Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door IngridUSA »

Timothy555 schreef:
18 jan 2022, 14:39
Even een meer algemeen vraagje: in NYC dien je vanaf 5 binnenkort volledig gevaccineerd te zijn om quasi gelijk waar binnen te mogen.

Hoe kunnen we dit als European het beste bewijzen? Is de afgedrukte QR code met info erbij in het Engels (2 per kind, 3 per volwassene gezien ook de booster reeds gegeven werd) voldoende? Of hebben we iets anders nodig?

Al mensen die recent in NYC geweest zijn?
Voor zover ik kan zien werkt onze app met QR daar gewoon, dus ik neem aan de Belgische variant hiervan ook:
https://www.newyork.nl/bewijs-van-vacci ... -new-york/
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

Het punt is en blijft dat het oranje reisadvies niet verward moet worden met een hogere besmettingskans. Er zijn landen buiten Europa met een oranje reisadvies waar de kans om besmet te maken helemaal niet hoog is. Er zijn landen binnen Europa met een geel reisadvies waar de kans om besmet te maken juist heel hoog is.

Als een werknemer in een oranje gebied is geweest en daar positief test, kan de werkgever dus niet zomaar zeggen ‘je hebt het besmettingsgevaar zelf opgezocht door naar een oranje gebied te gaan’. De kleur van het land is namelijk helemaal geen goede indicator voor het risico om corona op te lopen.

Reizen naar allerlei landen (ongeacht kleurcode) geeft op dit moment een hoge kans om positief te testen. In Nederland blijven geeft op dit moment óók een hoge kans om positief te testen.

Dat gezegd hebbende lijkt het me duidelijk dat als een werknemer afreist naar een land waarvan bij voorbaat al duidelijk is dat hij/zij bij terugkomst in Nederland minimaal x dagen in quarantaine moet, hij/zij die quarantaine in eigen tijd doet, tenzij de quarantaine niet botst met het werk (thuiswerken).

Enfin, fijn dat ik een uitstekende relatie met mijn werkgever heb en daarnaast prima thuis kan werken.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Nessiezzz »

Vele werkgevers volgen het reisadvies van de Nederlandse overheid. Deze stelt dat reizen naar een oranje/rood gebied op eigen verantwoordelijk is, los van dat ik je volledig volg in de (niet) logica van deze adviezen :)

Overigens ben ik benieuwd wanneer de USA zijn regels gaat wijzigen : dat de verplichte negatieve test/herstelbewijs vervangen kan worden door een boosterbewijs. Dit zie je namelijk langzaam in andere landen gebeuren en volgens mij zal dat uiteindelijk ook de 'status quo' gaan worden gezien dit het max haalbare zal zijn. We shall see!
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door d_vdploeg »

Almere vak V schreef:
18 jan 2022, 15:39
Nou weet @d_vdploeg zoals gezegd hier veel meer van. Maar ik heb geïnteresseerd is even gebeld met een vriendje van me die een eigen zaak heeft. En die zegt het volgende...
De werkgever mag niet letterlijk vragen hey heb jij covid? Hij mag wel vragen hoe het met je gaat, of je eventueel in staat bent om enige werkzaamheden te verrichten en wanneer je er weer denkt te zijn. Meestal gaan werkgever en werknemer goed met elkaar om en wordt er open over gesproken. Vooraf mag de werkgever wel kaders stellen over het wel of niet op vakantie gaan naar een oranje reisgebied of het uitvoeren van gevaarlijk sporten zoals Duiken of skiën. Verbieden mag niet, gevolgen, zoals bijvoorbeeld een quarantaineplicht voor eigen rekening mag wel.

Wat ik al eerder schrijf, nee van skiën of gevaarlijke dingen ondernemen daar mag je werkgever formeel niets van weten, maar de arbodienst of bedrijfsarts wel. En als de werkgever daar last van heeft gaat de arbodienst daar wel degelijk mee aan de slag. Werknemer moet namelijk wel meewerken aan voorspoedig herstel. En de arbodienst kan de werkgever ook helpen met het opstellen van verzuimbeleid, en daarin kun je zaken opnemen als quarantaineplicht mbt covid, of bepaalde functies als key functies in je bedrijf bestempelen en dan kun je aan die werknemers vragen om bijvoorbeeld niet naar bepaalde landen af te reizen (code rood landen, denk aan Sudan of Irak e.d.), of bepaalde sporten, zoals bijvoorbeeld raften vragen om die niet te doen. Vaak staat dat ook in je arbeidsovereenkomst.

Voor de verzekering zelf kan het wel degelijk verschil maken als er zaken gebeuren waarbij de werknemer zelf deels schuldig is aan zijn verzuim. Wij keren dan vaak deels of helemaal niet uit. Heeft de werkgever last van want vaak moet hij wel het loon door betalen. Een eigen risico van 14 dagen is, voor zover ik weet inderdaad een minimumtermijn die alle verzekeraars hanteren.

Hoe je het ook draait of keert en hoe onlogisch de reisadviezen ook zijn, de reisadviezen van BUZA worden door werkgevers gehanteerd, maar bijvoorbeeld ook door (reis)verzekeraars. Dat maakt dat je zo naar Frankrijk kunt reizen maar niet naar de VS. En wat je er ook van vindt, op dat moment negeer je een advies, je reist naar een gebied waarvan men afraad om er heen te gaan.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

Voor veel reisverzekeraars zijn die reisadviezen niet meer zo zwart/wit. De tijd dat alle reisverzekeraars simpelweg zeiden ‘Reisadvies oranje, dus we dekken niets’ ligt al wel even achter ons. Er zij nog wel reisverzekeraars die zo denken, maar lang niet allemaal (gelukkig).

Zodra werkgever en werknemer daadwerkelijk met elkaar in een (juridisch) conflict zouden belanden enkel omwille van het feit dat werknemer een reisadvies van de overheid naast zich neer heeft gelegd en dat de werkgever vervolgens schade leidt aan die reis (maar let op, niet per sé schade die te herleiden is tot het negeren van het reisadvies!), dan moet ik nog zien wat een rechter beslist.

Om een voorbeeld te geven: ik reis naar de VS en breek bij een auto-ongeluk beide benen. Ik ben een half jaar uit de roulatie. Dat voorval heeft natuurlijk niets te maken met de reden dat de VS een oranje reisadvies heeft. Ben ik als werknemer dan ook aansprakelijk voor de schade die de werkgever leidt, om de simpele reden dat ik een reisadvies heb genegeerd? Dat lijkt me niet. Bij een positieve coronatest zou dat niet anders mogen zijn. Enkel als er een relatie bestaat tussen dat oranje reisadvies en een verhoogd risico om besmet te raken zou de werkgever een zaak hebben, mijns inziens.

Helaas is de overheid alles behalve transparant over de totstandkoming van de reisadviezen. Dat alleen al maakt dat die adviezen weinig zeggen.

Ergens wel interessant natuurlijk. Stiekem hoop je dat zich tot een keer een casus aandient en er jurisprudentie ontstaat.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door d_vdploeg »

Daar snij je een belangrijk punt aan @Galapogos jurisprudentie, die ontbreekt omdat het allemaal relatief nieuw is voor iedereen.

Overigens zijn er maar erg weinig reisverzekeraars hoor welke dekking afgeven bij oranje reisadviezen, ik ken er 2, namelijk de ANWB (Unigarant) en Allianz. De rest sluit covid zaken mbt oranje reisadviezen nog steeds uit. Er zijn wat verzekeraars die andere zaken als als een gebroken been wel vergoeden en er zijn er wat die helemaal niets vergoeden, onder de noemer van oranje reisadviezen dan hoor je er helemaal niet te zijn en kan je daar in ieder geval je been ook niet breken.

Het is niet zo dat de werkgever zijn kosten op jouw kan verhalen als jij je been breekt of ondanks een negatief reisadvies toch gaat reizen. Gaat meer om door betalen van loon wat hij verplicht is aan jouw bij ziekte en in het specifieke voorbeeld van quarantaine die voor eigen rekening komt (lees tijdens deze periode neem je extra verlof op, of je loon wordt niet doorbetaald).

Dat van die reisadviezen de logica ontbreekt en de transparantie van het opstellen van.. Dat zijn we absoluut eens. Niet EU is standaard oranje en EU is standaard geel.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Nessiezzz »

d_vdploeg schreef:
18 jan 2022, 19:38
Daar snij je een belangrijk punt aan @Galapogos jurisprudentie, die ontbreekt omdat het allemaal relatief nieuw is voor iedereen.

Overigens zijn er maar erg weinig reisverzekeraars hoor welke dekking afgeven bij oranje reisadviezen, ik ken er 2, namelijk de ANWB (Unigarant) en Allianz. De rest sluit covid zaken mbt oranje reisadviezen nog steeds uit.
https://www.consumentenbond.nl/reisverz ... coronatijd

Gelukkig zijn er een heleboel meer bijgekomen :)

En om nog even te reageren mbt privacy : vragen wat iemand heeft = diagnose en dat zijn medische gegevens. Als je dit vraagt in je hoedanigheid van werkgever kan je niet eenvoudig stellen 'ik mag alles vragen' want hier zit een afhankelijkheidsrelatie in.
Laatst gewijzigd door Nessiezzz op 18 jan 2022, 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JeroenB
Amerikafan
Berichten: 349
Lid geworden op: 13 sep 2010, 16:03
Locatie: Clermont, Florida

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door JeroenB »

@d_vdploeg Ook Ooms en Europeesche dekt oranje gebieden qua corona.

@Almere vak V Misschien moet je "vriendje" zich dan toch opnieuw verdiepen in de materie, zie bv: https://www.arboned.nl/nieuws/dit-mag-u ... iekmelding.

Verder mag een werkgever je alleen VRAGEN om niet op vakantie te gaan naar bepaalde gebieden maar mag deze het niet verbieden. Corona is verder gewoon een ziekte op dit moment en dat moet je uitzieken, ik denk niet dat een werkgever er gelukkig van wordt als je de collega's ook besmet omdat je alleen maar een beetje hoest en deze wel thuis komen te zitten voor langere tijd omdat ze het net wat erger hebben.

En dat je vriendje zich niet verzekerd voor de eerste 3 maanden omdat dat te duur is dat zegt ook wel wat, ik heb er zelf altijd voor gezorgd dat de verzekeringen voor het personeel en hun inkomsten goed geregeld waren aangezien ik me daar verantwoordelijk voor voelde, zowel bij ziekte als bij het geval dat het berijf zou afbranden en daardoor langdurig stil zou komen te liggen waren mijn medewerkers voor hun inkomsten verzekerd.

En dat heeft helemaal niets met de financiele positie van het bedrijf te maken, die was altijd zeer goed maar meer met een stukje verantwoordelijkheid. Zo waren ook alle bedrijfsauto's allrisk verzekerd, niet omdat het een probleem was om direct een vervangende auto te kopen maar als afdekking van risico's.

En ook MAG een werkgever zijn werknemer niet verbieden een sport uit te oefenen waarbij risico's op letsel aanwezig zijn, zo is de wetgeving nu eenmaal in Nederland.

Wat jij in je eigen tijd doet als werknemer gaat je werkgever helemaal niets aan en je bent ook niet verplicht om hier enige mededeling over te doen, wat je werkgever daar ook van vindt. En zoals jij aangeeft hoe je "vriendje" dan reageert met dan weet je wel hoe laat het is zegt behoorlijk wat over je "vriendje".
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Brigit »

Nessiezzz schreef:
18 jan 2022, 17:20
Vele werkgevers volgen het reisadvies van de Nederlandse overheid. Deze stelt dat reizen naar een oranje/rood gebied op eigen verantwoordelijk is, los van dat ik je volledig volg in de (niet) logica van deze adviezen :)

Overigens ben ik benieuwd wanneer de USA zijn regels gaat wijzigen : dat de verplichte negatieve test/herstelbewijs vervangen kan worden door een boosterbewijs. Dit zie je namelijk langzaam in andere landen gebeuren en volgens mij zal dat uiteindelijk ook de 'status quo' gaan worden gezien dit het max haalbare zal zijn. We shall see!
Dat vrees ik ook, wij (volwassenen) hebben onze boosters binnen maar zoon van 12 niet en aangezien alles in Nederland altijd eindeloos besproken moet worden zal dat ook nog wel een tijdje duren. We hopen in de meivakantie te gaan en volgens de huidige regels kan dat. Als de VS nu ineens toch een kortere “houdbaarheidsdatum” voor je laatste vaccinatie stelt pals bv Italië binnenkort al invoert dan zou het best eens mis kunnen lopen op vaccinatiestatus van onze zoon.

Qua quarantaines maken we ons niet zo druk, school is te pas en te onpas dicht geweest afgelopen 2 jaar dus als die verplichte quarantaine er nog is bij terugkomst dan meld ik hem wel af voor die 5 dagen, zelf werk ik voornamelijk thuis dus dat komt ook wel goed.ik vraag me wel af of je nog steeds in quarantaine moet; als je een booster hebt gehad hoef je niet als er iemand in je gezin covid heeft, dan is quarantaine omdat je uit de VS komt op z’n zachtst gezegd overdreven.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

Recent hersteld zijn of geboosterd zijn betekent helaas niet dat je niet in quarantaine hoeft als je terugkomt uit de VS. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... oor-corona

“Deze uitzondering geldt niet voor personen die (terug)komen uit een zeerhoogrisicogebied en dus verplicht in quarantaine moeten.”

Ik ben het met je eens dat dit op zijn zachtst gezegd overdreven is. Wie kan mij uitleggen waarom een persoon níét in quarantaine hoeft als hij huisgenoot of nauw contact is van iemand die bewezen positief is getest, maar dat diezelfde persoon wel (verplicht!) in quarantaine moet als hij negatief getest in een vliegtuig is gestapt van bijvoorbeeld de VS naar Nederland.
naranya
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2012, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door naranya »

Ah, bedankt voor de update, dit hebben ze dus pas toegevoegd, want tot op heden was dit redelijk onduidelijk.
De gedachte erachter is vast om het reizen te ontmoedigen (aantal reisbewegingen omlaag brengen).
Laatst gewijzigd door markro op 19 jan 2022, 14:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Een direct bovenstaand bericht in zijn geheel quoten is niet nodig, quote verwijderd.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

Dit moet recent toegevoegd zijn ja, want eerder was die pagina van Rijksoverheid inderdaad niet duidelijk.

Het zou inderdaad te maken kunnen hebben met het ontmoedigen van reizen. Of er wordt langs elkaar heen gewerkt bij de Rijksoverheid ofzo. Ik weet het niet. Ook nu mis ik weer een stukje transparantie. Het zou fijn als de Rijksoverheid niet alleen zegt wat de regels zijn, maar ook aangeeft op grond waarvan besloten is die regels te hanteren. Dan kweek je mogelijk ook wat meer begrip.

Nu maar hopen dat de omikrongolf in de VS snel voorbij is, zodat de VS weer van het lijstje met zeerhoogrisicolanden kan worden afgehaald.
naranya
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 21 feb 2012, 13:49
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door naranya »

Inderdaad, enige duidelijkheid achter de beweegredenen zou mooi zijn maargoed...
Wij hebben vanaf 7 feb wat vrij genomen, bedoeling was naar Orlando te gaan maar ik denk dat we dat toch maar uit moeten stellen helaas (nog niets geboekt gelukkig) want ik denk niet dat dit reisadvies op korte termijn gaat wijzigen.
Gebruikersavatar
Galapogos
Amerika-expert
Berichten: 2065
Lid geworden op: 09 feb 2012, 21:03
Aantal x V.S. bezocht: 5
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Galapogos »

De lijst met zeerhoogrisicolanden (bepalend voor wel/geen verplichte quarantaine bij terugkeer) wordt wel regelmatig bijgewerkt op basis van actuele cijfers. Dit in tegenstelling tot de reisadviezen (kleurcodes). Daar lijkt weinig beweging in te zitten.

Ik zie trouwens nu dat Canada vanaf 20 januari 00:01 ook een zeerhoogrisicoland is, en er dus een verplichte quarantaine geldt bij terugkeer in Nederland. Ik geloof niet dat ik dat op dit forum al ergens gelezen had. Wellicht relevant voor een aantal van ons. Zie https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... ige-landen
scocz
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 13 jan 2022, 11:37
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door scocz »

mblokland schreef:
05 jan 2022, 23:17
Hier (Orlando) de testen van toegangsbewijs.nu gedaan (4 maal) hoewel het in Nederland buiten kantoortijd is hadden we binnen een uur ons certificaat terug. Inmiddels zijn deze geaccepteerd in de united app en zijn we ingecheckt voor onze vlucht morgen (alles groen, na upload van gezondheidsverklaring, quarantaine verklaring en negatieve test van toegangsbewijs.nu).

Deze methode is (nu het gelukt is) ideaal en redelijk vrij van zorgen ofwel wat ons betreft een aanrader.
Goed om te horen! Geen problemen gehad met het feit dat er geen QR code staat op deze verklaringen, waar deze bij andere aanbieders er wel zijn?
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door harryh »

Op een testcertificaat voor reizen naar/van de VS hoeft geen QR code te staan... Kijk even naar de eisen die aan een certificaat worden gesteld.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1575
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door d_vdploeg »

JeroenB schreef:
18 jan 2022, 20:10
Ook Ooms en Europeesche dekt oranje gebieden qua corona.
Ik zie het in een andere post inderdaad voorbij komen. Goede zaak denk ik.

Het VK gaat overigens zijn quarantaine regels loslaten en alle andere beperkingen. Zouden we dan toch langzaamaan licht aan het einde van de tunnel gaan zien? Dan zijn we ook van dit soort gedoe, want dat is het vaak toch, af.

Wat betreft het verbieden om naar een bepaald land of gebied op vakantie te gaan, nee dat mag inderdaad niet. Maar eventuele gevolgen, bijvoorbeeld een quarantaine in eigen tijd dat mag wel.

Overigens dat ''het vriendje'' van @Almere vak V bewust kiest voor een langere eigen risico periode dat hoeft niet alleen vanuit financieel oogpunt te zijn omdat hij het niet kan betalen, soms kan het vanuit kosten oogpunt juist slimmer zijn om een langer eigen risico te nemen omdat de premie die je betaald bij korte periodes vaak hoger is en het voordeliger is om een deel zelf te betalen. Maar goed nu kruip ik iets teveel in mijn werk rol :thumbup:

Wat ik met mijn betoog vooral wilde aangeven is dat een werknemer zeker niet alles maar kan maken zo van ik doe lekker zelf waar ik zin in heb, ongeacht wat mijn werkgever daarvan vindt. Dat ligt echt genuanceerder. Dat een werknemer soms te veel beschermd wordt en dat er werknemers zijn die inderdaad hun rechten afdwingen, ja helemaal eens. Dat verdeeld ons zeker niet :thumbup:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Brigit
Amerikafan
Berichten: 306
Lid geworden op: 04 feb 2018, 08:43
Aantal x V.S. bezocht: 6

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Brigit »

Galapogos schreef:
19 jan 2022, 13:45

“Deze uitzondering geldt niet voor personen die (terug)komen uit een zeerhoogrisicogebied en dus verplicht in quarantaine moeten.”
Ah dat hebben ze afgelopen 2 dagen dan toegevoegd, ik was er al naar op zoek geweest Ivm wat aankomende businesstrips van mijn man. Beetje belachelijk blijft het wel met oog op de andere huidige maatregelen (als je een booster hebt geen quarantaine als huisgenoten besmet zijn) en helaas wordt er ook op gecontroleerd.
‘12 Montana,‘13 Japan,‘14 Italië,’15 Tsjechië,’16 Kroatië,’17 Tenerife,’18 ZW USA, ‘19IJsland, NW USA & Canada, ‘20 Zuid-Afrika & Noorwegen, ‘21 Zweden-Noorwegen, ‘22 Bonaire
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door harryh »

Ben benieuwd of deze oproep van de IATA aan het kabinet nog iets gaat opleveren.
image.png
image.png (21.42 KiB) 662 keer bekeken
Marcel5050
Amerikakenner
Berichten: 421
Lid geworden op: 21 dec 2016, 20:09
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Nieuwe reisbeperkingen i.v.m. Omikron / Omicron (nov '21)

Bericht door Marcel5050 »

Almere vak V schreef:
17 jan 2022, 14:06


. Test ik positief ook geen probleem. Dan blijf ik lekker zitten waar ik zit.
ik veronderstel dat je dit dan zelf niet moet betalen.Wanneer ik wegens positive test niet kan vertrekken of terugkomen ben ik mijn zuurverdiende centen kwijt.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer