Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
IngridUSA
Amerikakenner
Berichten: 1230
Lid geworden op: 02 jun 2019, 13:15
Aantal x V.S. bezocht: 4
Locatie: West-Brabant

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door IngridUSA »

Oh beter…! Dan heb ik niks gezegd. Amper goed en wel terug en ik loop nu al weer achter.
@Timothy555, goede reis alvast!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

Bedankt, morgen eindelijk zover, eerste keer NYC.

Het online inchecken bij Delta lukt niet, ga er me niet druk in maken, moet toch langs de check-in balie omdat ik koffers moet afgeven. Het is Brussel, wat meevalt, en ik heb Skypriority bij het inchecken dus vermoed dat het wel zal meevallen.
kristofm
Amerika-ontdekker
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jun 2021, 22:30
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kristofm »

Timothy555 schreef:
10 jul 2022, 20:57
PLF moet niet meer hè…

Vaccinatie tonen om naar de VS te vliegen. Je moet nog het formulier van de CDC invullen. Klaar.

Terug moet je geen speciale stappen ondernemen.
Link naar het correcte formulier ? :)
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

Ik heb een link van Delta gebruikt… staat hier ook wel ergens, eerste pagina van dit topic denk ik!
mblokland
Amerika-ontdekker
Berichten: 88
Lid geworden op: 17 jun 2013, 13:06
Aantal x V.S. bezocht: 14

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mblokland »

kristofm schreef:
10 jul 2022, 21:56
Timothy555 schreef:
10 jul 2022, 20:57
PLF moet niet meer hè
Link naar het correcte formulier ? :)
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Proo ... tation.pdf
harryh
Amerika-expert
Berichten: 5013
Lid geworden op: 19 mar 2013, 15:06
Aantal x V.S. bezocht: 59
Locatie: West-Brabant NL

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door harryh »

CDC attestation wordt op BRU door iemand van Delta voor je ingevuld, hoef je niet bij je te hebben.
Goede reis @Timothy555!
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

@harryh handig, wist ik niet. Nu zitten ze al een weekje of twee ingevuld in m’n rugzak (ja, zo’n planner ben ik dan weer :D ).

Ik zie dat de vlucht van New York richting Brussel deze ochtend netjes op tijd (half uur te vroeg) aankomt. Te laat uit New York vertrekken (zowat 1 dag op 2) is de hoofdreden van vertraging terug richting New York, dus dat hebben we al niet.

Als er straks geen gekke dingen gebeuren vertrekken we dus op tijd.

Bedankt!
kwarktaart
Amerikakenner
Berichten: 424
Lid geworden op: 21 jun 2021, 09:53
Aantal x V.S. bezocht: 57

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door kwarktaart »

Goeie reis @Timothy555!
Gebruikersavatar
Souraia
Amerika-expert
Berichten: 2079
Lid geworden op: 03 jan 2005, 12:00
Aantal x V.S. bezocht: 10
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Souraia »

As donderdag vliegen we via Brussel met tussenstop in Londen naar Las Vegas. Ik heb de vaccin bewijzen uitgeprint. Wij vliegen met AA vanaf Londen. Is dit voldoende zo of vergeet ik wat?
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

@kwarktaart

Bedankt!

Brussel is evengoed een shitshow geworden.

20 minuten check in met skypriority. Ik schat dat de gewone rij makkelijk een uur was. Security was 18 minuten dus dat viel mee. Paspoortcontrole bijna 1 uur aangeschoven. Doordat we kinderen -12 bij hebben mochten we niet door de poortjes. De Amerikanen nog langer, m’n buurvrouw zegt 90 minuten.

Heb meteen de klachtenlijn gebeld - dit is toch echt onacceptabel. Bovendien hadden ze geen oor naar ‘short connections’. Mensen hun vlucht zien missen (ik had voldoende tijd genomen). Ze weigerden mensen voor te laten gaan.

Een koppel vroeg of ze voor mogen. Dat mocht uiteraard, ze gingen hun vlucht missen. Tot 4 mensen voor mij, een gepensioneerd koppel (go figure, hebben die niet alle tijd van de wereld), geen enkel oor hadden naar het pleidooi en weigerden de mensen door te laten die hun vlucht gingen missen. Heb zelf een steward aangesproken, die mochten onder geen beding voor. Me zelf serieus opgejaagd tegen die ouwe soffen, zo ben ik dan. Ik hoop dat ze hun enkel verstuiken bij het boarden en dat hun vakantie er eentje is van pijnlijk op de hotelkamer zitten. Hoe onmenselijk kan je zijn.

Vlucht is nu 20 minuten vertraagd. Wachten op mensen die ook nog door die shitshow moeten.

Is dit het nieuwe normaal? Straks moet je 4 dagen op voorhand op de luchthaven zijn. En Brussels Airport, ga mee met je tijd en laat mensen die hun vlucht dreigen te missen gewoon legaal voorsteken, zonder dat ze daarvoor toestemming moeten vragen. In de andere rij staan onbelangrijke mensen met veel reisangst zoals ikzelf die 4,5 uur voor vertrek op de luchthaven zijn, en gepensioneerde ouwe soffen voor wie het amper uitmaakt of ze er nu vandaag of morgen geraken (sorry, natuurlijk weet ik dat het wel uitmaakt, en natuurlijk is niet elke gepensioneerde zo, maar ik ben gewoon een beetje boos/innerlijk aan’t koken, en een linkse hoek uitdelen zal me meer problemen opleveren dan hier even ranten/luchten).

Kom dus, ook naar Brussel, op tijd mensen…
mtl
Amerika-expert
Berichten: 7754
Lid geworden op: 08 nov 2009, 10:22

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door mtl »

Oei, dat is geen fijn begin van je vakantie. Laten we hopen dat dit niet het nieuwe normaal wordt.
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Iemand ervaring met het vliegen met Air France vanaf Schiphol via Parijs naar de VS en waar dan de vaccinatie gegevens ge-upload moeten worden?

Gaat dit goed als ik dit via KLM doe? Op de Air France site staat die link naar het Ready to Fly systeem van KLM niet, maar ik zou verwachten dat ze hetzelfde gebruiken.

Verder kom ik voor Frankrijk dit nog tegen:
All passengers must hold a digital copy of a Digital Passenger Locator Form (dPLF) completed prior to travel.
Maar op de dPLF site:
Passengers travelling to one of the below countries (as their final destination) should complete a passenger locator form via the European Digital Passenger Locator Form (dPLF)

• France
Dat spreekt elkaar natuurlijk tegen, dus werd er om de dPLF gevraagd?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Timothy555
Amerika-expert
Berichten: 1819
Lid geworden op: 01 nov 2018, 22:22
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Timothy555 »

mtl schreef:
11 jul 2022, 11:45
Oei, dat is geen fijn begin van je vakantie. Laten we hopen dat dit niet het nieuwe normaal wordt.
Het vervolg was goed, goede vlucht gehad, op tijd toegekomen, op 40 minuten van het vliegtuig door immigrations, bagage opgepikt en door de taxi line in een taxi. Een dik uurtje later zaten we al in onze hotelkamer.
bennov
Amerikafan
Berichten: 104
Lid geworden op: 01 jun 2012, 10:31
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door bennov »

mblokland schreef:
10 jul 2022, 22:34
kristofm schreef:
10 jul 2022, 21:56


Link naar het correcte formulier ? :)
https://www.cdc.gov/quarantine/pdf/Proo ... tation.pdf
Ik dacht zelf dat deze zou volstaan:
https://public.traveldoc.aero/publicfil ... 202022.pdf

Deze is maar 2 pagina's. Die andere 5 en wat uitgebreider. Heb ze ook al gezien van 7 pagina's....ik zie het verschil niet meer.
marieke van oorschot
Amerikafan
Berichten: 366
Lid geworden op: 10 mar 2014, 18:10
Aantal x V.S. bezocht: 11

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door marieke van oorschot »

Op de app van Delta wordt de versie van 2 pagina’s gegeven. Op de site van KLM de versie van 5 pagina’s.
Loves Vegas!
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door bedeve »

Pepito schreef:
12 jul 2022, 07:08
Iemand ervaring met het vliegen met Air France vanaf Schiphol via Parijs naar de VS en waar dan de vaccinatie gegevens ge-upload moeten worden?
Air France ging laar lang mee door ; 25 juni was de laatste vlucht dat ik er mee te maken kreeg
Het gaat om je Ready2Fly ...
Voor mensen met koffers zal dat niet zo uitmaken....voor reizigers met alleen handbabage is het goud waard.

Maar is het nu nog wel aan de orde ?
Los daarvan ; je hoeft er zelf geen aktie in te ondernemen.
Je krijgt vanzelf een emailtje met uitnodiging en link...
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Voor de VS is toch alleen het testen afgeschaft, eis van volledig gevaccineerd is toch nog steeds van toepassing? (Of heb ik iets gemist?)

Maar dan wacht ik in ieder geval het mailtje af. Bij KLM kan je drie dagen voor vertrek zelf beginnen met uploaden, en ik vroeg me af of dat nu nut had om te doen. We vliegen met AF, maar checking op Schiphol is natuurlijk wel hetzelfde. Maar ja, je hebt gelijk, we nemen bagage mee, dus moeten sowieso langs de balie.

@bedeve Die dPLF, heb je die bij overstappen op CDG (naar Berlijn gok ik?)dan ook nodig gehad, of werd daar niet naar gevraagd?
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Gebruikersavatar
bedeve
Amerika-expert
Berichten: 5760
Lid geworden op: 30 apr 2010, 23:24
Locatie: Er gaat niets boven Groningen

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door bedeve »

@Pepito de enige conrole bij een europese vlucht vanaf CDG is je ID ..
Het gaat puur om het krijgen van je ready2fly aantekening vanaf je eerste vlucht
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Pepito
Amerikakenner
Berichten: 565
Lid geworden op: 30 nov 2007, 10:14
Aantal x V.S. bezocht: 10

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Pepito »

Het mailtje is ondertussen binnen, wat heeft dit forum toch een hoop voorspellende gaven :wink:

En inderdaad, alleen verwijzing naar vaccinatie-bewijzen uploaden en het us attestation form, geen verwijzing naar de Franse dPLF.
Op naar de twaalfde keer, het blijft leuk! Familiebezoek met Kerst en de jaarwisseling in LA
Panda
Amerika-newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jul 2022, 23:39

Re: Checklist vliegen naar Amerika vanaf 8 november 2021

Bericht door Panda »

Hi, op dit moment is de voorwaarden dan je volledig gevacineerd moet zijn als je naar de VS wilt. Dus volledige 2 prikken of 1 van Janssen en langer dan 14 dagen geleden. Extra info vliegen met KLM over een paar dagen.
Ik hoop dat iemand ervaring hiermee heeft.
Hoe wordt dit gecheckt op schiphol? Wordt echt streng gekeken naar de dagen als je bijv. op dag van vertrek 12 dagen geleden je laatste prik hebt gehad?
Wordt de QR code ook gescant?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer