Waar laten testen in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1240
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door IngridUSA »

Het gaat toch niet om de airline maar om (de vereisten van) het land waar je naar toe vliegt?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Kevin77 »

De NL overheid geeft aan dat het geen zelftest mag zijn.
Dat is deze test wel, dit staat ook diverse malen op de website aangegeven.
Alleen staat het niet op het testcertificaat wat je van ze krijgt.
Geen probleem dus.
Er zijn ondertussen zoveel instanties waar je een test kan laten afnemen in de VS en ongetwijfeld hebben meerdere landen hun eigen video guided test dat ze bij de luchtvaartmaatschappij de bomen door het bos niet meer zien. Ik heb zo’n idee dat als er op staat wat ze willen zien dat het geaccepteerd wordt.
Het is in ieder geval een mooi alternatief voor de lokale testers én heel voordelig. Ik heb ze ook bij me in februari.
Gebruikersavatar
boonens
Amerikakenner
Berichten: 771
Lid geworden op: 23 jan 2013, 21:25
Aantal x V.S. bezocht: 15

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door boonens »

Voor wie binnenkort vanaf Phoenix, AZ vliegt; hierbij onze ervaring van dit weekend met testen bij Saguaro Bloom.

TL;DR:
Positief: Prijs ($75 voor RAT), eenvoud van afspraak maken (kon kort vooraf nog terecht), snelheid uitslag (binnen 1 uur), test (niet zo invasief als in NL, maar oppervlakkig een wattenstaafje in je neusholte), eindresultaat (een goedgekeurd reiscertificaat).
Negatief: Procedure ter plaatse (zeer amateuristisch, lijken wat studentjes die willen bijverdienen), locatie (krappe binnenruimte met personeel zonder enige bescherming), data privacy.

Uitgebreider;
Getest via Saguaro Bloom (bloomsafely.com). Gekozen voor dit bedrijf omdat zij expliciet aangeven buitenlandse reizigers te verwelkomen en ze genoemd werden op de site visitphoenix.com. Ze hebben een kleine locatie in Scottsdale (old town) en een RAT test kost $75. De afspraak was zeer eenvoudig te maken via de website, waarna we een bevestiging per e-mail en SMS kregen met het verzoek (optioneel) te pre-registeren en vooraf te betalen (wat wij niet hebben gedaan).

Wij hadden een afspraak voor zaterdagochtend 10.00 uur (openingstijd) en al voor openingstijd waren er ong. 10-15 mensen aanwezig. E.e.a. kwam op mij erg chaotisch en amateuristisch over, maar als je de procedure vooraf kent is het eigenlijk vrij eenvoudig. Doe de pre-register (incl. betaling) in de rij voor de deur (gebruik voor tel.nr en postcode gewoon die van Saguaro Bloom zelf), bij binnenkomst krijg je een zelftest met een instructie uitgereikt, je gaat terug naar je auto, doet de zelftest conform instructie en vervolgens deponeer je deze in hun postbus. De zelftest was feitelijk een wattenstaafje dat 5x in elke neusholte rond moest gaan en daarna in een tube gestopt. Wij kregen na ong. 1 uur de testresultaten per e-mail binnen. Hierbij leek het aanvankelijk of we de benodigde pincode voor het inzien van het testresultaat enkel per telefoon konden krijgen, maar deze kwam bij aanvragen gelukkig ook per e-mail binnen. Bizar was dat wij hierbij de resultaten konden inzien van iedereen die in onze 'batch' was getest (ong. 10 personen). In Nederland zou dit een enorme boete opleveren. In Amerika nemen ze het kennelijk niet zo nauw.
'08: NYC | '13: CA/NV/UT/AZ | '14: FL | '15: WA/ID/WY/UT | '17: MA/NH/VT/NY/PA/DC/VA | '18: WA - CA/UT/NV | '19: FL - IL/IN/OH - CO/SD/WY/NM | '20: TX - HI | '21: AZ/NV | '23: VA/TN/KY/WV | '24: AZ/NV
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Galapogos »

In Nederland zou dat een datalek met bijzondere (want medische) persoonsgegevens zijn ja. :lol:

Niet dat je in Nederland direct een enorme boete aan je broek zou hebben hangen hoor. Het is niet alsof de Autoriteit Persoonsgegevens daar genoeg capaciteit voor heeft…
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2503
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Dutchess »

Als er persoonsgegevens van anderen in stonden, is dat in de VS beslist een overtreding van de HIPAA wet!
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
thebruins
Amerikakenner
Berichten: 536
Lid geworden op: 07 jun 2005, 17:21
Aantal x V.S. bezocht: 23

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door thebruins »

Voor wie binnenkort vanaf Phoenix, AZ vliegt; hierbij onze ervaring van dit weekend met testen bij Saguaro Bloom.
Bedankt voor je reactie, ik zet m op m'n lijstje.
matthieuW
Amerika-ontdekker
Berichten: 10
Lid geworden op: 29 sep 2021, 10:07
Aantal x V.S. bezocht: 22

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door matthieuW »

Kevin77 schreef:
10 jan 2022, 19:23
De NL overheid geeft aan dat het geen zelftest mag zijn.
Dat is deze test wel, dit staat ook diverse malen op de website aangegeven.
Alleen staat het niet op het testcertificaat wat je van ze krijgt.
Geen probleem dus.
Er zijn ondertussen zoveel instanties waar je een test kan laten afnemen in de VS en ongetwijfeld hebben meerdere landen hun eigen video guided test dat ze bij de luchtvaartmaatschappij de bomen door het bos niet meer zien. Ik heb zo’n idee dat als er op staat wat ze willen zien dat het geaccepteerd wordt.
Het is in ieder geval een mooi alternatief voor de lokale testers én heel voordelig. Ik heb ze ook bij me in februari.
Ik vermoed dat je gelijk hebt Kevin. Denk dat niemand van de airlines exact weet wat nou gevalideerde testen zijn en wat niet (en door welke instanties).
Gebruikersavatar
Bushmaster
Amerika-expert
Berichten: 2592
Lid geworden op: 29 jul 2004, 11:56

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Bushmaster »

Vorige week op het vliegveld in Houston, had ik de indruk dat de vliegmaatschappijen ook wel een beetje klaar zijn met de constante veranderingen.
Zij zijn zo'n beetje het afvoerputje waar de boze klant aan de balie staat welke het vliegtuig niet in mag (omdat er weer een vaag formuliertje mist, als voorbeeld het "quarantaine verklaring formulier").
Ik zag daar dan ook formulieren over de balie gaan (10000x gekopieerd, nauwelijks leesbaar), "sign this and you're good to go".
Of we met deze onwerkbare en oncontroleerbare maatregelen de Corona er onder krijgen vraag ik me dan serieus af.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14322
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Coyote »

Coyote schreef:
08 jan 2022, 07:28
Aangezien Center for Covid Control reeds enkele malen voorbij is gekomen op het forum, ik heb mij er zelf ook laten testen op 10 december jl, vond ik onderstaand nieuwsbericht wel interessant. Kennelijk gaat het niet overal even goed qua testen. Zelf herken ik de bevindingen niet omdat het afgelopen december in South Gate (Los Angeles) perfect ging bij mij. Heb meer het vermoeden dat er door de enorme groei in het aantal afgenomen testen wel eens wat mis kan gaan. Als er tienduizenden testen afgenomen worden dan kun je erop rekenen dat er hier en daar foutjes optreden. Dat kan met het bedrijf te maken hebben, kan ook aan de geteste mensen zelf liggen. Geven zij wel hun data correct door??
Bovenstaande schreef ik eerder.

Kennelijk ligt Center voor Covid Control aardig onder vuur in Amerika op dit moment. De oprichter is er in elk geval niet minder van geworden zo valt te lezen in dit bericht. :shock:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Gast

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Gast »

Ah de US heeft nu ook zijn eigen Sywert :oops:
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Wij hebben deels gebruik gemaakt van de Walgreens (gratis ID NOW PCR test) voor testen en deels van toegangsbewijs.nu en de laatste geeft geen problemen voor het vliegen naar NL. Ik ken meerdere personen die dit de laatste weken gebruikt hebben zonder problemen.

En laten we gewoon eerlijk zijn, zolang de één wel moet testen om te vliegen maar de persoon achter je dat niet hoeft omdat die onder een uitzondering voor het testen valt is het gewoon BS om te testen voor de vlucht.

Wij hadden de testen geupload naar de airline en de health declaration en quarantaine verklaring niet, enige waar nog om gevraagd werd door de airline was de health declaration en de quarantaine verklaring daar is door niemand naar gevraagd en is dus ook nergens ingeleverd of geregistreerd. Bij United Airlines staan mijn Amerikaanse adres en telefoon nummer geregistreerd dus ben benieuwd of we de BOA nog voorbij zien komen voor de quarantaine controle.
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Pream »

Mijn dochter is gisteren teruggevlogen uit de VS via Frankfurt naar Dusseldorf, vaccinatiebewijs was voldoende, had geen test nodig.
Ikgaopreis
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 18 nov 2021, 15:49
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Ikgaopreis »

Vanmorgen vroeg teruggekomen uit Amerika. Zaterdag bij Walgreens (IDNow) laten testen. Adres was het adres van mijn vriend, ook zijn telefoonnummer. Ik hoefde alleen mijn paspoort en de e-mail van de afspraak te laten zien. Er is niet naar een insurance card gevraagd. Vooraf wel even gebeld of het kon. Na 35 minuten uitslag. Documenten geüpload naar KLM en goedgekeurd. Werd op het vliegveld overigens niet specifiek naar gevraagd, ik moest mijn vaccinatiebewijs laten zien of mijn negatieve test. Negatieve test lag bovenop en deze werd gewoon goedgekeurd. Zelfs toen hij niet mijn volledige naam had. (Alleen voornaam en achternaam)
harryvanbritsom
Amerika-ontdekker
Berichten: 45
Lid geworden op: 31 mei 2021, 14:25
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door harryvanbritsom »

Pream schreef:
17 jan 2022, 19:30
Mijn dochter is gisteren teruggevlogen uit de VS via Frankfurt naar Dusseldorf, vaccinatiebewijs was voldoende, had geen test nodig.
Wij vliegen in maart van las Vegas terug over Frankfurt naar Madrid, wat hebben we nodig om naar Duitsland te vliegen?
JimmyDemeyer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2022, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door JimmyDemeyer »

Hallo,


met heel veel aandacht alle informatie hier altijd gelezen. En ben al veel wijzer geworden. Wij plannen om in maart naar NYC te gaan, met onze niet gevaccineerde zoon (jonger als 5). Deze zou een test moeten doen ter plekke tussen dag 3 en 5, moet je een soort bewijs hebben dat dit reeds is ingepland of dergelijke? Of neem ik bvb die zelftest tool mee.


Dank!
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door JeroenB »

@JimmyDemeyer Als het gaat om de test zoals deze op de CDC site staat voor niet gevaccineerde kinderen om Amerika in te mogen dan wordt daar helemaal niet naar gevraagd bij de immigratie verder.
JimmyDemeyer
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 18 jan 2022, 21:58
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door JimmyDemeyer »

Als ik het goed lees is ook een test verplicht voor hem vanaf dag 3 tem 5 eenmaal ginder. Vraag me alleen af hoe je dat moet bewijzen en dergelijke.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 352
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door JeroenB »

Zoals gezegd, daar wordt totaal niet naar gevraagd naar die test bij aankomst en vertrek uit de USA dus daar hoef je je helemaal niet druk om te maken. Vind je het prettig dan test je door een zelftest of ergens in de USA en vind je het niet nodig dan doe je helemaal niets.
Pream
Amerika-ontdekker
Berichten: 32
Lid geworden op: 14 jan 2015, 19:24
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Pream »

harryvanbritsom schreef:
18 jan 2022, 16:39
Pream schreef:
17 jan 2022, 19:30
Mijn dochter is gisteren teruggevlogen uit de VS via Frankfurt naar Dusseldorf, vaccinatiebewijs was voldoende, had geen test nodig.
Wij vliegen in maart van las Vegas terug over Frankfurt naar Madrid, wat hebben we nodig om naar Duitsland te vliegen?
Op dit moment of vaccinatiebewijs of herstelbewijs of negatieve test.
Kan in maart uiteraard anders zijn.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Marcel5050 »

Ik vlieg in maart van Brussel naar Miami met tussenlanding in Portugal.Ook terugvlucht is langs Lissabon.Moet je dan ook een Portugees PLF formulier invullen?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer