Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Diederik52 »

In een eerder jaar heb ik reserveringen voor het RMNP gemaakt. In deze post/topic heb ik tips opgeschreven die wellicht ook voor andere parken met timed entry nuttig kunnen zijn bij het reserveren: viewtopic.php?f=7&t=77092
Gebruikersavatar
dejong89
Amerika-expert
Berichten: 1993
Lid geworden op: 18 jan 2015, 15:21
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door dejong89 »

Vandaag konden wij vanaf 18:00 reserveren voor de Rocky Mountains. Ik zat om 18:00 klaar ( op een parkeerplaats langs de A12...) en het is relatief eenvoudig gelukt maar het ging heel erg snel! Sommige tijdsloten zaten zo vol, met name tussen 08:00 en 10:00. We hebben voor beide dagen dubbele reserveringen gemaakt zodat we wat flexibel zijn als het weer wat minder is of iets dergelijks.

Het is echt een must om van te voren een account aan te maken op Recreation.gov. Je reservering wordt dan aan je winkelmandje toegevoegd en wordt 15 minuten vastgehouden.
https://jiltkrista89.wordpress.com/
________________________________________
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep, kom terug!
Boblazy
Amerika-ontdekker
Berichten: 62
Lid geworden op: 24 jun 2020, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Boblazy »

Same here! Zat ook om 18.00 klaar met mijn laptop (en een reserve :geek: ). Zoals @dejong89 al zegt vlogen de ochtend tickets de deur uit, met name die met toegang voor Bear Lake zijn volgens mij voor de ochtend uitverkocht (wij gaan waarschijnlijk voor de toegangstijd al met een hike starten maar hebben voor de zekerheid een ticket). Erg blij dat ik ze heb!
Cobert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Cobert »

Vanaf 2023 gelden er ook reserveringen voor Nevada State Parks. Ook voor day-use. Ik dacht meteen aan het zeer populaire Valley of Fire.
Leden die volgend jaar gaan: iets om rekening mee te houden!


http://parks.nv.gov/about/public-notices
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Tipsy_1 »

misschien kan dit een sticky worden, dat "breder" gaat dan de national parks en we in de topic bovenaan up to date kunnen houden?

ik heb weet van:

Hawaii O'ahu: Diamond Head (dat is sinds deze week, Hanauma Bay snorkling is al sinds vorig jaar).
Hawaii Maui: ook verschillende plaatsen

Shenandoah NP: Old Rag hike

New York state: Sam's Point
Cobert
Amerikafan
Berichten: 156
Lid geworden op: 10 apr 2021, 14:40
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Cobert »

Dat lijkt me een goed idee. Het begint er steeds meer op te lijken dat je straks zonder (camping)reservering geen park meer binnenkomt.

Ik weet niet hoe dat werkt met sticky onderwerpen
Coby

Camperreis Canada 2010 (British Columbia, Vancouver Island)
Camperreis USA: 2014, 2016, 2018, 2022, 2024
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Het lijkt mij ook niet gek dat er een sticky aangemaakt wordt (Cobert: dit bepaalt het moderator team). Maar het aantal stickies is hier al behoorlijk groot. Misschien kan het in de betreffende regio-fora? Dus voor het zuidwesten, noordoosten etc? Dan is ook sneller te vinden wat voor jou relevant is.

Om het leesbaar en behapbaar te houden: ik zou zelf de toegangsreserveringen het meest interessant vinden; permits voor hikes is toch vrij specifiek, daarvoor zal men toch al snel de NPS-site opzoeken. En voor campings is reserveren al min of meer standaard - zeker in het hoogseizoen.

@Moderatorteam Is dit iets om naar te kijken?

Marianne
Gebruikersavatar
Tipsy_1
Amerika-expert
Berichten: 4837
Lid geworden op: 14 jan 2010, 15:03
Aantal x V.S. bezocht: 20

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Tipsy_1 »

Ja voor camping reserveren is standaard maar voor sommige parken heb je geen "toegangsticket reservering" nodig als je lodging/camping geboekt hebt.
Het zou handig zijn als de lijst zo compleet mogelijk is, details zijn op zich niet nodig, het is maar dat je bij het plannen van een reis weet wat je op voorhand moet uitzoeken (op zich een evolutie die ik erg betreur, het haalt de lol uit het op reis gaan er toch deels uit als je op voorhand al exact alles moet weten, en het is gedaan met flexibiliteit op basis van weer ed... :? )
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 641
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Elendan »

Campings reserveren mag dan standaard zijn voor sommigen, maar ik ben toch tegen een geweldige muur aangelopen bij het 'proberen' te reserveren van plekken op State Parks in Florida. Wat een ellende, na dagen proberen (op het juiste tijdstip, klaar zitten ingelogd en wel) is het geen enkele keer gelukt. Binnen seconden is alles vol en de state parken site is een drama als het gaat om zoeken naar beschikbare plekken. Het maakte mij op een gegeven moment zelfs niet meer uit op welk park er nog plek vrij was.

Als iemand tips heeft om kampeerplekjes voor een RV te bemachtigen in Florida dan graag, want ik vind het drama. Denk er zelfs over om Florida (maart 2023) gewoon maar te annuleren. Hopelijk komt er nog een wegbrengactie voorbij, dan is het bye bye Florida.
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4943
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door hemmie »

Deze vraag hoort eigenlijk niet in dit topic, je had beter een apart onderwerp aan kunnen maken.

Maart is echt hoogseizoen in Florida, ik herken het wel van de state parks (en Big Bend NP) in Texas in die periode. Maar ik neem aan dat commerciele campsites minder snel vollopen, kun je daar nog wat vinden?
Terug in Texas!
KS.USA
Amerika-ontdekker
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 apr 2022, 17:07
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door KS.USA »

Hallo,

Ik ben ook volop onze trip aan het boeken naar de Westkust van de de VS.
Ik heb hiervoor de app van recreation.gov gedownload en heb een pv accountje aangemaakt.

Aangezien onze trip begint vanuit SFO op 14 september en ons eerste NP Yosemite is maakte ik via de app een probleemloze reservatie voor 3 dagen.
Nadien rijden wij oa via Death Valley, Las Vegas, Valley of Fire, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand canyon, ... verder door naar LA.
Buiten Yosemite kon ik me dunkt echter niets reserveren.
In Arches en Zion kan ik reserveren voor the scenic drive (van 60 min) maar niet voor een timeslot in het park zelf!???!
Is het niet nodig om in de andere parken te reserveren?
Wie kan me aub verder helpen?

Alvast bedankt .

Kevin
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Kath90 »

KS.USA schreef:
05 jun 2022, 14:10
Buiten Yosemite kon ik me dunkt echter niets reserveren.
In Arches en Zion kan ik reserveren voor the scenic drive (van 60 min) maar niet voor een timeslot in het park zelf!???!
Ga je in oktober naar Arches of September? Voor september kan ne nu reserveren (heb ik van de week gedaan), voor Oktober moet je wachten tot 1 juli, en hoef je enkel te reserveren als je 1,2 of 3 oktober in het park wilt zijn. Vanaf 4 oktober is geen reservering meer benodigd.

https://www.recreation.gov/timed-entry/10088426


Zion hoef je enkel te reserveren als je Angels Landing wilt lopen
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
Gebruikersavatar
Martin & Marianne
Amerika-expert
Berichten: 41972
Lid geworden op: 15 okt 2005, 15:30
Contacteer:

Re: Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022

Bericht door Martin & Marianne »

Voor Fern Canyon (Redwoods SP) heb je sinds mei ook een reservering nodig. Zie https://www.nps.gov/thingstodo/ferncanyon.htm en https://www.nps.gov/redw/learn/news/gbbpermits.htm.

Marianne
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022

Bericht door Tantelotje »

Wij waren vorige week in Arches. Het viel ons op dat er een heleboel auto's na het toegangshokje werden teruggestuurd.
Het merendeel keek bij het terugrijden nogal chagrijnig. Wij interpreteerden dit als mensen die geen permit of misschien op dat moment niet voor het juiste tijdstip hadden.
Als je permit wel in orde was kreeg je het park foldertje met een blauwe sticker en een stukje verderop werd dat nog een keer gecheckt.

De ranger bij het toegangshokje reageerde erg verheugd dat onze permit in orde was. Het gaat dus blijkbaar regelmatig fout.
Overigens vonden wij het zeker te merken dat er met permits werd gewerkt. Veel rustiger en volop parkeerplaats!
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Kath90
Amerikafan
Berichten: 274
Lid geworden op: 04 feb 2013, 23:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Kath90 »

Tantelotje schreef:
06 jul 2022, 07:47
Overigens vonden wij het zeker te merken dat er met permits werd gewerkt. Veel rustiger en volop parkeerplaats!
Dat is fijn om te horen, welke dag en tijd was je er ongeveer, ik probeer de drukte wat in te schatten voor mijn vakantie begin September 😋
09: NYC
13: Cross Country
15: Zuidwesten + NY
15: Music-cities
17: Westen
19: NY, New Orleans en Florida
22: Zuidwesten
Mijn blog en reisverslagen <2019http://kathregina.wordpress.com
=>2019https://www.polarsteps.com/KathleenvanSchepen
jill1234
Amerika-expert
Berichten: 1543
Lid geworden op: 15 aug 2015, 21:59
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022

Bericht door jill1234 »

Fijn om te horen tantelotje! Wij zijn eind augustus in Arches met een 30ft camper, dus hoop dat er inderdaad genoeg parkeerplaatsen zijn dan :-)
2019: camperreis rondje Los Angeles
2022: camperreis Denver-Las Vegas
2023: camperreis Charlotte-New York
Gebruikersavatar
BonnyR
Amerika-expert
Berichten: 1616
Lid geworden op: 31 jan 2015, 15:34
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door BonnyR »

dejong89 schreef:
02 mei 2022, 22:33
Vandaag konden wij vanaf 18:00 reserveren voor de Rocky Mountains. We hebben voor beide dagen dubbele reserveringen gemaakt zodat we wat flexibel zijn als het weer wat minder is of iets dergelijks.
Je gaat als het goed is dus ook reserveringen cancelen. Misschien handig om bijvoorbeeld ( twee of drie dagen van te voren?) hier aan te kondigen voor welke sitenummer en dagen je gaat cancelen. Kan een ander misschien nog zijn voordeel mee doen.

ooit dit topic aangemaakt, misschien komt er nog eens leven in :-) viewtopic.php?p=1202196#p1202196
90 - Fl naar CA
91 - CA rondje W-kust ( Seattle)
92 - FL tot Atlanta
94 - Canada
96 - Alaska + MS Rdam
99 - FL + Keys
2004 - W-kust
2016 - O-kust
2018 - NY
2019 - W-kust
Gebruikersavatar
Tantelotje
Amerikakenner
Berichten: 846
Lid geworden op: 26 mar 2015, 19:10
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Reserveringen (National) Parks 2022

Bericht door Tantelotje »

Kath90 schreef:
07 jul 2022, 07:36
Tantelotje schreef:
06 jul 2022, 07:47
Overigens vonden wij het zeker te merken dat er met permits werd gewerkt. Veel rustiger en volop parkeerplaats!
Dat is fijn om te horen, welke dag en tijd was je er ongeveer, ik probeer de drukte wat in te schatten voor mijn vakantie begin September 😋
We waten er de 29e en onze permit was voor 09.00 uur 's morgens, en zijn eerst helemaal naar het einde gereden voor de Landscape arch. Daar hebben we het eerder echt drukker gehad met parkeren. En je kunt wel eens hebben dat je een soort van file rijdt maar dat was ook zeker niet zo. Rond een uur of 2 was het ook nog prima parkeren bij de Windows section!
Wij reizen met een auto dus ik heb niet gelet op parkeermogelijkheden voor campers.
Charlotte

2012: Rondje LA
2014: NO en Florida
2015: Rondje Denver
2016: Rondje LA
2017: Seattle - LV
2018: Hawaii SF - LV
2019: Seattle - LA
2020: Florida
2022: LA - SF
2023: SF - LV


https://jurgenencharlotte.blogspot.com/
Jordy1994
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 19 apr 2019, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022

Bericht door Jordy1994 »

Wij waren 4 juni met onze C25 camper in Arches. Behalve bij de ingang was het nergens heel erg druk. Ook bij The Windows konden we onze camper makkelijk kwijt terwijl de auto parkeerplaatsen wel al vol waren.
Gebruikersavatar
Big Al
Amerika-expert
Berichten: 2243
Lid geworden op: 26 jan 2006, 04:00
Aantal x V.S. bezocht: 999
Locatie: 8 jaar in Massachusetts, 12 jaar in Colorado, 8 jaar in Virginia

Re: Reserveringen bezoekers toegang (National) Parks 2022

Bericht door Big Al »

Wij kwamen in Arches NP een paar weken geleden mensen tegen die geen reserveringen hadden, maar domweg voordat het kantoortje was bemand (d.w.z. voor 06:00u) in het park waren gekomen. Ik weet niet of dit officieel mag, maar ik vermoed dat het gedoogd wordt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer