Reisverzekering Corona

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Coyote
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: Reisverzekering Corona

Bericht door Coyote »

Oeps....niet gezien... :oops: :lol:

Roland
Since 1982: 26 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
MattRob
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 60
Contacteer:

Bericht door MattRob »

Galapogos schreef:
25 nov 2021, 19:54
Enfin, als consument zou ik bij voorkeur maar één reisverzekering tegelijkertijd hebben om gedoe te voorkomen, maar ik zou er ook niet wakker van liggen als ik er tijdelijk twee tegelijkertijd zou hebben. De vraag is alleen waarom je er twee tegelijkertijd zou willen hebben. In de situatie van @MattRob: had je niet gewoon je bestaande doorlopende reisverzekering op kunnen zeggen, en in plaats daarvan een doorlopende reisverzekering kunnen afsluiten waarvan de voorwaarden gunstiger zijn? (in dit geval dus bij ANWB of Allianz Global Assistance, bijvoorbeeld)
Wij zijn heel erg tevreden met onze lopende reisverzekering; heel prettig, nooit moeilijk doen als er echt iets is, en wat speciale aanvullende dekkingen waar we blij mee zijn. Dus even een tijdelijke extra dekking voor EUR 30 om zeker te weten dat er goede dekking voor ziektekosten is, vind ik dan geen enkel probleem :thumbup:
Juli 2018 Florida & DeepSouth - http://www.mattrob.nl/CaRo/FloridaDeepSouth2018
Blog over aankoop villa Florida nov 2017: http://www.mattrob.nl/CaRo/VillaOrlandoNov2017
mpaauwe
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door mpaauwe »

Ik lees nu pas terug, maar dat klinkt allemaal positief. Ik ga in ieder geval over naar ANWB, hun dekking is op dit moment beter dan bij ING.
Het blijft wel vreemd dat er onjuiste informatie wordt verstrekt door een medewerker van de ANWB.
Mijn reactie was daar op gebaseerd, maar blij om te horen dat het dus iets anders is dan deze medewerker deed voorkomen.
Ferry92
Amerika-newbie

Bericht door Ferry92 »

Hoi allemaal. Ik vlieg woensdag ook naar Amerika. Ik heb een extra verzekering afgesloten via klm/allianz tijdens mijn ticketboeking. Hier zit dus ook de de medische kosten bij tot 150.000. Zit ik goed bij hun of raden jullie iets anders aan.

Bedankt.
d_vdploeg
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door d_vdploeg »

Check even of ze ook uitkeren als jij afreist naar een land wat is aangemerkt met een oranje reisadvies van buitenlandse zaken. De allianz doet dat samen met de ANWB zo'n beetje als enige.

Anders heb je aan die dekking van medische kosten van 150.000 helemaal niets. Nou weet ik niet wat een dagje ziekenhuis kost in de VS... misschien ook nog wel goed om naar te kijken hoe die 150.000 is opgebouwd.. 150.000 totale kosten als max vergoeding... of.. anders..
2018: Rondreis Zuid West - San Francisco
2019: Rondreis Colorado - South Dakota - Wyoming - Montana -Utah
2020: Stedentrip New York
2021: -
2022: Florida?
Galapogos
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

De reguliere doorlopende reisverzekering van Allianz Global Assistance dekt medische kosten (waaronder opname in het ziekenhuis vanwege corona), ook bij code oranje van de Nederlandse overheid. De ANWB is hier dus niet uniek in.

Maar het product dat Allianz in partnerschap met KLM verkoopt is een ander product met eigen voorwaarden, en in die voorwaarden zie ik dat die verzekering helemaal niets dekt als er sprake is van een ‘negatief reisadvies’. Nergens zie ik terug welke kleurcodes ze daar mee bedoelen, maar ga er maar van uit dat je er bij code oranje niets aan hebt, tenzij je zwart op wit iets hebt waaruit blijkt dat dat wel zo is.

Die limiet van 150.000 euro zou mij ook niet lekker zitten. Ik wil gewoon een verzekering die medisch noodzakelijke kosten dekt zonder (vrij laag) plafond.

Oftewel: ik zou nog even goed nadenken alvorens je met enkel deze reisverzekering afreist naar de VS.
Ferry92
Amerika-newbie

Bericht door Ferry92 »

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb allianz gebeld en zij verzekerden mij dat in amerika alles wordt gedekt behalve quarantaine kosten als dat nodig blijkt te zijn. Ik heb een reguliere allianz reis verzekering maar dit dekt geen medische kosten in de usa.

Bij de verzekering van klm/allianz staat er dat het overal geldig is en staat niks specifieks over corona of oranje gebied.
ONYX666
Amerikakenner

Bericht door ONYX666 »

Quarantaine is bij anwb en zlm wel verzekerd
Ferry92
Amerika-newbie

Bericht door Ferry92 »

Duidelijk. Dan moet ik dus een kortlopende reisverzekering afsluiten van anwb? Heb net even georiënteerd dit zou dan uitkomen op ong 65 euro voor een week. Kan dat kloppen?
Ferry92
Amerika-newbie

Bericht door Ferry92 »

Heb zojuist contact gehad. Zij dekken gewoon de kosten. De reguliere dekt niet de amerikaanse medische kosten. Dit moet je extra bijboeken. De polis van KLM is genoeg.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Ik zou als ik jou was wel even zorgen dat je zwart op wit hebt dat je Allianz-/KLM-verzekering alles dekt waarvan je telefonisch hebt vernomen dat het gedekt is.

In de verzekeringsvoorwaarden die gelinkt staan op de site van KLM staat namelijk: “Heeft jouw bestemming een negatief reisadvies van het Ministerie van Buitenlandse Zaken? Dan is er geen dekking. Er is ook geen dekking als je handelt tegen advies van lokale autoriteiten.

Ook staat er in artikel 10.1.C: “De dekking van de verzekering strekt zich niet uit tot: schade die direct of indirect verband houdt met epidemieën en/of pandemieën, tenzij dit uitdrukkelijk in de rubrieksvoorwaarden vermeld staat.

Bron: https://www.magroup-online.com/KLM/NL/N ... nl_TCs.pdf / http://www.klm.nl/information/ticket-se ... -insurance

Als je echt schade zou hebben wil je schriftelijk ergens hebben staan dat je verzekering de gebeurtenis dekt. Een mondelinge toezegging van een medewerker van de klantenservice zou ik persoonlijk niet voldoende vinden.

Los daarvan is er een kostenplafond van 150.000 euro voor medische kosten, terwijl veel andere verzekeraars niet expliciet een plafond noemen maar uitgaan van de ‘medisch noodzakelijke kosten’.
Trom
Amerikafan

Bericht door Trom »

De aanvullende zorgverzekering van veel maatschappijen vergoedt de vaak hogere medische kosten in de VS.
Ferry92
Amerika-newbie

Bericht door Ferry92 »

Het was met een chatgesprek. En hiervoor heb ik 2 keer gebeld. Ik mag er hopelijk van uit gaan dat ze niet 3 keer iets fouts kunnen zeggen. Heb voor de zekerheid printscreens van het chatgesprek gemaakt.
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door gera_r »

Trom schreef:
03 dec 2021, 19:41
De aanvullende zorgverzekering van veel maatschappijen vergoedt de vaak hogere medische kosten in de VS.
Dit is niet helemaal meer waar. Ik heb daar een paar weken geleden Menzis over gebeld die ook reisverzekering heeft via ANWB/Unigarant. Zij adviseerden (in ieder geval in het geval van Amerika) toch een extra dekking 'medische kosten' bij af te sluiten, ondanks dat ik aanvullend verzekerd ben. Ze zei, dat dat vroeger inderdaad wel het geval was (toen we de eerste keer naar Amerika reisden in 2008), maar dat intussen de medische kosten in Amerika veel duurder zijn geworden. Het wordt nog wel vergoed, maar tot op zekere hoogte. Het kan bijvoorbeeld verschil uit maken bij een beslissing als 'na een (eerste) behandeling in het ziekenhuis laten liggen' of met een 'speciale vlucht terug' naar huis/ofwel hier in het ziekenhuis. Dan gaat het er niet om wat jij zou willen, maar wat voor de verzekering het goedkoopste is. Dat soort dingen...
Onze laatste vakantie in het Noordwesten. https://johanengera2019.blogspot.com/20 ... veerd.html
Links naar onze voorgaande 7 vakanties zijn hier ook te vinden.
Galapogos
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Galapogos »

Verzekeraars zijn vrij zelf te bepalen wat ze in de polissen van hun aanvullende zorgverzekeringen stoppen. Je kunt dus niet in generieke zin iets zeggen over de mate waarin medische kosten in de VS gedekt worden door die polissen. Daarvoor zul je echt de individuele polis moeten bekijken.

@Trom heeft het over ‘veel maatschappijen’. Dat doet toch niets af aan het gegeven dat dit voor sommige maatschappijen wellicht anders zal zijn?

Zelf heb ik overigens überhaupt geen aanvullende zorgverzekering. Dus voor mij is het eenvoudig: ik neem sowieso een reisverzekering die spoedeisende medische kosten wereldwijd volledig dekt.
Trom
Amerikafan

Bericht door Trom »

Vanaf blz 41 in het topic 'de travelban wordt opgeheven.....' staan diverse opmerkingen betreffende aanvullende zorgverzekeringen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer