Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Zoek telehealth service
Zoek telehealth service
Op de gezellige en informatieve pagina 'https://travel.state.gov/content/travel ... ation.html' staat o.m.: "What kinds of tests meet the testing requirement? [ ] A self-test can be used if it meets the requirements of the order including real-time proctoring by a telehealth service affiliated with the manufacturer of the test and that generates a test result that can be reviewed by the airline before boarding". Die diensten bieden zich, uit typisch-Nederland winstbejag, bij bosjes op internet aan, alleen - uh... ik kan ze niet vinden
. Misschien dat iemand weet waar ze te vinden.
-
ONYX666
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 25
Re: Zoek telehealth service
Toegangsbewijs.nu
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Gewoon een sneltest laten doen. Dan zit je safe. Dit kan via Health check centre en als je het boekt via testenvoortoegang.nu is deze (tot op heden) gratis. Of via een betaalde aanbieder, bijvoorbeeld spoedtest.nl of coronalab.eu
In topic viewtopic.php?f=10&t=77226 is er al veel over geschreven. Sommige forumleden trekken deze zelftests in twijfel. De route via health check centre werkt, want er zijn gisteren een aantal forumleden vertrokken richting de VS
In topic viewtopic.php?f=10&t=77226 is er al veel over geschreven. Sommige forumleden trekken deze zelftests in twijfel. De route via health check centre werkt, want er zijn gisteren een aantal forumleden vertrokken richting de VS
2018: Rondreis Zuid West
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (sep)
2023: Rondreis Arizona,New Mexico,Utah
2024: Californië (juni) Rondreis Texas (sep)
2025: Florida
2026: Oregon & Washington state (in de planning)
-
harryh
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 71
Eens voor de heenweg, alleen zit ik wel te denken om iets te regelen voor als voor de terugreis vanuit VS ineens toch weer een test vereist is.
Wat denken jullie, toch maar kits bestellen bij https://www.toegangsbewijs.nu/ voor ik vertrek, want die moet je dan wel bij je hebben?
Wat denken jullie, toch maar kits bestellen bij https://www.toegangsbewijs.nu/ voor ik vertrek, want die moet je dan wel bij je hebben?
Ik heb zojuist even gechat met Toegangsbewijs.nu:
"Geacht Toegangsbewijs,
Ik heb zowel van de CDC-site (https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... elers.html) als van uw site al de info gelezen maar ik voel me nog steeds onzeker of Toegangsbewijs.nu wel voldoet aan alle eisen die de Amerikaanse overheid stelt. Kunt u mij naar een website verwijzen waar jullie uitdrukkelijk als zodanig genoemd zijn? Als u dit niet kan, of Toegangsbewijs.nu niet door de Am. overheid genoemd is, is het dan zo dat Toegangsbewijs nu wel aan alle van de volgende door de CDC genoemde eisen voldoet:
- geaffilieerd met de maker (in uw geval Acon Biotech). Waar blijkt deze affiliatie uit?
- "a telehealth service [ ] that provides real-time supervision remotely through an audio and video connection ... must [ ] observe the sample collection and testing procedures [ ]." Dit wijkt af van "De klant kan eenvoudig de zelftest bij zichzelf afnemen waarna er door een medewerker van toegangsbewijs.nu gecontroleerd wordt door middel van foto’s of de test daadwerkelijk negatief is, en of deze goed is afgenomen door de juiste persoon". Is het wellicht zo dat Toegangsbewij.nu toch toegelaten is als 'telehealth service' in de zin van de CDC Order? Indien ja waar blijkt dit uit?
Met vriendelijke groet,
J. Otto Vrijhof
Goedemorgen,
Onze test valt inderdaad onder die van de telehealth service
Waar blijkt dit uit?
Wat bedoelt u?
Ik wil een bewijs dat de Am. overheid u als 'telehealth service' erkent, ondanks dat de werkwijze van Toegangsbewijs.nu afwijkt van de procedure die ik geciteerd heb.
We zijn bij geen enkele overheid aangesloten. Wel is er al ontzettend veel gereisd met onze testkits naar Amerika en zijn er geen problemen mee ondervonden.
Mocht u het toch prettiger vinden om naar een teststraat te gaan, dan is dat wellicht ook een goede optie voor uw
u*
Dank u voor uw reactie, prettige dag verder.
Graag gedaan!
en een prettige dag toegewenst
11:56"
Ik blijf me toch onzeker voelen maar ik heb geen zin in een sneltest of teststraat. Op elk willekeurig moment kan men op elk int. vliegveld in de VS besluiten om toch maar een of meerdere van de CDC-eisen te gaan toepassen. Hoe onwaarschijnlijk is dit, en wat is de argumentatie daarvoor dan?
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Ik snap uw onzekerheid wel. Maar absolute zekerheid ga je niet krijgen. Enige remedie: Niet gaan reizen tijdens de covid pandemie. En da's een open deur, maar dan weet je zeker dat je niet voor verrassingen komt te staan. De situatie blijft onzeker en van dag op dag kunnen er dingen veranderen.
Waarschijnlijk worden deze telehealth tests wel geaccepteerd. Dat geven ze zelf ook aan in de chat die je stuurt. Daarnaast, de check vindt plaats bij de incheck in NL/BE. Ze kijken daar plat gezegd of je testresultaat negatief is en of diegene die de baliemedewerker tegenoverzicht heeft ook echt de persoon is die, hij/zij zegt dat ie is.
Ik heb alleen geen idee hoe deze test te boek staat en wat er dus op het reiscertificaat komt te staan. Als daar letterlijk op staat tele health test o.i.d. wat mij onwaarschijnlijk lijkt, dan loop je het risico dat er een bijdehandte baliemedewerker moeilijk gaat doen. Staat er op PCR NAAT test of antigen rapid test dan zit je wel goed.
Voor de heenweg zou ik zeker geen risico nemen. Naar een teststraat is effe vervelend maar als je onzeker bent over of deze test wel mag zou ik dat zeker doen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 nov 2021, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Zou ze zeker meenemen voor 18,95 per stuk, niet gebruikt, pech gehad. Ik weet niet met hoeveel personen je reist? Het zou wel makkelijk zijn. Deze test heeft volgens hun website de kwalificatie antigen sneltest en die mag max 24 uur oud zijn voor vertrek. Het is dan wel even makkelijk testen op je hotelkamer voor vertrek bijvoorbeeld.harryh schreef: ↑09 nov 2021, 10:32Wat denken jullie, toch maar kits bestellen bij https://www.toegangsbewijs.nu/ voor ik vertrek, want die moet je dan wel bij je hebben?
Wellicht kan @ottovr een voorbeeld reiscertificaat opvragen, zodat we kunnen zien wat je krijgt? Kijk als er op dat reiscertificaat heel groot uitgevoerd door testen voor toegang.nu staat, dan geeft dat wel te denken ja als je net uit een vliegtuig uit de VS komt rollen. Hoe kom je aan een reiscertificaat uitgevoerd door een Nederlandse aanbieder terwijl je net in de VS bent geweest? Je zou dan maar net een bijdehand figuur treffen.
Aan de andere kant. Hoe groot is de kans dat het gecontroleerd wordt op Schiphol? En hoe streng wordt er door de baliemedewerker in de VS naar gekeken.
Laten we ook vooral hopen dat we niet hoeven te testen voor terugkeer uit de VS.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 09 nov 2021, 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
ONYX666
- Amerika-expert
ik heb hier ook aangedacht, maar als nl terug testen weer verplicht is een antigen maar 24 hr van te voren. Ik weet sowieso niet of dit dan voor je eerste (binnenlandse) vlucht is of pas voor de 2de vlucht. Maar wat voor tijd komt er op dit (NL se) certificaat te staan ?
de tijd uit nederland ? (dit is misschien dan nog wel gunstig ook)
overigens heb ik in orlando ook gratis teststraten gevonden die ook voor buitenlanders gratis is (met een bewijs voor travel. Alleen zijn deze nu net niet op zaterdag open en ik vlieg (eerste vlucht) om 16.00 dus zou enige mogelijkheid zijn om vrijdagmiddag om 16.30 te testen maar dan is de 24 hr wel erg krap en moet ik ook mijn reisschema omgooien.
Overigens is betaald testen in usa vele malen duurder dan hier 100-200 dollar is het gemiddelde en dat moeten we dan voor 4 mensen
de tijd uit nederland ? (dit is misschien dan nog wel gunstig ook)
overigens heb ik in orlando ook gratis teststraten gevonden die ook voor buitenlanders gratis is (met een bewijs voor travel. Alleen zijn deze nu net niet op zaterdag open en ik vlieg (eerste vlucht) om 16.00 dus zou enige mogelijkheid zijn om vrijdagmiddag om 16.30 te testen maar dan is de 24 hr wel erg krap en moet ik ook mijn reisschema omgooien.
Overigens is betaald testen in usa vele malen duurder dan hier 100-200 dollar is het gemiddelde en dat moeten we dan voor 4 mensen
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Er staat 24 uur voor vertrek. Ik interpreteer dat als vanaf het moment dat je reis begint en dus vanaf je binnenlandse vlucht.
Het is een Nederlandse aanbieder, dus ik ga er vanuit dat de Nederlandse tijd erop staat. En stel jij vliegt om 16.00 uur en je test de avond van te voren, zeg om 20.00 uur Florida tijd. Dan is het dus in NL 2 uur in de middag.
Het is een Nederlandse aanbieder, dus ik ga er vanuit dat de Nederlandse tijd erop staat. En stel jij vliegt om 16.00 uur en je test de avond van te voren, zeg om 20.00 uur Florida tijd. Dan is het dus in NL 2 uur in de middag.
-
ONYX666
- Amerika-expert
20.00 est is toch 02.00 nl tijd ?
Dus heb je 6 uur meer
Dus heb je 6 uur meer
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Ja je hebt gelijk, excuus 
Ik heb de verklaring gevonden waarom de certificatie van de Toegangsbewijs.nu-zelftest in de VS wordt geaccepteerd terwijl hij niet voldoet aan de CDC-eisen. De 'telehealth services' in de VS voldoen voor de zelftestsafname aan de eisen van de CDC. Maar die controleert niet de buitenlandse 'telehealth services', dat laten ze aan de collega-instituten in de diverse landen over, in Nederland dus het RIVM. Toegangsbewijs.nu stelt dat zij van het RIVM goedkeuring gekregen hebben voor hun zelftestcontroleprocedure. Er wordt door Toegangsbewijs.nu een elektronisch testcertificaat afgegeven wat je op je mobieltje toont aan de baliemedewerker van de luchtvaartmaatschappij op Schiphol. Die medewerker controleert alleen of dit certificaat bij jou hoort en is afgegeven door een geaccrediteerd bedrijf. In de VS wordt bij aankomst bij het bekijken van het certificaat vooral vertrouwd op de toets van de luchtvaartmaatschappij. De enige instantie die zowel zicht heeft op de eisen van de accrediterende instantie in het ene land en het andere land, is de IATA; van hen krijgen de luchtvaartmaatschappijen de regels door waaraan ze zich moeten houden. Kennelijk vergelijkt de IATA niet wat de eisen van de diverse accrediterende instellingen in de wereld zijn maar beperken ze zich tot het controleren of bedrijven zoals Toegangsbewijs.nu op de lijst van geaccrediteerde bedrijven staan. Ik zou graag willen weten waarom instituten als het RIVM en de IATA geen vergelijkingen wat betreft de in de diverse landen gestelde eisen, uitvoeren, maar het is niet mogelijk als gewone burger in contact te treden met ze. Verder kreeg ik via het covidtelefoonnr. van de rijksoverheid kreeg ik te horen dat de enige testbedrijven waarvan zeker is dat zij goedgekeurd zijn door het RIVM, te vinden zijn op TestenVoorToegang. Of het waar is dat zij de enige bedrijven zijn, weet ik niet.
-
ONYX666
- Amerika-expert
dit zou betekenen dat je hem niet voor de retourvlucht kunt gebruiken alhoewel je naar nederland vliegt en dan toch ook de nl se eisen zouden moeten voldoen ?
CDC schrijft duidelijk dat telehealth ook mag voor retourvluchten naar de USA maar dan zou een klm bijvoorbeeld niet alleen naar RIVM goedgekeurde bewijzen moeten kijken maar ook naar die van CDC
CDC schrijft duidelijk dat telehealth ook mag voor retourvluchten naar de USA maar dan zou een klm bijvoorbeeld niet alleen naar RIVM goedgekeurde bewijzen moeten kijken maar ook naar die van CDC
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Exact, het CDC kan dat wel zeggen maar het RIVM gaat hier over welke testen zijn goedgekeurd en niet het CDC. Je moet aan de Nederlandse eisen voldoen die op dat moment gelden als je terug vliegt
Nou is deze test wel door het RIVM goedgekeurd. Zeggen ze op hun site. Echter de controle van die test vindt plaats door de plaatselijke medewerker op het vliegveld in de VS. Ik heb er geen ervaring mee, ik weet niet in hoeverre er controle is op Schiphol?
Het is natuurlijk wel apart dat jij (of ik) met een test van een Nederlandse aanbieder in vliegtuig stapt wat vanuit de VS richting NL gaat. Ik zou dan als Baliemedewerker vreemd staan te kijken.
Misschien zie ik beren op de weg en zal het die baliemedewerker een zorg zijn
Deze testen zijn volop van de zomer door honderden Nederlanders gebruikt om terug te vliegen naar Nederland of heen te vliegen naar een ander Europees land.
Ze worden dus gewoon geaccepteerd wat iedereen er ook van vind . Dat is gewoon hoe het zit Mbt terugreis naar Nederland vanuit de VS zouden ze daarom ook moeten voldoen omdat Nederland ze goedkeurt
Ze worden dus gewoon geaccepteerd wat iedereen er ook van vind . Dat is gewoon hoe het zit Mbt terugreis naar Nederland vanuit de VS zouden ze daarom ook moeten voldoen omdat Nederland ze goedkeurt
1996 boston
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
2002 miami
2003 miami
2011 orlando
2013 orlando
2015 florida en NY
2016 Florida
2017 orlando
2018 zuidwesten en Yellowstone
2019 florida
2021 florida
2023 florida
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Het is in ieder geval een stuk makkelijker, test doen op je hotelkamer en geen gedoe met zoeken naar een plaatselijke teststraat en 100 USD p.p lichter.
Het is zeker allemaal gemakkelijk.
Tot op het moment dat 1 van de gezinsleden positief test bij de terugreis, wat dan? Moet dan het ganse gezin 10 dagen extra blijven ofzo. Begin maar zulke zaken te regelen, en dan vaak nog met kinderen erbij.
Momenteel heb je die test niet nodig om van de VS naar Europa te reizen, maar de situatie kan snel veranderen.
Tot hiertoe heeft daar nog niemand aan gedacht blijkbaar
Tot op het moment dat 1 van de gezinsleden positief test bij de terugreis, wat dan? Moet dan het ganse gezin 10 dagen extra blijven ofzo. Begin maar zulke zaken te regelen, en dan vaak nog met kinderen erbij.
Momenteel heb je die test niet nodig om van de VS naar Europa te reizen, maar de situatie kan snel veranderen.
Tot hiertoe heeft daar nog niemand aan gedacht blijkbaar
-
ONYX666
- Amerika-expert
Alsik hetbgoed lees vergoed anwb reisverzekering gewoon als je positief test. Dus dat iseen zorg minder
-
d_vdploeg
- Amerika-expert
Zeker wel hoor, ik hou er wel degelijk rekening mee dat we moeten testen voor terugkeer naar Nederland. Als dat al zo ver is als wij gaan (januari 2022) dan kunnen we nog besluiten niet te gaan. Gebeurd het als we er zijn, ja dan moeten we een teststraat opzoeken of de oplossing hierboven.
En wat betreft positief testen… ja die kans is aanwezig. Maar dat is het risico van reizen in de coronatijd. Ik neem mijn laptop mee en kan doorwerken, dat geluk heb ik dan en voor mijn vrouw betekent het extra verlof opnemen. Het is niet anders.. Als we dat risico niet willen moeten we niet gaan.
Overigens staat het wat mij betreft los van reizen naar de VS, ik kan ook besmet raken in Center Parcs in NL en dan moet ik net zo goed in quarantaine.
-
ONYX666
- Amerika-expert
"En wat betreft positief testen… ja die kans is aanwezig. Maar dat is het risico van reizen in de coronatijd. Ik neem mijn laptop mee en kan doorwerken, dat geluk heb ik dan en voor mijn vrouw betekent het extra verlof opnemen. Het is niet anders.. Als we dat risico niet willen moeten we niet gaan."
alleen hoe lang gaat het duren voordat de virusdeeltjes niet meer in je lichaam zitten en je dus negatief test.
alleen hoe lang gaat het duren voordat de virusdeeltjes niet meer in je lichaam zitten en je dus negatief test.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 4 Reacties
- 2072 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne