had gezien dat hij zakelijk vloog en dat dit nummer dan niet juist was. Hij moest toen een nieuw account aanmaken.

Dit zijn dan dus gewoon gescheiden trajecten?
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1921
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door Frasi »

Dat is vreemd.
Ik reis (vlieg) al jaren zowel zakelijk als prive op één FB account.
Het corporate reisbureau (dat al mijn zakelijke reizen boekt) heeft al mijn hotel en airline accounts en voegt deze automatisch toe aan elke boeking.
Zolang de keuzes voor vluchten niet niet door beïnvloed worden is dat bij mijn werkgever geen enkel probleem.

En hoe kan een stewardess (in de lucht??) zien dat een reis zakelijk is?
Klinkt mij echt als onzin.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door IngridUSA »

Geen idee hoe ze dat weten/zien. Hij werkt er nog maar kort. Hij moet het dan ook maar eens aan z’n collega’s vragen of aan diegene die vlucht en hotel geboekt heeft. Eén nummer lijkt mij ook veel handiger.
Gebruikersavatar
PSVwally
Amerika-expert
Berichten: 19593
Lid geworden op: 09 sep 2010, 22:51
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door PSVwally »

Had vorig jaar ook wat gedoe met het FB account, omdat het oa vanwege covid een aantal jaren niet was gebruikt. Tijdens een nachtvlucht van SMX naar AMS kwam er een stewardess met een ipadje om het een en ander in te vullen. Twee dagen later een mail dat alle weer in orde was.
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 523
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door Robbie&Irene »

Frasi schreef:
24 jul 2022, 23:01
Dat is vreemd.
Ik reis (vlieg) al jaren zowel zakelijk als prive op één FB account.
Het corporate reisbureau (dat al mijn zakelijke reizen boekt) heeft al mijn hotel en airline accounts en voegt deze automatisch toe aan elke boeking.
Zolang de keuzes voor vluchten niet niet door beïnvloed worden is dat bij mijn werkgever geen enkel probleem.

En hoe kan een stewardess (in de lucht??) zien dat een reis zakelijk is?
Klinkt mij echt als onzin.
Hier hetzelfde, en dus ook regelmatig babbeltje met de stewardessen en die kunnen via hun tablet alles zien van de passagiers zoals FB status. Mogelijk dat ze dan ook zien dat de vluchten gekoppeld zijn.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door roelb »

Het enige dat ik me kan voorstellen is dat er een bluebiz nummer in de PNR stond voor een boeking die met een corporate accountnummer gedaan is. Dat kan niet, het is het een of het ander. Maar volgens mij heeft de cabin crew daar al helemaal geen inzicht in en zou zoiets ook niet moeten kunnen voorkomen.

Een FF programma zoals Flying Blue is per definitie gebonden aan een reiziger en in de meeste programma's mag je als persoon ook maar een account hebben.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1239
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door IngridUSA »

Ik log nu in met zijn bestaande account en daar staan dus de punten van die betreffende zakelijke reis gewoon wel op!

Als hij terug is van vakantie zal ik eens vragen of hij inlogt op dat nieuwe account. Daar zal dan vast niets op staan. Anders gaat dat maar gewoon ter zijde en zal het wel een misverstand zijn.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1921
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door Frasi »

@roelb BlueBiz en Flying Blue bijten elkaar niet: deze kunnen naast elkaar aan dezelfde boeking worden toegevoegd.
Kunnen onze reizigers op hetzelfde ticket blue credits en Flying Blue of Flying Club Miles sparen?
Ja, uw reizigers kunnen op hetzelfde ticket persoonlijk miles en blue credits voor uw bedrijf sparen.
https://www.bluebiz.com/nl/service-cent ... me-ticket/
image.png
https://www.klm.com/travel/nl_nl/images ... mber18.pdf
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Flying Blue account privé en zakelijk

Bericht door roelb »

Uiteraard kan dat, maar dat zeg ik toch ook helemaal niet.

Ik geef aan dat het wellicht een boeking is met een corporote accountnummer, waarbij er ook nog een bluebiz nummer in de PNR staat. Dat kan niet, Bluebiz kan alleen bij reguliere tickets en niet bij tickets onder een corporate contract.

In mijn ervaring wordt het Bluebiz nummer dan trouwens gewoon genegeerd en krijg je er gewoon geen credits voor. Ik kan me niet voorstellen dat de cabin crew daar ook maar iets van kan zien.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer