Ik ben van plan om dit jaar naar Houston te gaan, ik heb gelezen dat je een creditcard nodig hebt, ik ben zelf 20 en zie dat je snel geweigerd kan worden voor een cc, omdat je niet genoeg verdient etc.
Is er een mogelijkheid dat ik een prepaid creditcard kan kopen in Nederland en die dan in Amerika kan gebruiken, of kan dat niet?
Alvast bedankt voor het advies.
Laatst gewijzigd door markro op 31 jan 2022, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Voor de duidelijkheid de topictitel aangepast.
Je kunt een gratis prepaid CC beter gezegd debitcard krijgen bij N26, Wise, Revolut enz.
Maar dat zijn prepaid kaarten, geen echte kredietkaarten, je moet zorgen dat er saldo op die kaart staat net als een bankrekening; ze hebben geen kredietfaciliteit (achteraf betalen) en geen verzekeringen. Daarnaast worden ze niet overal geaccepteerd om te boeken. Een auto huren bijvoorbeeld kan alleen met een echte CC, maar je kunt wel bij het inleveren betalen bij zo'n debitcard.
Ik ben niet van plan een auto te huren, maakt het uit of ik een MasterCard of Visa pak als ik bij bijv de Rabobank een pak? Wil niet voor een kassa staan en dat dan de cc het niet doet.
Laatst gewijzigd door markro op 01 feb 2022, 05:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden:Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Of je echt een credit card nodig hebt is voor een groot deel afhankelijk van wat je gaat doen. Waar verblijf je, hoe wil je dat regelen?
Een credit card is erg gemakkelijk en soms noodzakelijk, maar boodschappen doen of een hotelovernachting betalen kan ook met je bankpas (debit card).
Als je ouders een credit card hebben kunnen ze een extra kaart aanvragen op jouw naam.
maakt het uit of ik een MasterCard of visa pak als ik bij bijv de Rabobank een pak? Wil niet voor een kassa staan en dat dan de cc het niet doet
Maakt niet uit. Ik heb zowel een Mastercard als een Visa debit card en ook een Visa creditcard, die debit cards heb ik in de US overal kunnen gebruiken.
Het is wel verstandig om meerdere kaarten te hebben, dus zowel een debet card als een credit card, of meerdere debet cards. Het gebeurt wel eens dat een kaart ergens niet geaccepteerd wordt.
Ik heb (ook) een Skrill prepaid-kaart en die doet het niet overal. Onder andere bij JCPenny en Walgreens wordt deze geweigerd. Dus altijd handig om een extra kaart achter de hand te hebben.
Je noemt de Rabobank: ook met een Studentenrekening kan je bij de Rabo een credit card krijgen. Dit is dan een "reguliere" Master of Visa kaart, geen pre-paid. Wel met een beperkte bestedingslimiet (€1000 geloof ik), maar met zo'n kaart ben je zeker overal welkom.
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
ook met een Studentenrekening kan je bij de Rabo een credit card krijgen. Dit is dan een "reguliere" Master of Visa kaart, geen pre-paid. Wel met een beperkte bestedingslimiet (€1000 geloof ik), maar met zo'n kaart ben je zeker overal welkom.
Da's een goeie, ik ben geen Rabo klant . Dan kun je ws ook extra geld op die kaart storten om meer bestedingsruimte te hebben, als nodig.
Ik denk dat je voor een echte creditcard inderdaad de meeste kans maakt bij je 'huisbank'. Voor een extra MasterCard op basis van vooraf storten, verdiep je eens in N26 en aanverwanten zoals hier eerder genoemd. Ik ben niet met allemaal bekend, maar N26 rekent bijvoorbeeld geen opslagkoers bij betalen met vreemde valuta. Dat doen bijna alle credit- en debitcards wel.
En is verder ook helemaal gratis, en werkt ook nog eens prettig en overzichtelijk.
Klopt, ik gebruik mijn gratis Wise debit card voor alle betalingen in de VS, dat scheelt ongeveer 2% tov een echte CC. En omdat ik zowel een USD als EUR rekening bij Wise heb, heb ik geen last van koersverschil kosten.
ook met een Studentenrekening kan je bij de Rabo een credit card krijgen. Dit is dan een "reguliere" Master of Visa kaart, geen pre-paid. Wel met een beperkte bestedingslimiet (€1000 geloof ik), maar met zo'n kaart ben je zeker overal welkom.
Da's een goeie, ik ben geen Rabo klant .
Ik had het tegen @Xkim01 .... Zij noemt Rabobank.
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
Ik denk dat je voor een echte creditcard inderdaad de meeste kans maakt bij je 'huisbank'. Voor een extra MasterCard op basis van vooraf storten, verdiep je eens in N26 en aanverwanten zoals hier eerder genoemd. Ik ben niet met allemaal bekend, maar N26 rekent bijvoorbeeld geen opslagkoers bij betalen met vreemde valuta. Dat doen bijna alle credit- en debitcards wel.
En is verder ook helemaal gratis, en werkt ook nog eens prettig en overzichtelijk.
De n26 stort je dus gewoon geld op vanaf in mijn geval Rabobank rekening en zo kan ik dus gewoon winkelen, uiteten etc gaan In Amerika zonder dat ik eigenlijk geld leen van de bank als ik het goed heb toch? Ik wil wel een bij Rabobank maar ik ga de cc niet altijd gebruiken waarschijnlijk alleen bij vakanties, en vind het zonde om dan een aan te vragen en elke maand geld betalen ervoor en ik zit met de inkomsteneis dat bij de studenten rekening €1000 is als ik met een n26 gewoon kan “opladen” wanneer ik naar Amerika, Mexico etc ga.
Als je in hotels gaat overnachten kun je in de problemen komen met een prepaid Card: de meeste hotels accepteren alleen normale cc’s omdat ze daarmee ook eventuele schades achteraf alsnog kunnen achterhalen. Check dit goed, anders kun je ook in hotels in de problemen komen dat ze je weigeren.
Precies. Een echte creditcard meenemen zou ik zeker doen. Als het je niet lukt er zelf één te krijgen, is het misschien mogelijk een tweede kaart bij de maatschappij van je ouders aan te vragen. Ik snap dat dit niet voor iedereen een realistische optie is.
Probeer het bij de Rabo. Ik dacht ook dat ik er als student geen één kon krijgen, maar is toen toch gelukt. Bellen wil weleens helpen. Ik had een andere bank, maar niet geschoten is altijd mis.
Je zegt het alleen te willen gebruiken voor reizen, maar er zitten meer voordelen aan een creditcard. Al je aankopen zijn bijvoorbeeld verzekerd, een groot voordeel ten opzichte van iDeal.
Ik zou dus met drie kaarten naar de VS gaan, creditcard, prepaid creditcard en je meastro.
Da's een goeie, ik ben geen Rabo klant . Dan kun je ws ook extra geld op die kaart storten om meer bestedingsruimte te hebben, als nodig.
Dat gaat niet op voor de Rabocard @harryh Dat bijstorten is een uitgesproken ICS voordeel
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Bedrag van je betaalrekening overboeken naar je creditcard
Wil je meer bestedingsruimte op je creditcard of wil je je creditcarduitgaven tussentijds helemaal of gedeeltelijk aflossen? Maak dan geld over van de betaalrekening die gekoppeld is aan je creditcard naar je creditcard. Het geld staat direct op je creditcard. Zo ontstaat er een saldo op je creditcard en heb je de bestedingsruimte vergroot.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.