Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Rosalien1989
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 feb 2022, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Rosalien1989 »

Hoi!

Hebben al mensen deze test gebruikt voor de heenweg? Je krijgt er een reiscertificaat bij.

Mijn kinderen zijn erg bang voor een echte test en zag deze optie voorbij komen.

Uiteraard zijn we wel gevaccineerd.

We vliegen van Brussel naar ny. Terug weg is er geen test meer nodig. Heen nog wel.

Iemand ervaringen?
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Nessiezzz »

Ik kende het zelf nog niet maar het zou een goede optie kunnen zijn.
Volgens mij voldoet het aan de criteria van de CDC.

En het testtype die zij gebruiken (Acon Biotech) is goedgekeurd door de EU.

Wat ik wel echt bijzonder vind is dat je geen arts/verpleegkundige hoeft te zien en deze op afstand op basis van je blauwe ogen een verklaring uitschrijft. Je kan hem bij iedereen afnemen en dan heb jij je reisverklaring :roll:
You can use a self-test (sometimes referred to as home test) that meets the following criteria:

The test must be a SARS-CoV-2 viral test (nucleic acid amplification test [NAAT] or antigen test) with Emergency Use Authorization (EUA) from the U.S. Food and Drug Administration (FDA) OR the relevant national authority where the test is administered.

The testing procedure must include a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection. Some FDA-authorized self-tests that include a telehealth service may require a prescription.

The telehealth provider must confirm your identity, observe the sample collection and testing procedures, confirm the test result, and issue a report that meets the requirements of CDC’s Order (see “What information must be included in the test result?” below).

Airlines and other aircraft operators must be able to review and confirm your identity and the test result details. You must also be able to present the documentation of test results to U.S. officials at the port of entry and local/state health departments, if requested.
Some countries may restrict importation of tests that are not authorized or registered there. If you are considering bringing a U.S.-authorized test with you for use outside of the United States, contact authorities at your destination for information before you travel
Rosalien1989
Amerika-newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: 13 feb 2022, 19:53
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Rosalien1989 »

Ik heb alles afgezocht en kan er weinig over vinden en dat topic is zo groot.

Over herstelbewijzen word in dat topic ook gepraat. Mag daar dan ook geen extra topic blijven staan?

Graag dit topic laten staan omdat ik opzoek ben naar specifiek ervaringen met dit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door harryh »

Ik weet niet hoor, wat mis je als je zo zoekt: search.php?keywords=%22Toegangsbewijs.n ... %5B0%5D=10?
We proberen het een beetje centraal te houden en juist geen separate sub sub sub topics.
Inderdaad staat er al zo veel op het forum en da's precies waarom we nieuwe topics proberen te beperken, vooral als die ergens anders al besproken zijn.
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door ricktachtig »

Ik ben wel blij met dit topic anders. Ik wist nog niet van het bestaan af van deze mogelijkheid en ben er op deze manier toch bekend mee geworden. En deze optie wordt ook niet in de startpost van het benoemde topic genoemd.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door harryh »

@ricktachtig Niemand zegt dat het in de openingspost staat, ik heb alleen even de zoekfunctie gebruikt om te laten zien dat dezelfde vraag al vaker voorbij is gekomen...
Het probleem is dat er op dit moment heel veel vragen zijn, dat begrijp ik best, maar een nieuw topic openen is niet nodig voor onderwerpen die al vaker voorbij zijn gekomen. We proberen het een beetje overzichtelijk te houden.
Laatst gewijzigd door harryh op 17 feb 2022, 11:58, 2 keer totaal gewijzigd.
ricktachtig
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 29 jan 2017, 11:11
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door ricktachtig »

harryh schreef:
17 feb 2022, 11:41
@ricktachtig toch wel zie de openingspost hier viewtopic.php?p=1268000#p1268000:
image.png

Het probleem is dat er op dit moment heel veel vragen zijn, dat begrijp ik best, maar een nieuw topic openen is niet nodig vooronderwerpen die al vaak voorbij zijn gekomen. We proberen het een beetje overzichtelijk te houden.
Ik ken testen voor toegang wel. Maar wist nog niet van toegangsbewijs.nu af.
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

Ben wel blij met het losse topic. In de genoemde topic staat info hierover maar een apart topic veel mede forummers 'makkelijk' zijn. Begrijp ook de admin als je overzicht wil houden. Als het maar makkelijk terug te vinden is.

In ieder geval heb ik een set besteld en ga het testen. Daarna zal ik in dit topic aangeven hoe het werkt en wat je wel of niet terug krijgt (of een ander topic als we daarheen moeten).

Zie ook ergens een reply dat iemand het in USA al gebruikt heeft ook op de terugweg en dat dit prima ging. Persoonlijk zou ik dit en prima oplossing vinden waarbij je in USA waar je ook bent niet hoeft na te denken waar te testen. Een nadeel al vaker benoemd is de werktijden die ze nu hanteren, bv niet op zondag.
Als dit werkt zoals aangegeven gaan wij het gebruiken voor onze trip in april.
Ik ga ervan uit dat dan ook testen nog nodig is (iedereen en ik ook hopen natuurlijk dat het niet meer nodig is).
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

Heb ondertussen de test ontvangen. Voor iedereen hoe het werkt (is ook een filmpje van bij hun eigen site)

- Vandaag test gestart om 11:00 uur
- Alles uit doosje halen en klaar leggen
- Scan de code op het kartonnetje
- Er komt een werkwijze op je telefoon, deze volg je
- Je krijgt een vraag om je gegevens in te vullen (oa. je paspoortnummer)
- Je maakt een foto, selfie met de QR code in beeld
- Je maakt een foto van je paspoort
- Je doet de test en moet dan minimaal 15 minuten wachten
- Na 15 minuten de test op het kartonnetje leggen en foto maken
- Alles wordt ge-upload naar Toegangsbewijs
- Hier krijg je ook meteen een bevestiging van (let op is alleen te zien wat ge-upload is.
- Om 11.32 had ik mail retour met het certificaat, zie hieronder een voorbeeld (met een paar gegevens gewijzigd).

Ondertussen al meerdere mensen hier op het forum maar ook bij het 'Florida Forum' gezien dat ze het gebruikt hebben en de vliegtuigmaatschappij dit meteen accepteerde.
Wij gaan het voor onze reis in april zeker gebruiken voor zowel de heenweg als ook terug.
Afbeelding
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

Voor de heenweg kan je volgens mij nog steeds gratis testen via https://healthcheckcenters.nl/ dus waarom zou je daar zo'n test voor gebruiken, scheelt je toch weer €19,50 p.p. :thumbup:
deebee7
Amerikafan
Berichten: 377
Lid geworden op: 28 dec 2020, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door deebee7 »

Voor Belgen is dat goed om weten. Hier geen gratis tests voor de heenweg :D
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door pumi1000 »

Klinkt goed, vreemd dat je de test mag doen zonder dat iemand ook maar ziet dat het bij jezelf gedaan is.......had de video ook bekeken op hun site.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

@pumi1000 het belangrijkste is dat je een certificaat krijgt wat geaccepteerd wordt. Er is al eerder (o.a. tot in den treure met mijzelf) discussie gevoerd over de geldigheid van deze test om excact de redenen die je aangeeft.
Inmiddels is al door meerdere forum leden aangegeven dat ze succesvol het resultaat van deze test voor hun reis hebben kunnen uploaden in reis app en/of gebruikt om te reizen.
In november 2021 had ik deze kits al in mijn bezit en meegenomen om te gebruiken in de US voor de terugvlucht. Het bleek niet nodig te zijn want ik hoefde begin december voor mijn terugreis niet te testen.
Ze zijn geldig, ook al zijn ze enorm fraude gevoelig (ik hoef je niet uit te leggen hoe :)), maar doe er je voordeel mee :thumbup:
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door pumi1000 »

:thumbup: ik ga pas in juli, maar hou wel de berichten bij hier en lees ervaringen. Mij maakt het niks uit hoe de test gaat als het maar goedgekeurd wordt. Voor nu ook Brussel gekozen ivm terugreis en niet testen. Hopelijk gaat alles eraf een keer misschien richting zomer.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door matthijst »

Terpies schreef:
22 feb 2022, 12:56
Voor de heenweg kan je volgens mij nog steeds gratis testen via https://healthcheckcenters.nl/ dus waarom zou je daar zo'n test voor gebruiken, scheelt je toch weer €19,50 p.p. :thumbup:
Enige probleem dat je kan hebben is als je HCC een false positive geeft (had ik), dan is het fijn dat je zon backup thuistest hebt liggen om op Schiphol mee te kunnen inchecken (als HCC je niet wil hertesten).
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

Eens, maar dan zou je ook een tweede test thuis hebben moeten liggen voor de persoon die negatief is getest, zodat je ook na je thuis test alsnog positief kunt laten testen....of ga ik nu te ver? :offtopic:
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14302
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Coyote »

Gast schreef:
22 feb 2022, 12:09
Ondertussen al meerdere mensen hier op het forum maar ook bij het 'Florida Forum' gezien dat ze het gebruikt hebben en de vliegtuigmaatschappij dit meteen accepteerde.
Wij gaan het voor onze reis in april zeker gebruiken voor zowel de heenweg als ook terug.
Ik denk dat het voor de terugreis handig kan zijn als het bijv. lastig is een testlocatie vlak voor vertrek te vinden. Hetzij door drukte, hetzij doordat je in een afgelegen gebied zit. Ik moest bijv. in dec. ineens testen voor de terugreis (terwijl dat voordat ik vertrok nog niet nodig was). Gelukkig was het toen 'rustig' qua testen in Amerika en kon ik snel terecht op een locatie maar moest daarvoor wel mijn reisschema de laatste dag omgooien.

Mocht het later dit jaar nog steeds nodig zijn als ik naar Amerika ga, dan zou ik denk in ieder geval zo'n kit meenemen naar Amerika.

Voor de heenweg zie ik het nut niet direct als je je hier in Nederland gratis kunt laten testen. Voor de inwoners van België dan natuurlijk wel weer handig. :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

Coyote schreef:
23 feb 2022, 07:14
Voor de heenweg zie ik het nut niet direct als je je hier in Nederland gratis kunt laten testen. Voor de inwoners van België dan natuurlijk wel weer handig.
Klopt Coyote, als het dan nog gratis is en je de buurt dit kan vinden is dit overbodig.
Zeker voor de terugweg handig, wel goed in de gaten houden de werktijden van hun tov de tijden in de USA. Bv. op zondag is het niet open. Dus kan niet altijd handig zijn.

Vraag mezelf wel af vanaf wanneer je de 24 moet tellen. Bv. vlieg je van Orlando naar Atlanta en dan naar Amsterdam, moet je dan eigenlijk rekenen met de vlucht naar Amsterdam (dus de tijd van Atlanta) of juist vanaf Orlando. Kan bij vertraging of ongunstige vliegtijden altijd wat meer tussen zitten. Maar volgens mij staat het antwoord wel hier op het forum of op verschillende sites.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door robinthart »

Hoe weet toegangsbewijs welk tijdstip erop moet komen te staan? Dus Amerikaanse tijd in dit geval.

Stel je test om 10:00 Amerikaanse tijd dan zal het in Nederland al 17:00 uur zijn. Staat er dan niet op de test ook 17:00 uur?
Gast

Re: Toegangsbewijs.nu test voor heenweg

Bericht door Gast »

@robinthart Zoals je kunt zien op de geposte afbeelding staat ook de tijdzone erop (UTC+1, dus AMS timezone) :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer