Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door inqubus »

Zondag vliegen we voor 15 dagen naar Orlando.
ik heb alles geboekt bij United maar heenvlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa.

ik heb ESTA, attestformulier en vaccinatie etc allemaal afgeprint.
Op United kan ik enkel de paspoorten opladen en deze zijn nu pending approval. Vaccinatie moest ik enkel aangeven of ik bewijs kon aanleveren.

Ze verwijzen me ook naar Lufthansa maar normaal kun je daar 72u op voorhand uw documenten ook laten checken.
Paspoorten zijn al lang aangeleverd maar de rest kan ik niet opladen in hun doc ready portaal ik krijg de melding dat ze mijn ticket niet vinden.

buiten dat laatste heb ik al het nodige gedaan neem ik aan? of ben ik nog iets vergeten? :)

edit:

effe getweet met Lufthansa en blijkbaar kan ik hun document ready platform niet gebruiken omdat ik niet rechtstreeks bij hen geboekt heb.
Matala
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 06 feb 2022, 15:01
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Matala »

Ik ben in het voorjaar naar Mexico gevlogen met een overstap in de VS. Ik heb dus al een ESTA, maar deze heeft als reisdoel een overstap. Ik september vlieg ik weer naar de VS voor een rondreis, dus met als reisdoel vakantie. Via de ESTA website kan ik mijn verblijfsadres in de VS niet wijzigen, omdat ik bij mijn ESTA aanvraag heb aangegeven dat het voor een overstap is. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik lees er online niet zoveel over, maar het lijkt erop dat het wel man. Ik haal onderstaande tekst van Visumbuitenland.nl.

Een ESTA voor overstap is ook geldig voor een ander reisdoel
In het aanvraagformulier wordt gevraagd of u enkel naar Amerika reist voor een overstap. Als u daarop bevestigend antwoordt, hoeft u geen verblijfplaats in Amerika in te vullen. Desondanks ontvangt u bij goedkeuring exact dezelfde reistoestemming als wanneer u had aangegeven in Amerika te verblijven. Ook met een ESTA dat specifiek is aangevraagd voor een overstap is het dus toegestaan om 90 dagen aaneengesloten in de Verenigde Staten van Amerika te verblijven voor een vakantie of zakenreis. Wel moet elke reis voldoen aan de voorwaarden die gesteld zijn aan het gebruik van een ESTA.
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Tinus1955 »

SnoopyMetKids
Amerika-ontdekker
Berichten: 73
Lid geworden op: 04 apr 2022, 21:06
Aantal x V.S. bezocht: 13

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door SnoopyMetKids »

Ik zou de 2e gebruiken, aangezien daar expliciet een expiration date op staat die nog niet gepasseerd is (31 december 2022).

Maar ze zijn allemaal identiek min of meer, zelfs KLM kon mij in juni niet vertellen welke de juiste was toen wij in juni gingen en ik ook 2 verschillende had gevonden :wink:
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Ze hebben alle 3 een expiration date van 31 dec 2022, en alle 3 hetzelfde OMB Control No. 0920-1318. Ik zou dus de eerste gebruiken, want die is maar 2 pagina's.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

De laatste link is de digitale versie van link 1. Ik zou dus 1 of 3 gebruiken.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
Tinus1955
Amerikafan
Berichten: 281
Lid geworden op: 18 okt 2017, 11:12
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Tinus1955 »

Bedankt voor de antwoorden. :thumbup:
inqubus
Amerikafan
Berichten: 100
Lid geworden op: 12 jan 2009, 20:21
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door inqubus »

inqubus schreef:
11 aug 2022, 12:00
Zondag vliegen we voor 15 dagen naar Orlando.
ik heb alles geboekt bij United maar heenvlucht wordt uitgevoerd door Lufthansa.

ik heb ESTA, attestformulier en vaccinatie etc allemaal afgeprint.
Op United kan ik enkel de paspoorten opladen en deze zijn nu pending approval. Vaccinatie moest ik enkel aangeven of ik bewijs kon aanleveren.

Ze verwijzen me ook naar Lufthansa maar normaal kun je daar 72u op voorhand uw documenten ook laten checken.
Paspoorten zijn al lang aangeleverd maar de rest kan ik niet opladen in hun doc ready portaal ik krijg de melding dat ze mijn ticket niet vinden.

buiten dat laatste heb ik al het nodige gedaan neem ik aan? of ben ik nog iets vergeten? :)

edit:

effe getweet met Lufthansa en blijkbaar kan ik hun document ready platform niet gebruiken omdat ik niet rechtstreeks bij hen geboekt heb.
net weekje terug van Orlando en toch effe feedback geven. Onze tussenstop was in Frankfurt om dan zo naar MCO te vliegen.
in Frankfurt en Brussel is helemaal NIETs gevraagd ivm covid. Dus wij hebben dat attest form noch onze covid certificaten moeten laten zien. Ook geen enkel vraag over onze niet 5 jarige kleine man.

bij aankomst in Us is er ook niets gecontroleerd buiten onze paspoorten en dat was het dan.

al die stress voor niets :)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1576
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

Wij zijn vorige week zaterdag met onze lichte blauwe vrienden naar SFO gevlogen, vooraf attestation en vaccinatiebewijs moeten uploaden. Daarna zo waar online kunnen inchecken. Er is verder nergens meer om gevraagd, niet op Schiphol en niet op SFO.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
josien_
Amerika-newbie
Berichten: 9
Lid geworden op: 21 jun 2022, 11:41
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door josien_ »

Is het mogelijk om een nieuwe duidelijke sticky te maken over wat je nodig hebt aan formulieren etc. wanneer je NU/2022 naar Amerika vliegt?
ESTA is duidelijk, maar verder niet helemaal wat je nu nodig hebt.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mtl »

Wellicht kan de openingspost aangepast worden?
Gebruikersavatar
MarjoleinW
Amerikafan
Berichten: 248
Lid geworden op: 01 sep 2012, 13:29
Aantal x V.S. bezocht: 8
Locatie: Zoetermeer
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door MarjoleinW »

@mrvanilla , ik zocht inderdaad ook naar aangepaste info want het meeste wat in de openingspost staat is niet meer nodig toch? Vast bedankt! :thumbup:
Zuidwesten 2009/Florida 2010/Zuidwesten 2013/New York+Oost USA 2015
Florida mei + december 2017/ West USA april 2018 / Florida nov/dec 2018
Georgia,Carolina's en Florida nov/dec 2022
http://www.marjoleinw.com/wordpress
roverdijk
Amerika-ontdekker
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 feb 2013, 19:16
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door roverdijk »

Hallo,

Wij vliegen 11 december naar Miami vanaf Schiphol met KLM. Mijn vrouw en ik zijn beide volledig gevaccineerd + december 2021 nog een Booster gehad. Is hier nog een geldigheidsduur gekoppeld aan de vaccinaties, om te mogen vliegen naar Miami?? M.a.w. Zijn onze vaccinaties nog geldig voor 11 december ??
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Yep, de VS hanteert geen eisen over hoe lang geleden je gevaccineerd moet zijn, alleen dat je volledig gevaccineerd moet zijn.
WWit
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 nov 2022, 20:53
Aantal x V.S. bezocht: 25

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door WWit »

Hoi, ik heb twee prikken Pfizer gehad maar gebruik de app niet. Heb alles inmiddels uitgeprint voor mijn reis. Hoe wordt dit gecheckt op schiphol? Gebeurd dit bij het inchecken? en wordt de QR code ook gescant? Heb wel eens vaker aan een deur gestaan bij een restaurant dat het scannen van het papieren bewijs niet werkte...
Gebruikersavatar
Frasi
Amerika-expert
Berichten: 1914
Lid geworden op: 06 nov 2011, 20:36
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Frasi »

Welkom op het forum WWit!!

Nee, de corona-documentatie / bewijzen worden niet gescand. Geen QR code nodig.
Je moet de bewijzen in print meenemen naar de luchthaven. Of tijdens het online inchecken in PDF format uploaden.
Bij KLM kan dit ook afzonderlijk vooraf: https://www.klm.nl/information/covid-19 ... ment-check
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen (2007, 2010, 2012, 2022); California (2012, 2015,2016, 2018, 2021); Florida (2008, 2013, 2015, 2019); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills (2014); NY/Wash.(2016); LA (2016); Deep South (2017). NY (2018, 2019)
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mtl »

Niemand op Schiphol die naar mijn attestation form en vaccinatiebewijzen vroeg. Moet wel zeggen dat ik ze al geupload had op de United app.
harryvb
Amerikafan
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 mei 2013, 15:16
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: Benidorm

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryvb »

Welke documenten heb ik nodig voor maart 23 , wij vliegen van Madrid over Schiphol naar las Vegas.
Waar kan ik de benodigde documenten uploaden, in het appje van KLM vragen ze enkel de paspoorten.
We hebben esta en covid attest.
Moeten we nog iets anders hebben?
Afbeelding
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2501
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Maart '23? In 3 maanden kan nog zoveel veranderen, je moet gewoon even afwachten. Je vliegmaatschappij zal je van te voren tig mailtjes sturen hierover.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mtl »

Gezien de situatie in China nu. Reizigers uit China moeten weer een negatieve test hebben om naar Amerika te kunnen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer