Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door Hanglamp »

Ik probeer voor onze rondreis in augustus in het zuid/westen zoveel mogelijk boekingen via booking.com te doen.
Alles overzichtelijk in de app en duidelijk aangegeven of er nog geannuleerd kan worden....
Nu zijn er ook hotels die via booking.com geen kamer meer hebben, maar via het hotel zelf wel.
Niet op alle sites staat aangegeven tot wanneer je nog kunt annuleren, is hier een algemene stelregel voor of is dit een kwestie van contact opnemen met het hotel?
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7763
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door mtl »

Als het goed is dan heb je bij de bevestiging de voorwaarden meegekregen. Die voorwaarden kun je ook zien tijdens het boekingsproces.
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42061
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door Martin & Marianne »

Je zou het in principe op de site moeten kunnen vinden, en anders zeker tijdens het boekingsproces. Meestal is het tot 24 uur voor aankomst gratis te annuleren, tenzij je een actieprijs hebt.
Ik geef er altijd de voorkeur aan om rechtstreeks te boeken, tenzij het bij booking.com goedkoper is. Maar dat zie ik niet vaak. Andersom wel, de Zion Park Motel is bijvoorbeeld via de eigen site goedkoper dan via booking.com.
Bij rechtstreeks boeken kun je vaak ook gebruik maken van de AAA korting (Als je ANWB lid bent).

Als je een voorbeeld hebt van een hotel zonder duidelijke reservation policy kunnen we even meekijken.

Marianne
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door Coyote »

Hanglamp schreef:
18 apr 2022, 12:21
Niet op alle sites staat aangegeven tot wanneer je nog kunt annuleren, is hier een algemene stelregel voor of is dit een kwestie van contact opnemen met het hotel?
Ik weet niet bij welke motels jij wilt boeken maar als ik rechtstreeks boek bij een motel staat altijd de Cancellation Policy vermeld. Sterker nog, die wordt al aangegeven voordat je daadwerkelijk boekt.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4838
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door Tipsy_1 »

Ik boek altijd bij voorkeur rechtstreeks bij hotels en voor ik op de finale knop klik om te boeken cross check ik cancellation policy.
Is als je de flexible rate boekt bijna altijd of tot de dag zelf (vaak to 6pm of zo) of 24 u vooraf of per uitzondering 3 dagen.
Tenzij je natuurlijk de goedkopere nonrefundable rate kiest.
Het is bij de gekende hotel ketens en ook bij onafhaneklijk hotels altijd super duidelijk aangegeven als je boekt.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 535
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door thebruins »

+1 voor rechtstreeks boeken. Cancelation policy is altijd duidelijk aangegeven.
noname4
Amerikafan
Berichten: 280
Lid geworden op: 13 mar 2016, 13:12
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door noname4 »

Ik boek tegenwoordig steeds vaker rechtstreeks ipv bij Booking. Annuleren gaat in de VS vaak net simpel als via Booking. Vaak via een linkje of een account en dan 1 druk op de knop. Zou het zeker doen hoor.
Hanglamp
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 01 apr 2022, 10:44

Re: Annuleren bij rechtstreeks boeken hotel

Bericht door Hanglamp »

tnx, zoals hierboven aangegeven moet je inderdaad het hele proces doorlopen.
Ik heb ook rechtstreeks geboekt. (En een boeking niet door laten gaan, de voorwaarde was dat als je niet komt opdagen je alleen geld terug krijgt als er iemand anders de kamer boekt.. strange)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer