Waar laten testen in Amerika?

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Diederik52
Amerikafan
Berichten: 253
Lid geworden op: 27 aug 2020, 11:03
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Diederik52 »

@Marcel5050 : Het antwoord is "ja": (zie https://www.ana.pt/en/corporate/ana/faq )
10. I am travelling to Portugal. Which forms do I have to fill?
All passengers travelling to mainland Portugal, in transit or with connecting flights, must fill in the Passenger Locator Form after check-in and before boarding, via portugalcleanandsafe.com
BASolga
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:44

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door BASolga »

Ik volg dit onderwerp met interesse maar door allerlei verschillende ervaringen roept het bij mij meer vraagtekens op dan dat het duidelijkheid oplevert 😕

Ik hoop dat NL deze testverplichting binnenkort laat vervallen. Ik snap dat de US oranje is en de overheid afraadt daar naartoe te reizen mits het noodzakelijk is, maar dit gedoe met afspraak maken, lang in de rij moeten staan tussen vnl hoestende en proestende locals, fors moeten betalen en dan nog eens de stress dat je je resultaat op tijd binnen hebt én de uitslag negatief is zorgt er wel voor dat je laatste 2 dagen van je vakantie eigenlijk je hele vakantie kunnen verzieken.

Wat is mij onduidelijk:
Ik lees dat mensen zich GRATIS laten testen bij de Walgreens/CVS. Dan lees ik in een andere post dat dit uitsluitend gratis is voor US residents en de (NL) toerist hier ‘gewoon’ voor moet betalen. Dat laatste lijkt me logischer. Maar wat is nu waar?
Wat heb je hier überhaupt aan als het resultaat wel 3 of meer dagen op zich laat wachten? Dat is wat ik vaak lees.
Ik snap dan ook niet dat zelfs in de Reisapp een link staat die doorlinkt naar testlocaties bij, jawel: oa Walgreens en CVS...

Je hebt de keuze tussen een antigen of pcr test. Dit is toch obv persoonlijke voorkeur? USD 150 voor een pcr vind ik wel fors...maar goed, ook dat is persoonlijk. Maar dan heb je het 48 uur voor vertrek. Antigen is 24 uur voor vertrek en kost gemiddeld USD 80. En wat als je positief bent? Ooh ik wil hier niet eens over nadenken...

Als je het dan over een andere boeg gooit en kiest zo’n commerciële testlab noem ik het maar, moet je een US mobiel nummer invoeren. Je gaat toch niet uitsluitend hiervoor een simkaart aanschaffen? Dit moet toch te ‘omzeilen’ zijn (bijv dmv emailadres)

Als je hier realistisch naar kijkt is het toch eigenlijk geen optie om voor de Walgreens/CVS te kiezen maar om te betalen voor je pcr/antigentest? En moet je bij het aanmelden ook direct betalen of pas als je daar bent?

Sorry als ik een beetje negatief overkom maar vind het eigenlijk schandalig allemaal.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door mtl »

Niemand hier vind dat leuk en terecht. Maar het is zoals het is. Je zult dan voor jezelf de afweging moeten maken of je dit de moeite waard vindt om toch maar naar Amerika te kunnen.
BASolga
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:44

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door BASolga »

Ik vind het zeker nog de moeite waard maar probeer alleen te achterhalen adhv ervaringen wat de meest realistische manier is om het voor elkaar te krijgen. Er zijn blijkbaar (te) veel variaties mogelijk en zelfs onze eigen overheid geeft ‘adviezen/info’ wat niet realistisch of mogelijk zelfs niet klopt.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Kevin77 »

Neem een test mee van https://www.toegangsbewijs.nu/
Of koop een Flowflex test bij Kruidvat (€2,89) en boek voor $20,- een test bij https://www.azova.com/travelvideo/ (test afnemen kan 24/7)
Je hoeft dan nergens heen, niet in de rij te staan, test probleem opgelost.
Positief testen blijft een risico, maar zelfs dáár is wat aan te doen met genoemde testen (niet etisch verantwoord natuurlijk…)
BASolga
Amerika-ontdekker
Berichten: 47
Lid geworden op: 28 okt 2017, 22:44

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door BASolga »

Oh ok nou ga me in deze variant verdiepen 👍
Overbodig te vragen dat dit ook geaccepteerd wordt voor de terugreis naar NL...
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Kevin77 »

Meerdere forumleden hebben de toegangstest.nu test succesvol gebruikt.
De azova test wordt zeker geaccepteerd, ze testen bijv. ook voor Virgin & Delta https://www.azova.com/uk/deltavirgin/
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Marcel5050 »

Mijn buurman is vrijdag vertrokken naar Amerika,hoop wanneer hij volgende week terug komt uit eerste hand te horen hoe het nu juist zit.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1811
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Timothy555 »

Kevin77 schreef:
29 jan 2022, 22:31
Neem een test mee van https://www.toegangsbewijs.nu/
Of koop een Flowflex test bij Kruidvat (€2,89) en boek voor $20,- een test bij https://www.azova.com/travelvideo/ (test afnemen kan 24/7)
Je hoeft dan nergens heen, niet in de rij te staan, test probleem opgelost.
Positief testen blijft een risico, maar zelfs dáár is wat aan te doen met genoemde testen (niet etisch verantwoord natuurlijk…)
Als ik het goed begrijp kijkt de dokter even mee wanneer je de test uitvoert, maar vervolgens kan je - in theorie, en inderdaad niet ethisch - dus perfect een foto opladen van een negatieve test indien je zelf positief zou testen, en zal je een testcertificaat ontvangen?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Kevin77 »

Dat heb je goed begrepen
GoBucks
Amerikakenner
Berichten: 564
Lid geworden op: 31 okt 2006, 21:23
Locatie: The Buckeye State

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door GoBucks »

.... en andersom kan ook: een positieve test verkopen aan iemand zodat de andere persoon 10 dagen vrij krijgt op kosten van de baas.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7731
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door mtl »

Zozo wat een tips.
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door kwarktaart »

Voor wat betreft het zogenaamd nodig hebben van een amerikaans telefoonnummer, dat is inderdaad prima te omzeilen. In januari hebben we ons in Florida particulier laten testen, moesten tel nr invullen maar heb daar gewoon het nummer van ons hotel ingevuld. Bevestigingen en uitslagen kwamen gewoon op mijn mailadres binnen.
DannyDisney
Amerika-newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jan 2022, 19:48
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door DannyDisney »

Kevin77 schreef:
29 jan 2022, 22:31
Neem een test mee van https://www.toegangsbewijs.nu/
Of koop een Flowflex test bij Kruidvat (€2,89) en boek voor $20,- een test bij https://www.azova.com/travelvideo/ (test afnemen kan 24/7)
Je hoeft dan nergens heen, niet in de rij te staan, test probleem opgelost.
Positief testen blijft een risico, maar zelfs dáár is wat aan te doen met genoemde testen (niet etisch verantwoord natuurlijk…)

Weet je zeker dat toegangsbewijs.nu toegestaan is voor de heenreis naar Amerika?
En voor de terugreis ook of is dan azova nodig?
DennisNL
Amerika-ontdekker
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 dec 2021, 11:29

RE: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door DennisNL »

Heb afgelopen week voor $95 een antigen-test gedaan bij Sameday Health in Arlington, VA: https://www.sameday-testing.com/.

Genoeg tijdstippen om te reserveren, met drie minuten weer buiten en na een half uurtje mijn uitslag binnen per e-mail, dus prima ervaring. Is op meerdere locaties door de VS te vinden.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Kevin77 »

DannyDisney schreef:
01 feb 2022, 22:17
[


Weet je zeker dat toegangsbewijs.nu toegestaan is voor de heenreis naar Amerika?
En voor de terugreis ook of is dan azova nodig?
Meerdere personen op dit forum hebben de test succesvol gebruikt om terug te vliegen.
Om naar de VS te vliegen kan het vast ook wel, maar je kunt je in NL gratis laten testen met testenvoortoegang, dus waarom €20,- uitgeven.
Meer kun je hier lezen viewtopic.php?f=10&t=77360&start=320
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14280
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Coyote »

Zoals ik eerder schreef, zie dit bericht ligt Center for Covid Control onder vuur in Amerika en is daarom tijdelijk gesloten. Ze zouden op zaterdag 22 januari weer open gaan maar blijven tot nader order gesloten. Meer info vind je op hun website.

Dit ter info voor wie in Amerika is en zich wil laten testen aldaar. Persoonlijk had ik een hele goede ervaring met ze maar dat is kennelijk niet overal zo.

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Marcel5050 »

Kevin77 schreef:
29 jan 2022, 22:31
Neem een test mee van https://www.toegangsbewijs.nu/
Mag dit ook door Belgische reizigers gebruikt worden?
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 136
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Kevin77 »

Belgische reizigers hoeven toch niet te testen?
Ik vlieg morgen heen (met een gratis test van Health Check Center)
Volgende week vrijdag vlieg ik weer terug (op Brussel) hopelijk met de test van toegangsbewijs.nu
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Waar laten testen in Amerika?

Bericht door Marcel5050 »

Als je rechtstreeks naar België vliegt is een test inderdaad niet nodig. Wel bij thuiskomst in België.
Ik maak een tussenlanding in Lissabon en daarvoor had je wel een test nodig, maar ik lees vandaag in de krant dat Portugal dit gaat afschaffen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer