Vlucht gemist Londen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Martin & Marianne »

DennisS schreef:
18 jul 2022, 11:33
Verder nog van iemand tips om zelf zo veel mogelijk goed voor te bereiden?
Ik denk niet dat je nog veel meer kunt doen. Heb je in principe voldoende overstaptijd in Lonen? Misschien van te voren eens kijken welke alternatieven er zij .
Ik ben wel benieuwd wat je van een annuleringsverzekering verwacht. Is dat voor als je je hotel voor de eerste nacht zou moeten annuleren?

@Souraia Hoe is het verder verlopen? Hebben jullie de geplande route op kunnen pakken?

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
18 jul 2022, 11:27
En voor anderen: als zoiets je overkomt, vertrouw nooit zomaar op de blauwe ogen van een airline agent. Gewoon zelf de laptop erbij, Google flights open en een alternatief zoeken. Eventueel ITA matrix voor meer edtails. De airline bellen werkt ook vaak beter dan in de rij gaan staan op een vliegveld. Maar zorg wel dat je je gewenste alternatief voor je neus hebt staan en er concreet om kunt vragen, met vluchtnummers en tijden.
Mooie woorden dit maar in de praktijk loopt het vaak anders.

Zo was mijn aansluitende vlucht van LHR naar AMS eind vorige maand geannuleerd toen ik terugkwam vanaf JFK. Ik kreeg gelijk een hotelvoucher en 2 shuttlevouchers toegestopt en kon mijn koffers ophalen en het vliegveld verlaten, ik zou die dag niet meer naar Amsterdam vliegen. Nog voordat ik de koffers opgehaald had, kreeg ik al een sms-je met een alternatieve vlucht voor de volgende ochtend vroeg (die overigens later omgezet naar een vlucht in de middag maar dat terzijde). Dat gold voor iedereen die in de lange rij achter mij stond. Dan ga je niet even je laptopje erbij pakken om terplekke nog een vlucht voor die dag op te zoeken.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

Oh jawel hoor, ik heb ook wel vergelijkbare dingen meegemaakt waarbij ik automatisch een alternatief kreeg, maar waarbij er betere opties waren. In alle gevallen direct gebeld en alsnog de door mij gewenste optie gekregen. In alle gevallen was dat of KLM, of Delta, en tot op heden 100% success.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Harry »

Er zal echt wel een verschil zijn tussen iemand die de hoogste frequent flyer status heeft bij een luchtvaartmaatschappij of een toerist die 1 of 2 keer per jaar een vlucht maakt. Nog even afgezien van het feit dat iemand die heel veel vliegt precies weet welke wegen te bewandelen om iets gedaan te krijgen.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

Uiteraard.. Zonder status zul je wellicht wat langer aan de telefoon moeten hangen voordat je iemand te spreken krijgt, en meestal kom je ook uit bij de meer senior medewerkers die sneller snappen wat je wil, maar het eindresultaat zou uiteindelijk hetzelfde moeten zijn.

Je hebt bij een ex-EU segment of een segment naar de EU met een Europese airline immers gewoon recht op rerouting op het eerstvolgende mogelijke moment of op een later moment naar keuze van de reiziger. Status of geen status.

Systemen van de airline die automatisch herboeken maken ook lang niet altijd de meest handige keuze. Als je iets anders wilt met beschikbaarheid in dezelfde cabin (dus niet boekingsklasse, dat doet er niet toe in zo'n geval) dan moet de airline dat gewoon inwilligen.

Soms krijg je een medewerker te spreken die het niet weet of snapt en je niet kan helpen. Het mantra is dan: HUATA - Hang up and try again of vraag eventueel naar een supervisor, maar dat werkt niet bij alle airlines. En die juiste wegen, dat is dus precies wat ik probeer over te brengen: zorg dat je vooraf je gewenste alternatief op een rijtje hebt en voor je neus hebt. Als je het op de airline site kan boeken in dezelfde cabin als je originele ticket dan kan een airline agent je ook op die vlucht zetten.
Gebruikersavatar
Astatic
Amerika-ontdekker
Berichten: 70
Lid geworden op: 01 mei 2015, 02:14
Aantal x V.S. bezocht: 11
Locatie: Southside

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Astatic »

roelb schreef:
18 jul 2022, 22:34
Oh jawel hoor, ik heb ook wel vergelijkbare dingen meegemaakt waarbij ik automatisch een alternatief kreeg, maar waarbij er betere opties waren. In alle gevallen direct gebeld en alsnog de door mij gewenste optie gekregen. In alle gevallen was dat of KLM, of Delta, en tot op heden 100% success.
Same here, gewoon zorgen dat je een alternatieve route klaar hebt die je op dat moment zou kunnen boeken.
Is mij tot nu toe ook altijd gelukt, ook zonder status :thumbup:
Het enige wat je moet durven is “beleefd” je mond opentrekken, daar bereik je erg veel mee (zeg ik ook altijd in de huurauto topics) :wink:
2011: LA SD PHX Sedona Gr.Canyon Vegas DeathValley Yosemite SF S.Barbara
2012: Orlando
2014: ATL Denver Omaha
2015: Orlando Tampa Ft.Meyers Keys Ft.Lau Miami
2017: Malibu Vegas LA
2018: NYC Omaha Philly
2022: Orlando
2023: NYC Orlando
2024: Miami Orlando
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Coyote »

roelb schreef:
18 jul 2022, 22:34
Oh jawel hoor, ik heb ook wel vergelijkbare dingen meegemaakt waarbij ik automatisch een alternatief kreeg, maar waarbij er betere opties waren. In alle gevallen direct gebeld en alsnog de door mij gewenste optie gekregen. In alle gevallen was dat of KLM, of Delta, en tot op heden 100% success.
Oh, maar ik heb zelf ook een beter alternatief gekregen bij BA na telefonisch contact. Mijn opmerking sloeg op het feit dat je dat niet even terplekke aan de balie kunt regelen met je laptop als je geholpen wordt en er een rij achter je staat die allemaal nog vouchers moeten krijgen en de medewerker je vriendelijk doch dringend verzoekt je koffer op te halen. Op dat moment had BA overigens nog geen alternatieve vlucht voor mij, daar had de medewerker wel naar gekeken.

Ik kreeg van BA nl. al snel een onmogelijke vlucht toegewezen: de andere ochtend om 07:15 u vanaf London City terwijl ik in een hotel geplaatst was notabene naast LHR (ik zat bij de start- en landingsbaan). Ik had 2 shuttlevouchers gekregen voor vervoer vanaf LHR naar het hotel en vanaf het hotel naar LHR. Dus ik zou op eigen gelegenheid naar Londen City moeten afreizen midden in de nacht omdat de vlucht al zo vroeg zou vertrekken. Die kosten waren dan in eerste instantie voor eigen rekening (had ik wellicht achteraf wel kunnen claimen). Je bent dan bijna aangewezen op een taxi of Uber en volgens de medewerker van het hotel zou dat al gauw GBP 150 zijn.

Ik heb dus in het hotel op mijn gemak telefonisch contact gezocht met BA. Had al snel een medewerker te pakken (optie gekozen dat ik nog op het vliegveld zat en dus snel geholpen werd :wink: ). Uitgelegd dat London City niet echt een optie was voor mij. De medewerker kon mij toen op een vlucht in de middag zetten vanaf LHR. Voor mij ideaal omdat de dag toch al verloren was en ik tenminste een goede nacht kon maken.

Hotel dat BA toegewezen had was overigens erg fijn, daar kun je niets van zeggen en was een schrale troost. Mooie kamers en heerlijk eten. Speciaal voor de gestrande reizigers (en dat waren er heel veel, ze kwamen de hele dag bij bosjes binnen) was er 's avonds een lopend buffet, erg lekker! Ik kreeg van het hotel bonnen voor dinner, breakfast en lunch. Van de lunch geen gebruik gemaakt omdat ik toen al op het vliegveld was.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

Ik heb ook niet gezegd dat je met een laptop aan de balie moet gaan staan, dat is er van gemaakt.

Wat ik heb gezegd is: klap direct na zo'n mededeling die laptop open, zoek uit wat je precies wilt en zorg er voor dat je dat voor neus hebt als je met een airline agent spreekt, zodat je in detail kunt doorgeven wat je wilt. Ik zou overigens altijd meteen gaan bellen, maar als er een balie is kan het uiteraard geen kwaad om tijdens het bellen ook in die rij te gaan staan - hedge your bets.

Uiteraard kun je op een telefoon gaan zoeken naar alternatieven. Ik zou dat afraden. Op een laptop kun je met vele malen meer overzicht zoeken naar wat er aan alternatieven beschikbaar is en kun je veel sneller en makkelijker meerdere opties naast elkaar open houden. Ook kun je snel doorklikken naar de website van de airline om er zeker van te zijn dat er nog beschikbaarheid is, ook midden in dat telefoongesprek.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door DennisS »

Ik ben wel benieuwd wat je van een annuleringsverzekering verwacht. Is dat voor als je je hotel voor de eerste nacht zou moeten annuleren?
Dat inderdaad!
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door roelb »

Niet alleen dat, ook alle eventuele extra kosten die je maakt. Als je een hotelreservering voor meerdere dagen had die door de verlate aankomt opeens tegen een hogere rate herboekt moet worden kan de schade best oplopen. Hetzelfde geldt voor huurauto's.

Houd er wel rekening mee dat een reisverzekeraar de vergoeding die de airline je verschuldigd is in het kader van EC261 waarschijnlijk in mindering kan brengen op haar uitkering. Of en welke verzekeraars dat doen is mij niet bekend, maar in feite is die EC261 vergoeding bedoeld als standaard schadevergoeding voor dit soort kosten. Het zou dan gek zijn als een reisverzekeraar dat nog een keer uitkeert.
Gast

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Gast »

Wij hebben een keer de vlucht gemist in Houston naar Orlando. Door problemen met het weer.
Kregen zonder enige probleem de kosten van:
Hotel (hadden we zelf geboekt op het vliegveld) anders moesten we naar de andere kant van de stad)
Gemiste dag ivm autohuur en eventueel extra kosten. Echter toen Alamo en die gaf aan gewoon de boeking te gebruiken wat ik al had. Wel de dag vergoed gekregen
Gemiste dag villa
eten / drinken op vliegveld
1e behoefte ivm geen koffers die al in Orlando waren.
Daarnaast niet de kosten retour die bij de airline konden krijgen (de 600euro p/p) omdat het weer het probleem was.

Reisverzekering maakte hier helemaal geen probleem van.
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door DennisS »

roelb schreef:
19 jul 2022, 14:19
Niet alleen dat, ook alle eventuele extra kosten die je maakt. Als je een hotelreservering voor meerdere dagen had die door de verlate aankomt opeens tegen een hogere rate herboekt moet worden kan de schade best oplopen. Hetzelfde geldt voor huurauto's.
Je hebt helemaal gelijk @roelb. Ik heb onze reis & annuleringsverzekering er nog even op nageslagen. We zijn afgelopen jaar met alle verzekeringen overgestapt naar Nationale Nederlanden. Maar zag dat de we bij de reis/annuleringsverzekering een uitkering van maximaal € 1500 per verzekerde hadden staan. dat heb ik maar even verhoogd naar € 5000 per verzekerde ;-) Better safe than sorry
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1236
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door IngridUSA »

Dat zal een stevige premie zijn. Maar 5000 pp aan annuleringsdekking heb ik persoonlijk niet nodig, zeker bij zelf boeken en annuleerbare accommodaties.
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

De volgende dag zijn we 1 uur later dan gepland vertrokken. Waar 1 dag eerder alle vluchten vol zaten volgens de BA medewerker was deze vlucht dat niet. We zijn uiteindelijk rond 21.00 uur plaatselijke tijd geland in Las Vegas. We zijn praktisch 2 dagen kwijt. We lopen nu gelukkig weer redelijk op schema.

Het hotel waar Roland het over heeft is volgens mij hetzelfde als waar wij en een heleboel andere gestrande reizigers verbleven, het Aurora hotel. Dit was verder prima geregeld met ontbijt en dinerbuffet. We moesten hier overigens wel zelf om vragen, in 1e instantie wimpelde hij ons af en verzocht ons om zelf een hotel te zoeken.

Ik vrees alleen de terugreis. Deze is wederom via Heathrow. Ik zag op de dag dat wij vertrokken heel veel Europese vluchten op het bord die gencanceld waren.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Coyote »

@Souraia Gelukkig zijn jullie nu in Amerika! :thumbup:

Wellicht bij het inchecken voor de terugreis al vragen of jullie aansluitende vlucht gaat? Dan kun je misschien al iets anders regelen. Maar wellicht is dat op dat moment nog niet bekend. Mijn vlucht werd ook pas enkele uren voor vertrek geannuleerd.

Onze vlucht werd naar gate A15 geroepen waar iedereen meteen een voucher voor hotel en shuttlebus (heen en terug) kreeg. Je kunt daar naar beneden lopen, langs de douane en naar de bagageband waar mijn bagage wonder boven wonder binnen enkele minuten naar buiten kwam.

Ik kreeg een voucher voor het Renaissance Hotel, vlak naast de start- en landingsbaan. Niet iedereen kreeg hetzelfde hotel toegewezen. De bonnen voor dinner, breakfast en lunch krijg ik bij het inchecken van het hotel. Dat was goed geregeld. Er zat iemand aan een apart tafeltje. Na het invullen van een formulier kreeg ik de bonnen en de roomkey.

Na jouw vakantie de financiële kant maar afwikkelen, zou nu lekker genieten van je vakantie! 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door d_vdploeg »

@Souraia Wat een gestress. Nu lekker genieten.

Ik vrees dat dit soort taferelen helaas wel vaker gaan voorkomen de komende maanden.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

Na een heerlijke vakantie heb ik een paar weken terug de vergoeding aangevraagd via https://www.britishairways.com/en-gb/in ... mpensation

Nu krijg ik deze mail van BA:
Moet ik hier op reageren? het is mij niet helemaal duidelijk wat hiervan de bedoeling is. Iemand ervaring hiermee?

**Please don’t hit ‘reply’ – we won’t receive it. If you need to get in touch, please use the link at the bottom of the email**

Dear Mr

An apology from British Airways

We’re very sorry you had a long wait to check in for your recent flight to Heathrow. We understand the impact this had on you and your family, especially as you then missed your connecting flight. We know this isn’t what you expect when you fly with us, and we understand why you needed to let us know about it. We’d also like to thank you for your patience while we got back to you about this.

We don’t underestimate the importance of a stress-free experience at the airport, and we do try to keep queues at a minimum. However, at times it can be difficult to predict how many customers will turn up at the same time, and clearly on this occasion we didn’t get this right.

Thanks for taking the time to bring this matter to our attention. I’ll be sure to pass your comments to the relevant team so we can improve the handling of our queues in the future.

Once again, please accept our apologies for your experience on this trip. We hope to welcome you back on board soon.

Best regards

Torn Marshall
British Airways Customer Relations
Your case reference is:23602330

Please use the following link to send us a reply and quote your case reference 23602330 in any correspondence with us: replyto.me.ba

**Please do not send payment card details via email**
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1917
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Frasi »

@Souraia
Een heel beleefde reactie van BA. Maar volgens mij niet correct of afdoende; ik zou direct reageren en de zaken rechtzetten.

Het lijkt er namelijk op dat ze je reactie als een klacht of suggestie voor verbetering behandelen en niet als een verzoek om compensatie. Het doorsturen van jouw klacht naar de betreffende afdeling om daar in de toekomst beter mee om te gaan (nl. het managen van lange wachtrijen) is niet waar het jou om te doen is. Er wordt geen enkele referentie gemaakt naar jouw ingediende claim.

Dus óf ze proberen op deze manier je met een kluitje in het riet te sturen (we sturen de klacht intern door en u hoort nooit meer iets van ons), óf de claim zoals jij die hebt ingediend was onvoldoende duidelijk geformuleerd. Mogelijk waren de grote aantallen reizigers en de lange wachtrijen de reden dat je de aansluiting gemist hebt. Maar het punt is Dat je eerst vlucht was vertraagd en dat je daarom je aansluiting hebt gemist. Hierdoor xx uur later dan gepland aangekomen op je eindbestemming. En met inachtneming van EU verordening 261/2004 claim je om die reden een compensatie van €600 p.p.

Het goede is wel dat ze excuses aanbieden; dat kan je gebruiken als een bevestiging van BA dat ze fout zitten. Maar niet alleen excuses voor het ongemak of "we geven de klacht door aan de betreffende afdeling om het in de toekomst beter te doen" , maar een reactie (en liefst toewijzing) op jouw compensatie claim.

Dus ik zou direct reageren en vriendelijk maar resoluut (en met feiten) BA aan de compensatie claim herinneren.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Souraia »

Dank voor je reactie. Ja daar lijkt het wel op.
Ik ga dan op de mail reageren en doorverwijzen naar mijn claim van enkele weken geleden.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Vlucht gemist Londen

Bericht door Coyote »

Souraia schreef:
15 sep 2022, 10:34
**Please don’t hit ‘reply’ – we won’t receive it. If you need to get in touch, please use the link at the bottom of the email**
Gebruik wel de link onderaan in de e-mail. Dan wordt je case-nummer automatisch vermeld.

Heb je wel echt een claim voor compensatie ingediend? Verwijzen naar de bedoelde EU-verordening en dan x-aantal x EUR 600?

Overigens wacht ik ook nog steeds op een reactie. Deels vergoed gekregen maar op 2 van de 3 claims zijn ze niet ingegaan. Ook middels de link op gereageerd. Daar vervolgens antwoord op gekregen dat het doorgezet zou worden maar sindsdien blijven de postduiven van BA volgens mij in hun hok zitten... :lol:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer