Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1908
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Frasi »

Het is misschien dat je eerst 5 dollar betaalde voor iets en nu 6 dollar.
Is toch +20%. Als dat met alle kosten zo gaat, zet het toch aan.
Na 2 jaar uitstellen vertrekken we, met een familie van 6, volgende week voor 16 dagen zuidwesten.
Ik vrees dat we makkelijk 20% meer kwijt zijn dan dat we vorig jaar hadden begroot. Is toch al snel €3000 meer; zelfs met minder restaurants en vaker picknicken.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door harryh »

Ben nu in SC, daar kost een gallon benzine $3.59
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Coyote »

@harryh Eigenlijk is dat een redelijk normale prijs volgens mij.

Ik zag toevallig in mijn verslag van 2011 dat ik in het Zuidoosten destijds ook tussen de $ 3,40 en $ 3,80 betaalde. Kan me niet herinneren dat er toen gezegd werd dat de brandstofprijzen hoog waren.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door mikekiwi »

20220731_064229-01~01.jpg
Het 'hoogtepunt' op onze reis, was te verwachten uiteraard op die locatie
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door AnnInBC »

Ik denk dat ik die post ook gezien heb, maar dan zie je daar organische melk die $6 en iets kost. Organische melk is zowieso duur, dus moeilijk te schatten.

Wij wonen in Vancouver, Canada en zijn onlangs nog naar Amerika geweest om te winkelen in Bellingham (Washington State). Ik hoor wel dat de prijzen in het westen goedkoper zijn dan het oosten, maar daar kan ik niet over meespreken. Zuivel produkten zijn nog steeds goedkoper dan in Canada. Voor bijna 4 liter (1 gallon = 3.78L) betaalden wij bij Walmart $3.72 terwij wij in Canada iets van een $5.20 betalen. Kaas is ook goedkoop en een blok van 500gr kost een $3.50 en in Canada zit je dan al vlug aan de $5 of meer per 500gr. Eieren zijn ook goedkoper, je krijgt een 12 eieren voor $2, terwijl dat in Canada zo een $4 is. Dus wij kopen daar meestal melk, kaas, eieren alsook vlees, fruit en groenten want sommige groenten en fruit zijn veel goedkoper. Wij winkelen daarvoor meestal bij Walmart en Winco Foods, die hebben over het algemeen de beste prijzen. Wij kochten ook kant en klare kip (orange chicken) en een bakje van 1.5lbs (een 680gr) was $3.80. Een pak van 6 bagels was $2, vind ik ook best goed te doen. Het is maar waar je gaat winkelen en wat je koopt. De frisdrank was dan weer duurder in Amerika, dus die kopen we daar niet meer (alhoewel daar veel meer keuze is)...was voorheen altijd een stuk goedkoper. Een 12 blikjes frisdrank kost zo een $6.50 terwijl dat in Canada rond de $4.50 kost. Ik vond daar wel andere lekkere sparkelende frisdrankjes (wel met nep suiker erin) die eruit zien als bubbelend water met verschillende smaken en die waren $0.70 voor 1 liter. Het is van het merk Clear American en die heb je in zovele lekkere smaken zoals cherry vanilla, mandarin orange, lime, Red Blue White (dat is cherry, lime & raspberry), black cherry, blue rasperry, fuji apple, white grape, strawberry en nog meer. Ik vind ze persoonlijk best lekker. Dus over het algemeen vallen de prijzen wel mee, sommige dingen zijn duurder en andere dingen zijn minder duur.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door hemmie »

Coyote schreef:
01 aug 2022, 22:17
@harryh Eigenlijk is dat een redelijk normale prijs volgens mij.

Ik zag toevallig in mijn verslag van 2011 dat ik in het Zuidoosten destijds ook tussen de $ 3,40 en $ 3,80 betaalde. Kan me niet herinneren dat er toen gezegd werd dat de brandstofprijzen hoog waren.

Roland
Er zijn grote regionale verschillen, voor het zuidwesten is dat misschien een normale prijs, maar in andere gebieden zeker niet. Ik betaalde hier in Houston TX afgelopen weekend $3.45 (bij Sam's Club, reguliere tankstations wat duurder) en hoewel dat een verademing was nadat ik een maand geleden $1 meer betaalde, is het voor hier echt nog ateeds veel. De afgelopen jaren eigenlijk nooit meer dan $3 betaald, toen we boven de $3 kwamen begin dit jaar was dat al slikken. Jaar of 6 geleden wel eens minder dan $1.50 betaald, goeie ouwe tijd.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door harryh »

Wij hadden in TX en OK ook dat soort prijzen +0.10, geen lid van Sam's club uiteraard. Ook in de andere zuidelijke staten vinden we dat soort prijzen weer. Woensdag terug in Florida en daar even kijken. GasBuddy zegt $3.65, da's een stuk minder dan begin juli toen het daar $4.20 was.
MomOf2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door MomOf2 »

AnnInBC schreef:
02 aug 2022, 00:25
Ik vond daar wel andere lekkere sparkelende frisdrankjes (wel met nep suiker erin) die eruit zien als bubbelend water met verschillende smaken en die waren $0.70 voor 1 liter. Het is van het merk Clear American en die heb je in zovele lekkere smaken zoals cherry vanilla, mandarin orange, lime, Red Blue White (dat is cherry, lime & raspberry), black cherry, blue rasperry, fuji apple, white grape, strawberry en nog meer. Ik vind ze persoonlijk best lekker. Dus over het algemeen vallen de prijzen wel mee, sommige dingen zijn duurder en andere dingen zijn minder duur.
Die hebben wij enkele weken ook ‘ontdekt’!!
Wat zijn die heeeeeerlijk EN maar 10cal!!
Vooral de red, blue, white en de Strawberry dajquiri waren overheerlijk.
Man vond de cotton candy dan weer het beste.
En voor geen geld! (In vergelijking met frisdrank)
Gebruikersavatar
AnnInBC
Amerikakenner
Berichten: 1410
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:07
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Vancouver, BC, Canada
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door AnnInBC »

MomOf2 schreef:
02 aug 2022, 18:39
Die hebben wij enkele weken ook ‘ontdekt’!!
Wat zijn die heeeeeerlijk EN maar 10cal!!
Vooral de red, blue, white en de Strawberry dajquiri waren overheerlijk.
Man vond de cotton candy dan weer het beste.
En voor geen geld! (In vergelijking met frisdrank)
Geweldig! Ze zijn echt lekker voor geen geld. Ik heb zeker 10 flesjes gekocht, maar de cotton candy heb ik niet gekocht. En ik ben niet zo van drank met aardbeien smaak. Ik zal de volgende keer de cotton candy eens moeten proberen. Mijn favoriet is de cherry vanilla en red - blue - white. De mandarin orange is ook lekker. Nog zovele smaken om te proberen. Heb ook de blue raspberry, maar nog niet geopend.

In Canada hebben wij "Fruit 2 O" bij Walmart en is ook ongeveer hetzelfde, maar die kosten $1 Canadese dollar voor 500ml. Safeway hier in Canada heeft ook van die lekkere drankjes (Compliments Fizzy) en die zijn ook maar $1 voor 1 liter maar niet zoveel smaak keuzes als in Amerika.
MayJans
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2022, 18:11
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door MayJans »

Vandaag voor benzine in Tennessee 3,79 betaald. Vorige week (in Virginia dacht ik) het goedkoopst, 3,39. We tanken meestal van de interstate af.

Levensmiddelen vind ik hier vrij duur, maar (idd) gewoon zo veel mogelijk kiezen voor huismerk, dan valt het mee.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door harryh »

Ben nu weer in Florida, hier aan de Gulf Coast zie ik prijzen van $3.59-3.85, dat is ook weer gedaald.
Pluchke01
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 jan 2019, 18:41

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Pluchke01 »

Wij waren de laatste twee weken in massachussets en new york en doorgaans toch rond 4,59-4,89 nu in pennsylvania en prijzen eerder 4,2-4,40.
Vinay
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 03 jun 2015, 10:11
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Vinay »

Vorige week voor 3,61 getankt in Cleveland. In Pittsburgh waren de prijzen een stuk hoger zagen we. Rond de 4,40 dollar per gallon.
Van de week in central Jersey (Edison, Woodbridge, etc) getankt voor 3.90. Het schommelt dus aardig per staat.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door hemmie »

Afgezien van de regionale verschillen daalt het gestaag, afgelopen vrijdag hier in Houston $3.25 betaald, is ook wel $4.50 geweest in juni.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 4978
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door harryh »

Hier in Florida zitten we op $3.51 nu.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1514
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door pumi1000 »

Californie is dan toch het duurst, 5,05 tot 5,79 betaald afgelopen week.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik ben op het moment in Los Angeles (Beverly Hills) voor werk. Vandaag 5.99 betaald, wat overigens al wel een verademing was tov de 6.80 van krap 6 weken geleden. Het is dus inderdaad zeker aan het dalen, maar Californie blijft aan de prijs :)
Gebruikersavatar
Loek
Amerika-expert
Berichten: 3996
Lid geworden op: 04 mei 2004, 17:23
Locatie: South Carolina, USA
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Loek »

Ach, die goeie ouwe tijd. Toen wij hier in 1993 in de US kwamen wonen en onze nieuwe tweedehands auto voor het eerst vulden, betaalden we $0.89 voor een gallon. Vorige maand (29 jaar later) was diezelfde gallon $4.89, en we noemden dat een goedkope pomp. Inmiddels is het weer $3.29; het schommelt allemaal lekker.

Nu verbaast het me niet dat het voor Nederlanders lijkt alsof alles zo'n 20% duurder is geworden. De meesten zijn een dollarkoers gewend van 1.20 voor een euro, dat is momenteel 1 op 1. En dan hebben we het nog niet eens over de inflatie die hier net zo hard is toegeslagen als in Europa.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Matala »

Wat zijn de goedkoopste supermarkten? (Standaard rondje zuid west Amerika)
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 946
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door HennyCox »

@Matala Ik ga altijd naar Walmart, Dollar Tree, Dollar General en Family Dollar.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer