Koffers kwijt

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Koffers kwijt

Bericht door kwarktaart »

Dramatisch, van af en toe iemand die zijn bagage kwijt is tot aan de orde van de dag :( ik zit te twijfelen of we voor onze reis deze zomer alleen handbagage mee moeten nemen, maar dat wordt wel een uitdaging voor een reis van drie weken…
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Koffers kwijt

Bericht door mikekiwi »

Waar ik aan zit te denken om niet alles per persoon in 1 koffer te doen, maar van iedereen iets in elke koffer. Dan ben je niet geheel kledingloos als er 1 koffer mist. Maar wat ik nu begrijp is dat er complete vluchtladingen aan koffers niet aankomen en dan schiet dit ook niet op als alternatief
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Koffers kwijt

Bericht door IngridUSA »

Mixen doen wij altijd al. Van iedereen een set kleding in de 3 andere koffers. Meer kun je niet doen. Eventueel nog wat in je handbagage, afhankelijk hoe groot die is. Wij hebben niet nog 4 flinke rugzakken of trolleys bij.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Koffers kwijt

Bericht door Almere vak V »

ChantalGrrr schreef:
29 jun 2022, 08:15
KLM gebeld en die dachten op Heathrow want daar is personeelstekort
Briljant antwoord!! Het ligt altijd aan een ander...
kwarktaart schreef:
29 jun 2022, 15:42
ik zit te twijfelen of we voor onze reis deze zomer alleen handbagage
Wij reizen, gelukkig inmiddels, alleen nog maar met handbagage naar Amerika en Spanje.
IngridUSA schreef:
29 jun 2022, 16:24
Mixen doen wij altijd al. Van iedereen een set kleding in de 3 andere koffers.
Wij kwamen 3 weken geleden aan in Alicante met ik denk 100 gelukkigen die het gered hadden tot het vliegtuig op Schiphol. Gaat in Alicante het vrachtruim open komt er alleen de rolstoel uit van onze gehandicapte dochter. En voor de verdere rest helemaal niks...
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Koffers kwijt

Bericht door IngridUSA »

@Almere vak V
Ja dat had ik al gelezen! Even nieuwsgierig: volgt een rolstoel hetzelfde traject als koffers? Of heb je hier meer garantie/voorrang dat die het wel redt tot in het vliegtuig? Anders heb je toch nog wel een extra probleem lijkt me.
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Koffers kwijt

Bericht door Almere vak V »

IngridUSA schreef:
29 jun 2022, 16:45
Even nieuwsgierig: volgt een rolstoel hetzelfde traject als koffers?
Nee, de rolstoel gaat mee tot aan de deur van het vliegtuig. En je wordt door de assistentie langs de controles en rijen begeleid. Bij de vliegtuigdeur wordt de rolstoel door het grondpersoneel opgehaald en ik het ruim geborgen. Bij aankomst wordt de rolstoel door het grondpersoneel uit het ruim gehaald en weer teruggebracht naar de deur bij het vliegtuig. Voordeel/nadeel, je gaat vrijwel altijd als eerste het vliegtuig in, en vrijwel altijd als laatste het vliegtuig uit. Je moet wel een label aan je rolstoel hebben. Dus als je zoals wij met alleen handbagage reist moet je wel de rolstoel inchecken. Maar ook daar heb je met een rolstoel voorrang.

Ik begreep inmiddels wel van de assistance desk op Schiphol dat het aantal aanvragen voor begeleiding van minder valide en hulpbehoevende reizigers verdubbeld was ten opzichte van voor Corona. Ook wij hadden een dame voor ons die een "zielig" verhaal op hing over haar vader die bij het uitstappen uit de auto door zn voet was gezwikt. Of ze voor hem tijdelijk geen rolstoel kon krijgen? Uiteraard kon dat! Toen wij bij de toevallig zelfde gate aankwamen zat mevrouw zelf in de rolstoel met een kind op schoot. Toen ik vroeg hoe het met haar vader ging, werd ik vriendelijk verzocht mezelf met mn eigen zaken te bemoeien...
DennisS
Amerikafan
Berichten: 341
Lid geworden op: 10 jun 2014, 16:18
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door DennisS »

Ik heb op youtube wat reviews gelezen van mensen die de AirTags gebruikt hebben in hun koffers. Het werkt al volgens hen heel goed. Het is natuurlijk wel een voorwaarde dat er met regelmaat een iOS device bij de tags in de buurt komt. Die pikken namelijk de signalen van de AirTags op en zorgen voor een update naar het netwerk van Apple.

Ik zag 1 review van iemand die al 1 uur bij de bagageband stond te wachten. Alle koffers waren al op de band gedropt. Hij opende de app en zag dat zijn koffer (met de AirTag) bij een andere gate stond. Hij liep naar de bagage info balie op dat betreffende vliegveld. Liet zien waar zijn koffer zich bevond en met behulp van de telefoon werd zijn koffer snel gevonden.

Het is natuurlijk een ander verhaal als je ziet bij het openen van de app dat je koffers nog op plaats van vertrek staan. Dan zit er niets anders op dan wachten tot je koffer op de eindbestemming is gearriveerd. Maar dan kun je natuurlijk wel bijna exact zien waar je koffer zich bevindt. Door de recente problemen op de luchthavens (niet alleen Schiphol) speelt het niet aankomen van de koffers toch wel in mijn achterhoofd. Helemaal naar het zien van wat er laatst op Heathrow (onze tussenstop) gebeurde na een storing in het bagagesysteem.

De AirTags kunnen misschien dan handig zijn als blijkt dat die van ons in San Francisco niet zijn aangekomen. Wij blijven ook maar 1 nacht in SF en vertrekken de volgende dag richting Monterey om daarna de volgende dag richting Pismo Beach te vertrekken. Daarbij vliegen we met een kleine man van dan ruim 2.5 jaar. We gaan alle spulletjes die belangrijk zijn in de handbagage doen. Verder verdelen we de rest van de spullen over de 3 grote koffers.
NY | 2014 (+ Canada) – 2017 – 2019
West Amerika | 2015 – 2016 – 2017 – 2018 – 2022
Florida | 2019 - 2024
Parks: Sequoia, Yosemite, Joshua Tree, Yellowstone, Grand Teton, Zion, Bryce, Death Valley, Everglades, Kings Canyon
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Koffers kwijt

Bericht door kwarktaart »

De AirTags klinken goed.. geeft wel de relevante info inderdaad om op zijn minst te weten waar de koffer zich bevindt en of je dus kunt wachten of iets anders moet regelen als je op doorreis bent en de koffer veel later komt. Ik overweeg deze te kopen.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Mixen heeft niet heel veel zin als je, zoals wij, alle koffers mist. Gelukkig is het op de terugweg. Dan nog is het onhandig, maar ik moet er niet aan denken hoe het is als je nog aan je vakantie, rondreis!, moet beginnen.
Ik heb ooit eens van iemand gehoord die in Oostenrijk een huttentocht ging doen en waar de koffers net elke keer een dag te laat nagezonden werden. :shock: Zit je toch wel de hele vakantie met toestanden.

Net gezien op World Tracer Aero gezien dat 2 van onze koffers vandaag bezorgd zouden worden. We zijn benieuwd. En ook of en wanneer de 3e boven water komt.
Laatst gewijzigd door jojostravelusa op 30 jun 2022, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Inges »

Ik heb een AirTag in mijn flightcase met foto apparatuur. Er is altijd wel iemand met een iOS device in de buurt en zo wist ik dus beide keren dat mijn koffer in het ruim zat toen wij vertrokken.

Je hebt zelf wel een iPhone nodig om ze te kunnen gebruiken. Heb je die niet kun je geen AirTag koppelen
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Wij zijn net gebeld dat onze koffers (2 van de 3 dus) vanavond bezorgd worden. Kan een latertje worden; tot 00.00 uur :|
Nu nog hopen dat nummer 3 ook nog een keer gevonden wordt.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Koffers kwijt

Bericht door pumi1000 »

Wij hebben 1x gehad dat 1 koffer niet op JFK was. Gelukkig hadden we kleding verdeeld. Koffer kwam 2 dagen later in NY. Ik nam altijd al kleding mee in hangbagage trolley, maar dit jaar er toch maar wat meer in doen en evt een rugzak mee nog (zijn met 3). Het is maar dat je zeker wat hebt bij aankomst. Terug is ook erg als het vermist is met alle nieuwe spullen.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

2 koffers zijn donderdagavond om 23.15 uur bezorgd. Van de 3e nog geen spoor. Net een claim bij Air Canada ingediend. Dat is een vreselijke klus, maar wellicht levert het nog wat op.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Koffers kwijt

Bericht door kwarktaart »

@jojostravelusa wat vervelend dat de derde koffer spoorloos is. Ik ben benieuwd wat de claim uithaalt. Het is toch niet te bewijzen wat er in de koffer zat? Ook qua waarde bedoel ik dus. Hoe zou dat eventueel vergoed worden?

Gelukkig heb je in ieder geval twee koffers terug. Voor onze komende reis gaan we zoveel mogelijk meenemen in onze handbagage.

Had je een overstap trouwens? Ik hoop dat rechtstreekse vluchten minder problemen hebben met de bagage.
Gebruikersavatar
jojostravelusa
Amerika-expert
Berichten: 2153
Lid geworden op: 12 mar 2014, 12:46
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door jojostravelusa »

Hoe ze het precies doen weten we ook niet. Je moet per item een regel invullen met wat het was, de nieuwprijs en van welk jaartal het was. Als je hebt zijn foto's en bonnetjes natuurlijk goed om mee te sturen, maar van een onderbroek bewaar ik echt geen bonnetjes en maak ik ook geen foto :lol:
Het zal ook wel een kleine eeuwigheid duren voordat we wat horen, maar dat zien we dan wel weer. Meer kunnen we op dit moment toch niet doen.
Ze gaan wel na of je vaker geclaimd hebt bij hun of andere luchtvaartmaatschappijen. Wij hebben nog nooit iets ingediend, eigenlijk ook niet bij de reguliere verzekeringen.
We vlogen van Halifax via Toronto naar Amsterdam en in Toronto is het misgegaan.
Artemis20
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 feb 2019, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 0
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Artemis20 »

Wij hebben ook grote pech...
We vlogen vrijdag 1/7 van CDG naar SFO.
Door de staking in Parijs waren we heel vroeg op voorhand op de luchthaven. De vlucht is goed verlopen maar bij aankomst kwam er heel weinig bagage van de band, onze 4 koffers zijn er alle 4 niet.
In de handbagage hadden we niet echt iets nuttigs bij, we dachten dat er bij een rechtstreekse vlucht niet veel kon misgaan...
We maken een rondreis met onze 2 kinderen en zijn tot 4/7 om 9u in SFO, daarna op stap met de huurauto. 28 dagen rondreis.
Zaterdag 2/7 voor iedereen een vers tshirt, ondergoed, sokken gekocht en een Amerikaanse stekker want die zit ook in de bagage. En wat make up.
Inmiddels zondag 3/7 4u00 nog niets te zien.
We hopen echt echt dat we 4/7 de bagage kunnen ophalen en meenemen maar ja... want we zullen zoveel tekort hebben anders: de goede wandelschoenen, zwemkleding, petten, picknick gerief, al onze zomerkledij, ... het stopt niet hé. En sommige zeer vervelende dingen die we zelfs niet kunnen kopen hier: zwembrillen op sterkte voor onze brildragers, zonnebrillen op sterkte, reservebrillen voor als er iets misgaat, de bakjes van onze bank om de rekening stand te bekijken en eventueel over te schrijven! De oplader voor het grote fototoestel!

Bah ik mag er niet aan denken zeg :(
Maar ja we zouden het wel allemaal moeten oplossen zeker...

Enfin nog een goeie dag tijd om de koffers misschien nog te krijgen, we duimen. Hebben het online ingevuld maar nog niks van bericht, ze zijn 'still tracing' our luggage.
.
Toch een serieuze domper op de start van de vakantie, zeker omdat we bang zijn ze echt lang te moeten missen.
Roadtrip Zuidwesten juli 2022: https://broertjesmama.wordpress.com/202 ... /comeback/
Weekje New York met kinderen: april 2018: https://broertjesmama.wordpress.com/201 ... ren-dag-0/
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Koffers kwijt

Bericht door Pepito »

Voor een volgende keer misschien een aantal van de dingen die je nu mist in de handbagage meenemen, de brillen op sterkte bijvoorbeeld. Maar ja, daar heb je nu niets meer aan.
Heb je een CC or reisverzekeringen met dekking voor reisongemakken / bagagevertraging, kijk wat die dekt aan de aankopen die je nu nog doet, moet je dan misschien met die CC betalen. Dat maakt je overweging voor (her-)aanschaffen misschien iets makkelijker.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42029
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Koffers kwijt

Bericht door Martin & Marianne »

@Artemis20 Ontzettend vervelend! Hopelijk komt het goed!
En inderdaad; essentiële zaken altijd in de handbagage doen, net als een extra set kleren. De wandelschoenen doe ik meestal aan tijdens de vlucht, scheelt ook weer met ruimte in de koffer.

Marianne
Gebruikersavatar
Almere vak V
Amerika-expert
Berichten: 3046
Lid geworden op: 23 jan 2017, 23:37

Re: Koffers kwijt

Bericht door Almere vak V »

Artemis20 schreef:
03 jul 2022, 13:20
we dachten dat er bij een rechtstreekse vlucht niet veel kon misgaan...
Meestal gaat het daar juist al mis. Zeker als je vertrekt vanaf Schiphol. Nu is dat bij jullie niet het geval. Maar zie je dat er een andere, gelijkaardige oorzaak aan ten grondslag ligt.

De enige goeie tip is, zorg dat je alle noodzakelijke zaken in je handbagage hebt zitten. Zaken waar je eventueel zonder kunt, of die makkelijk te vervangen zijn in je koffer. Je hebt er nu niks meer aan. Maar voor degene die hier meelezen en nog op pad moeten.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Koffers kwijt

Bericht door mikekiwi »

Ik denk dat laatste (en de rest van dit topic ook) voor veel mensen een bevestiging is om idd die wellicht op het eerste gezicht overdreven extra acties van het mixen en volstoppen van je handbagage met nuttige zaken, toch maar te doen.

Wij hebben 3 rugzakken (25-30L) als handbagage bij ons en die gaan helemaal vol met de nuttige zaken en alle essentiele kleding die we er in kwijt kunnen. En dan nog een extra schoudertas met zaken voor in het vliegtuig zelf (flesjes water, sultana's oid, iPads, koptelefoontjes, ereaders) + paspoorten etc
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer