Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mikekiwi »

Ik heb van KLM nog geen email/SMS gehad dat ik via Ready-to-fly het één en ander kan uploaden (we vliegen zondag). Nu kan ik via onderstaande link wel al aan de slag:

https://klforyou.force.com/s/covidform? ... ted_States

Heeft dit zin, of zit ik het proces in de weg dat ingezet kan worden als bijv. morgen KLM wel iets emailt met wellicht een andere link?
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Tussen 3 dagen en 5 uur voor vertrek staat er nu. Dus dat zou voor vertrek op zondag moeten kunnen. Eerder stond er 1 dag voor vertrek, dus die termijn is opgerekt.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kwarktaart »

Ik zie dat je je attestation formulieren hier kunt uploaden. Houdt dat in dat het niet meer op Schiphol ingeleverd moet worden?
mikekiwi
Amerikafan
Berichten: 221
Lid geworden op: 05 jan 2019, 07:49
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mikekiwi »

Thanks, zojuist gedaan. Was 'bang' dat als KLM er niet zelf om zou vragen, eventuele eigen toevoegingen het proces misschien in de war zouden sturen
Bekijk ons reisverslag van ons bezoek aan het zuidwesten in 2022:
>> Kiwi's on tour<<
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Wij vlogen gisteren vanaf BRU, ik had geen attestations bij omdat die door Delta op Schiphol bij de gate worden uitgedeeld en ik die daar al twee keer eerder weer opnieuw kon invullen. Maar op BRU was er iemand bij de ckeckin die er om vroeg, toen ik zei er geen te hebben heeft zij die elektronisch voor ons ingevuld en ook onze uitgeprinte vaccinaties bekeken. Vervolgens kregen we Ready to Fly op onze boarding passes.
swuyts
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jul 2022, 04:15
Aantal x V.S. bezocht: 2

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door swuyts »

Wij vliegen binnen 10 dagen met Delta vanuit Schiphol naar Atlanta en hebben enkele vragen ...

We hebben (omwille van Comfort+ zetels) deze keer rechtstreeks bij Delta geboekt maar nu lees ik dat check-in toch via KLM gaat maar daar herkent men nu de boekingsnummer en vluchtnummer nog niet, of is dat te vroeg?

Op Delta FlyReady lukt het totaal niet om onze vaccinatiebewijzen te uploaden (bekende Whoops ... fout), waar op Schiphol moeten we dan deze documenten laten nakijken. Wij komen uit België dus geen NL Corona-app.
Ik vermoed dat de papieren attesten voldoende zijn aangezien een testresultaat nu niet meer van toepassing is, of moet men toch een code scannen?

Bedankt
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Welkom op het forum.
Voor Delta vluchten, ook als je via KLM hebt geboekt, moet je bij Delta inchecken, niet bij KLM.

Uploaden van het vaccinatie bewijs kon ik voor onze vlucht gisteren ook niet. Je moet langs de checkin balie met een print van je vaccinatiebewijs, net als wij Nederlanders, app of code is niet nodig.

Een print kun je beter sowieso bij je hebben want op de terugweg wordt je er, ten onrechte, door Delta ook vaak om gevraagd.
Gebruikersavatar
Hans B
Amerika-expert
Berichten: 2649
Lid geworden op: 16 dec 2007, 22:24
Aantal x V.S. bezocht: 25
Locatie: Slochteren
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Hans B »

Wij werden vorige week bij inchecken (Ft.Myers FL) ook gevraagd naar vaccinatie.
Hebben onze coronacheck app getoont.
Medewerker zag dat en het was verder oké.
In 25x
1340
dagen en
128.200
mile gereisd door Amerika

1988 campervan
1998 en 2000 auto
2001 tm 2004 Fleetwood Pace Arrow
2004 tm 2016 Fleetwood Bounder
2016 tm heden Fleetwood Discovery + Honda

Home is were we park it.
Tucson AZ
Janneman99
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 15 apr 2022, 09:50
Aantal x V.S. bezocht: 18

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Janneman99 »

Daarom neem ik een extra setje geprinte vaccinatiebewijzen mee.
1986 FL - 1992 NY - 2000 FL - 2005 Stormchase OKC - 2006 FL - 2008/2009/2010 Stormchase CO - 2011/2012/2013/2014/2015 Stormchase OKC - 2016 Nat.Parks SW - 2017 Stormchase OKC - 2018 Nat.Parks Mid - 2019 Stormchase OKC - 2022 FL - 2023 Stormchase OKC
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kwarktaart »

Onze terugvlucht van Las Vegas naar Amsterdam wordt uitgevoerd door KLM maar heeft een DL vluchtnummer. Moet/kan ik voor die terugvlucht online inchecken via de KLM app of moet het inchecken bij Delta omdat het een Delta vluchtnummer betreft? Geboekt bij KLM en uitgevoerd wordt het dus ook door KLM.
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Die zogenaamde samenwerking tussen KLM en Delta is een klucht. Mijn vader had ook via KLM een vlucht van KLM zelf geboekt. Hij kreeg in de dagen voor terugreis naar NL meerdere e-mails van zowel KLM en Delta die hem aanspoorden om in te checken. De Delta e-mails hadden een ander confirmation nummer dan zijn KLM boeking. Hij werd tijdens het online inchecken ook telkens heen en weer geslingerd tussen de websites van beide maatschappijen, die hem dan ook regelmatig meedeelden dat het online inchecken niet mogelijk was. Uiteindelijk na vaak proberen wel gelukt, maar toen hij op reis ging had hij dus 3 verschillende boarding passes - 1 van online KLM inchecken, 1 van online Delta inchecken, en 1 van het vliegveld toen hij zijn koffer inleverde. :? :roll:
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Bitje »

Hi,
Een vraag van mijn kant, ik kom er niet goed uit. Onze kinderen (jonger dan 18) hebben de Amerikaanse nationaliteit, dus zij moeten de VS binnen reizen en binnen de VS reizen op hun Amerikaanse paspoort. Ik kom er alleen niet zo goed uit wat zij dan nodig hebben. Ze zijn wel gevaccineerd, maar slechts twee keer, en hebben begin februari Corona gehad, hun bewijs verloopt begin augustus (net voor onze terugvlucht). Weet iemand wat we voor hen nodig hebben? Bedankt, Bianca
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Hebben ze zowel VS als NL paspoorten? Dan hebben ze verder niets nodig. Amerikanen mogen zonder test of vaccinatiebewijs de VS binnenkomen. Nederlanders mogen zonder test of vaccinatiebewijs NL binnenkomen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Zedro
Amerika-ontdekker
Berichten: 52
Lid geworden op: 05 sep 2016, 22:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Zedro »

Hallo Allemaal,

Gister gebeld met de GGD, Nederlandwereldwijd, de Amerikaanse Ambassade en AirEuropa. Niemand kan duidelijkheid geven of 2/1 op je vaccinatie bewijs voldoende is. Vandaag langs de GGD zelf gegaan en op advies van Arts en GGD medewerker een extra prikkie genomen. Eigenlijk mocht dat nog niet omdat ik onder de 60 ben. Echter toch besloten omdat iedereen recht heeft op 3 prikken en sommige landen ook 3 prikken eisen…

Groet,
Zed.
Gebruikersavatar
hemmie
Amerika-expert
Berichten: 4967
Lid geworden op: 18 mar 2010, 10:06
Locatie: Richmond, TX

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door hemmie »

Ik snap de verwarring niet, de VS wil 2 vaccinaties zien, hoeveel tijd daar tussen zat en of NL die 2e een 3e noemt ofzo is niet relevant daarvoor. https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-nc ... ation.html

Ik weet ook niet waarom het bij jou zo.lastig was die 3e te krijgen, mijn schoonzus kreeg in eerste instantie ook maar 1 vaccinatie, maar heeft al voordat de boosters beschikbaar kwamen een 2e gehaald en 5 maanden later de booster. Dat zou gewoon geen probleem moeten zijn.
Terug in Texas!
Bitje
Amerika-ontdekker
Berichten: 72
Lid geworden op: 16 jul 2013, 22:35
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Bitje »

Dutchess schreef:
08 jul 2022, 23:42
Hebben ze zowel VS als NL paspoorten? Dan hebben ze verder niets nodig. Amerikanen mogen zonder test of vaccinatiebewijs de VS binnenkomen. Nederlanders mogen zonder test of vaccinatiebewijs NL binnenkomen.
Ja, ze hebben inderdaad twee paspoorten. Ze hebben vandaag een extra vaccinatie gehad... :D Ik had jouw bericht niet meer gelezen...

Maar verder geen extra papieren invullen voor hen?

Bedankt,

Bianca
Dutchess
Amerika-expert
Berichten: 2502
Lid geworden op: 14 jul 2006, 02:14
Locatie: Utah

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Dutchess »

Nee, behalve hun paspoorten geen extra papieren nodig om naar/van de VS en NL te vliegen.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

Ik vertrek donderdag terug naar de VS :

Enkel bewijs van vaccinatie nodig @ check in als Belg bij Brussel airport?

En bij terugkeer terug het PLF invullen ? Moet ik in de VS getest worden bij terugkeer?

Mvg,

Kristof
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door IngridUSA »

Het PLF kan je nu al invullen! Dat heb ik (als Nederlander die onlangs terugvloog op Brussel) als erg handig ervaren. Geprint op papier zagen ze van veraf de QR-code al en konden we zo doorlopen. Meerdere passagiers moesten daar eerst nog op hun telefoon die dingen in zitten vullen...
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

PLF moet niet meer hè…

Vaccinatie tonen om naar de VS te vliegen. Je moet nog het formulier van de CDC invullen. Klaar.

Terug moet je geen speciale stappen ondernemen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer