Paspoort doorheen de dag

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
TomDV
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 20 jan 2020, 21:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

Paspoort doorheen de dag

Bericht door TomDV »

Heb je in de US de hele dag je Paspoort nodig tijdens vb wandelingen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7767
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door mtl »

Ik zou het wel bij je houden, ja. Al is de kans dat je het ergens moet tonen zeer klein.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2172
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben het nooit bij ons en er is ook nog nooit naar gevraagd.
Berry
Amerikafan
Berichten: 144
Lid geworden op: 27 mar 2021, 17:32
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Berry »

Wel bij ons, maar eigenlijk nooit nodig inderdasd. Enkel bij hotels. Echter ik wil mijn paspoort ten alle tijden bij mij houden, als deze gestolen wordt uit de tent/ auto/ hotel ben je verder van huis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door IngridUSA »

Ik heb altijd wel foto’s ervan bij; de paspoorten zelf laten we meestal in de kluis achter. Eind april moesten we nog proof of vaccination met legitimatie laten zien bij een Broadway voorstelling in New York. Toen kwamen die foto’s op de telefoon wel van pas.
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door goldenhills »

Formeel moeten alle 'aliens' in de USA altijd een registratiedocument (stempel in paspoort, green card) bij zich dragen. De kans dat er om gevraagd wordt tijdens wandelen is miniem, of je moet langs de grens met Mexico zijn (border patrol). Bij de Salton Sea hebben we wel border patrol checkpoints gezien (langs de weg).

Persoonlijk draag ik graag altijd alles bij me op een vertrouwde plek, zodat ik altijd weet waar mijn rijbewijs, greencard, etc zijn. Al dat geschuif met documenten tijdens reizen is alleen maar verwarrend. En een persoonlijke safe in een hotel is absoluut niet veilig.
Laatst gewijzigd door goldenhills op 03 jul 2022, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door IngridUSA »

Dat weet ik. Maar ik ga ook geen 3 weken met 4 paspoorten (naast alle andere zaken die wel mee moeten zoals rijbewijs, bankpassen en creditcards enz) rondlopen.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Marcopstal »

Daar is geen nood toe. Je moet je wel kunnen identificeren maar daarvoor volstaat een gewone identiteitskaart ook.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1922
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Frasi »

Ik stop ook altijd mijn paspoort weg zodra ik Immigratie voorbij ben. Meestal gaat hij naar een vaste plek in mijn (grote) koffer. Die sluit ik dan in een hotel meestal ook af (ik weet het: heeft weinig zin als ze er toch in willen komen, maar tenminste zie ik dan de schade).
Overdag heb ik altijd een klein aluminium pasjeshouder bij me; daarin zitten mijn bankpas, credit cards, rijbewijs, ID kaart, Int. zorgpas en de keycard van het hotel.'
Ik heb me in het verleden een aantal keer moeten legitimeren als ik met mijn CC wilde betalen (prè PIN tijd) en nooit problemen gehad met mijn rijbewijs of ID kaart. Werd altijd zonder probleem geaccepteerd. Ik weet dat een Nederlandse ID kaart formeel niet geldig is in de VS, maar tot nu toe geen issues mee gehad. Ik ga niet elke dag mijn paspoort op me dragen.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 529
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Pascal »

https://www.nc-immigration-attorney.co ... n-the-usa/

Info van 7 jaar oud gevonden dus weet niet of dit up to date is.
Want er is nog sprake van i94 en die worden niet meer gegeven noch in het paspoort geniet.
Ook in 2018 en 2019 werd er zelfs geen stempel meer in het paspoort gezet, dus dat bewijs had je ook niet meer. Dit voorjaar echter weer wel een stempel gekregen.

Dus je moet allezins iets van id bij je hebben, maar welk bewijs van certificaat van alien registration of receipt card van tel is???

Dit gezegd zijnde, enkel bij verplaastingen van hotel naar hotel heb ik mijn paspoort bij, maar ter plekke heb ik ook nooit dat onhandig ding bij hoor. Dan houd ik het bij de Belgische identiteitskaart. Nog nooit iemand naar gevraagd.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door thebruins »

Na immigration stop ik m in een ziplock zakje zodat ie niet nat kan worden en gaat ie in een klein afsluitbaar vakje binnen in mn rugzak. Laat m liever niet in de auto liggen tijdens de reis voor als iemand die steelt, en mijn rugzak heb ik vrijwel altijd bij me als ik een hike of zo doe. Eigenlijk zelden nodig; alleen bij border checkpoints zoals iemand anders al zei, en bij Motel6 in Page altijd omdat ze een NL rijbewijs niet kunnen scannen en overtypen te veel werk is denk ik voor ze :-)
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Harry »

goldenhills schreef:
03 jul 2022, 17:26
Formeel moeten alle 'aliens' in de USA altijd een registratiedocument (stempel in paspoort, green card) bij zich dragen. De kans dat er om gevraagd wordt tijdens wandelen is miniem, of je moet langs de grens met Mexico zijn (border patrol). Bij de Salton Sea hebben we wel border patrol checkpoints gezien (langs de weg).
Ik heb na een hele vervelende ervaring bij een border control checkpoint in New Mexico nu altijd mijn paspoort bij me. Ik had het paspoort in het hotel liggen in Las Cruses en waren op weg naar White sands NM, op die weg zit een checkpoint en we moesten dus paspoorten laten zien, ik had dit dus niet bij me en liet mijn rijbewijs zien, de ambtenaar was hier niet van gediend, en we moesten aan de kant gaan staan, we konden hem tegen zijn collega horen schreeuwen. Gelukkig kwam na een paar minuten de veel aardigere collega om te vertellen dat we door mochten, maar drukte me op het hart om altijd het paspoort mee te nemen, vanaf die tijd heb ik hem altijd bij me.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4975
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door hemmie »

Marcopstal schreef:
03 jul 2022, 17:35
Daar is geen nood toe. Je moet je wel kunnen identificeren maar daarvoor volstaat een gewone identiteitskaart ook.
Wat bedoel je dan met een "gewone identiteitskaart"? Een nederlands rijbewijs, en ik vermoed ook wwn nederlandse ID-kaart zijn in de VS geen geldige ID's, dus dan ben je weer terug bij het paspoort.

Officieel moet je als niet US-citizen altijd kunnen aantonen dat je legaal in het land bent, als je op een esta komt zou ik dus zeggen dt je sowieso je paspoort waarop je binnen bent gekomen nodig hebt.

Maar ik moet eerlijk bekennen dat ik voordat wij een green card hadden ook niet altijd mijn paspoort bij me had (maar wel altijd als we reisden binnen de VS), maar ik had toen wel een amerikaans rijbewijs, dat heeft een toerist niet. Nu heb ik altijd mijn green card bij me. Als wij binnen de VS reizen hebben we alle green cards bij ons (ook van de kinderen), alleen voor jongste niets, want die is US-citizen.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
goldenhills
Amerika-expert
Berichten: 3216
Lid geworden op: 26 mar 2008, 08:04
Locatie: San Francisco Bay Area

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door goldenhills »

Het gebied waar de border patrol mag opereren is verbazend groot... link. 100 mijl vanaf elke grens en kust.
Marcopstal
Amerika-expert
Berichten: 7581
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:44
Aantal x V.S. bezocht: 28
Locatie: Zaventem

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Marcopstal »

hemmie schreef:
03 jul 2022, 19:02
Wat bedoel je dan met een "gewone identiteitskaart"?
Gewoon mijn Belgische ID kaart Bij controles door politie e.d. al meermaals gebruikt zonder enig probleem.
Zuidwesten: 95/96/96/97/98/99/05/06/10/14/15/16/19/20/22/23
Texas: 97/08
Florida: 98/24
Noordoosten: 01/03/04/09/12/13/15/17/18/20
Midwesten: 02
South: 07/11
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5967
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Harry »

Een controle door de politie is natuurlijk wel wat anders dan een controle door border patrol. De beambte kwam vragen waar en wanneer ik de VS binnengekomen was, toen dat antwoord klopte en nadat hij het gecontroleerd had mochten we door. (De eerste ambtenaar schreeuwde nog steeds “laat ze maar een tijdje staan”)
Er is dus wel een verschil tussen een normale vaststelling van de identiteit of een controle of je wel legaal in het land verblijft, nou ben ik een man van middelbare leeftijd en hartstikke wit, met een wat zuidelijker uiterlijk zul je er wat minder makkelijk vanaf komen.
Dus ga je reizen in de buurt van de grens met Mexico (en zoals hierboven geschreven in een straal van 100 mijl) neem je paspoort mee.

Edit: Dit was net nadat Trump president geworden was, en er een veel meer controles en patrouilles langs de grens waren, misschien is het nu weer wat gemoedelijker.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Pepito »

Ik vrees dat je verschijning ook heel erg helpt, en dat dat voor veel meer forumleden hier, en dus de ervaringen hier geldt. Als ik het zo lees, “lijk” ik op jou en heb al meerdere keren meegemaakt dat men wel de documenten van mij medereizigers met kleur wilden zien, en niet die van mij. Zelfs als het overduidelijk was dat we samen waren. (Niet alleen in de VS trouwens, ook in Frankrijk, België, en Nederland meegemaakt, alhoewel wel langer geleden.)
In de VS valt het verschil ook vaak op met id laten bij aankopen met CC, dat wordt mij zo goed als nooit gevraagd, en mijn vrouw moet zo goed als altijd haar id laten zien.
Onlangs nog, mijn zwager was voor ons weer nieuwe cc’s aan het aanvragen (we gebruiken vaak een extra card van hem, en sturen het geld dan naar hem met Wise) en vroeg naar mijn volledige voornamen zoals op id zodat het weer goed op de kaart kan. En we kwamen helaas ‘grappend’ tot de conclusie dat het voor mijn kaart niet uit maakte wat er op kwam te staan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1581
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door d_vdploeg »

In Nederland is het overigens zo dat je vaak of een paspoort hebt, of een ID kaart, niet beide. Wij in ieder geval niet. Wij dragen onze paspoorten altijd bij. Niet 1 iemand alles, maar verdeeld. Je kunt het ook verliezen ect. De ander heeft zijn rijbewijs en paspoort dan in ieder geval nog.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 04 jul 2022, 15:49, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Grouchy »

Bij de Mexicaanse grens heeft de US Border Patrol een heel netwerk van checkpoints, vaak zo'n 50-70km van de grens. Dus als je terugkomt van parken zoals Seminole Canyon, Big Bend, Organ Pipe cactus NM is het gegarandeerd checkpoint & paspoort controle, ook in 2022. Meer van hetzelfde bijvoorbeeld; El Paso - Guadalupe mountains NP & zoals eerder genoemd zijn er controles ten westen, noorden en oosten van Las Cruces (White sands).

In sommige parken zoals Organ Pipe cactus NM kan je ze ook tegenkomen tijdens het patrouilleren.

Met paspoort ben je zo weer door, zonder heb je potentieel wat meer risico op wat minder prettige ervaringen.
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 877
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Paspoort doorheen de dag

Bericht door Tantelotje »

Onze paspoorten zitten tijdens de vakantie in een klein afsluitbaar zakje in de rugzak.

Inderdaad een keer of 3 bij borderpatrol moeten laten zien, verder volstaat rijbewijs om cc te identificeren (tenminste, bij ons). Los van dat je ze officieel bij je moet hebben, vind ik dat ook een prettiger idee dan dat het ergens in een kluisje van een hotel ligt waar, als het moet, altijd mensen bij/in kunnen. En hoe meer je heen en weer sleept met de paspoorten, elke kluis in een hotel (de meeste cabins bijvoorbeeld hebben die niet eens) is een risico op vergeten. Die rugzak gaat altijd mee en zo is altijd duidelijk waar de paspoorten zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer