Pas op: Betalen met pinpas (of telefoon)
Geplaatst: 07 jun 2022, 15:41
Heb getwijfeld of ik het hier al zal neerzetten. Maar ik wil toch graag even vertellen over onze ervaring vorige maand met het betalen met pinpas. We waren op 5 mei in een winkeltje in San Francisco en betaalden met onze betaalpas via de telefoon. Bij mij leek het of er betaald was, maar volgens de medewerker werd hij gedeclined. Een tweede poging, wéér decline. Toen heb ik het bedrag van $ 16.13 met creditcard betaald.
's Avonds zag ik dat het bedrag van 2 x $ 16.13 tóch afgeschreven was. Dus ik had 3 x betaald voor één aankoop. Gebeld met ING, maar zij zeiden dat ik het met de verkoper moest oplossen.
Heb daarmee gewacht tot we thuis waren en afgelopen weekend contact opgenomen. Dit is, wat ik als antwoord kreeg:
"First of all we are sorry for the inconvenience. We know things like this are less than ideal while traveling. We are currently looking into this problem. We are having a wide spread problem with certain debit cards issued from The Netherlands. They decline on our end and we never receive funds but the funds appear to be removed from your account. We are working with our merchant services provider to find an answer to this problem. As noted, we do not actually have the $32.26 on our end.
If you do not hear back after the weekend, please reach out to me again."
Wat me verder opviel, was, dat de tenaamstelling op ons rekeningoverzicht veranderde in een bepaald nummer op de dag na deze aankoop. Ook andere pinbetalingen in die dagen hadden alleen nog een nummer. Met andere woorden; je kunt niet meer precies nagaan naar wie bepaalde betalingen zijn gegaan. Ik heb de rest van de vakantie trouwens alleen nog maar met creditcard betaald, behalve op het einde. Toen was er nog steeds geen naam, maar wel weer een nummer.
Ik weet niet of beide verschijnselen bij elkaar horen, maar vond het wel opvallend. Heb vandaag alles gemeld bij de ING. Tenslotte, als er bij mij geld is afgeschreven en de ontvanger heeft niets gekregen, dan blijft het geld ergens hangen... Misschien gebeurt dat wel bij alle pinbetalingen, zonder dat kopers en verkopers dat ook maar in de gaten hebben en komen ze er pas achter bij het opmaken van de boekhouding? Mijn eerste betaling is nu meer dan een maand geleden, maar als er van beide kanten nog niets is rechtgezet, dan gaat er toch iets fout.
Bij de ING kreeg ik zo'n jong meisje aan de telefoon, die nog niet eens weet hoe ze 'wide spread' moet schrijven of vertalen... Op mijn vraag of ze me door wil verbinden naar een hogergeplaatst iemand werd niet ingegaan. Ze kan mijn 'case' alleen maar doorzetten als een klacht en dan mag ik hopen dat ik binnen twee weken antwoord heb.
Ondertussen kunnen er zomaar meerdere betalingen fout lopen...
Misschien is het een storm in een glas water, misschien ook niet. Maar ik dacht, ik waarschuw even. Let op...
's Avonds zag ik dat het bedrag van 2 x $ 16.13 tóch afgeschreven was. Dus ik had 3 x betaald voor één aankoop. Gebeld met ING, maar zij zeiden dat ik het met de verkoper moest oplossen.
Heb daarmee gewacht tot we thuis waren en afgelopen weekend contact opgenomen. Dit is, wat ik als antwoord kreeg:
"First of all we are sorry for the inconvenience. We know things like this are less than ideal while traveling. We are currently looking into this problem. We are having a wide spread problem with certain debit cards issued from The Netherlands. They decline on our end and we never receive funds but the funds appear to be removed from your account. We are working with our merchant services provider to find an answer to this problem. As noted, we do not actually have the $32.26 on our end.
If you do not hear back after the weekend, please reach out to me again."
Wat me verder opviel, was, dat de tenaamstelling op ons rekeningoverzicht veranderde in een bepaald nummer op de dag na deze aankoop. Ook andere pinbetalingen in die dagen hadden alleen nog een nummer. Met andere woorden; je kunt niet meer precies nagaan naar wie bepaalde betalingen zijn gegaan. Ik heb de rest van de vakantie trouwens alleen nog maar met creditcard betaald, behalve op het einde. Toen was er nog steeds geen naam, maar wel weer een nummer.
Ik weet niet of beide verschijnselen bij elkaar horen, maar vond het wel opvallend. Heb vandaag alles gemeld bij de ING. Tenslotte, als er bij mij geld is afgeschreven en de ontvanger heeft niets gekregen, dan blijft het geld ergens hangen... Misschien gebeurt dat wel bij alle pinbetalingen, zonder dat kopers en verkopers dat ook maar in de gaten hebben en komen ze er pas achter bij het opmaken van de boekhouding? Mijn eerste betaling is nu meer dan een maand geleden, maar als er van beide kanten nog niets is rechtgezet, dan gaat er toch iets fout.
Bij de ING kreeg ik zo'n jong meisje aan de telefoon, die nog niet eens weet hoe ze 'wide spread' moet schrijven of vertalen... Op mijn vraag of ze me door wil verbinden naar een hogergeplaatst iemand werd niet ingegaan. Ze kan mijn 'case' alleen maar doorzetten als een klacht en dan mag ik hopen dat ik binnen twee weken antwoord heb.
Ondertussen kunnen er zomaar meerdere betalingen fout lopen...
Misschien is het een storm in een glas water, misschien ook niet. Maar ik dacht, ik waarschuw even. Let op...