Hotels for Miles (Flying Blue)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Seyst »

Hi Amerika-liefhebbers,

Een vraagje vanuit mijn kant met betrekking tot het boeken van hotels voor Amerika. Normaal gesproken boekte ik mijn hotels via booking.com en profiteerde ik lekker van mijn genius level 3 status. Alleen kwam ik er per toeval achter dat KLM-Flying Blue een eigen website heeft waarbij zij hotels aanbieden met een Flying Blue Miles (hierna: FB-miles) bonus, genaamd HotelsForMiles.

Na het vergelijken van prijzen van de hotels met booking.com kom ik tot de conclusie dat de prijzen vergelijkbaar zijn, maar HotelsforMiles een riante FB-miles bonus geeft, dat kan oplopen tot in de duizenden FB-miles. Bij het boeken van een rondreis tikken die duizenden FB-miles aardig snel aan.

Ik ben zelf een fanatiek booking.com gebruiker, omdat het qua gebruiksgemak (waarbij alle hotels in één app bij elkaar) fijn is en de kosten duidelijk staan aangegeven (bij andere websites word je bij aankomst nog wel eens verrast met extra kosten). Alleen de FB-miles bonus vind ik wel aantrekkelijk dus mijn vraag aan jullie is:

- Hebben jullie ervaring met het boeken bij HotelsForMiles?
- Hoe is de boeking verlopen (bv. problemen bij inchecken, onvoorziene extra kosten bij aankomst, etc.)?
- Gaat het annuleren gemakkelijk en krijg je snel geld terug?
- Hoe is de klantvriendelijkheid?

Website HotelsForMiles: https://hotelsformiles.flyingblue.com/h ... &flow=earn

Ik zie jullie berichten graag tegemoet :D

-Seyst :)
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door IngridUSA »

Kun je dan niet beter boeken via
https://www.booking.com/index.nl.html?aid=320721
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1331
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door ONYX666 »

via de flying blue link meestal meer miles.
Zojuist een hotel van 60euro geboekt met 200 miles via jou link zou het maar de helft zijn
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Seyst »

Van de week mijn eerste reservering gedaan via de website van HotelsForMiles. Alles werkt prima en je kan eventueel gemakkelijke annuleren. Voor een boeking van +/- € 200,- een bonus van 2.500 FB miles ontvangen.

Enig nadeel is dat je vooraf moet betalen, maar dat nemen we voor lief!
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Bitje »

Hi,

Ik ben Genius lid level 2, en ik loop dan wel de FB miles mis als ik via Booking.com boek, maar krijg 20% korting op de hotels die ik net gecheckt heb. Het is dus de keuze om nu korting te krijgen, of straks met je FB miles.

Groet,

Bianca
Seyst
Amerikafan
Berichten: 217
Lid geworden op: 04 mar 2022, 21:33

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Seyst »

Bitje schreef:
02 jun 2022, 21:41
Hi,

Ik ben Genius lid level 2, en ik loop dan wel de FB miles mis als ik via Booking.com boek, maar krijg 20% korting op de hotels die ik net gecheckt heb. Het is dus de keuze om nu korting te krijgen, of straks met je FB miles.

Groet,

Bianca
Hi Bitje,

Je weet dat je bij Booking.com ook Flying Blue miles kan sparen? Daarvoor moet je je gebruik maken van de volgende link: https://sp.booking.com/index.html?aid=3 ... M-homepage

Wanneer je via deze link naar Booking.com gaat zie je bovenin 'in samenwerking met KLM staan'. Wanneer je nu een boeking plaatst, kan je bij het invullen van de gegevens op een gegeven moment je Flying Blue nummer invoeren :)

De link is ook op te halen door naar KLM.nl te gaan -> naar beneden te scrollen tot aan 'wilt u uw reis verrijken' -> en dan te klikken op 'vind de perfecte accommodatie met booking.com spaar je miles'.

Zelf bekijk ik altijd voor de zekerheid op de site van hotelsformiles hoeveel miles ik ontvang als ik daar ik boeking plaats. Als het een mooie aantal miles is dan laat ik mijn korting bij Booking.com voor wat het is.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door MichaelJohnson »

Hier krijg je inderdaad via deze link voor iedere euro 2 FB miles. Tis niet veel maar tis wel wat.

Ik krijg op dit moment vaak de beste deal via Best Western. Ik heb daar een Diamond Elite en daardoor is iedere uitgegeven $ nu 15 Best Western punten.
Omdat ik bij BW mijn Flying Blue heb ingevoerd scoor ik bij iedere check-in 250 Flying Blue standaard. BW geeft via mijn Diamond Elite nu ook 500 bonus FB miles per check-in. Dat zijn al 750 miles, los van de BW punten (die overigens verhouding 6:1 converteren naar miles, dus 100 $ = 1500 BW punten = 250 flying blue miles).

Ik heb dus voor een 100 $ boeking 1000 Flying Blue Miles. Dat zouden er via booking.com maar 200 zijn.

Omdat ik vaak betaal met de Amex krijg ik via die route ook nog over het uitgegeven bedrag miles extra.

De Hotels for Miles optie kende ik nog niet, ga toch eens kijken wat dat oplevert.

Edit: in tegenstelling tot wat ik hier boven zei over 500 extra Flying Blue miles, gaat het om 500 bonus Reward Points (ik had vanmorgen nog eens goed alles doorgelezen opnieuw). Dat is een stukje minder aan Flying Blue miles uiteindelijk via de 6:1 omrekening. Het is nog steeds een extraatje maar lang niet zo lucratief als ik per abuis schetste.
In het reken voorbeeld van de 100 $ boeking gaat het dus niet om 1000 Flying Blue Miles maar om:
- 250 FB standaard per check-in via FB zelf als ik bij BW een overnachting heb
- 500 BW reward punten bonus per check-in doordat ik Diamond Elite ben; 15 BW punten per $, dus voor 100 $ overnachting in totaal 2000 BW punten. Dat zijn 333,33 FB miles
- 583 FB miles totaal
Laatst gewijzigd door MichaelJohnson op 12 jun 2022, 17:21, 1 keer totaal gewijzigd.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Gebruikersavatar
Robbie&Irene
Amerikakenner
Berichten: 522
Lid geworden op: 12 jan 2015, 12:21
Aantal x V.S. bezocht: 9
Locatie: Dordrecht

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Robbie&Irene »

Mooie tip over Best Western en inderdaad kan je in je profiel de keuze maken tussen sparen voor BW punten of FB miles. Helaas krijg ik een foutmelding dat mijn flying blue member nummer niet herkend wordt.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Pepito »

Inderdaad, ik krijg ook “ Frequent Flier Number Is Invalid For Airline” verschillende manieren geprobeerd, maar nog geen succes.
@MichaelJohnson Kan je aangeven hoe je jouw FB nummer in het profiel hebt staan? Of hoe je het hebt gekoppeld? Via BW Rewards Profile and Preferences?
en alleen het nummer, van hoeveel cijfers? Of met AF of KL er voor?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door MichaelJohnson »

Dat kan ik zeker.

Ik log in op bestwestern.com en ga dan naar My Account > Profile & Preferences.
Daar scroll ik naar beneden en zie ik de optie Earning Preference staan.
Ik kan daar kiezen tussen Best Western Rewards Points en Airline / Partnership Program.
Ik klik het bolletje van die laatste aan en kies dan voor KLM/Air France Airlines.
Het nummer wat ik invul / heb staan daar is mijn Flying Blue nummer met twee keer een nul (00) ervoor.
Ik weet niet meer of ik dat nou ooit zelf gedaan heb of dat dit in 2014 gewoon nog anders werkte en Best Western ondertussen zelf e.e.a. geknutseld heeft en het nu zo weergegeven wordt.

Zet er eens twee nullen voor en probeer het nog eens zou ik zeggen. Mijn FB nummer is 10 karakters, met 2 nullen ervoor is het totaal aan invoer 12 karakters.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Pepito »

Dank! Uitvullen naar 12 posities was de truc :D
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door harryh »

Bedankt @MichaelJohnson heb FB miles nu ook aangepast. BW heeft nu ook een promo, na 2 nachten verblijven, 1 nacht gratis.
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door MichaelJohnson »

Ik had die promotie ook gezien @harryh maar hij valt voor ons precies ongelukkig. Hopelijk doen ze ook nog nieuwe promos na deze periode.

Je moet overigens twee nachten verblijven in de periode tussen 6 juni en 4 september. Je kunt dan een gratis nacht inwisselen in de periode 5 september 2022 t/m 16 februari 2023. Het gaat om deze promo: https://www.bestwestern.com/en_US/offer ... rush2.html
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door kwarktaart »

Wat ontzettend jammer dat de FB miles bij booking.com. niet meer toegekend kunnen worden na afronden boeking… ik heb voor komende zomer een rondreis gepland staan en heb alle hotels bij booking.com geboekt. Dat had me aardig wat miles opgeleverd.
Iemand ervaring met booking.com of ze toch uit coulance wat doen in deze gevallen?
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door MichaelJohnson »

Ja ik heb hier ervaring mee. Ik heb vorige week namelijk wat tijd met een medewerker van Booking.com aan de lijn gehangen hierover.
Zij hebben in hun backend geen enkele mogelijkheid iets voor je te doen. Hij was het met mij eens dat het niet getuigd van gebruiksgemak, nog van servicegerichtheid of flexibiliteit.

Er restte mij (en jou) nog maar een optie: via de Flying Blue portal van Booking.com alles nog een keer boeken/reserveren en dan je oude reservering wegdoen.

Risico's hierbij zijn: ondertussen gestegen prijzen, niet langer beschikbare kamer/bed types, of überhaupt niet langer beschikbare accomodaties. Ik heb ongeveer 90% van alles kunnen herboeken, nu wel met FB miles, en in 2 gevallen net ietsje goedkoper. Maar ook een aantal accomodaties niet, simpelweg omdat de prijs flink gestegen was of omdat er geen beschikbaarheid meer was.
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door Bitje »

Hi @Seyst ,

Je hebt helemaal gelijk. Normaal gebruik ik de app en daar kan het niet bij. Ik heb zojuist dan ook mijn boeking gecancelled en opnieuw gedaan, maar nu inclusief miles. Bedankt! :thumbup:

Bianca
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door kwarktaart »

@MichaelJohnson dank voor je reactie, die ik nu pas zie, sorry. Was het onderwerp vergeten. Ik klik op de banner bij booking.com waar staat dat je fb miles kunt krijgen, maar zie daar verder niets staan over hoe dan. Hoe heb je dit gedaan? Ik ga namelijk ook kijken of ik eea herboeken en hoor graag hoe ik die fb miles er dan wel bij krijg. Dankje vast voor de toelichting!
Gebruikersavatar
MichaelJohnson
Amerika-ontdekker
Berichten: 71
Lid geworden op: 03 apr 2014, 18:32
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Ja Graag

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door MichaelJohnson »

@kwarktaart nu ben ik laat met reageren.

Als je op de Flying Blue portal van Booking.com zit, gewoon je hotels zoeken, en bij het plaatsen van de reservering moet je op een gegeven moment je Flying Blue nummer invoeren. Dan zie je ook hoeveel miles je gaat krijgen voor dat verblijf. Je krijgt de miles natuurlijk pas zodra je verblijf geweest is en betaald is en de administratie bijgewerkt wordt (met andere woorden, er kan zo maar 4 tot 8 weken overheen gaan).
2000 NYC & Toronto | 2010 NYC | 2014 WA OR CA NV AZ | 2022 ME NH VT MA RI CT NY NJ PA DC DE MD VA WV | 2023 IL MO AK TN KY VA NC GA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door kwarktaart »

Dankje @MichaelJohnson
Wij zijn nu bezig aan ons rondje zuidwesten, maar voor een volgende reis hoop ik dit te onthouden, want het zou ons aardig wat fb miles hebben opgeleverd. Jammer vind ik dat tijdens een reguliere boeking bij booking je niet om een fb gevraagd wordt, maar echt via de fb portal van booking moet reserveren.
roelb
Amerika-expert
Berichten: 5828
Lid geworden op: 17 mar 2009, 13:10
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Hotels for Miles (Flying Blue)

Bericht door roelb »

Soms kan het best handig zijn.

Maar meestal levert het meer op om gewoon bij een vaste hotelketen te boeken en je kamer te betalen met een Amex kaart. Dan heb je zowel punten bij die hotelketen voor gratis kamers, maar je hebt ook punten bij Amex. En die laatste kun je weer naar Flying Blue overboeken, heb je alsnog je mijlen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer