Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Almere vak V »

Timothy555 schreef:
25 jul 2022, 11:10
Viel me zelfs op dat het, specifiek op gebied van 'supermarkt', goedkoper is in Las Vegas, zelfs op de Strip
Weet je meteen hoe duur NY is...
:wink:
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Berry »

Ligt er vooral aan waar je bent inderdaad.
Zo was California benzine rond de $6 dollar per gallon en hier in Ohio onder de $4. Paprika $4 dollar, hier $1. Zo'n stokbrood bij de Walmart kost overal $1. Dus zo erg is het nu ook weer niet.
Wadu
Amerikafan
Berichten: 123
Lid geworden op: 26 nov 2017, 16:01
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Wadu »

Enkele prijzen die ik mij nog herinner van de afgelopen weken in Wyoming, Arizona en Nevada

Benzine regular 95 : tussen de 4,79 en de 5,19 per gallon
Mijn lievelingsbrood in de USA : Walmart Italian Style Sliced = 1 dollar
Groot blikje Stella Artois in de Walgreen op de Strip : 2,79 dollar !!! :)
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Bushmaster »

Net getankt op grens Arizona-Californie (arizona kant)
Aan de I8 Benzine $5,34
Ing
Amerikakenner
Berichten: 833
Lid geworden op: 28 jun 2010, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 17
Locatie: Rotterdam

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Ing »

roelb schreef:
25 jul 2022, 11:16
harryh schreef:
25 jul 2022, 04:53
Mijn dochter is nu in Florida, prijs ligt daar nu beduidend lager dan in Oregon, rond de 3,80.
Dat is dan fors minder dan medio juni, toen zat ik in SW florida nog rond de $5.
Ja, is dan flink gezakt! In april betaalde ik overal ruim in de 4 dollar.

Ik bedoelde met mijn opmerking over dat Oregon goedkoper is overigens niet de benzine, maar de boodschappen en uit eten.
44 states done, 6 to go (AK, HI, KS, NE, ND, IA)!

Up next
November 2023: Texas & Caribbean
Zomer 2024: Canada & Alaska
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door dennis118 »

Tanken in Las Vegas, verschilde ook erg per dag. Gemiddeld was het zo'n 4,85 usd per gallon. Goedkoopste hier, was tanken bij de Costco. Alleen kan je daar alleen maar met je kaart betalen aan de pomp en werkte vaak niet bij ons ( Revolut kaart) dus geen gebruik van gemaakt. ARCO was hier na altijd het goedkoopste, dus hier getankt. Wat ook scheelt is als je contant betaald ipv met je cc. Dit scheelde gemiddeld toch zo'n 10 cent per Gallon.

Prijzen in de supermarkt vond ik op sommige producten echt bizar duur geworden. Bijvoorbeeld bijna 5 dollar voor een zak chips. Gaat nergens over.

Al met al is alles flink duurder geworden en dan helpt de euro dollar koers momenteel ook niet echt mee.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door roelb »

dennis118 schreef: Wat ook scheelt is als je contant betaald ipv met je cc. Dit scheelde gemiddeld toch zo'n 10 cent per Gallon.
Reken maar eens uit wat dat contante geld je kost.

Stel: je haalt $500 uit een geldautomaat. Laagste gasttarief is over het algemeen $5. Je Nederlandse bank rekent ook nog een keer kosten, ING en ABN beide EUR 3,50. Voor het gemak zetten we de koers even 1:1. Dan betaal je dus $8,50 kosten om $500 aan contanten te verkrijgen. Dat is 1,7%.

Vervolgens geef je dat geld uit bij een pomp. Als je $5/gallon moet betalen betaal je dus eigenlijk $5.085 per gallon. Zou je met je nederlandse bankpas betalen dan betaal je, tegen dezelfde wisselkoers, $5,10. Het verschil is uiteindelijk maar 1,5ct/gallon en op een gemiddelde tank van 12 tot 17gallons dus verwaarloosbaar.

Haal je minder dan $500 uit zo'n ATM? Dan wordt het verschil is snel hoger dan die $0,10 en ben je contant dus duurder uit.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Timothy555 »

Ik moet zeggen dat ik ook nogal 'cash-heavy' naar de VS reis. Op voorhand even Dollars scoren bij één van de wisselagenten met zéér goede koers (in Antwerpen zit er eentje), en dan gewoon alles contant betalen. Blijkt keer op keer toch echt wel de goedkoopste oplossing...
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door hemmie »

dennis118 schreef:
26 jul 2022, 08:35
Goedkoopste hier, was tanken bij de Costco. Alleen kan je daar alleen maar met je kaart betalen aan de pomp en werkte vaak niet bij ons ( Revolut kaart) dus geen gebruik van gemaakt.
Je kunt bij Costco (en Sam's Club) alleen tanken als je membership hebt, dat is je probleem denk ik, niet zozeer hoe je betaalt.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 856
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Tantelotje »

Ik vond de boodschappen in de US ook wel duurder afgelopen juni/juli dan de laatste keer (2019 het westen, 2020 Florida) dat we er waren. Maar ook weer niet zo schrikbarend als sommige anderen hier. In mijn beleving was bijvoorbeeld chips (favoriet is Lays Wavy Original :D )altijd al duur en als je een treetje lokaal bier kocht, ging dat ook richting 8 of 9 dollar. Nu 10.
Een gallon water van het eigen merk bij de walmart ligt nog steeds rond een dollar en het fabrieksboord ook. Ik had wel het idee dat kaas duurder was geworden.
Over de benzine had ik nogal wat 'horrorverhalen' gelezen. Dat viel dus heel erg mee in de zin dat we nergens 7$ hebben betaald. Het zat vaak rond de 4,5-5 per gallon, behalve in de buurt van grote steden in Californie, daar was het rond de 6.

Bij terugkomst in Nederland weer 'grote' boodschappen gedaan en dat vond ik ook nogal een desillusie als ik zag wat er in m'n kar zat en wat ik af moest rekenen. Ik heb niet het idee dat het in de VS meer/sneller is gestegen dan hier. Maar goed, het was al even geleden dat ik daar was natuurlijk.
Laatst gewijzigd door Tantelotje op 26 jul 2022, 22:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door dennis118 »

roelb schreef:
26 jul 2022, 10:30
dennis118 schreef: Wat ook scheelt is als je contant betaald ipv met je cc. Dit scheelde gemiddeld toch zo'n 10 cent per Gallon.
Reken maar eens uit wat dat contante geld je kost.

Stel: je haalt $500 uit een geldautomaat. Laagste gasttarief is over het algemeen $5. Je Nederlandse bank rekent ook nog een keer kosten, ING en ABN beide EUR 3,50. Voor het gemak zetten we de koers even 1:1. Dan betaal je dus $8,50 kosten om $500 aan contanten te verkrijgen. Dat is 1,7%.

Vervolgens geef je dat geld uit bij een pomp. Als je $5/gallon moet betalen betaal je dus eigenlijk $5.085 per gallon. Zou je met je nederlandse bankpas betalen dan betaal je, tegen dezelfde wisselkoers, $5,10. Het verschil is uiteindelijk maar 1,5ct/gallon en op een gemiddelde tank van 12 tot 17gallons dus verwaarloosbaar.

Haal je minder dan $500 uit zo'n ATM? Dan wordt het verschil is snel hoger dan die $0,10 en ben je contant dus duurder uit.
Ik gebruik al jaren een revolut kaart. Sinds een tijd het premium pakket. Hiermee wissel ik gratis naar vreemde valuta tegen de dan geldende koersen heb geen kosten met pin transacties. Pinnen bij een ATM kan zonder kosten tot 800 euro per maand. Hier heb ik alleen de kosten van de bank waar ik pin. Wij deden dit bij de Bank of America die rekende 2,50 geloof ik. Mijn vrouw heeft de zelfde kaart. Ik ben het met je eens dat als je het via de manier doet zoals je hierboven beschrijft, je snel duurder bent. In ons geval loonde het dus wel om contant te betalen en waren we, daar we de kosten die je beschrijft niet hadden, goedkoper uit dan betalen met een cc.

Raad trouwens iedereen de Revolut kaart aan, scheelt echt met pinnen in het buitenland. Maar goed daar is al een ander.topic aan gewijd.
dennis118
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 09 jun 2016, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door dennis118 »

hemmie schreef:
26 jul 2022, 14:42
dennis118 schreef:
26 jul 2022, 08:35
Goedkoopste hier, was tanken bij de Costco. Alleen kan je daar alleen maar met je kaart betalen aan de pomp en werkte vaak niet bij ons ( Revolut kaart) dus geen gebruik van gemaakt.
Je kunt bij Costco (en Sam's Club) alleen tanken als je membership hebt, dat is je probleem denk ik, niet zozeer hoe je betaalt.
Ah ok, dat wist ik niet. We wilde er een keer gaan tanken, maar zag dat je alleen aan de pomp kon betalen, dus niet eens geprobeerd en doorgereden.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Tipsy_1 »

Wij wonen nu bijna 4 jaar in New Jersey en ik vind dat de prijzen in supermarkten en restaurants/horeca FLINK gestegen zijn hoor.
Zeker ook bij ketens als Denny's, CB en OG en je ziet dat er veel bespaard is in de samenstelling van de menu's.
Hotelprijzen vallen relatief nog mee in vergelijking met pre covid (covid zelf was veel goedkoper om te reizen).
MomOf2
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 aug 2021, 13:51
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door MomOf2 »

Wij zijn momenteel in Cape Coral en gisteren het goedkoopste van de voorbije 3,5 weken getankt…
Aan $3,99 per gallon. Duurste was in Orlando aan $4,39

Ik heb niet het gevoel dat walmart heel veel duurder is geworden tijdens onze 2 jaar afwezigheid!
Bij bepaalde producten weet ik dat er een 10cent bij is maar alles wordt duurder. Zeker grondstoffen.
Hier kost het fabrieksbrood (wat wij enkel gebruiken om te toasten) 93cent
Lays chips idd bijna $5 maar zijn immense zakken en die van GV zijn even lekker en kosten maar $2.

Wel zien we vaak lege schappen (eender welk moment van de dag je gaat)
In elke gang loopt er wel iemand van walmart zelf boodschappen te doen (voor de online kopers)
En wat er ook veranderd is!!!
Hij is niet meer 24/7 open 😱😱😱
Elke dag van 7am tot 11pm!

Ow en ook anders dan andere jaren… Overal nemen ze mensen aan.
Je kan geen winkel voorbij zonder een ‘We’re hiring’ (vaak zelfs met het uurloon erbij)
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4964
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door hemmie »

Dw prijzen in de supermarkten en restaurants zijn inderdaad flink gestegen het afgelopen jaar, maar volgens mij is dat in NL niet anders, dus ik neem aan dat dat geen verrassing is als je als toerist uit NL komt.
Ik vind persoonlijk de prijzen voor hotels wel flink gestegen, maar dat kan ook samenhangen met het feit dat we toevallig in duurdere regio"s reisden, en wij zijn sowieso altijd wat beperkter in keus ondat we een 5-persoonskamer nodig hebben.

Wij wonen in Houston, TX,em boodschappen en uit eten zijn hier vergeleken met andere regio's nog steeds heel betaalbaar. Ik vind de benzine vooral volledig buiten proportie duur, het prijsverschil met andere gebieden lijkt nu kleiner dan vroeger.
Terug in Texas!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door harryh »

De prijzen zijn net bij de McD behoorlijk omhoog gegaan onder het mom van inflatie. Was gisteravond op het nieuws. Wij betalen nu in SC bijna 25% meer dan paar dagen geleden. Deel daarvan is misschien dat we in een andere staat zijn intussen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door Coyote »

hemmie schreef:
28 jul 2022, 14:38
Dw prijzen in de supermarkten en restaurants zijn inderdaad flink gestegen het afgelopen jaar, maar volgens mij is dat in NL niet anders, dus ik neem aan dat dat geen verrassing is als je als toerist uit NL komt.
Ik vind persoonlijk de prijzen voor hotels wel flink gestegen, maar dat kan ook samenhangen met het feit dat we toevallig in duurdere regio"s reisden, en wij zijn sowieso altijd wat beperkter in keus ondat we een 5-persoonskamer nodig hebben.
Ik denk dat het duurder worden van hotels/motels vooral ook in de, altijd al, duurdere regio's speelt en het lijkt alsof de prijzen daar nog iets harder gestegen zijn.

Tijdens mijn trip vorige maand heb ik, gemiddeld genomen, overigens minder dan voorheen (pre-covid) betaald voor overnachtingen. Dat kwam denk ik omdat ik niet in de toeristische (dus duurdere) gebieden zat. Benieuwd waar ik op uitkom voor mijn komende trip. Die gaat ook veelal door niet echt de toeristische gebieden.

Zoals ik al eerder aangaf, vond ik de prijzen in de restaurants niet echt veel hoger. Wellicht zijn ze wel wat gestegen maar niet dat het mij opviel. Prijzen die ik betaalde voor breakfast en dinner vond ik redelijk pre-covid, al zat ik bij dinner in de regel wel zo'n USD 5 - USD 10 hoger dan voorheen. Maar dan kan ook net aan dat ene lekkere stukje vlees gelegen hebben... (Lees: duurdere steak). :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door jojostravelusa »

Wij zweren bij de Lays BBQ chips, maar misschien moeten we die van de Walmart dan ook eens proberen.
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 959
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door HennyCox »

jojostravelusa schreef:
29 jul 2022, 13:38
die van de Walmart
😋😋😋
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Actuele prijzen (supermarkt, benzine).

Bericht door d_vdploeg »

Is het duurder geworden? ja ongetwijfeld want alles is duurder geworden. Schrikbarend, nee dat niet is onze ervaring. Komt ook wel omdat we in de vakantiemodus zitten. Je spaart ervoor en ik budgeteer altijd al ruim. Rond de $4 voor een gallon benzine, een verademing als je dit met NL vergelijkt, waar de benzineprijs nog rond de 2,10 euro staat. Let ik op waar ik tank, jazeker, pak ik misschien de goedkopere chips van walmart ipv Lays, ja dat ook, maar dat deden wij al.

Uiteten vonden wij in juni in Florida niet veel duurder dan eerst.

Het is misschien dat je eerst 5 dollar betaalde voor iets en nu 6 dollar. Op een vakantie van 3 weken merk je dat niet echt. Komt bij dat de meesten hier 1 a 2x per jaar naar de VS gaan. Als je er woont merk je de verschillen eerder denk ik. Net als hier in NL.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer