Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
snagh
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 27 mar 2023, 22:11

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door snagh »

Bij Agoda dien je wel extra waakzaam te zijn. Ze strooien daar regelmatig met een leuke coupon of cashback actie die je een mooie 'korting' kan opleveren. Als je echter incognito browset zonder die code toe te passen is de prijs vaak goedkoper dan mét die code. Maar verder heb je op Agoda zo nu en dan inderdaad een goedkopere prijs dan op andere websites. Ik gebruik hier altijd Google hotels voor om dat te checken :thumbup:
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Reny »

Reny schreef:
28 mar 2023, 06:35
@snagh
In het verleden (vóór 2019) heb ik altijd met AAA geboekt en tijdens al onze reizen heeft men slechts 2x naar mijn ANWB kaart gevraagd.
Heb voor september 2023 weer veel AAA gebruikt.
Beetje laat met mijn reactie.
In geen enkel hotel is naar mijn ANWB kaart gevraagd; ik heb dus gewoon gebruik kunnen maken van AAA korting

Merry Christmas!

Reny

PS: heb wel nog met mijn ANWB kaart routekaarten bij een AAA kantoor mee kunnen nemen :)
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Fen'Harel
Amerika-ontdekker
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 dec 2023, 18:54
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Fen'Harel »

Super handig deze codes. Ik ga vooral boeken bij choice en Wyndham.

Ik heb mij ook aangemeld bij abnsave, maar nog steeds geen email... meerdere hier last van? Zelfs op mijn andere email adres kreeg ik hem niet.
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door jeppiepruts »

Nee. Die krijg je niet. Ik heb al 3 keer aangemeld. Ook al eens een vraag aan ze gesteld. Komt ook geen antwoord op.
Er zijn overigens steeds meer referrals bij ABNSave die net werken...Maar bij sommige bedrijven/ketens levert het een leuke korting op.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Trom »

Voor Best Western is de Facebook code FB100 bekend. Mij valt op dat die zeer regelmatig niet werkt op de site maar wel in de app. Er zijn echter ook hotels waar ze op beiden werken of helemaal niet.
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door nwolf »

Blijf zelf eigenlijk altijd Hotels.com boeken (ook europa) nu op veel hotels tot 20% extra korting omdat ik vaak boek en iedere 10e bezoek levert een voucher op ter waarde van 10% van de afgelopen 10 nachten.
Daar bovenop met CashbackXL ook nog eens 4% xtra korting per boeking die ik doe ;)
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Coyote »

Voor mijn komende reis heb ik alle motelovernachtingen inmiddels al vastgelegd. Alles is nog tot op de dag zelf of een dag eerder te annuleren zodat ik alle vrijheid behoud. De ideale manier van plannen voor mij persoonlijk. Aangezien ik de route ook helemaal uitgestippeld heb, weet ik dus hoeveel mijl ik ongeveer per dag afleg maar ook waar ik zal overnachten. Het is voor mij een deel van de voorpret. :D Bovendien geeft het mij de mogelijkheid om eenvoudig van motel te wisselen mocht ik toch nog iets anders willen (bijv. doordat ik een deel van de route aanpas). Met de motels die ik nu allemaal vastgelegd heb, ben ik erg tevreden. Geen reden dus om andere motels te kiezen.

De prijzen van de overnachtingen wijzigen echter regelmatig, soms zijn ze (flink) duurder geworden maar soms ook goedkoper. Daarom vandaag alle overnachtingen nog eens bij langs gelopen en de huidige prijs gecontroleerd. Zoals verwacht zijn enkele overnachtingen flink duurder geworden, de 1e nacht is bijv. verdubbeld qua prijs als ik die nu nog moest boeken. Per saldo was ik nu USD 165 duurder uit geweest als ik alles nu had moeten boeken. Gelukkig zijn er ook een flink aantal overnachtingen goedkoper geworden. Die heb ik dus allemaal opnieuw geboekt. Bovendien heb ik gekeken waar ik het beste mijn verdiende punten van Wyndham Rewards en Choice Hotels kon inzetten. Bij beide had ik genoeg voor 1 of 2 gratis overnachtingen.

Uiteindelijk heeft het me een besparing van USD 255 opgeleverd ten opzichte van de eerdere boekingen. Niet gek voor een paar uurtjes werk op zondag. :wink:

Wat ik eigenlijk wil aangeven met dit bericht: blijf controleren op wat je geboekt hebt. Of het nu een huurauto is of motels, vaak kun je achteraf nog heel veel besparen.

Met de eerdere besparing deze week op de huurauto van USD 100, zie dit bericht, heb ik deze week toch maar mooi USD 355 verdiend. Een bedrag dat ik anders straks gewoon uitgegeven had tijdens mijn vakantie als ik het nu niet gecontroleerd had. 8)

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1519
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door pumi1000 »

Dat is mooi Roland. Ik kijk ook weleens, maar ik heb er maar 1 veranderd gehad, de meeste zijn duurder. De auto hou ik ook in de gaten, afgelopen zomer nog 3x pas voor vertrek dat de prijs daalde.

Heb jij je auto bij Alamo.de?
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Trom »

De meeste kamers heb ik geboekt door data goed in de gaten te houden. Op de eerste dag dat mijn gewenste datum beschikbaar kwam op de hotelsite heb ik hem vastgelegd. Ik controleer de prijzen regelmatig maar er is nog geen één kamer goedkoper geworden. Soms gelijk maar bijna allemaal duurder. Van de 16 hotels heb ik er 14 rechtstreeks en 1 via Booking en 1 via Expedia geboekt. Ik blijf tot vertrek eind mei wel regelmatig checken.
Twee jaar geleden in het laatste coronajaar bleven prijzen wel regelmatig zakken. Je kunt nu merken dat de vraag weer top is in het hoogseizoen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Coyote »

pumi1000 schreef:
17 mar 2024, 16:35
Heb jij je auto bij Alamo.de?
Ja, zelfs 2 keer. :wink:

Voor mijn komende trip heb ik nl. 2x een huurauto nodig.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5762
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door bedeve »

Coyote schreef:
17 mar 2024, 16:17

Uiteindelijk heeft het me een besparing van USD 255 opgeleverd ten opzichte van de eerdere boekingen. Niet gek voor een paar uurtjes werk op zondag. :wink:

Roland
Zondag is wel 150 % he !!
Maar zo reken ik ook ; hoeveel uur werk heb ik verdiend !
Kijk ook eens naar BW met code 00101841

Ik ga over twee weken van DUS naar eDFW
En een dikke week later vlieg ik vanuit Dallas naar LAX .
Daar ga twee weken later weer vandaan naar AMS.

Dallas is duur met autohuur .
Wat is jouw binnenlandse vlucht?
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14316
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Coyote »

@bedeve Ik heb 1 nacht bij BW (nabij LAX) gereserveerd en heb daar al mijn punten ingezet voor extra korting omdat dit de duurste nacht is. Door mijn punten in te zetten, scheelde het zo'n 40%. Weet niet of ik die code icm met mijn account kan gebruiken. Kan ik dit weekend wellicht nog even naar kijken.

Voor de rest ben ik heel tevreden over de gemiddelde prijs per motel. Die zit nu op $ 69 (incl. tax)! :D Reken ik puur de betaalde overnachtingen (familie en gratis overnachtingen dus niet meegerekend) dan wordt de gemiddelde prijs per nacht $ 81,50 (incl. tax) per nacht. Vind ik zelf niet gek voor 23 nachten. 8) Het is ook een van de redenen om weer naar het Zuidoosten te gaan, overnachtingen zijn daar gewoon een stuk goedkoper dan het westen.

Mijn binnenlandse vlucht is LAX - AUS (Austin), een losse vlucht bij Delta. Qua autohuur valt het mij daar reuze mee. Heb nu een cabrio bij Alamo in Austin kunnen huren voor een mooie prijs. Vanuit AUS vlieg ik aan het eind van de vakantie ook terug naar AMS. Ik had een voorkeur voor rechtstreekse vluchten. Dat is nu mooi gelukt met heen AMS - SFO en terug AUS - AMS met KLM. Austin is nog onbekend voor mij maar was in mijn geval een stuk goedkoper om op en van te vliegen dan via Houston of Dallas.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
ONYX666
Amerikakenner
Berichten: 1332
Lid geworden op: 05 jan 2005, 10:26
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door ONYX666 »

hier 70,75 usd incl tax gemiddeld voor 3 weken in westen. Zitten wel 3 camping nachten bij (tent)
2 gratis nachten van wyndham met punten , 2 gratis nachten in las vegas en 2 nachten in las vegas met alleen resort fee
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Hallo, vraagje van een nieuweling op dit forum. Ik heb voor onze reis naar het Westen inmiddels alle overnachtingen vastgelegd, annuleerbaar. Het merendeel via Booking, de rest Marriott Bonvoy, Choice en Wyndham. Ik hou de komende maanden - we vertrekken 10/09 - de prijzen in de gaten om evt in te spelen op prijsverlagingen. Maar, prijsverschil tussen nu betalen en annuleerbaar boeken is soms wel €50. Houden jullie de boekingen annuleerbaar of zet je die voor de annulatiedatum toch om naar nu betalen?
jeppiepruts
Amerikafan
Berichten: 270
Lid geworden op: 08 mei 2023, 14:15
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door jeppiepruts »

Dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Als je 100pct zeker weet dat je gaat, dan kun je 'm vastzetten. Makkelijk bespaard.
En als je dat niet zeker weet dan is het a) gok nemen (vastzetten) of b) voor zekerheid kiezen (te annuleren).
Ik persoonlijk zet ze eigenlijk nooit vast.
Ik heb afgelopen zomer wel weer gemerkt dat door slecht weer, overstroming Death Valley etc. ik mijn reis behoorlijk heb moeten omgooien ter plaatse. Gelukkig was alles te annuleren.
Trom
Amerikakenner
Berichten: 893
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Trom »

Mijn reis plan ik altijd ver vooruit en leg, zodra dat kan, hotels vast met booking.com en altijd met annuleren. Dan ga ik al die hotels zoeken via de eigen site. Als je vroeg bent, kom je dan meestal goedkoper uit. Mocht booking goedkoper zijn dan stuur ik het hotel een mail en krijg dan meestal een beter aanbod ook met annuleer optie. Van de 17 hotels voor mei/juni heb ik er uiteindelijk 1 via Booking.com (grotere korting) en 1 via Expedia(betere voorwaarden dan prive). Op 2 hotels na zijn de prijzen sinds ik (zodra dat mogelijk was) boekte alleen maar gestegen. Dit itt onze reis in 2022 waar prijzen steeds zakten. Ik verwacht dus ook meer drukte dit jaar. 2022 was wellicht rustiger omdat de VS pas kort weer open waren voor buitenlandse toeristen.
Reny
Amerikakenner
Berichten: 1325
Lid geworden op: 26 okt 2006, 08:48
Aantal x V.S. bezocht: 22
Locatie: Zuid Limburg
Contacteer:

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Reny »

Sinds Corona boek ik, op de vlucht na, alles wat ik kan annuleren, liefst tot de dag van aankomst.

Ik weet dat het iets duurder is maar wil gewoon de controle houden.
Heb regelmatig tijdens onze reis nog hotelaanpassingen gedaan omdat we óf ergens langer willen blijven of net eerder weg willen gaan.
Meestal boek ik met AAA korting maar vaak ook met de kortingscodes die hier gedeeld zijn.

Ik boek niet of nauwelijks via booking.com, is vaak duurder dan rechtstreeks bij het hotel.

Gr.
Reny
Onze verslagen:
http://erikenrenyopvakantie.blogspot.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://justcolorado2016.blogspot.nl/201 ... ingen.html
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 867
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door Tantelotje »

Wij boeken echt altijd alles met gratis annuleren. Vooral om bovenstaande reden dat als je slecht weer, overstromingen, weet ik veel treft, je je eigen plan kunt trekken, maar ook omdat er gedurende het proces van boeken en voorbereiden nog wel eens wat kan wijzigen. Daar heb ik dat extra geld wel voor over. En die verschillen zijn, in mijn ervaring, zelden zo groot als die 50 euro.
Bovendien heb ik helemaal geen zin om een week van te voren nog alles om te gaan zetten, teveel gedoe maar vooral wegens bovenstaande.

In mijn Excelletje staan allen prijzen inclusief gratis annuleren. En vind ik dat hotel dan te duur, dan kies ik een ander hotel. Maar ik vergelijk dus nooit die 2 tarieven met elkaar. Vanwege t gemak boeken wij wel meestal alles via Booking.com, en i tegenstelling tot wat hier vaak aangeven wordt, vind ik zelden goedkopere tarieven bij de hotels direct. Ik vind het gemak van alles in 1 app ook heel handig.

Dat gezegd hebbende: afgelopen jaar waren we in Crescent City waar het echt heel koud was. De 2e overnachting in het hotel hebben we geskipt (kregen we uiteraard geen geld op terug) en de volgende 2 aangepast/geannuleerd. Het houdt me dus niet tegen als het toch geld kost om te annuleren of om te boeken. Maar het is wel zo leuk als dat niet enorm in de papieren loopt.
AnnekeAntwerpen
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 apr 2024, 10:48
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Laten we onze hotelkamer eens goedkoper laten zijn ....

Bericht door AnnekeAntwerpen »

Dank voor jullie reacties. Ik had natuurlijk geen rekening gehouden met evt overstromingen :wink:
Besloten het ons dan maar niet te moeilijk te maken en alles annuleerbaar te houden. We hebben 3 duurdere verblijven en daarvoor kan ik altijd nog kiezen om het om te zetten als dat de moeite waard zou zijn. Tnx voor de adviezen :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer