Cruise + camper in Canada.

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Plaats reactie
Ruudster
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:41

Cruise + camper in Canada.

Bericht door Ruudster »

Beste forumleden,

Wij zijn van plan via een reisorganisatie een reis te boeken.
Betreft een week op een cruiseschip van Holland America (Inside Passage van Vancouver naar Alaske terug naar Vancouver) en vervolgens 13 dagen een camper.

Heb een aantal vragen:
- Wie heeft ervaringen met deze combireis?
- Hoe doen jullie het met handdoeken? Ik zag via de RV verhuurder de optie van een pakket met een paar (lees 4) handdoeken maar dit is natuurlijk te weinig. Nemen jullie die mee vanuit NL?

Ik hoor graag van jullie! Dit gaat onze eerst camperreis worden in Canada!

Ruud
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 42057
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door Martin & Marianne »

Voor ervaringen van forumleden zou je eens de zoekfunctie kunnen gebruiken (bij het wieltje rechtsboven, rechts van het vergrootglas) . Tik bijvoorbeeld eens cruise + Alaska in.
Of er ervaring is et deze specifieke combinatie vraag ik me af.

Voor de uitrusting van, en het reizen met een camper kun je eens naar dit topic kijken. Met hoeveel personen reizen jullie? Als je ruimte hebt in je koffer kun je natuurlijk wat handdoeken meenemen, en anders koop je ter plekke nog wat als je nergens een was kunt draaien.

Ook handig: de tips van forumlid Marenko: http://www.marenko.net/reisinformatie/c ... at-en.html

Marianne
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door BonnyR »

Hallo, wij hebben deze combi ongeveer gedaan. Wij zijn met de oude Rotterdam naar Anchorage gevaren en hebben daar de camper opgehaald. Wij zijn niet teruggevaren, maar met de camper via Alaska teruggereden naar Amerika. Prachtige reis. Het was een eenpersoons reisbureautje. De beste man was een soort ambassadeur voor Alaska. Bleek in de woonplaats van mijn schoonouders een reisbureau te hebben gehad. Vandaar dat we het vertrouwden. Bij hem thuis de reis geregeld. :lol: Nu ik dit zo type zou ik dat dus nooit en te nimmer meer doen. Maar alles was perfect.
Voor de camper kun je gewoon persoonlijk pakket bijboeken, want je hebt natuurlijk ook beddengoed e.d nodig.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door BonnyR »

Welke verhuurder willen mee in zee gaan?
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ruudster
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:41

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door Ruudster »

Bedankt voor je reactie Marianne, ik zal het topic eens bekijken.

Wat betreft de zoekfunctie op het zoeken naar de combi cruise HAL en camper had ik al geprobeerd....
Ruudster
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:41

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door Ruudster »

BonnyR schreef:
05 apr 2022, 15:11
Hallo, wij hebben deze combi ongeveer gedaan. Wij zijn met de oude Rotterdam naar Anchorage gevaren en hebben daar de camper opgehaald. Wij zijn niet teruggevaren, maar met de camper via Alaska teruggereden naar Amerika. Prachtige reis. Het was een eenpersoons reisbureautje. De beste man was een soort ambassadeur voor Alaska. Bleek in de woonplaats van mijn schoonouders een reisbureau te hebben gehad. Vandaar dat we het vertrouwden. Bij hem thuis de reis geregeld. :lol: Nu ik dit zo type zou ik dat dus nooit en te nimmer meer doen. Maar alles was perfect.
Voor de camper kun je gewoon persoonlijk pakket bijboeken, want je hebt natuurlijk ook beddengoed e.d nodig.
Dag Bonny,

Bedankt voor je reactie! Ach het is goed gegaan toch wat betreft het boeken van jullie reis? Tegenwoordig gaat het met internet en
de verscheidenheid aan mogelijkheden ook allemaal een stuk makkelijker!

De combi die een reisbureau aanbied is de 8 daagse cruise Vancouver-Vancouver met vervolgens een 13 daagse campertocht. Die campertocht
kunnen we zelf indelen. Wij echter beginnen met de campertocht en eindigen met de cruise, camper willen we ook een paar dagen langer gaan huren.

Het reisbureau doet zaken met Fraserway. Maar ik ben zelf ook nog aan het puzzelen om alles zelf te regelen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door BonnyR »

Ik zou zeker zelf kijken naar de mogelijkheden om alles zelf te regelen. Een " georganiseerde " reis ben je eigenlijk bijna altijd duurder uit. Je kunt voor de camper eens kijken bij Travelhome Tiogatours en camperreizen.de ( oid)
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Ruudster
Amerika-newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:41

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door Ruudster »

Dank voor de tips!

Hoeveel kilometer reden jullie per dag?

Ik heb in een RV Roadtrip planner een route uitgezet langs de punten die wij willen bezoeken, de route is in totaal 2720 km en dit zouden we
dan in 13 dagen doen, gemiddeld 208 km per dag, een aantal rijdagen zijn rond de 300 km en een paar zijn rond de 125. Meestal een dag met
minder kilometers na een langere rijdag. Kilometers is totaal met de uitstapjes erbij, natuurlijk uitgezonderd met uitstapjes die we ter plaatse
onderweg nog tegenkomen/bedenken.

De reis met cruise combi is officeel met 13 dagen camper huur maar dat is ook uit te breiden dus misschien dat we er nog 1 of 2 dagen extra bij plannen.
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1632
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Cruise + camper in Canada.

Bericht door BonnyR »

Ik zou zelf zeker de dagen wat uitbreiden. Schrijf jullie planning eens neer. 200 km per dag is niet heel veel, maar is eigenlijk wel elke dag en dan blijft er niet veel ruimte over. En niet iedere route gaat even snel. Wij hebben in Canada ooit wel eens 3 uur over 80 km gedaan. Ok, was wel een " verboden" weg :lol: en heel langzaam gereden maar toch.
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer