Vlucht gemist Londen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

Vandaag moesten we om 7.05 vliegen vanuit Brussel naar LAS Vegas met BA en een tussenstop in Londen. De 1e vlucht met BA vertrok een uur te laat. Hierdoor heb en wij dus helaas de aansluitende vlucht gemist. Ze hebben ons omgeboekt naar morgen, vetrek om 16.40 naar LV. De hotel van vandaag in LV ben ik kwijt. Ik heb een huurauto geboekt via Avis.dk, voor een redelijke prijs. Ik weet niet of de auto er morgen nog is. Mijn hoofd zit vol, we hebben gelukkig een hotel via BA kunnen krijgen hier in Londen. Wat kan ik nu doen? Moet ik de hotelgasten van LV declareren bij BA of mijn reisverzekering? Avis ga ik zo maken hopen dat de boeking kan blijven staan.
Gebruikersavatar
Ruud2004
Amerika-expert
Berichten: 4370
Lid geworden op: 15 feb 2007, 10:21
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: 't Gooi

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Ruud2004 »

Super vervelend zeg, waardeloos begin van jullie trip. Tja, wat te doen..
-AVIS.DK bellen en aangeven dat je i.v.m. vluchtvertraging een dag later komt.
-Hotelkosten eerst bij BA proberen te declareren, indien afgewezen later bij je reisverzekeraar. (wel al melden)
-Bewaar alle bonnen goed en vraag indien mogelijk overal een schriftelijke bevestiging (mail) van.
-Noteer goed je vliegtijden i.v.m. een mogelijke claim vluchtvertraging (EU regeling 261/2004).

Heel veel succes en laat dit je vakantie niet te veel beïnvloeden
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
Gebruikersavatar
Coyote Buttes
Amerikafan
Berichten: 376
Lid geworden op: 26 mar 2020, 12:26
Aantal x V.S. bezocht: 12

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Coyote Buttes »

He gatver...echt super vervelend.

Van wat ik hier op het forum heb geleerd moet BA jouw een transfer naar een hotel, een overnachting en maaltijden vergoeden. Omdat je vertraagd bent en het is geen overmacht, zou ik compensatie claimen (€600 pp). Misschien via EUclaim of zo. Ik weet echter niet zeker of dit ook voor BA geldt, aangezien Engeland nu uit de EU is. Ik denk echter wel (UK 261) dat je compensatie kunt claimen.

Voor de hotelovernachting en de autohuur ga je van BA niets terugkrijgen. Misschien bij je reisverzekering.
Ik zou contact zoeken met Avis om uit te leggen dat je vlucht is gemist en je de reservering 1 dag wilt opschuiven. Een fatsoenlijk bedrijf zou dit toch moeten honoreren?

Probeer rustig te blijven en je hoofd leeg te maken. Je gaat er toch niets meer aan veranderen. Succes met het vervolg.

Hoe lang was je stopover in Londen eigenlijk?
Lennart
Amerika-ontdekker
Berichten: 26
Lid geworden op: 17 apr 2009, 16:12

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Lennart »

Dat is erg vervelend, hopelijk verloopt alles nu spoedig en kan je straks genieten van de reis! Wij hadden vorige week een soortgelijke situatie. Vanwege vertraging op Schiphol hebben wij onze overstap in Chicago gemist met flinke vertraging als gevolg.

Allereerst hebben wij zelf onze klachten afgegeven bij United, maar deze komen enkel met een waardebon van 50 euro.

Op internet lees ik vele berichten over het indienen van een claim. Is hier iemand bekend mee, en hoe werkt dit?
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

De overnachting en eten is geregeld door BA. We hadden 2 uur overstap, als de vlucht vanuit Brussel op tijd was vertrokken dan hadden we het gered. Wat ook raar is, is dat de vlucht om 09.30 gepland stond. Wij kwamen om 9.20 aan en toen was de gate al gesloten terwijl er met ons nog 20 anderen passagiers kwamen aanrennen, ook zij hebben hun vlucht gemist.
Ik ga zo Avis bellen. Moet ik DK bellen of gewoon de locatie in Vegas?
Ik ga zo ook bellen met mijn reisverzekering, wellicht dat zij ons kunnen adviseren.

Wat betreft claim, geen idee of dat mogelijk is. Ik wil het wel indienen, want ik mis nu 2 dagen van mijn vakantie. Ik ben sinds gisteren op, we waren om 00.00 vertrokken naar Brussel om maar op tijd te zijn, helaas. Dank voor alle adviezen, ik lees ze graag.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Frasi »

Volgens mij heb je recht op compensatie volgens de EU verordening (261/2004)
Ongeacht de airline gaat het erom dat je vlucht binnen de EU is aangevangen (Brussel) en dat je je eindbestemming met flinke vertraging hebt bereikt (of nog moet gaan bereiken). Dus ook met een Amerikaanse of Britse airline en ook met een overstap in de UK.

EU Verordening 261/2004
https://eur-lex.europa.eu/resource.html ... format=PDF

Afhankelijk van waar je geboekt hebt, kan je de claim rechtstreeks bij BA indienen of bij de travel agent.
https://www.britishairways.com/en-gb/in ... mpensation
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

Sowieso valt deze vlucht onder Ec261 en heb je recht op die EUR 600 pp, mits de vertraging geen overmacht was (het weer als voornaamste oorzaak). Maar je hebt ook recht op herroutering via de /eerstvolgende/ mogelijke optie, ook als dat een andere airline is.

Op dit moment is er niet veel meer aan te doen, behalve dan het advies dat ik hier al veel vaker geef: als Nederlander ben je over het algemeen het beste af met Skyteam vluchten naar de US, eventueel Star Alliance als tweede optie. Een connectie aan de andere kant van de oceaan is vaak verstandiger dan een connectie aan deze kant, bij irrops kun je maar beter alvast in de US zitten. Tot slot ben ik van mening dat Oneworld gewoon niet handig is en het grootste risico oplevert op forse vertraging. De enige hub in Europa is LHR en wat ik ook vaak hoor over BA is dat herboeken vaak erg rigide is en alleen op eigen materiaal, waar KLM bijvoorbeeld wel snel opties bij andere airlines aanbiedt, ook buiten Skyteam om je zsm op je bestemming te krijgen.

Dat gezegd hebbende, waarom ben je niet gewoon op de BA275 gezet? Scheduled om 15.40 maar staat op dit moment nog aan de grond. Andere opties vanuit LHR met AA of BA waren er genoeg vandaag: 10.25 via ORD, 11.40u via LAX, 11.50 via AUS, 13.05 via DFW, 13.40u via PHL, 14.05u via PHL, 14.25u via ORD and 15.40u via ORD en tot slot 16.10u via LAX. Wilde je zelf geen gebruik van deze opties maken? Buiten Oneworld nog veel meer opties, o.a. vier vluchten van United naar DEN, EWR of LAX. En zelfs via AMS of CDG had je vandaag nog in LAS kunnen komen. Formeel /moet/ BA je ook die opties bieden.

Helaas moet je soms je recht echt opeisen bij een airline - zelf een nieuwe route uitzoeken en gewoon duidelijk zeggen wat je wilt werkt dan meestal het beste.

Edit: ik ben wel benieuwd welke vlucht je dan vanochtend had moeten hebben van LHR naar LAS, want ik zie helemaal geen directe vlucht in de ochtend.. Alleen twee in de middag: een van Virgin Atlantic, en die BA275.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door IngridUSA »

Heb je ook annuleringsdekking? Dan zou je nog 1 of 2 dagen vergoed kunnen krijgen wegens aankomstvertraging.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

Hoi Roel,

Wij hebben gesmeekt om elke vlucht van vandaag te accepteren als we maar mee konden. Onze vlucht was Phoenix met een overstap naar LV. Volgens de baliemedewerker (die er overigens 3 uur over heeft gedaan om onze vlucht om te boeken) waren alle vluchten naar de VS vol. Een aantal mede passagiers kregen wel een omboeking via Denver. Volgens hen omdat ze met minder mensen waren. Een van de medepassagier is zelf geboekt naar zaterdag.

Gebeld met Avis, de autohuur wordt toch iets duurder, 140 euro. Daar kan ik mee leven. De hotel in LV is wel een flink stuk duurder. Ik ben nog aan het zoeken voor een beetje betaalbare optie.
Voor mij iig nooit meer BA.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

IngridUSA schreef:
14 jul 2022, 18:36
Heb je ook annuleringsdekking? Dan zou je nog 1 of 2 dagen vergoed kunnen krijgen wegens aankomstvertraging.

Ja heb ik via Allianz. Dat is ook het enige wat gedekt wordt volgens de medewerker aan de chat. Ik kan dus 2 dagen vergoeding krijgen. Maar ik moet nog even uitzoeken om welke vergoeding dit dan gaat. De medewerker schreef 2 dagen van de totale reissom. Maar ik weet niet of dat alleen de vlucht is of ook de auto en het hotel. Iemand hier ervaring mee?
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door IngridUSA »

Geen ervaring maar je reissom is het totaal van je vakantie (vlucht, auto, accommodatie) en daarvan zou je dan pro rata 2 dagen vergoed krijgen. Bewaar alles en zet het na je vakantie op een rij en dan kun je dat claimen.

Ik begrijp alleen niet wat het probleem is met je hotel in LV; de eerste nacht vervalt maar ben je daarna niet meer daar voor nog 1 of 2 nachten? Of is nu je hele reservering al vervallen?
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Martin & Marianne »

Wat een ontzettend vervelend begin van jullie vakantie!
Je hebt niet veel ruimte in je schema zie ik, kan het allemaal nog aangepast worden? Die claims komen wel, eerst maar eens kijken wat er van de route nog te redden is.
Veel succes en sterkte ermee!

Marianne
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

IngridUSA schreef:
14 jul 2022, 18:51
Geen ervaring maar je reissom is het totaal van je vakantie (vlucht, auto, accommodatie) en daarvan zou je dan pro rata 2 dagen vergoed krijgen. Bewaar alles en zet het na je vakantie op een rij en dan kun je dat claimen.

Ik begrijp alleen niet wat het probleem is met je hotel in LV; de eerste nacht vervalt maar ben je daarna niet meer daar voor nog 1 of 2 nachten? Of is nu je hele reservering al vervallen?
Ik begrijp het wel, maar wellicht dat er een way around is. Is het een MGM property? Heb je de reservering gedaan terwijl je ingelogd was met een MGM account? Zoja, download dan de MGM rewards app, log daar in. Je kunt dan inchecken voor die kamer en een digitale sleutel krijgen. Op dat moment ben je gewoon ingecheckt, en of je nu vandaag of pas morgen die kamer ingaat weet niemand. Ditzelfde werkt voor Hilton hotels met digital key. Helaas niet bij Ceasars voorzover ik weet.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

De claims komen idd straks, ik heb er tijdens mijn vakantie geen zin en energie voor. Wij zouden morgen al vertrekken uit Vegas en aan het eind van de reis terugkomen. Ik had voor vandaag een hotel geboekt via hotwire. Voor morgen heb uk nu een nieuwe boeking gemaakt. Zaterdag vertrekken wij nu dus uit Vegas, de route komt wel goed. Ik kan alleen zaterdag niet via de tioga pas rijden, die permit heb ik voor morgen. Zaterdag is al helemaal vol.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Martin & Marianne »

Een reservering geldt voor 3 dagen, dus als je die vanaf vrijdag hebt kun je er ook nog op zaterdag mee dor het park rijden.
Alternatief is om voor 6 uur het park binnen te rijden. :wink:

Marianne
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door pumi1000 »

Dat is echt balen.......het valt me nog mee dat je autohuur niet heel veel duurder wordt, vooral als je zo'n superdeal had. Alles proberen te claimen na de vakantie. Hopelijk ben je er morgen en kan je gaan genieten.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Almere vak V »

Souraia schreef:
14 jul 2022, 15:09
Vandaag moesten we om 7.05 vliegen vanuit Brussel naar LAS Vegas met BA en een tussenstop in Londen. De 1e vlucht met BA vertrok een uur te laat. Hierdoor heb en wij dus helaas de aansluitende vlucht gemist. Ze hebben ons omgeboekt naar morgen, vetrek om 16.40 naar LV.
Totaal onacceptabel dit. En volstrekt belachelijk!! Je wordt dus gewoon op een vlucht anderhalve dag later gezet. Voor iedereen die via London vliegt neem de reactie van roelb goed in je op. Er gaan "blijkbaar" meer dan 2 vluchten per dag vanuit London naar de US... :blink:
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

Achteraf kan ik geen beschikbaarheid meer zien, maar ik kan me gewoon niet voorstellen dat alle mogelijke opties op die dag van LHR naar LAS al vol zaten. Dat betekent dus dat BA niet conform de regels in EC261 heeft gehandeld, die rerouting via de /eerstvolgende/ mogelijke optie verplicht stelt.

Daar kun je nu heel weinig mee, maar mocht de schade hoger zijn dan de standaard vergoeding (EUR 600/ticket) waar je sowieso recht op hebt, dan zou je kunnen overwegen om naar de rechter te gaan. Je moet dan alleen wel zeker weten dat er op een eerdere route plek was.

En voor anderen: als zoiets je overkomt, vertrouw nooit zomaar op de blauwe ogen van een airline agent. Gewoon zelf de laptop erbij, Google flights open en een alternatief zoeken. Eventueel ITA matrix voor meer edtails. De airline bellen werkt ook vaak beter dan in de rij gaan staan op een vliegveld. Maar zorg wel dat je je gewenste alternatief voor je neus hebt staan en er concreet om kunt vragen, met vluchtnummers en tijden.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door DennisS »

Wat een ellende zeg! Ben wel blij met de tips van @roelb en de overige. Ook wij vliegen via Heathrow naar San Francisco. Ik probeer zo veel mogelijk zaken af te dekken met allerlei zaken.
1. Meet & Assist geboekt en bevestigd
2. Apple Airtags gekocht voor de ruimbagage
3. De belangrijke zaken in de handbagage (opladers, tablet, powerbank en basis kleren en zaken voor ons en onze zoon
4. Goede reis & annuleringsverzekering

Wat betreft die laatste. Ik heb de dekking van ons verhoogd naar het hoogste bedrag bij Nationale Nederlanden. Dat is € 5000 per persoon. Stond voorheen op € 2500 per persoon. Maar door alle chaos op de luchthavens en dergelijke heb ik dat bedrag maar verhoogd.

Verder nog van iemand tips om zelf zo veel mogelijk goed voor te bereiden?
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door bedeve »

roelb schreef:
18 jul 2022, 11:27

En voor anderen: als zoiets je overkomt, vertrouw nooit zomaar op de blauwe ogen van een airline agent. Gewoon zelf de laptop erbij, Google flights open en een alternatief zoeken. Eventueel ITA matrix voor meer edtails. De airline bellen werkt ook vaak beter dan in de rij gaan staan op een vliegveld. Maar zorg wel dat je je gewenste alternatief voor je neus hebt staan en er concreet om kunt vragen, met vluchtnummers en tijden.
Zijn weer wijze woorden @roelb ,
Het laptopje open en tegen iemand kunnen zeggen : " Kijkt u even met mij mee...."
Sturend communiceren...
Dan komt alles goed !
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer