Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

3 juli is nog ver vooruit. Ik zou gewoon even wachten, tegen die tijd testen jullie al lang weer negatief. De route met testen (Testifly voor ons) vond ik veel makkelijker dan de route voor een herstelbewijs, wij waren 2 weken voor vertrek allemaal positief. Maar gelukkig na 10 dagen al weer negatief. En er is nog wel kans dat het testen voor die tijd niet meer nodig is.
Kevin77
Amerikafan
Berichten: 138
Lid geworden op: 30 nov 2015, 11:58
Aantal x V.S. bezocht: 19
Locatie: Den Haag

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Kevin77 »

Bestel een test bij toegangsbewijs.nu en steek het stokje niet in je neus. Een stuk makkelijker dan een ondertekend herstelbewijs regelen.
Je man is nu positief dus tegen die tijd heeft ie zeker geen covid meer.
steentjuh
Amerikafan
Berichten: 250
Lid geworden op: 23 jan 2014, 23:41
Partner van: yente
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door steentjuh »

3 juli ben je allang weer corona vrij. Gewoon een test doen voor je vertrekt is veel makkelijker dan een herstelbewijs aanvragen
Gebruikersavatar
nwolf
Amerikakenner
Berichten: 475
Lid geworden op: 03 aug 2014, 18:28
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Oost/Noord-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door nwolf »

Kevin77 schreef:
19 mei 2022, 13:48
Bestel een test bij toegangsbewijs.nu en steek het stokje niet in je neus. Een stuk makkelijker dan een ondertekend herstelbewijs regelen.
Je man is nu positief dus tegen die tijd heeft ie zeker geen covid meer.
In dat geval bespaar je die 20,- en haal testifly.de :lol:
Maar idd, niet druk maken, het voelt best eng en allemaal dichtbij. Mijn zoontje had 2 maanden voor we gingen ook Corona en was juist blij, de kans dat je het dan weer krijgt is kleiner. Ik vond het meer eng voor mezelf ook al ben ik gevaccineerd en een booster gehad..... you never know :|
2010 Florida | 2012 W DC | 2013 LV | 2014 California + LV | 2015 NYC + W DC | 2016 ORL + LV | 2018 California + LV | 2019 ORL + NYC | April 2022 ORL | April 2023 ORL
inge-amerika
Amerika-ontdekker
Berichten: 54
Lid geworden op: 07 dec 2014, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door inge-amerika »

Wij vlogen donderdag om 9:50
We waren om 6:30 op Schiphol.
Steeds als wij aan kwamen lopen werden er nieuwe loketten/balies geopend en stonden we vooraan.
Resultaat: om 7:00 al klaar haha. Ik vond het meevallen met de drukte (maar dat ligt wellicht ook aan de vliegtijd)
Achja beter dat dan te weinig tijd.
Attest werd inderdaad wel gevraagd bij boarding.
2015 Boston - San Francisco
2017 Tampa - Keys - Smoky Mountains - New Orleans
2018 New York citytrip
2022 Vegas - Yellowstone - Seattle - SF - Vegas
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Nessiezzz »

inge-amerika schreef:
20 mei 2022, 00:22
Wij.....
Haha mooi. Hopelijk overkomt mij dit donderdag ook (26e) en kunnen we lekker chillen in een restaurantje :)

9.50 uur, toevallig KL0605? :thumbup:

En in tegenstelling tot het verlichten van het testbeleid adviseert de CDC nu een test te doen voor binnenlandse vluchten :

https://www.washingtonpost.com/travel/2 ... us-summer/

Die inreistest zal nog wel even blijven gok ik
Gebruikersavatar
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 aug 2018, 07:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timmeehhh »

Wij zitten een beetje in een situatie waar ik nog niet veel over heb gelezen hier, maar misschien dat iemand toch een idee heeft:

Wij vliegen vandaag over 2 maanden naar the states en uiteraard is het aftellen inmiddels begonnen. Wij hebben beide 'slechts' twee vaccinaties (en dus geen booster) gehad omdat we een dag voor onze boosterafspraak positief testte. Lang verhaal kort: Ons herstelbewijs verloopt op 10 juli en dan hebben we dus alleen de 'basis'-vaccinatie. Nu is dat volgens mij voor het reizen naar the states geen probleem, ware het niet dat wij beide vorig jaar juli onze tweede prik hebben gehad en dat dus langer dan 270 dagen geleden is geweest.

Misschien heeft niemand hier ook een idee hoor, maar is het zo dat we nu een booster moeten halen om van al het gedoe af te zijn? Want volgens mij verdwijnen de vaccinatiebewijzen automatisch uit de app na 270 dagen (en na het verlopen van ons herstelbewijs?)

Thanks alvast!
Groetjes Tim
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door IngridUSA »

Je bent volledig gevaccineerd. Ik zou wel, nu het nog kan, altijd je vaccinaties en je herstelbewijs uitprinten op papier en als pdf in je telefoon opslaan. Altijd handig en wij hebben ze onlangs in de VS toch nog hier en daar moeten laten zien. Ik had ze ook gewoon nog in m’n tas zitten.
Een booster nemen kan natuurlijk ook. Wie weet nog handig voor andere bestemmingen (of alvast als voorbereiding op het najaar 🥴)
d_vdploeg
Amerika-expert
Berichten: 1578
Lid geworden op: 19 jun 2019, 20:49
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door d_vdploeg »

@Timmeehhh Die basis vaccinaties verdwijnen niet uit je corona check app. Die van mijn vrouw en mijzelf daar is de tweede vaccinatie al lang en breed de 270 dagen termijn van verstreken. Ik kan ze nog steeds oproepen en ik heb ze onlangs ook nog kunnen printen voor onze aanstaande reis naar Florida van begin juni.

Dat is sowieso wel verstandig om te doen. Ik heb ze ook in PDF vorm in de mail zitten. Maar dat is meer omdat je niks aan die app hebt in de VS. Ik verwacht niet dat zie de boel uitschakelen omdat je ze in NL nu niet nodig hebt.

Of je je booster moet halen, dat is aan jezelf. Voor de VS is het nu niet nodig. Richting het najaar kan het anders worden. Ook NL kan weer aanvullende eisen stellen, dat je weer getest moet worden voor terugkeer of in quarantaine moet na terugkomst als je geen booster hebt gehaald ect ect. Dat zijn voor ons redenen, samen met de extra bescherming om het wel te doen.
Laatst gewijzigd door d_vdploeg op 21 mei 2022, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.
2018: Rondreis Zuid West-San Francisco
2019: Rondreis Colorado-South Dakota-Wyoming-Montana-Utah
2022: Florida (juni) Rondreis Californië (september)
2023: Rondreis Arizona, New Mexico, Utah
2024: Californië (juni 2024) Rondreis Texas (september 2024)
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5014
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

Precies dat @IngridUSA :thumbup:
@Timmeehhh je bent ook niet de enige, dit gaat voor meer mensen spelen. Inderdaad zorgen dat je je vaccinatiebewijs opslaat voor het niet meer beschikbaar is.
Gebruikersavatar
Timmeehhh
Amerika-ontdekker
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 aug 2018, 07:18
Aantal x V.S. bezocht: 7

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timmeehhh »

Super bedankt voor alle snelle reacties!
d_vdploeg schreef:
21 mei 2022, 11:10
@Timmeehhh Die basis vaccinaties verdwijnen niet uit je corona check app. Die van mijn vrouw en mijzelf daar is de tweede vaccinatie al lang en breed de 270 dagen termijn van verstreken. Ik kan ze nog steeds oproepen en ik heb ze onlangs ook nog kunnen printen voor onze aanstaande reis naar Florida van begin juni.

Dat is sowieso wel verstandig om te doen. Ik heb ze ook in PDF vorm in de mail zitten. Maar dat is meer omdat je niks aan die app hebt in de VS. Ik verwacht niet dat zie de boel uitschakelen omdat je ze in NL nu niet nodig hebt.

Of je je booster moet halen, dat is aan jezelf. Voor de VS is het nu niet nodig. Richting het najaar kan het anders worden. Ook NL kan weer aanvullende eisen stellen, dat je weer getest moet worden voor terugkeer of in quarantaine moet na terugkomst als je geen booster hebt gehaald ect ect. Dat zijn voor ons redenen, samen met de extra bescherming om het wel te doen.
Dan zat ik er helemaal naast! Sorry daarvoor. Fijn om te lezen dat ze niet verdwijnen. Dan ga ik het daar mee doen, thanks!
Groetjes Tim
suuske1981
Amerika-newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: 05 jul 2021, 11:46
Aantal x V.S. bezocht: 1

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door suuske1981 »

Super bedankt allemaal voor de reacties.
Dit geeft veel meer rust. Ik heb de testen besteld. Ook omdat we de dag ervoor al naar Brussel gaan om daar te overnachten. Dan kunnen we lekker relaxed de dag erna de lucht in. Wel zo fijn met autisme om voldoende rust in te bouwen.
Super veel zin in de reis. Dan gaan we voor het testen.

Gelukkig heb ik het nog niet gehad. AFKLOPPEN. Omdat ik in de risicogroep val zijn we nu extra voorzichtig. We weten niet wat het met mij zou doen vanwege mijn diverse longproblemen.
Gelukkig wel beiden dubbel gevaccineerd en de booster.

We kijken er heel erg naar uit. En inderdaad wie weet hoeven we tegen die tijd niet meer te testen.

Voor iedereen die de komende maanden gaat: heel veel plezier gewenst!
Meissie22
Amerika-ontdekker
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 mei 2022, 17:44

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Meissie22 »

Lees hier dat je niets aan de app hebt maar toen wij begin deze maand terug vlogen vanaf Orlando hebben we de app op de telefoon laten zien en dat was helemaal prima!
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door IngridUSA »

Klopt. Officieel een Europees ding wat op zich niks waard is in de VS maar ze weten heel goed dat er de vaccinaties in staan en hetzelfde is als de papieren exemplaren.
Nessiezzz
Amerikafan
Berichten: 316
Lid geworden op: 26 mar 2014, 10:55
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Nessiezzz »

Europeanen hebben het wat beter voor elkaar met de digitalisering van de genomen vaccins. Amerikanen moeten daar misschien wat aan wennen :lol:
ReB87
Amerika-ontdekker
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 nov 2013, 14:36
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door ReB87 »

Ik las bij de airline (United) dat ik naast het attestation formulier ook iets van 'contact tracing information' informatie moet aanleveren. Dit zou mogelijk op de luchthaven worden gevraagd. In dit topic lees ik er echter helemaal niets over. Wat is jullie ervaring hiermee en is er een format wat ik aan moet houden (indien ik uberhaupt iets moet aanleveren ;) )?
Staten bezocht: 32
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1235
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door IngridUSA »

Bij onze vlucht naar NY een paar weken geleden kregen we (in de rij voor de bagage drop off) het verzoek om contactgegevens te vermelden. Heel amateuristisch op een papieren strookje. Wij vlogen met Delta.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door laanvdj »

Net een berichtje op Facebook van iemand die 3,5 uur van te voren op Schiphol was maar toch haar vlucht naar SFO heeft gemist. Stond nu nog altijd in de rij en moest naar de trabsferbalie maar daar stond begrijpelijk ook een hele rij.
Wij vertrekken 2/6 en die staat ook als piekdag op de site. We gaan maar 4 uur van te voren en dan maar 🤞🏻
Trom
Amerikakenner
Berichten: 891
Lid geworden op: 11 jun 2018, 15:00
Aantal x V.S. bezocht: 4

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Trom »

@laanvdj
Was dat vandaag? Staat wel als zeer drukke dag.
laanvdj
Amerikakenner
Berichten: 670
Lid geworden op: 07 feb 2008, 08:02
Aantal x V.S. bezocht: 26
Locatie: stein

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door laanvdj »

Ja, vanmiddag. Schiphol heeft het pas later veranderd in zeer drukke dag. Bij ons staat nu al piekdag! Dat belooft wat :?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer