Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
wendg81
Amerika-ontdekker
Berichten: 24
Lid geworden op: 15 nov 2021, 13:03
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door wendg81 »

Passenger locator form is voor vluchten van en naar België? Of ook van usa naar Nederland en andersom?
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Resi_70 »

Frasi schreef:
25 nov 2021, 08:39
wesUSAtravel schreef:
24 nov 2021, 19:38
Dus een print van https://coronacheck.nl/nl/print/ is voldoende, ze kijken alleen naar de tekst en scannen niet? Was diezelfde print ook voldoende om uit eten te gaan daar in de VS?
Klopt: de QR code werkt alleen in Europa. In de VS kijken ze alleen naar de tekst ernaast met de vaccinatiegegevens.
Het is handig een aantal printjes bij je te hebben tijdens de reis
Dezelfde tekst welke op de print staat staat ook gewoon in de Corona App onder bekijk mijn QR code en dan details.

We zullen een printjes maken maar ik ga het zeker ook proberen met de app.
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Wij zijn al weer bijna 2 weken in Florida, er is nog nergens hier naar ons vaccinatie bewijs gevraagd. Maar ik zou inderdaad een print meenemen voor de zekerheid, hoewel het in de NL app onder Details ook staat.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

harryh schreef:
25 nov 2021, 23:36
Wij zijn al weer bijna 2 weken in Florida, er is nog nergens hier naar ons vaccinatie bewijs gevraagd.
Dat mag ook niet van Gouverneur DeSantis.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Pamny
Amerika-ontdekker
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 nov 2021, 17:37
Aantal x V.S. bezocht: 38

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pamny »

wendg81 schreef:
25 nov 2021, 20:39
Passenger locator form is voor vluchten van en naar België? Of ook van usa naar Nederland en andersom?
Ja de PLF is alleen voor België.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

Pamny schreef:
26 nov 2021, 10:48
wendg81 schreef:
25 nov 2021, 20:39
Passenger locator form is voor vluchten van en naar België? Of ook van usa naar Nederland en andersom?
Ja de PLF is alleen voor België.

Maar dit dien je toch enkel in te vullen bij aankomst in Belgie( bijvoorbeeld vanuit de US na uw reis ) en niet bij vertrekt vanuit België naar de US? Of heb ik dit verkeerde begrepen ?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Ik zou zelf niet wachten met het invullen na je reis;

"Indien je met een vervoerder reist, is het steeds aangeraden het PLF-formulier minstens 6 uur vóór vertrek naar België in te vullen. De FOD Volksgezondheid kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor technische problemen in geval van onbereikbaarheid van de website en het niet tijdig beschikken over een QR-code wegens het laattijdig invullen van het PLF-formulier."

"Je ontvangt een QR-code per e-mail. Deze QR-code is jouw bewijs dat je het PLF hebt ingevuld. Ga je met het vliegtuig of met de boot? Dan toon je deze code bij het instappen."

PLF kan je al 6 maanden van te voren invullen, heb hem zelf een aantal weken voor vertrek ingevuld. Niet dat, er behalve de federale politie op BRU bij aankomst, er iemand naar vroeg. Net trouwens als de rest van de paperassen, bij het inchecken op Memphis vroeg de agent nog wel of ik een test had. Zei dat de test niet nodig was omdat ik gevaccineerd was en liet de QR code op m'n mobiel zien. "Deer in headlights" blik van de agent en tuurt even naar haar scherm. Heeft uw de rest van de benodigde papieren ook? Ik zeg ja, ik heb ze allemaal en ze print & geeft me m'n boardingpasses zonder iets te controleren :? 8)

Dat uploaden van je documenten werkt nog steeds niet echt bij KLM/Delta. Daar zijn ze bij AA en BA wel wat verder mee.
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Ragjee »

Wanneer ik tot op de letter invul wat ze verwachten vul ik in:
"Aankomst in België: reis per auto vanuit Nederland (Schiphol)", waar bent u in de afgelopen 14 dagen geweest? "NL" en "Verenigde Staten"
Als ik mijn stoute schoenen aantrek, vul ik alleen Nederland in en hoef ik geen test voor te leggen.. Maar ja, doe je dat? :roll:
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

Ik ga eerlijk zijn: ook heel zwaar overwogen :D

Maar goed, de test in BE is gratis, en mag je laten afnemen na aankomst…
Gebruikersavatar
Ragjee
Amerikafan
Berichten: 191
Lid geworden op: 11 sep 2011, 10:25
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: België

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Ragjee »

Is ie effectief gratis als je uit een "rode zone" komt? Je bent uiteindelijk op eigen risico afgereisd...
Zomer 2023: Rondje SLC
Dec 2021: NYC + Washington DC
Zomer 2019: Zuidwesten
Mei 2017: NYC
maart 2016: NYC
Divolinon
Amerika-newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2021, 13:57
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Divolinon »

Mrvanilla schreef:
08 nov 2021, 10:07
ESTA-formulier
Ik moet hier niets voor laten afprinten, toch? Heb gisteren mijn toelating gekregen, maar de manier waarop het hier verwoord is doet mij wat twijfelen.
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

Ragjee schreef:
29 nov 2021, 13:30
Is ie effectief gratis als je uit een "rode zone" komt? Je bent uiteindelijk op eigen risico afgereisd...
Ja, je krijgt, op basis van de PLF die je invulde, een code.

Niet meer dan logisch ook, het is de Belgische staat die je vraagt om te testen, mijn inziens hoort dat ook gratis te zijn. Ik vraag daar zelf niet om.

En stel dat ze daarmee stoppen: je maakt heel gemakkelijk zelf een code aan tegenwoordig. Gewoon aanduiden dat je wat hoest hebt en klaar. Ik laat me de laatste tijd tweewekelijks testen en nog nooit iemand die er vragen bij stelt, nog nooit een cent moeten betalen.
Gebruikersavatar
Coyote
Amerika-expert
Berichten: 14301
Lid geworden op: 11 okt 2003, 13:50
Aantal x V.S. bezocht: 30
Locatie: Heerenveen
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Coyote »

Divolinon schreef:
29 nov 2021, 14:04
Mrvanilla schreef:
08 nov 2021, 10:07
ESTA-formulier
Ik moet hier niets voor laten afprinten, toch? Heb gisteren mijn toelating gekregen, maar de manier waarop het hier verwoord is doet mij wat twijfelen.
In principe niet maar ik zorg altijd dat ik een printje meeneem van mijn approved ESTA status.

Beter mee, dan om verlegen te zitten... :wink:

Roland
Since 1982: 30 visits to the United States!

Lees mijn reisverhalen op www.rschotanus.com en FB.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1572
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Divolinon schreef:
29 nov 2021, 14:04
Ik moet hier niets voor laten afprinten, toch? Heb gisteren mijn toelating gekregen, maar de manier waarop het hier verwoord is doet mij wat twijfelen.
Ik zou hem voor de zekerheid even printen, kleine moeite. Toch lullig als je aan de incheckbalie staat en je geen ESTA kunt tonen en het moeilijkheden op gaat leveren. Discussie met een baliemedewerker wil je niet en ga je waarschijnlijk ook niet winnen.

Er werd nooit naar gevraagd maar er gaan inderdaad wat geluiden rond dat ESTA's gecontroleerd worden aan de incheckbalie. Ik hoor dat van meer mensen in mijn omgeving en is volgens mij ook al eens hier op het forum voorbij gekomen door mede forumleden die in de afgelopen 3 weken vertrokken zijn.

Ik zou ook je status blijven monitoren. Staat hij een paar uur voor incheck en een paar uur voor vertrek nog steeds op goedgekeurd (approved).

Wat er allemaal van waar is, geen idee, er gaan ook verhalen rond van mensen die bij de incheck er achter kwamen dat hun ESTA was verlopen.. In hoeverre daar niet iets anders aan de hand is, we zullen het nooit weten :wink:
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Jezzy
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2021, 03:11
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Jezzy »

Hallo allen,
Ik lees al maanden mee en heb me vandaag geregistreerd omdat ik een vraag heb. Ik ben momenteel in New York en vlieg morgen, 30-11, terug naar Nederland. Geboekt bij KLM en vlucht wordt uitgevoerd door Delta.
Voor zover ik gelezen heb, hoef ik me voor de terugvlucht NIET te testen toch? Mijn vaccinatiebewijs is voldoende toch om weer terug naar Nederland te mogen? Ben daar ineens onzeker over. Hoor graag jullie reactie.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Volgens de huidige regels is je vaccinatiebewijs voldoende om van de VS naar NL te vliegen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Resi_70
Amerika-ontdekker
Berichten: 86
Lid geworden op: 30 sep 2021, 15:24
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Resi_70 »

Het testen via HealthCheckCenter liep voorspoedig we kregen het reiscertificaat direct met de uitslag in de email omdat we van te voren hadden aangegeven dat het voor reizen was. We hoefde dus niet via de email het certificaat op te vragen.

We hebben het uitgeprint. Geen idee wanneer we dit nodig hebben ;)
Favorite stad Las Vegas: 2006,2007,2009,2011,2013,2017,2019(2x),2021,2022, 2023 (24-09<>08-10)
Inmiddels 131 dagen in Vegas doorgebracht :)
Jezzy
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2021, 03:11
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Jezzy »

Dutchess schreef:
30 nov 2021, 05:02
Volgens de huidige regels is je vaccinatiebewijs voldoende om van de VS naar NL te vliegen.
Dank voor je reactie. Nu ingecheckt en wel op JFK en een test was inderdaad niet nodig, hoewel de dame bij de incheckbalie er eerst wel om vroeg. Heel even acute stress, maar ik zei meteen dat een test niet nodig is om Nederland binnen te komen. Ze ging het even opzoeken en ik bleek inderdaad gelijk te hebben. Hele opluchting haha.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

De Biden regering overweegt aangescherpte maatregelen voor het reizen naar de VS. Donderdag horen we meer.

Stricter coronavirus testing being weighed for all travelers to U.S. (geen paywall)
As part of an enhanced winter covid strategy Biden is expected to announce Thursday, U.S. officials would require everyone entering the country to be tested one day before boarding flights, regardless of their vaccination status or country of departure. Administration officials are also considering a requirement that all travelers get retested within three to five days of arrival.

In addition, they are debating a controversial proposal to require all travelers, including U.S. citizens, to self-quarantine for seven days, even if their test results are negative. Those who flout the requirements might be subject to fines and penalties, the first time such penalties would be linked to testing and quarantine measures for travelers in the United States.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5004
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Wij vliegen as zaterdag terug naar NL. Ik hoefde alleen de vaccinatie bewijzen te uploaden bij Delta, die werden nu wel online goedgekeurd, wat op de heenreis niet lukte voor mijn vrouw ivm de 3 voornamen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer