Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door kwarktaart »

Ik twijfel in welk topic ik de vraag moet stelken, maar omdat we juist nog niet weten welke staat we willen bezoeken, stel ik de vraag in het algemene topic.

Ondanks dat de zomervakantie nog van start moet gaan en we een geweldige 3-weekse zuidwesten trip op de planning hebben staan, denken we al voorzichtig na over de kerstvakantie. We hebben dan twee weken de tijd en willen graag weer naar Amerika. Erg leuk lijkt het me om misschien een stopover te maken ergens van een dag of drie om daar kerst mee te maken.

We zijn al in New York geweest, maar dat zou eventueel met kerst (vorige keer was het zomer) wel leuk zijn, maar bij voorkeur een andere mooie stad om kerst te vieren. Na de stopover van een dag of drie lijkt het ons dan leuk om door te vliegen (of per trein wellicht) om in een andere staat de vakantie voort te zetten. Natuurlijk zou het heerlijk zijn als we van warm weer kunnen genieten eind december/begin januari, maar de voorkeur heeft iets anders dan Florida, omdat we hier al zo vaak geweest zijn. Liever ook niet het zuidwesten, want daar zijn we deze zomer.

Is Texas leuk? Een andere staat? Hebben jullie suggesties? We zijn met zijn 5-en (onze zoons zijn tussen de 11 en 17). We vinden het fijn om genoeg te doen en te zien te hebben op een bestemming en, zoals gezegd, is een beetje lekkere temperatuur natuurlijk ook fijn in de winter, maar niet doorslaggevend als er genoeg te doen is waar we zijn, zodat een zwembad niet gemist wordt :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door d_vdploeg »

Ik volg even :thumbup:

Sorry @kwarktaart ik wil je topic niet pikken :mrgreen: maar wij hebben hetzelfde luxe probleem. Zijn recent in Florida geweest, en het zuid westen waar het warm is, (mojave dessert of death valley) zijn we (dan) ookgeweest. Voor ons gaat het niet sec om de kerstvakantie maar wel in die periode.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5721
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door bedeve »

Wat te denken van de Coachella Valley.
Om vanuit Palm Springs , Palm Desert of Indio een mooie kerst wandeling te maken in Joshua Tree....
Wat is het daar in dat jaargetijde mooi ...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door Kath90 »

Ik ben een paar jaar geleden midden December van Chicago naar Memphis en terug gegaan. In Memphis / Louisville en Nashville had ik tussen de 15 en 19 graden maar dit was wel warm voor de tijd van het jaar. Chicago en Springfield waren wel erg koud.

Ik vond zowel Chicago(gehele stad) als Nashville(vooral Opryland) erg sfeervol met kerstversieringen. Wellicht dat iets in die hoek een idee is?

Ik vind zelf ook New Orleans een geweldige stad (alhowel enkel geweest met Mardi Gras) en dat kan je wellicht met een rondje highlights in Louisiana/Texas meepakken?
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4944
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door hemmie »

Ik woon zelf in Texas (Houston) en het weer in de kerstvakantie is hier echt een gok. Afgelopen kerstvakantie was het geloof ik (wij waren in NL) elke dag boven de 20, met uitschieters naar 25+. Maar direct erna sloeg het om, en hadden we een lange periode met regelmatig nachtvorst en overdag meestal 10-15, soms kouder. Wij zijn wel eens in de kerstvakantie in New Orleans geweest, ene dag best lekker, vestje was genoeg, dag erna bitter koud. Het is denk ik in heel Texas en omliggende staten een gok in die tijd van het jaar, en hoe verder je van de kust komt, hoe kouder, dus Dallas is gemiddeld kouder dan Houston.
Texas is zeker een bezoek waard, en op zich ook wel te doen in de winter, maar voor grotere kans op warmer weer zou ik toch denken aan Californie of Arizona.
Terug in Texas!
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door Tipsy_1 »

Wij waren dit jaar over kerst en oudjaar enkele dagen in de Panhandle (het noorden van Florida, veel te beleven. Denk maar aan St Marks, Ichetechnau Springs (Kayakken!), Walkulla, etc) en enkele dagen in Louisana (New Orleans maar ook de swamps/gator tour/cajun country). Oudjaar vieren in New Orleans met de eerste Mardi Gras parades was absoluut uniek (zeker wetende hoe in Europa alles dicht was met Covid, daar was het alle remmen los :lol: ). En op nieuwsjaarochtend rond 10 uur stonden we hier al te shaken en bier te drinken: Fred's Lounge in Manou, een uniek stukje Cajun Culture. Tussendoor genoten we van de mooie kust bij Biloxi.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door kwarktaart »

Leuk @d_vdploeg dat je met een soortgelijk luxe probleem zit :) we willen graag een mooie kerstvakantie en de kans is groot dat het Amerika wordt, maar we zijn echt nog in dubio over de plek. Zoals @hemmie aangeeft is het zelfs in Texas een gok op lekker weer. Wat dat betreft zittem we in Florida natuurlijk stukken beter, maar we willen ergens ook juist weer wat nieuws. Luxe problemen, ik weet het :)

De panhandle en New Orleans klinkt ook wel leuk Tipsy. Ben er nog nooit geweest. We neigen ook nog naar Boston wellicht in combinatie met een andere besteming waar we heen kunnen rijden. Lastig nog!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door kwarktaart »

Ik hoop dat er medeforummers zijn die de moeite willen nemen om mee te brainstormen over een leuke roadtrip in de kerstvakantie. Zou leuk zijn wat diverse plekken te zien en het zou prettig zijn de gebieden over te slaan waar de kans op sneeuw groot is, dat rijdt wat minder uiteraard. We hebben twee weken, veertien, max vijftien dagen uit en thuis.

Welke route zouden jullie kiezen?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door mtl »

Dan zul je het vooral in het zuiden moeten zoeken. Als Californie en Florida afvallen dan hou je bijv. staten als Texas en Louisiana over.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij zijn in 2011 met Kerst in Californië geweest en met de jaarwisseling in New York. Kijk daarvoor in ons 2011/2012-verslag. We hadden heerlijk weer in Californië en in New York was het prima weer om rond te lopen. Maar dat kan natuurlijk ook heel anders uitpakken.
Wij hadden niet veel tijd in Californië, daar zou ik graag in de winter nog eens naar toe willen. En dan bijvoorbeeld naar Death Valley. Of combineren met Tucson en omgeving.

Als je het lasig vindt om te kiezen is er wellicht buiten de VS ook nog wel iets? Waarom juist de VS? Met alle Schiphol-problemen is vliegen misschien ook niet een verstandige keuze.

Marianne
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door d_vdploeg »

Voor ons gaat het specifiek om goed weer, dan kom je al gauw op het vliegtuig uit, dat is voor @kwarktaart misschien anders aangezien hij/zij ook New York noemt
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door kwarktaart »

Amerika blijft ons enorm trekken, dus we gaan graag met de kerst weer die kant op. We houden van goed weer inderdaad, even opladen in de winter, maar het mag ook wel gewoon winter zijn hoor, dus de koudere staten overwegen we ook nog. Kan natuurlijk ook prachtig zijn.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door kwarktaart »

@d_vdploeg zijn jullie er inmiddels uit waar de reis naartoe gaat eind van het jaar? Het echte nadenken voor ons over de kerstvakantie (net terug van drie weken ZW USA) begint nu :)
paulr
Amerikakenner
Berichten: 1172
Lid geworden op: 08 nov 2021, 23:36
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door paulr »

Flinke creditcard mee en naar Colorado (Denver): dan lekker paar dagen skien in Breckenridge, Keystone, Copper Mountain en Vail. Ergens centraal in bijvoorbeeld Dillon of Frisco een mooi appartement of huis zoeken. Vervolgens in een paar dagen naar Las Vegas via Arches, Bryce en Zion om die parken in winterse sferen te zien… 2 dagen Vegas en daarvandaan naar huis. Gaat er ooit bij ons van komen, maar de vraag is wanneer ? :-)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1533
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door d_vdploeg »

@kwarktaart Haha nee het hangt er vanaf of ik in ga op een aanbod voor een nieuwe baan per 1 januari.

Als ik dat doe kunnen we niet weg na de feestdagen, maar gaan we kijken of we met kerst in Florida kunnen zijn. Voorkeur voor de westkant. Maar nog niks concreets. Geen route, geen accommodatie, huurauto en vluchten.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2020: Stedentrip New York
2022: Florida (juni 2022) en Rondreis Californië (september 2022)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Rondreis Texas
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41973
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door Martin & Marianne »

Wij willen nog eens in de winter naar Yellowstone, lijkt me heel bijzonder.
Voor mogelijkheden en activiteiten zie
- https://www.yellowstonenationalparklodg ... dventures/
- https://www.nps.gov/yell/planyourvisit/ ... winter.htm

Marianne
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Leuke bestemming(en) USA kerstvakantie?

Bericht door kwarktaart »

@paulr dat klinkt als een geweldige reis, zeker eentje voor op onze bucketlist! We skiën niet, maar sneeuw blijft mooi ook zonder op de ski’s te staan :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer