Al jaren lees ik stilletjes mee op dit forum.
Vlak voor Covid vroeg mijn oma of ik haar “gids/chauffeur” wilde zijn tijdens een reis naar Grand Canyon, Bryce Canyon en uiteindelijk Yosemite. Het zou gaan om een reis die zij wilde maken en ik zou meegaan als begeleider. Echt concrete plannen zijn nooit gemaakt vanwege de pandemie. Hooguit een klein beetje besproken wat we wel/niet de moeite waard vonden. Inmiddels zijn mijn oma’s plannen gewijzigd en wil ze de reis niet meer maken.
Toch is er ergens een zaadje bij mij geplant... Omdat het financieel eindelijk mogelijk is, begon het idee bij mij op te komen om alleen naar New York te gaan voor een dag of 6. Eigenlijk ontstaan uit een soort kinderdroom. Maar de laatste tijd begin ik ook hier aan te twijfelen want: flinke smak met geld voor een relatief korte periode, (on)veiligheid in de stad, inflatie… Al weet ik zeker dat ik het daar mijn zin zal hebben.
Ik begon ook wat meer na te denken over of een kleine versie van de reis die mijn oma in gedachten had niet wat voor mij alleen is. Maar dan alleen met de auto naar twee of drie verschillende steden en langs een national park.
Ik heb ervaring met alleen reizen binnen Europa en Europese steden. Maar weinig in de natuur, al sta ik wel altijd open voor nieuwe ervaringen. Al zal ik niet snel gaan kamperen, zeker niet alleen.
Eigenlijk ben ik dus op zoek naar een nieuw “doel” voor een solo reis naar de Verenigde Staten. Is New York op dit moment de moeite waard of heb je met een iets "avontuurlijkere" reis (i.c.m. bijvoorbeeld L.A./ San Francisco) meer waar voor je geld?
Ik snap dat dit heel persoonlijks is maar ik ben dan ook op zoek naar persoonlijke meningen hierover. Nog even wat extra info die eventueel relevant is:
- Ik ben een vrouw van 26 jaar
- In het bezit van een rijbewijs (7 jaar rij-ervaring).
- Ik wil maximaal 14 dagen weg (heb een man en een hond thuis die ik niet te lang wil missen

Links van topics/websites/blogs etc. zijn meer dan welkom. Ik zie door de bomen het bos niet meer

Groetjes!