Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Ooh snapte het al niet. Op de luchthaven zijn ze dan de oude op aan het maken. Eerste vraag was of je een COVID-test hebt.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Nessiezzz »

Bij mij accepteerde KLM verschillende versies. Ze namen het aan, legden het op de stapel en werd niet naar gekeken :thumbup:
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Motion »

Orangedevil schreef:
11 jun 2022, 11:55
Mijn kinderen zijn 12 en 14 en niet gevaccineerd, weet iemand of zij wel moeten testen? Aangezien kinderen tot 18 jaar niet gevaccineerd hoefden te zijn voor toegang.
Kinderen t/m 17 jaar hoeven niet te testen en zijn uitgezonderd van de vaccinatie plicht.
Er waren twee verschillende (losstaande) regels: 1. testen 1 dag vtv, en 2. vaccinatie aantonen.
CDC heeft regel 1 opgeheven, regel 2 blijft van kracht.
Attestation voor regel 2 moet dus nog steeds ingevuld worden.
Er zijn geen nieuwe voorwaarden voor de uitzondering voor kinderen. In de praktijk komt het er nu op neer dat je voor kinderen verklaart dat: ze niet gevaccineerd zijn, dat je ze gaat testen na 3-5 dagen en indien nodig in quarantaine doet. De laatste twee (testen en quarantaine) natuurlijk geheel op eigen verantwoordelijkheid want dat wordt niet gecheckt.

Al met al is het een stuk eenvoudiger geworden om met kids in de zomervakantie naar de USA te gaan :thumbup:
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

Vraagje: mijn kinderen (9 en 12) zijn gevaccineerd, dan mag ik, ondanks dat ze minderjarig zijn, toch gewoon op het attesttation aanduiden dat ze gevaccineerd zijn en tekenen (in hun plaats)?

Anders gesteld, ze MOGEN gevaccineerd zijn, alleen moet dat niet, en je moet gewoon naargelang hetgeen van toepassing is het formulier correct invullen?
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Motion »

Ja uiteraard, als ze wel gevaccineerd zijn dan is het nog eenvoudiger.
Ciskaatje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2022, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Ciskaatje »

Ik heb vanmorgen contact gehad met de TuiFly Belgie over mijn geboekte vakantie in juli. Daar zei de mevrouw dat er nog steeds een testverplichting is . Ze refereert hierbij aan de website: https://diplomatie.belgium.be/nl. Best onduidelijk allemaal
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mtl »

Dat is wel inderdaad achterhaalde info dat niet meer klopt.
Ciskaatje
Amerika-newbie
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jun 2022, 16:59
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Ciskaatje »

Dus dan is het hopelijk gewoon een kwestie van afwachten tot het ook is aangepast op deze site toch....
Motion
Amerikafan
Berichten: 135
Lid geworden op: 29 mei 2008, 09:36
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Motion »

ja, geef het een paar dagen de tijd, het ging weer erg abrupt en net voor het weekend.
Ik zag dat zelfs verifly ook nog niet helemaal aangepast is.
Maar ik denk dat over 2-3 dagen alles aangepast is als het niet nog sneller is.
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Stan.Gobien »

Via het United Travel Center geen bewijs meer van test nodig. Check-in via de app 24hr op voorhand ok.

Drukke dag volgens schiphol, 1 niveau onder piekdag.

3h45min op voorhand toegekomen op de luchthaven. 45min aanschuiven baggage dropoff en check-in balie. 1u15min wachttijd voor security. 10min selfscan passport controle. 10min wandelen tot aan de verste gate E21.
Gebruikersavatar
Inges
Amerikakenner
Berichten: 864
Lid geworden op: 04 jun 2013, 11:59
Aantal x V.S. bezocht: 7
Locatie: Zaandam
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Inges »

Advies: neem wel zelftesten mee naar de US. Ze zijn daar nauwelijks te koop en erg duur. Ik heb ze helaas nodig gehad toen ik op dag 7 van mijn vakantie Corona kreeg (ik kon gelukkig in isolatie omdat ik op dat moment bij vrienden op bezoek was). Op dag 6 was ik alweer negatief (had ook niet tot nauwelijks klachten) maar het was wel heel fijn om testen mee te hebben. Ik heb me daar niet door de CDC laten testen. Dus stop een doosje in je tas is mijn advies.
Groetjes, Inge
2x Canada en 7x USA
https://ingevanderwulp.nl/reizen/ (Live blog's + roadbooks )
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door roelandw »

Hallo,

Ik heb een klein vraagje waar ik niet direct een antwoord op kan vinden.
Aangezien de vertrekdatum nadert van onze vakantie naar Orlando ben ik al wat documenten in orde aan het maken.
Gisteren heb ik die nieuwe attestation documenten ingevuld, maar ik vroeg mij nu af waar ik deze documenten moet uploaden.
Ik vlieg met United, maar ik kan bij mijn kinderen geen documenten meer uploaden omdat ze nu al "Travel Ready" zijn aangezien een negatieve test niet meer nodig is. Of moet ik die niet uploaden en gewoon mee naar het vliegveld nemen?

Bijkomend vraagje: Waar moet ik de APIS gegevens (Advanced Passenger Information) ingeven? Ik kan dit in de app van United niet vinden.
Is dit iets wat moet gebeuren bij het inchecken?


Mvg,

Roeland
Laatst gewijzigd door roelandw op 15 jun 2022, 18:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Fiesta68
Amerikakenner
Berichten: 505
Lid geworden op: 23 aug 2010, 12:31
Partner van: KingKong65
Aantal x V.S. bezocht: 21
Locatie: Gent

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Fiesta68 »

Ik heb vanmorgen contact gehad met de TuiFly Belgie over mijn geboekte vakantie in juli. Daar zei de mevrouw dat er nog steeds een testverplichting is . Ze refereert hierbij aan de website: https://diplomatie.belgium.be/nl. Best onduidelijk allemaal
Site is ondertussen aangepast
https://diplomatie.belgium.be/nl/Dienst ... gde_staten
2011-05--2013-07--2015-08--2019-06--2020-06+10--2023-06--2024-05: Zuidwesten
2012(2x)-2015-2016-2017-2018-2019-2020-nov2021-2022(2x)-2023 Florida
2012-07: Noordoosten
2014-06: Zuidelijke Staten
2016-08: Texas
2017-07: Noordwesten
2018-07: Hawaii
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Stan.Gobien »

roelandw schreef:
14 jun 2022, 10:21
Gisteren heb ik die nieuwe attestation documenten ingevuld, maar ik vroeg mij nu af waar ik deze documenten moet uploaden.
Ik vlieg met United, maar ik kan bij mijn kinderen geen documenten meer uploaden omdat ze nu al "Travel Ready" zijn aangezien een negatieve test niet meer nodig is. Of moet ik die niet uploaden en gewoon mee naar het vliegveld nemen?
Ik vloog met United en kon ook in de app dit formulier niet uploaden, er werd ook nergens melding gemaakt van dit formulier. Ik heb het afgedrukt en meegenomen, maar niemand heeft iets van papieren gevraagd. Niet bij check-in en ook niet bij de gate. En eens geland heb ik ook niks moeten tonen of afgeven aan de immigratiecontrole. Dus waarom ik dat papier ingevuld heb, ik weet het niet echt.
roelandw
Amerika-ontdekker
Berichten: 18
Lid geworden op: 04 nov 2019, 12:12
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door roelandw »

@Stan.Gobien Bedankt voor het antwoord. Waar heb je de API kunnen invullen? Dit vind ik nl. ook niet terug in de app of op de website. Is dit bij het inchecken dat je dit moet opgeven.

Mvg,

Roeland
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door BigJesper »

BigJesper schreef:
12 jun 2022, 08:38
Het nieuwe attestation form (via website Delta):

https://www.delta.com/content/dam/delta ... igrant.pdf
Vreemd genoeg kan ik bij Delta FlyReady nergens het attestation form meer uploaden. Verdere contactinformatie onder 'government forms' is voldoende. Iemand anders dit ook toevallig opgevallen?
Grouchy
Amerikafan
Berichten: 242
Lid geworden op: 19 jun 2019, 18:35
Aantal x V.S. bezocht: 100

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Grouchy »

Attestion form had je nooit nodig voor Delta FlyReady. Daar is niks in veranderd.
Alleen KLM in Amsterdam neemt ze in bij de gate. Bij de buren (United) vroegen ze niet naar en ook wanneer je met Delta via een andere bestemming naar de VS vliegt hoeven ze het niet.
Je kan het natuurlijk ook opladen bij KLM's Flyready.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Eind maart deelde Delta een verkorte versie uit bij de gate die je daar moest invullen. Werd bij incheckbalie niet naar gevraagd. En idd hoef je niet van tevoren te uploaden.
Gebruikersavatar
BigJesper
Amerikafan
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2019, 13:38
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door BigJesper »

Ah dank! De site van Delta is hier dan niet duidelijk in. Deze geeft aan dat je het attestation form digitaal of in papier in moet dienen. Eerstgenoemde gaat en kan dus niet. :shock:
Gebruikersavatar
Stan.Gobien
Techmod
Berichten: 6814
Lid geworden op: 02 jan 2009, 10:29
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Roeselare (BE)
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Stan.Gobien »

roelandw schreef:
16 jun 2022, 09:06
@Stan.Gobien Bedankt voor het antwoord. Waar heb je de API kunnen invullen? Dit vind ik nl. ook niet terug in de app of op de website. Is dit bij het inchecken dat je dit moet opgeven.

Mvg,

Roeland
De eerste stap in het Travel Ready Center is uploaden van een foto van je passport en dat wordt dan herkend en de informatie ingelezen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer