Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door bedeve »

Hoera , we gaan weer naar Amerika .....

We zijn weer lekker aan het plannen en komen er achter dat een aantal onderdelen van onze USA trips tijdens de pandemie toch wel duurder zijn geworden.,...
Elders in dit forum zijn aanbevelingen te lezen waarmee de huurauto wat goedkoper kan worden.
Maar op een soortgelijke wijze kunnen we op onze hotelkamer huur natuurlijk ook korting krijgen !

We weten dat je aanmelden bij het loyalty programma van jouw hotel je laat sparen voor gratis overnachtingen.
En als je "Status Matched " gaat dat sparen veel sneller.
We weten ook allemaal dat als 50+ ers lid worden van de AARP je in het eerste jaar $ 12, - en daarna $ 16,- kost maar dat je daar bij winkels , restaurants en hotels serieus geld kunt besparen....

Maar net als bij huurauto ś zit ook in de prijs van hotelkamers de echte besparing in het benutten van promotionele codes.
Zij die dit niet begrijpen verwijs ik naar HET bedriijf wat door het verwerven van kortingscodes groot is gewoorden www.abnsave.com

Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Ik trap af ; vullen jullie aan ...

Best Western : 00101841
Ceasars Entertainment Group : Insiders , ABN05 , en voor 50+ na online identificatie 10 % extra boven op elke andere korting
Choice Hotels : 209540
Hilton : 222798100 / N0900266
IHG : 000103772
Motel6 : 542764
Red Roof : 602006
Wyndham Rewards : 8000000066

Vind je een andere code ? Van een groep die ik al heb genoemd ? Vergelijk die twee dan eens op jouw datum en laat hier het resultaat eens weten
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gast

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Gast »

Een aantal codes onderschrijf en gebruik ik. Hier nog wat aanvullingen:

Voor mij geeft FB100 nog steeds de beste prijzen bij BW :thumbup:
Choice: 00845160 en 00263630
IHG geeft 20% korting bij checkin voor Hertz members (niet zelf gecontroleerd)
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Motion »

Misschien ook handig om te vermelden wat de voorwaarden zijn van de codes?
Ik zie bijv dat de genoemde Hilton codes bedoeld zijn voor Ford medewerkers..

Of gebruiken jullie de codes gewoon en gok je erop dat ze geen id vragen?
Gast

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Gast »

Laten we aub dit topic gebruiken om codes te delen en niet weer tot in den treure in discussie te gaan of een code wel of niet gebruikt mag worden.
Iedereen kan er zelf over beslissen om een code te gebruiken. Dit topic is niet de plaats voor discussie @Moderatorteam kunnen deze posts aub verwijderd worden?
Gebruikersavatar
Mrvanilla
Moderator
Berichten: 6639
Lid geworden op: 04 mar 2013, 07:13
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Mrvanilla »

Terpies schreef:
07 feb 2022, 09:32
Dit topic is niet de plaats voor discussie [mention]Moderatorteam[/mention] kunnen deze posts aub verwijderd worden?

Opmerking moderator

Het zijn ontopic vragen die valide zijn om gesteld te worden, dus ik zie geen reden deze te verwijderen.
Groetjes,
Daniel
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Motion »

Het was niet mijn bedoeling om een discussie op te starten over of het wel of niet mag.
Maar er is verschil tussen algemene codes en corporate codes, dus het is wel fijn als er bij gezet wordt wat voor code het is zodat iedereen zelf kan beslissen of je de gok wel of niet neemt.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Galapogos »

Voor Best Western is FB100 hier meestal ook het voordeligst. Maar soms doet die code het niet, en doen de codes WEBONLY en/of FREQGST het wel. Ik probeer die altijd alle drie. Er zijn nog wat meer generieke kortingscodes van Best Western in omloop (BWGIFT, BEGIFT, TWEET1), maar ik geloof niet dat ik die ooit werkend heb gezien.

Best Western heeft regelmatig een actie waarbij je na een verblijf een gift voucher van een bepaald bedrag ($20 ofzo geloof ik) krijgt. Je moet dan wel member zijn en je zelf actief aanmelden voor die actie via de website van Best Western. Iets om in de gaten te houden dus.

Soms kun je veel korting krijgen door te boeken via Orbitz.com of Cheaptickets.com (let op: niet Cheaptickets.nl), allebei onderdeel van Expedia. Voor die sites kun je regelmatig (op die sites zelf) kortingscodes vinden voor 15%, 18% of 20% korting op hun eigen (prepaid)prijs. Die korting is alleen niet toepasbaar op de meeste ketenhotels (uitgezonderd Best Western, waar ze wel geldig zijn). Als je verblijft in onafhankelijke hotels of hotels van Best Western de moeite waard om naar te kijken. Omdat het prepaidtarieven zijn boek ik eigenlijk alleen maar op die manier als dat redelijk wat geld bespaart. Een paar jaar terug scheelde het me bij Disneyland zo'n $200 op drie nachten in vergelijking met het goedkoopste tarief dat ik kon vinden bij Best Western zelf.
Gast

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Gast »

Galapogos schreef:
07 feb 2022, 09:57
Best Western heeft regelmatig een actie waarbij je na een verblijf een gift voucher van een bepaald bedrag ($20 ofzo geloof ik) krijgt. Je moet dan wel member zijn en je zelf actief aanmelden voor die actie via de website van Best Western. Iets om in de gaten te houden dus.
Status helpt bij vrijwel alle ketens. BW geeft met diamond status een gratis upgrade, maar in de praktijk heeft het hotel zelf altijd een excuus om de upgrade niet te geven...heb hierover al eens een klacht ingediend in dec 21, maar nog geen antwoord. Is wel de moeite van het vragen waard.

Ook loont het om in de hotels de AAA tarieven te checken welke je met een eenvoudig ANWB lidmaatschap (€15 per jaar) kunt gebruiken.

Booking.com heeft ook een GENIUS programma, welke bij sommige hotels ook nog extra korting geeft, dus die kun je altijd raadplegen om je prijs met de keten/hotel te verifiëren.
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 2012
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door dejong89 »

Leuk Topic!
Ik ga vanavond een rondje prijzen matchen. Kijken of ik ergens nog wat goedkoper uit kan zijn voor onze aanstaande reis :mrgreen:
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door bedeve »

Laten we de hotel tarief codes in drie stukken knippen.
Die voor bedrijfsgebonden tarieven
De tarieven voor speciale doelgroepen
De Promotionele ( dikwijls tijdelijke ) tarieven

Wij kunnen met elkaar gebruik maken van de tweede en derde groep.
Van de eerste groep niet ? 
Wat niet kan...
Bedrijfsgebonden tarieven gebruiken is niet handig.
Als het goed is , en je stapt een hotel binnen waar  je onbekend bent, wordt er bedrijfs ID aan je gevraagd.
Te meer omdat vaak de rekening rechtstreeks naar bedrijf of via  bedrijfs CC wordt betaald.
en als je dan op de proppen komt met je AMEX Flying Blue card....

De speciale doelgroepen.
In Frankrijk bij hotels binnenkomen met een wielerlicentie en zeker als dat er een is van de FFC zorgt extra aandacht / eten /drinken /kamer.
Da's in Amerika ook vaak zo .
Hilton merkte dat haar MVP programma vaak misbruikt werd en controleert nu nadrukkkelijk.
Maar ben jij  sporter , trainer , bestuurslid, vrijwilliger  en kun je dat met licentie oid aantonen ?
Dan kun je gebruik maken van dat tarief .
Korting : zo ń 20 %

Hebben mensen die aan vaardigheids spellen zoals dammen , darten of voetballen doen ook een persoonsgebonden licentie ? 

De speciale doelgroepskorting  waar je in de USA ook mee te maken krijgt is de AARP .
Op Tropicana in Las Vegas is een nieuwe DEnny s wat vroeger Coco s was.
Daar eten leverde mij een korting op van 15 %
Als je dan met z ń 4en bent....
Het is zinvol om in je voorbereidingen na te kijken wat jouw Doelgroep ś match  is 

En dan zijn er de promotionele tariefskortingen...
Vaak zijn die actioneel.
Korter durend voor een specifieke reden...
Soms zijn ze bijna structureel...
Zoals de Hilton Ford code bijna net zo oud is als Hilton zelf.
Een vergelijkbare status als de 192021 van Hertz...
Als ik dat vergelijk dan toch maak ; je ziet bijv dat de couponcodes van National een veel korter leven hebben dan de pc s van Hertz 

Zo is het in de wereld van de hotellerie ook.

Door een opmerking hier over een Hilton code komt hierbij een extra Hilton code aan bod.
Sporter , sportgebonden ??

Hilton, Hilton Garden Inn, and at select U.S. Hilton Grand Vacations Club locations use MVP corporate code (clickable links): N0041604 or 1135262.Hampton, DoubleTree, and Embassy Suites hotels use MVP corporate code (clickable links): 0560041604 or 0561135262

Of deze link ;
https://stay.hilton.com/mvp/
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Motion »

ik kwam de volgende pagina tegen met duidelijke uitleg voor Hilton codes:
https://goingawesomeplaces.com/hilton-c ... unt-codes/

Daar zag ik dat de genoemde Ford code een corporate code is.
Als je het erop wil wagen, neem dan bij Hilton corporate code 560054725 (the Blackstone Group) die geeft de hoogste korting. Als je dan kiest voor 'Digital check in' lijkt het me lastig voor hen om te controleren of je daar ook echt werkt aangezien je dan niet langs de balie hoeft maar via de app toegang krijgt tot je kamer :mrgreen:

Ik maak zelf gebruik van de AAA via de Anwb. En de ABN codes zijn soms nog voordeliger, dus dank voor de tip :thumbup:
AARP ben ik nog te jong voor :lol:

Bij Wyndham (super8, days inn, la quinta en meer) spaar je via Wyndham rewards punten die je kan omzetten in gratis nachten. Regelmatig komt er een actie voorbij met dubbele of extra punten waarvoor je je even moet registreren. Zo heb ik in het verleden al meerdere gratis overnachtingen gehad, bij een langere reis kan je de punten die je aan het begin van je reis spaart meteen inzetten voor overnachtingen in het vervolg van je reis (of anders natuurlijk bij je volgende USA trip).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door bedeve »

@Motion bedankt voor je posting.

Als je naar de door mij genoemde Hilton Sport tariefscodes zie je dat die ook "corporate " genoemd worden.
Jij noemt het Wyndham Rewards loyalty programma .
Even in de USA op stap zijn levert snel een gratis overnachting of een sterk gereduceerde prijs op.
Best Western en Choice zijn zelfs nog guller dan Wyndham.
De laatste heeft wel het voordeel dat je bij een uitje in Las Vegas de Ceasars total rewards punten vv kunt uitwisselen met Wyndham Rewards...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Jozs
Amerikafan
Berichten: 212
Lid geworden op: 09 jan 2010, 03:13
Aantal x V.S. bezocht: 16
Locatie: België

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Jozs »

Wat ook een fijne, maar zeer tijdrovende, manier is om korting te krijgen is de best rate guarantee van veel hotel ketens.

Als elite member bij Hilton en Marriott maak ik er een sport van om de prijzen van een aantal hotels op te volgen via prijsvergelijkingssites, om dan als de prijs lager is te boeken bij de keten zelf en een claim in te dienen. Hilton is hierin niet fair meer en weigert de meeste claims, maar Marriott is vrij tolerant. (Zolang je hetzelfde annulatiebeleid en kamer boekt).

Wanneer de prijs lager is via expedia/booking.com … boek je gewoon bij de hotelketen zelf en dien je een claim in. Bij goedkeuring krijg je de rate van de 3th party website + 25% korting. Zo vorige week nog een JW Marriott geboekt voor bijna de helft van de oorspronkelijke prijs. :thumbup:

Eerlijkheid gebied me om te zeggen dat het soms best lang zoeken is, maar elke reis heb ik wel minstens 1 hotel aan BRG tarief.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Marcel5050 »

Ik boek vorige week een kamer op booking.com voor 147 euro.
Kijk toevallig vandaag terug en zelfde kamer zelfde datum 115 euro.eerste boeking geannuleerd en opnieuw geboekt is 32 euro verschil.
Ik wil dus zeggen dat regelmatig nog eens terugkijken op je boeking kan lonen want dit is reeds de tweede boeking op mijn trip in maart dat ik dit voor heb.
Afbeelding
Gast

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Gast »

Red roof? :geek:
Nog nooit geslapen…. Heb je ook bij de RR keten zelf gekeken? Wyndham? Choice? IHG?
In Miami pakten wij altijd een La Quinta (tegenwoordig ook Wyndham).
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5758
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door bedeve »

Marcel5050 schreef:
12 feb 2022, 20:06
Ik wil dus zeggen dat regelmatig nog eens terugkijken op je boeking kan lonen
:thumbup:

Kijk ook nog eens bij Red Roof zelf Marcel .
corporate 602006
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Marcel5050 »

Terpies schreef:
12 feb 2022, 21:23
Red roof? :geek:
Nog nooit geslapen…. Heb je ook bij de RR keten zelf gekeken? Wyndham? Choice? IHG?
In Miami pakten wij altijd een La Quinta (tegenwoordig ook Wyndham).
Dit is het einde van mijn trip en wou mijn laatste overnachting dicht bij de luchthaven,als alles volgens plan verloopt kom ik daar s'avonds toe,slapen en naar de luchthaven.Heb daarom meer naar ligging en prijs gekeken.Als ik er nu nog een paar euro af krijg kan ik die meer uitgeven onderweg.Moet nog 4 overnachtingen boeken tussen Macon en Miami.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door mtl »

Red Roof Plus? Heb er ervaring mee. Columbus, Ohio in oktober 2019. Prima hotel. Wel nogal prijzig. Waarschijnlijk omdat de Bluejackets en de Buckeyes een thuiswedstrijd hadden.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Marcel5050 »


:thumbup:

Kijk ook nog eens bij Red Roof zelf Marcel .
corporate 602006
Heb ik nu ook eens gedaan met resultaat,
131 dollar booking.com (ontbijt inbegrepen)
131 dollar Red roof code senior
123 dollar code 602006 (ontbijt inbegrepen of niet??)
georgesken
Amerikakenner
Berichten: 1177
Lid geworden op: 18 feb 2009, 12:15
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door georgesken »

Ik zal er ook al eentje bijgooien: de IHG friends and family rate

Deze is volgens heel wat sites vrij te gebruiken. Zoals altijd, doe je eigen onderzoek en beslis zelf.

https://www.ihg.com/content/us/en/corp ... c00a180511

En nog een doelgroepspecifieke voor iedereen die in de zorg staat gedurende onze pandemie:

De hyatt healthcare promo (nog geldig tot 30/6): https://world.hyatt.com/content/gp/en/ ... rkers.html
1992: Florida, 2004: zuidwesten LA-LA, 2007:10d Vegas, 2008: zuidwesten DEN-LAS, 2010: 10d LA-LAS, 2011: florida+cruise, 2012: florida+cruise ,2013: florida + cruise, 2015: 6d Vegas + 5d NY, 2016+2017+2018+2019:7d Vegas, 2022 6d Vegas+3D Boston
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer