Koffers kwijt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn gisteren thuisgekomen van een rondje Oost Canada, nl. Nova Scotia en Newfoundland met een uitstapje naar Fogo Island. Mooie reis met vooral veel mooier weer dan verwacht. Tot zover allemaal in orde dus. Maar bij terugkomst op Schiphol bleken alle 3 onze koffers nog ergens aan de andere kant van de oceaan te staan. Toch jammer. We vlogen van Halifax via Toronto naar Schiphol. Het bleek dat er heel veel mensen waren die koffers misten en Toronto is een berucht vliegveld hiervoor op het ogenblik hoorden we. Bij de balie van Swissport stond een rij van zeker 20 mensen en de meesten waren via Toronto gekomen. O.a. vanuit Vancouver, Ottawa en wij uit Halifax. Ze proberen ze zo snel mogelijk naar Nederland te krijgen en dan worden ze thuis bezorgd. Online hebben we vandaag gevonden dat er 2 onderweg zouden zijn. Waar de 3e uithangt weten we niet. We verwachten ze niet voor dinsdag te hebben, maar woensdag zou me ook niet verbazen.
En dan moet je weten dat we ruim een uur in het vliegtuig gezeten hebben voordat we opstegen omdat het laden van de koffers langer duurde. Dan hadden ze toch ook best de onze mee kunnen nemen zou je zeggen.
Gelukkig is dit op de terugweg. Als je daar aankomt en je rondreis wilt beginnen, is dat een stuk vervelender nog. Nu was het best handig dat we niet met de koffers in de trein hoefden en is eindelijk travelling light toch een keer gelukt :lol:
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Koffers kwijt

Bericht door kwarktaart »

Ik wil je optimisme van de koffers dinsdag of woensdag terug hebben niet de kop indrukken, maar wij waren na de meivakantie één koffer kwijt en die kregen we na 14 dagen terug…
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Martin & Marianne »

Ach, dan kun je de was een beetje spreiden. Niet zo gek toch? :lol:

Marianne
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Koffers kwijt

Bericht door Pepito »

Na 14 dagen in een koffer, zal lekker ruiken…..

Ik hoop dat jullie de koffer vlot weer terug hebben.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Inges »

Oh ik wil niet al te negatief zijn maar toen wij terug kwamen op Schiphol op 8 juni stonden er nog koffers van mensen die eind April terug waren gekomen in de kofferhal (er stonden onwijs veel rekken met 100-den koffers erin). Dus ik ben bang dat het nog wel even kan duren maar ik hoop echt dat het sneller gaat.

Overigens zou het voor mij een nachtmerrie zijn omdat ik ook mijn foto apparatuur in een flightcase vervoer. Als ik weken op mijn koffer moet wachten kan ik niet werken. Ik ga er rekening me houden als wij in sept 23 naar Vancouver (er terug) vliegen.

Sterkte!
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Koffers kwijt

Bericht door Almere vak V »

Vannacht teruggekomen op Shithol. Gelukkig zonder koffers. Die hadden we niet bij. Duizenden mensen die soms al uren staan te wachten op hun koffers. Duizenden koffers liggen opgestapeld langs de muren. Sommige liggen daar al weken of maanden.

Sprak de zwaar gefrustreerde piloot. Die helemaal leeg liep. Volgens hem is het al jaren een puinhoop op Schiphol. Riep ook letterlijk om bij het opstijgen dat de uur vertraging die we opliepen te maken had met de puinhoop op Schiphol. Moest na het landen wachten op de rolstoel. Die was al op weg naar de bagageband. Er waren slechts twee mensen om een Boeing uit te laden. Dus het duurde ff zullen we maar zeggen. Hij gaf aan dat het op elk vliegveld wel wat is. Maar dat de puinhoop op Schiphol ongekend is. Niet het laatste jaar. Maar al wel 10 jaar. En dat dit onder andere een gevolg is van al jaren achterstallig onderhoud. En met jaren gaf hij aan niet over een paar jaar te spreken. Maar tientallen jaren.

Ook gaf hij aan dat mensen het niet in de gaten hebben omdat ze misschien eens ind e paar jaar op Schiphol komen. De mensen die er regelmatig komen constateren het al veel langer. Maar die worden weggelachen of bevraagd waarom ze zoveel vliegen. Kan dat niet wat minder?

Ik ben benieuwd hoe lang dit allemaal nog gaat duren...
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2590
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Koffers kwijt

Bericht door Bushmaster »

@Almere vak V Dit herken ik zeker niet van Schiphol (v.w.b. de laatste 10 jaar), en ik kom er best vaak.
Over 3 weken ga ik het zelf ondervinden hoe groot de puinhoop nu is.
Oktober 2021 naar Dubai gevlogen via Schiphol en afgelopen jaarwisseling naar Las Vegas (ook via Schiphol),
beide trips gingen voorspoedig, voor wat betreft het Schiphol gedeelte.

Heeft die piloot zich niet vergist in het vliegveld? beschrijving past meer bij Heathrow.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Koffers kwijt

Bericht door Almere vak V »

Bushmaster schreef:
27 jun 2022, 11:27
Heeft die piloot zich niet vergist in het vliegveld? beschrijving past meer bij Heathrow.
Dat is dus exact wat de piloot vertelde. Wij hebben een uur vertraging op Alicante. Dat komt omdat het vliegtuig te laat weggaat vanuit Amsterdam. Vervolgens komt er een uur vertraging bij in Alicante omdat men in Amsterdam te druk is of te weinig mensen heeft. De vraag is dus waar het probleem ontstaat. En wie er vervolgens mee opgezadeld wordt.

Ander voorbeeld. 3 weken geleden met een halfvol vliegtuig vanuit Amsterdam (weer) naar Alicante vertrokken. De rest stond nog ergens in de rij. Vervolgens in Alicante blijken we met een leeg vrachtruim gevlogen te hebben. Wie wordt er met een probleem opgezadeld??

Ander voorbeeld. Bij de incheckbalie van Transavia in Amsterdam staan honderden mensen in de rij. Waarom weet ik niet. Gisteren op Alicante staat er 2 uur voor vertrek bij de 3 aangewezen incheckbalies helemaal niemand. En ook op Alicante vetrekken en komen er tientallen vluchten per uur aan.

Ander voorbeeld. Vrienden van ons komen uit Amerika via Frankfurt naar Amsterdam. Bij aankomst blijken de koffers er niet te zijn. Die stonden nog op Frankfurt was het verhaal. Nee, die lagen op het platform. Uit het vliegtuig gekieperd en hebben daar uren gelegen voordat ze op de band lagen. Onder het mom die komen met het volgende vliegtuig uit Frankfurt. Terwijl allerlei mensen op de app kunnen zien dat hun koffer in Amsterdam is.

Nogmaals, letterlijk werd er gisteren omgeroepen in het vliegtuig dat de "puinhoop" in Amsterdam voor deze malaise zorgt. Piloten en bemanning zijn het helemaal zat! Zij mogen elke keer de troep opruimen.
Bushmaster schreef:
27 jun 2022, 11:27
Dit herken ik zeker niet van Schiphol (v.w.b. de laatste 10 jaar), en ik kom er best vaak.
Ik vlieg de laatste 20 jaar tientallen keren per jaar naar Amerika en inmiddels ook meerdere keren per jaar naar Spanje. Ik zie Schiphol al jaren afglijden. Waar zo'n beetje alle vliegvelden in onze (directe) omgeving zijn gemoderniseerd. Is er in Amsterdam helemaal niks gebeurd. Boekte mijn werkgever 20 jaar geleden alles vanaf Schiphol. Nu doen ze dat alleen nog maar als er geen andere mogelijkheid is. Niet sinds dit jaar. Maar al jaren. Maar ik heb begrepen dat dit prima past in het beleid wat onze overheid wil bereiken...
Gebruikersavatar
HennyCox
Amerikakenner
Berichten: 957
Lid geworden op: 22 aug 2012, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: Limburg

Re: Koffers kwijt

Bericht door HennyCox »

@Almere vak V :thumbup:
Voor mij ook geen Schiphol als het even kan, liever Brussel/Dusseldorf of Frankfurt.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Wij gaan ervan uit dat we alles gewassen en gestreken terugkrijgen :lol:
Je had moeten zien hoe die hal met de bagagebanden eruit ziet. Honderden koffers staan er onbeheerd. Op onze band waren er een stuk of 10 achter gebleven. Van wat wij konden zien moest er 1 naar Warschau, 1 naar Kopenhagen, 1 naar Israël. Verder lagen er koffers naast de banden, rond alle pilaren stonden koffers in kluitjes van een stuk of 30, 40, langs de glazen wand waar de ophalers de bagagehal in kunnen kijken lag het van links naar rechts helemaal vol en tegen de andere wand stonden een stuk of 20 buggy's en kinderwagens te wachten. En dan moet je ook nog bedenken dat we al ruim een uur in het vliegtuig zaten voordat we opstegen, omdat het laden van de koffers langer duurde. Hadden ze die van ons toch ook wel mee kunnen nemen zou je zeggen.
Van Swissport, waar we een formulier ingevuld hebben om het aan te geven, hoorden we dat Brussel hetzelfde is.

We zien wel wanneer we ze krijgen. Ik ben bij Kruidvat geweest om wat dingetjes te kopen, want we hebben natuurlijk ook geen toilettassen, en verder zien we wel wat we aan kleding gaan missen de komende tijd. Mijn stapel t-shirts is wel kleiner dan normaal. Het jammerst vind ik dat mijn schrift met mijn reisverslag in de koffer zit, dus nu kan ik mijn blog niet uitwerken.

We hopen dat ze voor september terug zijn, want dan gaan we in de herhaling via Toronto. Anders kunnen ze ze beter houden, dan hoeven we niet in te pakken. Dan pikken we ze daar gewoon op :lol:
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Koffers kwijt

Bericht door mikekiwi »

First stop, laundry shop! :D
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Harry »

Voor degene die denken dat in Düsseldorf alles op rolletjes loopt, dat klopt niet. :lol:

https://www.gelderlander.nl/berg-en-dal ... ~ac25e6d2/
Gebruikersavatar
SemJes
Amerika-expert
Berichten: 1677
Lid geworden op: 13 jun 2006, 18:04
Locatie: Sarasota, FL

Re: Koffers kwijt

Bericht door SemJes »

Hopelijk is de koffer gauw weer terecht! Het zoekraken van koffers is wel een reden dat we airtags in de koffers stoppen. Dan zie je tenminste waar in de wereld ze gedumpt zijn :)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Koffers kwijt

Bericht door IngridUSA »

Welke heb je dan als ik vragen mag? Want dat zijn wel serieuze afstanden.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Koffers kwijt

Bericht door Almere vak V »

Harry schreef:
27 jun 2022, 17:10
Voor degene die denken dat in Düsseldorf alles op rolletjes loopt, dat klopt niet.
Typisch Nederlands dingetje weer. Als het niet goed gaat zoeken we excuses door naar anderen te kijken. En als het wel goed gaat slaan we onszelf op de borst en lachen we de rest uit. Er werden gisteren maar liefst 6 vluchten geschrapt in Dusseldorf. Aangezien Schiphol 2 keer zo groot is ga ik er maar gemakshalve vanuit dat er daar gisteren 12 werden geschrapt. Als we toch zo graag naar anderen kijken...
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1330
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Koffers kwijt

Bericht door ONYX666 »

13500 reizigers minder per dag is 54 vlucheen als ik reken met 250 mensen per vliegtuig. Dat is wel iets meer dan 12
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door DennisS »

Wij vliegen deze zomer (september) via Heathrow naar San Francisco. Nu was het daar afgelopen week chaos door een storing bij het bagagesysteem. Dit heeft mij doen besluiten om Apple AirTags aan te schaffen voor onze bagage. Wij vliegen ook via Heathrow naar SFO. Niet dat de AirTags voorkomen dat je koffer kwijtraakt of iets dergelijks. Maar je kunt ze wel goed volgen.

Ook hebben we TagOnce bagagelabels aan de koffers hangen (die hebben we al een aantal jaar). Dit is een digitaal bagagelabel met een QR code. Bij het scannen van die code zijn ze direct je contactgegevens.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
kastelke
Amerika-expert
Berichten: 18756
Lid geworden op: 02 feb 2005, 08:56
Locatie: Oakville, Ontario
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door kastelke »

Heeft iemand er ervaring mee dat, als je dergelijke tags gebruikt, de airline in aktie schiet om je koffer terug te krijgen? (sneller dan normaal, of indien zij het zelf niet terug vinden)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
ChantalGrrr
Amerika-ontdekker
Berichten: 40
Lid geworden op: 19 jan 2019, 10:58
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Koffers kwijt

Bericht door ChantalGrrr »

Wij zijn al 2 weken onze koffers kwijt, vanaf Orlando via heathrow naar Amsterdam. Geen idee waar ze zijn, of ze nog in Orlando staan, of op heathrow of in Amsterdam.
KLM gebeld en die dachten op Heathrow want daar is personeelstekort, niks gezegd over de ravage op Schiphol, maar volgensmij had die ook benoemd kunnen worden want ik neem aan dat als onze koffers in Heathrow gevonden worden ze niet rechtstreeks naar ons adres worden gestuurd, maar eerst naar Amsterdam Schiphol? Of zie ik dat verkeerd.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Wij hebben gisteravond op de site van Air Canada gezien dat er 2 van de 3 koffers getraceerd zijn en dat ze op het vliegveld zijn. Er staat niet bij welk vliegveld. Is dat nog Toronto of Schiphol of ergens in Verweggistan? Van de 3e koffer nog geen spoor.
We wachten morgen nog even af en gaan dan een claim indienen bij Air Canada. Dat is wel een klus want je moet alles wat in de koffers zit benoemen, met prijs erbij en hoe oud het was. Geen idee. Op de terugweg hebben we meestal een koffer met wasgoed en een met wat nog schoon is en wat waarin zit? Geen idee. Maar je zou tot $ 2300,- kunnen krijgen. Of dat per koffer, per persoon of per boeking is weten we niet en dat is natuurlijk het maximale. Wij nemen nooit onze Diors en Gucci's mee (als we die zouden hebben) en ook niet het nieuwste, maar het kan toch al snel oplopen aan wat je kwijt bent. En alles is meegenomen tenslotte.
Maar stel dat we morgen 2 koffers krijgen. Niet waarschijnlijk, maar stel, dan gaan we die niet claimen, maar die andere dan wel. Ook al zijn die 2 dan ook te laat, want er staat: "In the unlikely event" dat de koffers er na 3 dagen nog niet zijn. Het is nu 4 en als je de dag van aankomst meetelt 5.

We zagen gisteren, en zo kwamen we bij de claim, een filmpje van Montreal en daar was het ook verschrikkelijk.

Wij gaan er ook vanuit dat ze eerst naar Schiphol gaan en daarvandaan naar ons. We houden er dan ook rekening mee dat ze op Schiphol nog een keer kwijtraken :|
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer