Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door rick76 »

Onze reis komt steeds dichterbij. Gelukkig is het testen voor het reizen naar Amerika eraf. Nu vragen we alleen af, wat moeten we nu allemaal meenemen. Ik heb ergens gelezen dat je sommige documenten ook moet uploaden. Dit zou dan kunnen via de app VeriFly of via America Airlines
Ik hoop dat een van jullie ons kan helpen

Wat hebben we nu al voor elkaar:

- Paspoorten binnen
- TSA sloten voor onze koffers
- Esta ook binnen (moeten we deze uitprinten)
- Medicijnenlijst

Wat moeten we nog meer meenemen of uploaden

- Papierenuitdraai coronapaspoort of kan dat via de corona-app en dan Internationaal vaccinatie bewijs?
- Fomulier us-cdc-attestation-non-us-national invullen en uitprinten?

Hebben we dan alles?

grt Rick en Janca
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: wie wilt even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika

Bericht door mtl »

Esta zou niet uitgeprint hoeven te worden maar het advies is om dat wel te doen.
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: wie wilt even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika

Bericht door rick76 »

Oke dan print ik die gewoon uit. Ik maak gewoon een boekwerk.
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1930
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: wie wilt even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika

Bericht door Frasi »

Maak dan voor de volledigheid ook een print van je vaccinatiebewijs.
https://coronacheck.nl/nl/print/

Mogelijk zijn er in de VS ook nog gelegenheden (bijv. restaurants) waar ze een vaccinatiebewijs willen zien.
Zelf heb ik ook altijd je een print en/of digitale versie van de reisverzekering (werelddekking, incl geneeskundige kosten) en een digitale back-up van alle reispapieren zoals reserveringen en je belangrijke documenten (paspoort, rijbewijs, bankpassen, etc) mee.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door rick76 »

Thanks @Frasi, Goede tips!
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door Nessiezzz »

mtl schreef:
17 jun 2022, 22:03
Esta zou niet uitgeprint hoeven te worden maar het advies is om dat wel te doen.
Is dat een eigen ervaring? Zou geen idee hebben waarom je dat zou printen.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7773
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door mtl »

Er zijn hier verhalen geweest dat er om gevraagd werd door medewerkers op luchthavens. Wat inderdaad totaal onbegrijpelijk is.
Pascal
Amerikakenner
Berichten: 531
Lid geworden op: 17 dec 2003, 15:45
Aantal x V.S. bezocht: 20
Locatie: Vlaanderen

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door Pascal »

Nessiezzz schreef:
18 jun 2022, 21:46
mtl schreef:
17 jun 2022, 22:03
Esta zou niet uitgeprint hoeven te worden maar het advies is om dat wel te doen.
Is dat een eigen ervaring? Zou geen idee hebben waarom je dat zou printen.
Ja, hier een ‘ervaringsdeskundige’, al verschillende malen via Madrid en Air Europa naar Miami gevlogen, steeds moet je voor boarden in Madrid echt wel je ESTA laten zien. Ook in Lissabon werd dit gevraagd, toen met TAP.
Dus ja ik heb altijd een print bij!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door kwarktaart »

Ik neem nooit een print van onze esta’s mee… is toch gewoon na te gaan op het vliegveld mocht dat nodig zijn? Ik heb al zoveel papieren mee dat ik die esta’s niet ook nog mee hoef eerlijk gezegd (tenzij noodzakelijk uiteraard).
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door harryh »

Ik ook niet, heb wel pdfs in de cloud staan. Één keer wel op papier, toen we met Air Europa vlogen via Madrid, waar destijds een print vereist was, belachelijk genoeg.
Gebruikersavatar
Harry
Amerika-expert
Berichten: 5970
Lid geworden op: 06 feb 2005, 13:43
Partner van: jaha
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door Harry »

Hier ook ervaring met Air Europa via Madrid, ze wilden toch echt de geprinte ESTA’s zien, ik heb nog even tegengesputterd maar dat had geen zin. :D
ririanneke
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 mei 2022, 13:16

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door ririanneke »

Fomulier us-cdc-attestation-non-us-national invullen en uitprinten

Is deze ook nodig? Ben ook met de voorbereidingen bezig en loop soms tegen niet meer actuele informatie aan.
Gebruikersavatar
gera_r
Amerikakenner
Berichten: 526
Lid geworden op: 16 nov 2010, 09:18
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Gelderland

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door gera_r »

Nessiezzz schreef:
18 jun 2022, 21:46
mtl schreef:
17 jun 2022, 22:03
Esta zou niet uitgeprint hoeven te worden maar het advies is om dat wel te doen.
Is dat een eigen ervaring? Zou geen idee hebben waarom je dat zou printen.
In 2012, was ik ook heel blij dat we het uitgeprint bij ons hadden: zie onderstaand deel van mijn verslag over die dag hieronder...:

"We krijgen de gebruikelijke vragen, 'wat kom je doen', 'hoe lang blijf je' en 'waar ga je naar toe'? En dan begint ook de beambte van de immigrations langdurig te zoeken en ineens komt er een andere beambte bij die ons vraagt mee te komen. Oeps... We moeten gelijk denken aan dat programma dat we zondag 's avonds altijd zien op de TV over de douane in Australië. Daar worden ook mensen apart genomen als de boel niet vertrouwd wordt. En zo gaat het nu ook. Ik krijg mijn paspoort terug, maar Johan niet. Er zou iets zijn met zijn Esta, maar gelukkig had ik die goedkeuringen uitgeprint en meegenomen. Ze zullen het uitzoeken en we moeten wachten in een soort van persruimte met daar omheen spreekkamertjes. Er blijken nog meer dubieuze mensen te moeten wachten... Ik word zenuwachtig. Hoe lang gaat dit duren? Over een een uur moeten we voor de volgende vlucht boarden. Ik loop maar gewoon dat kantoortje binnen waarin ik onze papieren zag verdwijnen om het te vragen en hoor dat het een 10 minuten gaat duren. Nog even geduld dus... Maar na 5 minuten komt er al iemand die vertelt dat iemand op de luchthaven in Dusseldorf een verkeerd paspoortnummer van Johan had ingegeven in de computer en dat ze daardoor de Esta bij hen in Chicago in de computer niet terug konden vinden. Hoe dan ook, alles is in orde, we mogen weg... Die juffrouw in Dusseldorf toch..."
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door Nessiezzz »

Zo, juist! Klinkt als geen fijne ervaring. Ik wist niet dat een tussenhaven ook naar een ESTA zou vragen (geen ervaring mee) maar dan is het dus zeker handig. En tja, zoveel ruimte neemt het niet in :thumbup:
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door d_vdploeg »

Wat dat betreft beter mee verlegen dan om verlegen.

@rick76 Vlieg je vanaf Amsterdam? Dan zou ik ook een print meenemen van je reisschema zolang “de 4 uur van te voren regel” nog geldt. Er wordt echt op gecontroleerd op piekmomenten bij grote drukte en grote kans dat je niet online kunt inchecken en dus niet direct een boardingpass krijgt. Op deze manier kun je laten zien dat je minder dan 4 uur voor vertrek in de vertrekhal wilt zijn.

Ja je kunt de verifly app gebruiken als je met BA of AA vliegt maar wij moesten alsnog langs de balie voor een boardingpass. Overigens was het groene vinkje in de verifly app wel genoeg dus hele papierhandel kon in de rugzak blijven. Heeft dus niet heel veel meerwaarde.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
rick76
Amerika-ontdekker
Berichten: 44
Lid geworden op: 29 okt 2021, 20:33
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door rick76 »

@d_vdploeg We vliegen idd vanaf schiphol. We gaan idd vroeg van huis. Onze vlucht vertrekt om 11:00 uur. We worden om 05:00 uur opgehaald en zullen daar rond 06:00 uur. zijn. Ivm mijn ptss kan ik mij melden bij de balie. Ik moet er sowieso 4 uur van te voren zijn. Ik word dan met mijn gezin door het hele proces begeleidt.

Dus de Verifly app werkt dus gedeeltelijk :D
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door d_vdploeg »

rick76 schreef:
20 jun 2022, 00:16
Dus de Verifly app werkt dus gedeeltelijk
Ja, als je er denkt mee online te kunnen inchecken en zo de balie te kunnen skippen dan werkte dat bij ons in ieder geval niet. Sowieso heeft BA/AA op schiphol dacht ik geen bagg dropoff dus je moet sowieso langs de balie.

Je covid documenten worden er wel vooraf mee gecheckt en je krijgt een groen vinkje. Je vult vooraf het attestion in en upload je vaccinatiebewijs. Je kunt de app toegang geven tot je camera en daarmee je coronacheck app openen. De rest neemt hij vanzelf over. In ons geval moesten we ook de negatieve test nog uploaden. Wijst zich allemaal vanzelf.

edit: Ik zou ook zeker je vaccinatiebewijs geprint meenemen. Bij onze terugreis afgelopen zaterdag werd ons bij de incheck op MIA airport (ook dit kon niet online) gevraagd of we fully vaccinated waren en gevraagd door de baliemedewerkster of ze dit mocht zien.

Ook al mag je volgens mij formeel zonder vaccinbewijs terugreizen naar NL (omdat je onder de uitzonderingen valt) maar dit was een stuk minder stresvol.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
phoonke
Amerikafan
Berichten: 186
Lid geworden op: 25 jan 2011, 23:29
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door phoonke »

Het vaccinatie bewijs is toch dat EU digital covid certificate
Waar in de 4 talen je gegevens in staan en waar 3/3 ziet van het aantal vaccins die je al gehad hebt?

Greets
Koen
2001:Florida
2011:Florida
2013:West Usa
2017:Florida
2018:NY
2019:Oost Canada en Oost USA
2022:Florida
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door Pepito »

Ja, maar je moet dan volgens mij wel alle drie of in ieder geval 2 er van apart laten zien.
Dus de 1/2 en de 2/2 en eventueel ook de 3/3, of als de 1/1 als je die had.
Met alleen een printje van de 3/3 kan je wel eens teleurgesteld raken, omdat daar niet de vereiste details van de eerste 2 vacinaties op staan.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1583
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Wie wil even kijken of ik alles geregeld heb voor Amerika?

Bericht door d_vdploeg »

@phoonke Jep. Via https://coronacheck.nl/nl/print kun je hem als PDF opslaan en printen. Ik zou dat doen. Er werd door de baliemedewerkster naar gevraagd. De verifly app (Voor BA en AA) werkt overigens niet van de VS NAAR Nederland. Dan geeft ie aan dat er geen inreisbeperkingen, maar er wordt dus, terecht of onterecht wel naar gevraagd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer