Reizen met Delta

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
NYMets
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2022, 14:04
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reizen met Delta

Bericht door NYMets »

Goedemiddag allemaal,

ik lees hier geregeld mee en ben gisteren teruggekomen uit New York. Toen we terug wilden reizen en gingen inchecken vroeg de vrouw achter de balie of ik mijn booster vaccin ook heb gehad. Dit heb ik niet maar ben wel 2 keer gevaccineerd. Aangezien mijn laatste vaccin vorig jaar juli was en meer dan 270 dagen was geleden zei ze dat ik niet mocht meevliegen met Delta?
Ze ging het vragen aan een medewerker naast haar en die bevestigde dat? Het waren regels van Delta zelf zei ze. Ik wist hier niks van en kan er achteraf ook niks over vinden. Heb gezegd dat ik afgelopen januari nog wel corona heb gehad en kon dat gelukkig ook aantonen. Mocht uiteindelijk toch mee maar ze zei dat er hierom mensen geweigerd zijn. Was wel benieuwd of meer mensen tegen dit probleem zijn aangelopen of er überhaupt van gehoord hebben?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen met Delta

Bericht door harryh »

Als je terugvliegt moet de airline checken of je aan de Amerikaanse en Nederlandse eisen voldoet. Delta heeft voor vaccinatie geen eigen regels.

Voor de terugreis zijn er geen Amerikaanse regels.

Op dit moment zijn er ook geen EU/Nederlandse eisen wat betreft vaccinatie voor EU inwoners.

Die 270 dagen gelden alleen voor non EU citizens, oftewel Amerikanen, maar niet voor Nederlanders. Die medewerkers zaten er naast. Er vanuit gaande dat je EU ingezetene bent uiteraard.

Mijn advies: Zorg dat je de regels kent zodat je dit soort incorrecte uitspraken kunt weerleggen.

https://reizentijdenscorona.rijksoverhe ... an-amerika
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Reizen met Delta

Bericht door kwarktaart »

Het vreemde is dat ons ook gevraagd is om onze vaccinatiepapieren door Delta bij het inchecken voor onze terugvlucht, zelfs voor onze 11-jarige zoon. Ik zei nog dat dat niet hoeft om naar NL te reizen, maar de baliemedewerkster zei dat het toch echt op haar scherm stond om te checken. Raar toch? We waren gelukkig allemaal gevaccineerd, maar het is van NL toch geen vereiste?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Reizen met Delta

Bericht door Grouchy »

Delta Air Lines gebruikt Timatic. Dat kan je als pax ook gebruiken & inzien, dan heb je dezelfde info/data om desnoods het e.e.a. te weerleggen.

Vaccinatiebewijs is ons ook gevraagd afgelopen week in Phoenix . Zei 'We have one but don't need one' wijzend naar m'n paspoort. Toen keek ze even naar haar scherm en vroeg of ik een resident o/t Netherlands was, hierna was het verder goed.

Heb het idee dat ze veelal naar de regels kijken en niet meteen naar de uitzonderingen/This does not apply to. Delta/Timatic zegt:

Netherlands - Destination Passport

Passport required.
Document validity rules:

Passports and other documents accepted for entry issued to nationals of the Netherlands must be valid on arrival.
Entry and Transit restrictions apply:

Passengers must have:
- an EU Digital Covid Certificate (EU DCC) or equivalent showing COVID-19 recovery which was issued at least 11 days and at most 180 days before arrival. More information can be found at https://tinyurl.com/2p8ns8r7 ; or
- a COVID-19 vaccination certificate showing that:
- they were vaccinated with Janssen at least 28 days and at most 270 days before arrival; or
- they were fully vaccinated at least 14 days and at most 270 days before arrival with AstraZeneca (SK Bioscience), AstraZeneca (Vaxzevria), Covaxin, Covishield, Covovax, Moderna (Spikevax), Nuvaxovid (Novavax), Pfizer-BioNTech (Comirnaty), Sinopharm or Sinovac; or
- they were fully vaccinated and received a booster dose. They must also complete a declaration form at https://www.government.nl/topics/corona ... n-covid-19 . The same exemption applies to their accompanying children younger than 18 years.

- This does not apply to:
- nationals and residents of the Netherlands;
- nationals of Andorra, Austria, Belgium, enzovoort


Plus +1:
harryh schreef:
08 mei 2022, 14:43
Mijn advies: Zorg dat je de regels kent zodat je dit soort incorrecte uitspraken kunt weerleggen.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Reizen met Delta

Bericht door JeroenB »

Wij hebben afgelopen zaterdag dezelfde discussie gehad met een medewerker van Delta welke ook aangaf dat de booster dus verplicht was. Ik ben de discussie aangegaan maar heb uiteindelijk laten zien dat we de booster hadden omdat ze niet van wijken wist.

Dit is wel een belangrijk punt voor mensen die nog met Delta moeten vliegen komende tijd, tenzij we Delta aan het verstand gebracht krijgen dat ze het fout hebben.

Zelf heb ik om deze reden een bericht via messenger naar de KLM gestuurd om het duidelijk te krijgen, misschien verstandig als meerdere die dit mee hebben gemaakt dit gaan doen. Het zou toch mooi ..... zijn als je daardoor geweigerd wordt op je terugvlucht.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen met Delta

Bericht door d_vdploeg »

@Moderatorteam of @Mrvanilla Misschien handig als we deze berichtgeving ook in het checklist topic plaatsen?

Lijkt mij handige info voor de mensen die met Delta naar de VS vliegen. Aparte topics worden niet altijd gelezen.

Ontopic: Rare gewaarwording. De airline moet de regels die het betreffende land stelt hanteren, geen eigen regels bepalen. Zal vast een incident zijn, maar ben het niet gewend van Delta.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reizen met Delta

Bericht door dejong89 »

Ik lees het toch anders. De eerste zin
Ik lees die zin als in : Ik moet aan een van de onderstaande punten voldoen. Niet aan allemaal.
image.png
image.png (44.48 KiB) 1828 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen met Delta

Bericht door harryh »

@dejong89 da's voor de heenreis. Voor de terugreis gelden de NL/EU regels ;)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reizen met Delta

Bericht door dejong89 »

@harryh Ik dacht toch echt dat ik de inreis regels van NL had aangevinkt,

Hoe dan ook, ik sla een PDF op ( in het Engels ) van de hier eerder gedeelde pagina. Just to be sure.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Reizen met Delta

Bericht door JeroenB »

harryh schreef:
09 mei 2022, 09:27
@dejong89 da's voor de heenreis. Voor de terugreis gelden de NL/EU regels ;)
Volgens mij is er nog steeds geen verplcihte booster om naar de USA te vliegen of is dat zeer recent aangepast ?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen met Delta

Bericht door harryh »

@JeroenB er staat: One of the following.
Dus nee booster is niet verplicht voor de heenreis, als je aan een van de andere twee criteria voldoet.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reizen met Delta

Bericht door dejong89 »

Nee, die verplichting is er niet. Ook niet voor het vliegen naar Nederland. Delta beweerd in het geval van de openingspost van wel.
Ik sla even wat PDF'jes op voor het geval dat. En kom ik niet terug? Dan ga ik in Seattle wonen en neem ik een seizoenskaart van de Seattle Sounders.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen met Delta

Bericht door harryh »

dejong89 schreef:
09 mei 2022, 10:19
En kom ik niet terug? Dan ga ik in Seattle wonen en neem ik een seizoenskaart van de Seattle Sounders.
:clap:
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 354
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Reizen met Delta

Bericht door JeroenB »

harryh schreef:
09 mei 2022, 10:18
@JeroenB er staat: One of the following.
Dus nee booster is niet verplicht voor de heenreis, als je aan een van de andere twee criteria voldoet.
Denk dat bij de meeste NL'ers het vaccin de houdbaarheidsdatum van 270 dagen al heeft gepasseerd waarmee een booster verplicht zou zijn voor vliegen naar de USA volgens jouw image.

Maar gelukkig zegt het CDC iets heel anders, vaccins vervallen nog steeds niet bij het CDC, zie ook https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html

Dus een volledige vaccinatie is gewoon geldig voor vliegen naar de USA, ook als die meer dan 270 dagen oud is.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen met Delta

Bericht door d_vdploeg »

@dejong89 Waar komt jouw staartje vandaan? Website Delta? Zoals @JeroenB aangeeft staat Op de website van het CDC iets anders. Voor mij boeit het verder niet want heb mijn booster. Maar toch, het klopt gewoon niet.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2029
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reizen met Delta

Bericht door dejong89 »

https://www.delta.com/us/en/travel-plan ... ices=false

Nederland aanklikken
See more info en dan even naar onder scrollen bij Vaccine time window
image.png
image.png (28.72 KiB) 1728 keer bekeken
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen met Delta

Bericht door d_vdploeg »

Het gaat specifiek om de terugweg. Heen is de informatie hetzelfde als op de CDC website. In iets beknoptere vorm. Daar staat namelijk alleen dat je fully vaccinated moet zijn met 2 prikken. Punt.

Voor de terugweg naar NL staat het er volgens mij foutief en kan mij voorstellen dat de lokale baliemedewerker er ook geen wijs uit wordt :lol: Ik lees hem als volgt:

Er staat: Nederland ziet volledig gevaccineerd als ze 2 prikken hebben gehad van Pifzer, moderna ect. of 1 van Janssen. Met een geldigheid van 270 dagen. Of een booster.. Maar dat is onjuist. Er staat OF een booster maar dat moet zijn na 270 dagen MET een booster. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... -nederland

Dat vaccinatiebewijs verloopt namelijk na 270 dagen en is weer volledig actief na je booster. Je kunt hem volgens mij niet actief houden met 1 vaccinatie EN een booster.(tenzij Janssen) Wel weer volgens mij met 1 vaccinatie, een doorgemaakte besmetting en een booster. Maar 1 prik met doorgemaakte besmetting ziet de VS dan weer niet als fully vaccinated. 1 prik en 1 booster dan weer wel.

Snap u het nog? :mrgreen:

Daarboven staat echter dat als je een Schengen/EU ingezetene bent of de Nederlandse nationaliteit bezit, dat je dan (op dit moment) geen vaccinatiestatus hoeft te laten zien. Want er geldt een EU inreisverbod voor niet Eu/Schengen ingezetenen, tenzij gevaccineerd.

Maar goed als jij invult dat je Nederlander bent zouden ze ook kunnen volstaan met no requirements :lol:
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 mei 2022, 13:19, 8 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5029
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 60
Locatie: West-Brabant NL

Re: Reizen met Delta

Bericht door harryh »

JeroenB schreef:
09 mei 2022, 10:35
Denk dat bij de meeste NL'ers het vaccin de houdbaarheidsdatum van 270 dagen al heeft gepasseerd waarmee een booster verplicht zou zijn voor vliegen naar de USA volgens jouw image.
Dat was mijn plaatje niet...
Inderdaad is het gewoon dit voor de heenreis: Zoals CDC zegt, je moet fully vaccinated zijn met 2 prikken.
En terug zijn er momenteel geen eisen voor EU ingezetenen.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1587
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reizen met Delta

Bericht door d_vdploeg »

Nope die was van @dejong89

Tijd dat we ophouden met die onzin. Niemand snapt het nog. Vaccineren helpt in de meeste gevallen alleen tegen ernstige ziekte met eventuele ziekenhuisopname, of overlijden.

Met omicron is het voor de meesten van ons afgezwakt tot een stevige griep en het breekt door alle vaccinaties en doorgemaakte besmettingen heen. Je houdt het toch niet tegen. Hier 2 prikken en een booster. Vrouwlief 2 prikken, een booster en doorgemaakte besmetting in november 2020. Allebei besmet geweest begin april dit jaar.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Reizen met Delta

Bericht door Kevin77 »

Afgelopen vrijdag gevlogen met Delta van Miami naar Atlanta en vanuit daar met KLM naar Schiphol.
Ik kon niet online inchecken en moest aan de balie onze vaccinatiebewijzen laten zien.
Mijn vrouw en ik hebben allebei de booster gehad, stond ook op het vaccinatiebewijs wat ik had geprint. Mijn kinderen 12 & 16 jaar hebben allebei geen booster, wel 2x Pfizer.
Ik heb nog gezegd dat het niet nodig was maar daar dacht de mevrouw anders over.
Op de boardingpass stond daarna flyready, daarna heeft niemand er meer naar gevraagd.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer