Waar laten testen in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mpaauwe
Amerikafan
Berichten: 145
Lid geworden op: 11 mar 2014, 11:34
Aantal x V.S. bezocht: 16

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door mpaauwe »

FransB schreef:
15 feb 2022, 00:08
Dus stel we testen zaterdag 22.00u USA tijd (binnen 24u frame)
Is het 16.00u NL tijd
Pakken we het laatste verificatiemoment van 17.00u mee.

Maar welke tijd staat er dan op het resultaat?

16.00u?
Want dan is het weer geen 24u 😀

Of wordt dit pas in NL bekeken?
Ik wil niet vervelend doen, maar als het in de USA aan de oostkust 22.00 uur 's avonds is, dan is het bij ons 4.00 uur 's morgens, de volgende dag.
Aan de westkust is het verschil 9 uur, dus dan is het om 22.00 uur 's avonds, 7.00 uur's morgens.
Als je dus op zondagavond om 20.00 uur vliegt, moet je de dag daarvoor op zijn vroegst om 20.00 uur 's avonds testen, afhankelijk van de locatie, dus op NL tijd tussen 2.00 en 5.00 uur 's ochtends op zondag. Toegangsbewijs.nu werkt niet op zondag en daar heb je dan dus niets aan (of je moet er afspraken over kunnen maken).
FransB
Amerika-ontdekker
Berichten: 19
Lid geworden op: 01 okt 2009, 11:06

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door FransB »

Oops je hebt gelijk, zit verkeerde kant op te tellen met de uren!
Anita74
Amerikafan
Berichten: 260
Lid geworden op: 05 okt 2013, 11:59

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Anita74 »

Misschien is azova.com een goed alternatief?
Dit heb ik hier al eerder gelezen, is net zoiets als toegangsbewijs.nu maar dan in Amerika. Met Amerikaanse FlowFlex zelftest. Heb je geen last van tjjdsverschil.
Florida 2014
Noordoosten en Florida 2015
Zuidoosten en Florida 2016
Las Vegas en LA 2019
NY en Philadelphia 2022
Westkust en Florida 2022
Boston/New England 2022
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Nessiezzz »

https://www.hhs.gov/coronavirus/communi ... index.html

Weet niet of deze al eens voorbij is gekomen maar hier kan je per staat zoeken.
ChantalVW
Amerika-ontdekker
Berichten: 27
Lid geworden op: 15 feb 2012, 18:46

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door ChantalVW »

Afgelopen donderdag hebben wij in Miami getest met toegangsbewijs.nu die ik uit nederland had meegenomen.
Onze vlucht naar nederland ging op vrijdagmiddag. We hebben donderdag avond om 22.30uur locale tijd de test gedaan (in Nederland was het toen dus 5.30). En om 22.55 locale tijd was het certificaat al binnen. Een hele goede ervaring dus. Scheelt enorm in de kosten en stress om een test locatie te zoeken.
robinthart
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 13 jun 2009, 12:08

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door robinthart »

En dit werd dus geaccepteerd door de luchtvaartmaatschappij?
Aivie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2021, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Aivie »

Hallo iedereen

Het is voor iedereen allemaal nogal onduidelijk, hoe kan het ook anders, de regels veranderen elke dag !
Nu wij reizen in Julie naar USA, dus PCR test VOOR we het vliegtuig opstappen.
Domme vraag :oops: ...maar hebben wij ook eentje nodig om het vliegtuig in Augustus op te stappen richting België?
Ik check sowieso nog eens bij de vliegmaatschappij. = Gecheckt = PCR is nodig voor niet gevaccineerde personen boven 12j (Brussels Airlines op 21/2/'22)

Daarnaast zie ik verschillende testcentra passeren. Enkele reeds gesloten ook...

We hebben ook een Cruise geboekt 8/8, ook daarvoor hebben we een PCR nodig (voorlopig nog), de Cruise gaan we annuleren.
Dus mocht iemand interesse hebben om een voucher van een cruise over te kopen, PM mij ;-)

Hopelijk blijft iedereen veilig en allemaal negatief zodat voor iedereen hun reis door kan gaan.
Succes vakantiegangers!
Gebruikersavatar
recidivist
Amerikafan
Berichten: 334
Lid geworden op: 11 aug 2009, 18:34

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door recidivist »

Domme vraag :oops: ...maar hebben wij ook eentje nodig om het vliegtuig in Augustus op te stappen richting België?
Aivie, je geeft aan dat jullie reis pas in juli zal gaan plaatsvinden. Het is veel te vroeg om je nu al zorgen te maken over de regels die dan gelden: de afgelopen periode hebben we gezien dat regels zomaar kunnen veranderen. Met alle versoepelingen die we de afgelopen tijd in de wereld zien, kan het maar zo zijn dat er tegen die tijd dat jullie gaan reizen geen testverplichtingen meer zijn. Kortom: hou gewoon de komende periode in de gaten wat de eisen zijn. Moet er een test gedaan worden? Dan kan je dat een week van te voren nog prima regelen. Zowel in België/Nederland als in Amerika.

Relax!
Bezochte staten: AL, AK, AR, AZ, CA, CO, CT, DE, FL, GA, IA, IL, IN, KY, LA, MA, MS, MO, MT, NV, NH, NJ, NM, NC, OR, PA, RI, SC, SD, TN, TX, UT, VA, VT, WV, WY.
Aivie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2021, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Aivie »

Haha, ja het is inderdaad nog lang op voorhand. :) Maar we zitten wat verveelt met die Cruise, wel of niet laten doorgaan ...
Dankjewel voor de geruststellende woorden. ;)

Opmerking moderator

Een direct bovenstaand bericht aub niet citeren!
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4966
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door hemmie »

Het is nog vroeg om je er nu al druk om te maken, maar voor de duidelijkheid, je hebt geen PCR test nodig om naar de VS te vliegen, een antigeen test voldoet ook (max. 1 dag voor vertrek).

Je schrijft echter ook iets over niet gevaccineerden, bedoel je dat je niet gevaccineerd bent? Want dan kom je als toerist sowieso de VS niet in.
Terug in Texas!
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door matthijst »

Van de week vanuit New York teruggereisd met Delta Airlines.
Vlogen zondagavond 19:45. Had een test van toegangsbewijs.nu bij me. Die wordt op zich geaccepteerd, maar wel binnen 24 uur voor vertrek. En da's lastig, want op zondag werken ze niet.
Omdat hier ook het gerucht ging dat het "op een dag vantevoren" ook kon (in plaats van 24 uur) hebben we dat geprobeerd (iets van 43 uur vantevoren meen ik). Daarbij werd mn broers test wel geaccepteerd door de Delta app, maar die van mij niet (melding: outside time frame).

Uiteindelijk hebben we allebei (ik omdat ik er geen had, hij omdat ie toch liever binnen 24 uur getest wilde zijn ipv risico dat Delta je alsnog weigert bij de gate) een test via azova.com voor $20 gedaan (geloof alleen via creditcard betalen, maar weet niet zeker, kan je vooraf wel checken). Super simpel: je eigen Flowtest gebruiken en op je kamer de test afnemen via de webcam. Kan 24/7, bijna om de 10 minuten starten. NB: ik kreeg in de kalender steeds te zien dat er de komende week geen beschikbaarheid was, maar als je een week doorklikt en dan terug poppen alle tijden alsnog op.

Zelf via laptop gedaan en de test was niet zichtbaar voor ze tijdens het testen (en ze vroegen er ook niet om). Bij mn broer vroegen ze expliciet om de laptop zo aan te passen dat ze de test de hele tijd konden zien. Ik had dus in principe positief kunnen testen en dan zijn uitslag kunnen gebruiken. Als de verbinding wegvalt dan moet je opnieuw contact met ze maken en gaat t alsnog goed. Als je met een gezin reist en bang bent dat 1 van je kinderen corona heeft, dan zou je de verbinding via een hotspot op kunnen zetten. Dan kan het natuurlijk gebeuren dat net na het starten van de test de verbinding eruit valt :wink:

Ik gok dat we van de zomer wel van die bende af zijn, maar anders zou ik het weer zo doen. Stessloos op de hotelkamer.

Oh ja: op de heenweg wilde KLM de vaccinatiepapieren en testuitslag zien (vlogen met Delta en hadden ook al die Readycheck of hoe heet t van Delta op groen staan). Op de terugweg wilden ze bij Delta alleen mijn papieren zien (ik kreeg die check via de app niet meer voor elkaar, denk te vaak geprobeerd). Mn broer had al een boardingpass in de app en werd nergens meer om gevraagd.
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Gebruikersavatar
pumi1000
Amerika-expert
Berichten: 1518
Lid geworden op: 25 nov 2009, 09:48
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door pumi1000 »

@Aivie sinds 18 februari is testen terugweg Belgie niet meer nodig voor gevaccineerden eu burgers.
1998-2010-2011-2019-2023 Florida
2012 - west usa
2013 - oost usa
2014 - noordwest usa
2015 - ronde NY
2016 - west usa
2017 - Florida
2018 - west usa
2019 - west usa
2022 - noordwest usa
2023 - oost + zuid usa
2024 - west usa
Elendan
Amerikakenner
Berichten: 651
Lid geworden op: 30 mar 2015, 12:59
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Elendan »

@matthijst Is je broer nu wel met de test die meer dan 24 uur oud was gevlogen?

En waar heb je de test gekocht die je gebruikt hebt voor het afnemen van de test door Azova? Begrijp ik het goed dat ik zo'n Flowflex test bijv. hier al in NL kan kopen en dan online alleen nog de afspraak voor $20 pp hoef te maken?
reisverslag 2023 Chicago-Las Vegas
reisverslag 2022 rondje Phoenix
reisverslag 2019 Noord Californië + Oregon
reisverslag 2017 rondje Las Vegas
reisverslag 2015 Chicago-Denver
link naar verslagen: https://www.pindat.com/reisblog/ellens.reizen
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door matthijst »

Ja, hij is op die testenvoortoegangstest gereisd.
Getest om 00:08 op 18-2, gereisd om 19:45 op 20-2.

De test die je daar gebruikt is inderdaad dezelfde test die je hier bij de drogist kunt kopen.
https://www.etos.nl/producten/acon-biot ... 66316.html

Ik had er 1 bij me, en we hadden 1 toegangsbewijs.nu tester over (das ook dezelfde).
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Herbert
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 feb 2022, 20:52
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Herbert »

Hallo,

wij gaan 10 maart naar Florida - Orlando. Heeft iemand goede tips waar wij het beste kunnen testen voor de terugreis die voor een zaterdag staat gepland? Alvast bedankt!!
Gast

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Gast »

Lees even terug. Daar staan alle antwoorden die je zoekt.
matthijst
Amerika-ontdekker
Berichten: 82
Lid geworden op: 10 jul 2006, 22:38
Aantal x V.S. bezocht: 19

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door matthijst »

Herbert schreef:
23 feb 2022, 21:49
Hallo,

wij gaan 10 maart naar Florida - Orlando. Heeft iemand goede tips waar wij het beste kunnen testen voor de terugreis die voor een zaterdag staat gepland? Alvast bedankt!!
Ja, koop hier alvast een coronatest, bv bij etos:
https://www.etos.nl/producten/acon-biot ... 66316.html

En test je dan daar online op je hotelkamer of waar je maar wilt via ($20):
https://www.azova.com/testing/flowflex/ ... l_id=49514


Nadat je een account en afspraak gemaakt hebt zie je je afspreken terug in het menu. Op het moment van je afspraak kun je de test starten door op camera te klikken:
36 Staten....
USA Blogs: http://vakantieblogs.blogspot.com
Aivie
Amerika-ontdekker
Berichten: 14
Lid geworden op: 25 jan 2021, 12:39
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Aivie »

hemmie schreef:
21 feb 2022, 15:11
Het is nog vroeg om je er nu al druk om te maken, maar voor de duidelijkheid, je hebt geen PCR test nodig om naar de VS te vliegen, een antigeen test voldoet ook (max. 1 dag voor vertrek).

Je schrijft echter ook iets over niet gevaccineerden, bedoel je dat je niet gevaccineerd bent? Want dan kom je als toerist sowieso de VS niet in.
Onze kinderen van 2 en 5 jaar zijn niet gevaccineerd. De anderen wel allemaal 3x
nina08
Amerika-ontdekker
Berichten: 13
Lid geworden op: 18 nov 2021, 20:55
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door nina08 »

Na 7 weken Amerika is het tijd om donderdag dit prachtige land te verlaten! We hadden de stille hoop dat het testen ondertussen zou worden afgeschaft, maar ik denk dat we pech hebben…

Ik heb gekeken bij dat Azova maar volgens mij kan je niet alleen een consult meer bestellen dus wordt het een test a 180 euro.
Nou vroeg ik mij af. Kan ik nu via toegangsbewijs.nu 3 testen bestellen en dan via de code een afspraak maken? Wij hebben zelf 3 flow flex testen meegenomen vanuit Nederland. Of willen ze echt hun testdoosje of waar het ook in zit zien?

Zijn er anders nog andere locaties waar het geen godsvermogen kost? We zitten in Santa Monica, Los Angeles.

Alvast bedankt!
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Dutchess »

@nina08 Ik zie nog steeds die optie online staan bij Azova. Lukte het niet om een afspraak te maken?
https://www.azova.com/testing/flowflex/
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer