ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
JohnK
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 apr 2022, 18:51
Aantal x V.S. bezocht: 0

ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid

Bericht door JohnK »

Vanwege een ziek familielid moet ik onverwachts zo snel mogelijk naar de US. Ik heb een ticket gekocht voor over 7 dagen, dat was de eerste mogelijkheid voor mij. Daarna heb ik onmiddellijk een ESTA geprobeerd aan te vragen. Dat ging allemaal prima tot de aller laatste stap, waar de betaalknop verschijnt. Ik klikte erop ("Pay" of "Pay now", of iets dergelijks) en er verscheen een bericht dat ik de aanvraag zou verlaten en of ik dat zeker wist, ik heb die pop-up geaccepteerd, maar in plaats van naar een betaalscherm te worden doorgeleid kwam ik gewoon weer op het hoofdscherm van https://esta.cbp.dhs.gov terecht (waar ik de ESTA aanvraag deed, niet via een derde partij gedaan o.i.d. dus). Dat was het. Maar als ik nu mijn status bekijk lees ik:

"The payment status could not be determined at this time. Please check back later for the payment status. Your application is not complete and will not be processed by CBP until the processing fee has been paid. You must complete payment within 7 days",

en er is helemaal geen optie om alsnog te betalen. Erger nog, ik kan ook geen nieuwe aanvraag indienen want dan zegt het systeem dat er al een aanvraag loopt op mijn paspoort nummer.

Ik werkte in een incognito tab (per ongeluk) van Mozilla Firefox met uBlock en Privacy Badger als enige actieve extensies (vrij normale set-up dus), maar dat heeft mij nog nooit een probleem opgeleverd. Ik kan echter alleen niet bedenken wat anders de oorzaak zou kunnen zijn, voor zover ik weet heb ik niets fout gedaan.

Kan iemand mij misschien helpen? Ik raak wel een beetje in paniek want ik moet daar wel echt zijn over 7 dagen, maar kan op dit moment geen nieuw ticket betalen. Jullie help wordt echt ontzettend gewaardeerd!

Groeten,
John.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid

Bericht door Pepito »

Als je hem nu bekijkt, heb je dan nog de optie om iets aan te passen en zo weer wat stappen te doorlopen in de hoop dan alsnog bij payment opties uit te komen?
(En misschien inderdaad de privacy opties voor de zekerheid even uit zetten.)
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid

Bericht door harryh »

Als ik het goed heb kun je toch een nieuwe aanvraag indienen, al is er een andere. Werkt dat niet?

Enne... Deze vraag kun je beter hier stellen viewtopic.php?f=30&t=60738
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid

Bericht door Nessiezzz »

Zelf ook eerder meegemaakt en na 2 dagen verscheen de betaalknop ineens weer. Je zit dan nog wel voor je 72 uur.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5966
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: ESTA betaling glitch, maar moet in de US zijn vanwege een ziek familielid

Bericht door Harry »

Ik zou even een andere browser proberen, bij voorkeur Chrome.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer